K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Fleksjob - Førtidspension > At søge førtidspension

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

At søge førtidspension Gode råd og tips til dem der igang med at søge førtidspension

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 04-04-2013, 22:58   #1
58hb
Føler sig hjemme på K10
 
58hbs avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-09 2011
Indlæg: 45
Styrke: 13
58hb er ny på vejen
Angry Øv øv - dårlig og kedelig besked ..

Jeg har jo søgt §17 på foreliggende grundlag i dec. 2012.

Fik af min SB besked på at min sag skulle for pensionsudvalget den 21. marts 2013.
Dagen oprandt og jeg ventede spændt .. intet nyt..

Der gik flere dage og jeg undrede mig over at jeg ikke hørte fra SB eller Pens.udvalget. Ringede derfor til SB - men hun havde intet hørt - men ville give mig besked når hun hørte noget.

Så blev det onsdag før påske og jeg kontaktede SB igen - men intet nyt.
Der var intet noteret ..

Jeg undrede mig og tænkte om de måske havde taget fejl af udvalgsdagen .. eller det kunne være at mødet var blevet udsat .. SUK SUK..

Påsken gik .. og jeg håbede på at der var svar tirsdag .. men hverken mail eller post..

Kontaktede igen SB i går onsdag - og fortalte hende om min "tese" om at der måske var taget fejle af dagene - det var der ikke - mødet blev afholdt den 21. marts -2013.
"Jamen hvorfor har vi så ikke hørt noget ..."

Hun loved at skrive mail til en oppe i pens.afdelingen - og var sikker på at kunne kontakte mig efter middag, når hun havde fået svar på mailen.

Vente - vente - Stille børnebørn - ikke larme når telefonen ringer - venter en vigtig besked.. Men igen forgæves venten.

I dag ringede jeg så igen til SB, som ikke havde hørt noget fra nogen. Jamen hvorfor kommer der ikke noget svar" - det kunne hun ikke svare på. Hende hun havde skrevet mail til i går - var ikke tilstede ... AK AK

Så slog hun op et eller andet sted - og sagde så - " Den gik ikke igennem - kan jeg se nu " ......................
Mig - "Øhhhhh - hvorfor dog ikke ? - den lå jo nærmest til højrebenet"

SB -" Ja - det kan jeg så ikke se - jeg kan kun se den ikke er gået igennem".

"Hvad så nu, jeg vil gerne vide grunden til afslaget - så jeg kan klage over afslaget !"
SB - "ja hende der sidder med sagen er der ikke, men du kan ringe til en af sekretærerne i pens.afd. Hun kan måske se hvad der ligger til grund"

Fik navn og tlf.nr og ringede til hende - troede jeg, men fik fat i ydelseskontoret. Jeg skal tale med XX - hun sidder vist med pens.sager, ikke?"
Yd.kto - "Jo - det gør hun - men hun træffes ikke"
Mig - "Hvornår træffes hun så - har hun ferie eller er hun syg eller hvad ? "
YD.kto -"jeg kan se hun er her i dag - jeg kan maile til hende om at hun skal ringe dig op"
Mig - "bliver det idag - eller hvornår?"
YD.kto - "Det kan jeg ikke svare på - men jeg har nu mailet til hende."
Så var den samtale slut ...
Ventede selvfølgelig forgæves resten af dagen ved telefonen.

Jeg er virkelig ked af ikke at have fået en ordentlig behandling - altså at få et svar 1 - 2 dage efter mødet var holdt.
Det har været et helvede at gå i vente-position også efter den 21. 12 - 2012.

Jeg synes dælme at det er at s.... på os "små mennesker" der bare vil ha ro på i vores smertehelvede - fysisk såvel som psykisk.

Jeg vil da selvfølgelig klage over afslaget - men kan jeg også klage over sagsbehandlingen i disse 2 uvisse uger uden svar som faktisk var tilstede den 21.3-2013.

Er rigtig ked - sur - øv - af det.. men uden tårer - de kommer nok på et tidspunkt ..

58hb er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-04-2013, 23:09   #2
kimmik
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-08 2007
Indlæg: 257
Styrke: 17
kimmik er ny på vejen
Øv Øv Sidder og føler med dig det er sku så surt.Men op på hesten igen det tog osse lang tid med mig men kæmp vidre.
kimmik er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-04-2013, 23:49   #3
Pinny
Klart Afhængig af K10
 
Pinnys avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-11 2011
Lokation: Nordfyn
Indlæg: 494
Styrke: 13
Pinny er ny på vejen
Det skal du ikke finde dig i

Du skal skynde digt at klage over, at du ikke fik svaret I tide, så du kan anke!
Og du skal anke nu SB, har givet dig svaret.

Og en klage over sagsbehandlingen til kommunen.

Det, der er for slapt af kommunen! VIRKELIG.

Det er ikke meningen borgerne skal lades I uvished så længe, at fristen for anker forsvinder, og er det forsent- så er det bare ærgerligt!

Jeg synes, du skal klage til Det sociale Ankenævn, alene over, at du på trods af gentagne forespørgsler ikke fik svaret I tide. Det må være principielt, at kommunen burde donkes I hovedet, hvis de ikke svarer I tide.
__________________
Mvh Pinny


"Det er godt at kunne det man vil, og ville det man kan"
Charles M. Schultz ("Radiserne")
Pinny er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-04-2013, 00:02   #4
Pinny
Klart Afhængig af K10
 
Pinnys avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-11 2011
Lokation: Nordfyn
Indlæg: 494
Styrke: 13
Pinny er ny på vejen
Der er som regel kun 14 dage at anke I, og hvor meget helligedage/ferie tæller ved jeg ikke.

Men du SKAL anke afgørelsen, klage over du ikke fik svar I tide (før påsken), og over, du ikke har fået skriftlig besked. Det SKAL de give med vejledning om ankemuligheder.
Den 21/3 var jo ikke helligdag!

Og så Det soc. Ankenævn- af alle de grunde- og det I mit første indlæg. Det er simpelthen ikke okay!

Da jeg fik min pension, ringede min SB- og sagde til lykke morgenen efter mødet.

Din SB er slatten... Det lyder som om, der er masser af "undskyldninger" og dårligt system. HUSK. det er aldrig dit, men DERES problem. Som kunde I deres system har du en del rettigheder.

Så gå efter dem! Bid dem bagi, de er til for OS ikke for systemet.
__________________
Mvh Pinny


"Det er godt at kunne det man vil, og ville det man kan"
Charles M. Schultz ("Radiserne")
Pinny er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-04-2013, 07:19   #5
bruger2013
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 23-02 2013
Indlæg: 206
Styrke: 12
bruger2013 er ny på vejen
Hvor er det en træls oplevelse!!!

Jeg har nu også fundet ud af at de ikke kan finde ud af at kommunikere sammen med deres kolleger på hhv. kommune/jobcenter. Fx. min sagsbehandler og jobkonsulent er tit stik modsat hinanden, ellers skal jeg forklare hver især den en og den andens arbejde/aftale. SÅ SNAK da sammen - det er jo ikke sjovt i forvejen at fortælle om sine svage sider

Ønsker dig mere held i systemet fremover!
bruger2013 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-04-2013, 08:38   #6
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Pinny Se meddelelser
Der er som regel kun 14 dage at anke I, og hvor meget helligedage/ferie tæller ved jeg ikke.
Mig bekendt er anke-fristen 4 uger.

Jeg synes du skal fare i blækhuset og klage over den meget mangelfulde sagsbehandling vedr. svaret på din pensionsansøgning.

Og så bør du strikke en anke sammen, over afslaget på fp.
Eftersom du ikke kender årsagen til deres afslag må du lave en meget bred anke, som tager alle afslags-muligheder i betragtning.

Når du har strikket en anke sammen kan du evt. lægge den herind (uden navne o.l.), så vi andre kan komme med input, det er der før kommet nogle gode anker ud af.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-04-2013, 09:39   #7
tumnus
Mit andet hjem K10
 
Tilmeldingsdato: 07-03 2007
Indlæg: 696
Styrke: 18
tumnus er ny på vejen
Du burde vel få et skriftlige afslag - hvor du kan se hvorfor den ikke gik igennem.

Når du har det kan du anke - vær sober i din akne, lad ikke følelserne løbe af med dig, selvom deter svært.

Her er masser af mennesker, der gerne vil hjælpe dig
tumnus er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-04-2013, 10:53   #8
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
Du skal have et skriftlig afslag og en ankevejledning og så har du 4 uger til at klage
fra den dag du modtager brevet med posten.


Du må meget gerne skrive på hvilket grundlag afslaget er givet
så vi måske kan hjælpe dig med at forstå afslaget
det er faktisk ikke så nemt
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-04-2013, 18:25   #9
Mulle11
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 28-09 2011
Lokation: Sønderjylland
Indlæg: 101
Styrke: 13
Mulle11 er ny på vejen
ÆÆUUU sikke dog en dårlig "service" du har fået. Man kommer da virkelig i tvivl om vedkommende er kompetent til at sidde på sin "pind".
Tænk engang hvor vi kunne få mange sager ekspederet igennem systemet, hvis de kommunalt ansatte ville og kunne udvise mere arbejdsidentitet.

Håber du får strikket en fyldestgørende klage sammen, og at den må bringe heldet med dig.
Mulle11 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-04-2013, 21:03   #10
KatrineB
Afhængigheds tegn af K10
 
KatrineBs avatar
 
Tilmeldingsdato: 07-09 2006
Lokation: Mariagerfjord
Alder: 42
Indlæg: 363
Blog Indlæg: 9
Styrke: 18
KatrineB er ny på vejen
Øv øv sikke da en trist besked jeg syntes bestemt os at du skal klage da
__________________
Førtidspensionist pr. 1/3-2013
KatrineB er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
får jeg besked ? Bodil Hjælp til Forum Brug 2 01-11-2011 22:36
Dejlig besked Sommerfugl Spørgsmål ang fleksjob 3 05-07-2009 21:59
Frygtelig besked Suncil Dit og Dat 7 14-05-2009 08:08
Privat Besked Hejdien De Unge 12 23-09-2007 13:35




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 19:07.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension