K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 04-10-2011, 23:02   #11
PiaTT
Hvor skulle jeg ellers være
 
PiaTTs avatar
 
Tilmeldingsdato: 29-05 2011
Lokation: Vestjylland
Alder: 50
Indlæg: 151
Styrke: 13
PiaTT er ny på vejen
Var intet nyt, samme spørgsmål som journalisterne har stillet hele dagen, bare formuleret lidt anderledes......
Vild skuffende øv.
PiaTT er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-10-2011, 23:16   #12
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
kan godt forstå løkke ikke havde meget og sige til åbnings talen

det jo næsten den samme politik der bliver ført nu, kun med få forskelle

Helle har nok ikke meget til overs for de svage, skal i se
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-10-2011, 23:42   #13
halse
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 16-02 2008
Indlæg: 883
Styrke: 17
halse er rigtig godt på vej
Jeg noterede mig hun kunne lide farven blå
Tjae.. Den mistanke har jeg haft længe.
halse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-10-2011, 00:34   #14
Multe
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 03-11 2009
Lokation: Århus
Indlæg: 1.634
Styrke: 16
Multe er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af halse Se meddelelser
Jeg noterede mig hun kunne lide farven blå
Tjae.. Den mistanke har jeg haft længe.

Nu er jeg ikke så meget for den slags ironi til vores dygtige* statsminister... -syntes bare lige I skulle tænke lidt over det der skrives !!!

Og inden en anden kommer med flere "sjove bemærkninger" om hendes blå politik; -det er da klart at hun har lavet en total KO-vending i forhold til topskatten, nu hvor hun selv er i den høje lønklasse!

*dygtige = notorisk løgner, der er suveræn til at omstille sig til det endnu bedre...


Ps. Dette indlæg kan være inficeret med en vis form for ironi...



.
__________________
Hva' man har, det har man... -resten ka' de vise som respekt!

Sidst redigeret af Multe; 05-10-2011 kl. 10:05. Årsag: Tilføjelse...
Multe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-10-2011, 12:09   #15
halse
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 16-02 2008
Indlæg: 883
Styrke: 17
halse er rigtig godt på vej
Argh... det er næppe årsagen. Helle Thorning tjente i forvejen over kr. 1 million om året , det samme gør hendes mand der er direktør i Schweiz.

Den forholdsvis beskedne lønstigning hun kan se frem til , kan umuligt have fået hende til at ændre holdning over natten.
Her er helt sikkert tale om radikalt fingeraftryk. Helle Thorning har aldrig offentligt støttet topskattelettelser mig bekendt.

Til gengæld er jeg personligt ikke i tvivl om at hun inderst inde er ganske godt tilfreds med forringelserne af efterlønnen og folkepensionen.

Helle Thorning tilhører højrefløjen i socialdemokratiet. Hun var tidligere en arv forkæmper for total afskaffelse af efterlønnen , men vendte pludselig på en tallerken et års tid før valget i 2007. Hun er efter min vurdering blevet hvisket i øret , at holdningen var belastende for hende.

I forbindelse med velfærdsaftalen i 2006 var det på hendes initiativ folkepensionen blev forringet.
Folkepensionen var end ikke i spil , før hun foreslog forringelser på området.
VKO var ikke sene til at tage tråden op. Og det der oprindeligt kun skulle have været en efterlønsreform , blev nu til velfærdsaftalen som vi kender den.

De forringelser tilbagetrækningsreformen indeholder på folkepensionsområdet , og som Helle Thorning nu forargeligt vender sig imod , er en tro kopi af forringelserne fra velfærdsaftalen i 2006. Forringelser hun ikke bare stemte for , men var selve ophavsmanden bag . Blot fremrykkes aftalen nu med 5 år. Det er kun denne fremrykning hun er imod. De bagvedliggende forringelser støtter hun fortsat , men får det til at fremstå som om hun kæmper alle folkepensionisters sag.

Med den baggrund lyder det hult i mine ører når hun stiller sig på barrikaderne.

Sidst redigeret af halse; 05-10-2011 kl. 13:32.
halse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-10-2011, 14:04   #16
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
MÅSKE har Lørs Løkke ret, når han siger, at han er det moderne arbejderparti - og ditto er Helle blevet det moderne Venstre....uha uha, hendes tale var BLÅ! Faktisk så blå at de blå ikke rigtigt kunne fare i tastaturet med en sviner. Hvilket jo er det helt rigtige at gøre for Helle, sådan rent taktisk........

HELE Danmarks regering, dvs også min, så jeg glæder mig til at se hvad hun har i godteposen til mig på førtidspension uden arbejdsevne og som ikke er blandt de 28.000 der kan bidrage på arbejdsmarked
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-10-2011, 14:09   #17
extra
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 03-06 2010
Indlæg: 782
Styrke: 14
extra er ny på vejen
Citat:
HELE Danmarks regering, dvs også min, så jeg glæder mig til at se hvad hun har i godteposen til mig på førtidspension uden arbejdsevne og som ikke er blandt de 28.000 der kan bidrage på arbejdsmarked
Du kan da altid få en skånejob her inde på x antal time ved at besvare folk
extra er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-10-2011, 14:25   #18
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Tror jeg ikke WEB vil gå med til, det er jo sparetider

- og så er min fraværsprocent også for høj engang i mellem
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Se DR2 i aften kl 22.30 supersus Politik og Samfund 9 10-07-2012 09:33
Stil spørgsmål til Mette Frederiksen kl. 11.15 Mymlen Fremtiden for fleksjob og førtidspension 3 14-03-2012 21:01
Stil et spørgsmål til beskæftigelsesminister østerbro Politik og Samfund 0 07-11-2011 10:08
Fleksere smides på kontanthjælp i stor stil zuza Fremtiden for fleksjob og førtidspension 2 17-04-2009 12:45
Krisen rammer de svage: Fleksjobbere fyres i stor stil Webmaster K10 Nyheder 0 14-04-2009 09:40




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 10:35.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension