K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 19-11-2013, 01:03   #1
Nøgne tær
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 07-07 2013
Indlæg: 1.878
Styrke: 12
Nøgne tær er rigtig godt på vej
Tør slet ikke tænke på hvad det betyder... job for pensionister.

Jeg har netop erfaret at førtidspensionister nu kan søge et, hold nu godt fast !
"prækvalifikations job" i alle aktivitets- og samværssteder under center city (socialpsykiatrien i København).

Det lugter når man lader pensionister gå til en lav løn (20kr/time), for højst sansynligt senere at lodse dem over på fleks.

Man arbejder på kontrakt under en beskæftigelseskordinator fra kommunen...

Jeg håber at man husker at sige til folk at det reelle formål er at følge dem ud af deres pension og i almindeligt arbejde.
Det er jo simpelthen en skjult arbejdsprøvning til 20 kr i timen.
Nøgne tær er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-11-2013, 10:24   #2
buick
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 07-11 2013
Indlæg: 67
Styrke: 11
buick er ny på vejen
Det er ikke iorden at spise folk af med en sådan løn men ud over det er det da fint de prøver at få folk igang og ud i job
Det giver nu engang en masse livskvalitet at komme ud og deltage i samfundet
jeg er sku da stolt af at jeg tiltrods for de få timer stadig kan gøre mit til samfundet og ikke bare sidder der og får nu jeg kan arbejde en smule.

Husk nu alle de andre arbejder og betaler til os så har vi da også pligt til at yde det vi kan for at give igen
buick er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-11-2013, 11:34   #3
Nøgne tær
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 07-07 2013
Indlæg: 1.878
Styrke: 12
Nøgne tær er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af buick Se meddelelser
Det er ikke iorden at spise folk af med en sådan løn men ud over det er det da fint de prøver at få folk igang og ud i job
Uha, jeg skal være den første til at sige at arbejde er godt.Det giver nu engang en masse livskvalitet at komme ud og deltage i samfundet Ja for dem der kan holde til det

jeg er sku da stolt af at jeg tiltrods for de få timer stadig kan gøre mit til samfundet og ikke bare sidder der og får nu jeg kan arbejde en smule.
Jeg har da også dårlig samvittighed over ikke at kunne yde mit længere, jeg ville gøre alt for at undgå den pension jeg overgår til den 1/12

Husk nu alle de andre arbejder og betaler til os så har vi da også pligt til at yde det vi kan for at give igenMit indlæg handler ikke om at man skal overholde en pligt når man ikke magter.
Det problematiske er at man fisker der hvor fiskene er mest sultne, trænger til en lille sjat ekstra.
Mange af dem jeg kender som overvejer et sådan job er ikke bevidste om ar de risikerer at miste deres pension ved at indgå i sådan et projekt.
Kommunen risikerer at "fange" de aller svageste psykisk syge på den måde, og det er bare ikke ok.
Nøgne tær er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-11-2013, 12:30   #4
stampe
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-12 2007
Indlæg: 4.289
Styrke: 21
stampe er rigtig godt på vej
Lyder godt. Bare det ikke giver problemer i forhold til dem, der udfører frivilligt arbejde. Ligger vel på niveau med aflønningen af de gamle skånejob. En fp får jo en offentlig ydelsee i forvejen. Hvis man ikke har andre indkomster betyder det jo ikke noget for pensionen. Så længe det er frivilligt, er det jo den enkeltes valg. Der er nok forskellige opfattelser af hensigten.
stampe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-11-2013, 17:39   #5
Nøgne tær
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 07-07 2013
Indlæg: 1.878
Styrke: 12
Nøgne tær er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af stampe Se meddelelser
Lyder godt. Bare det ikke giver problemer i forhold til dem, der udfører frivilligt arbejde. Ligger vel på niveau med aflønningen af de gamle skånejob. En fp får jo en offentlig ydelsee i forvejen. Hvis man ikke har andre indkomster betyder det jo ikke noget for pensionen. Så længe det er frivilligt, er det jo den enkeltes valg. Der er nok forskellige opfattelser af hensigten.
Aflønningen er som de gamle skånejob, problemet er at folk nu sættes i "forløb" hvis de bare skralde en kartoffel.

Desuden finder jeg det bekymrende at det er noget der foregår i væresteder, hvor mange kommer for at få et frirum, eller benytter stedet som ENESTE sted man tør komme efter måske at have siddet hjemme i mange år og ikke turdet gå nogen steder.

Skal værestederne nu til at være jagtmark for om man kan arbejde eller ej ?
Det kan blive en kedelig oplevelse hvis man altid føler sig overvåget i forhold til om man ikke bare kunne give sig til at arbejde.

Frivilligt arbejde i værestederne er bestemt på deres plads synes jeg.
Det handler netop om at der kan man gå ind og gøre noget en gang imellem, og denne aktivitet bliver så også frataget dem der sidder og ikke er parat til at blive afklaret.

"Hvorfor kan Hans-Ole ikke længer skralde kartoflerne, han vil så gerne, og kan stort set ikke andet pga. sin sygdom..."
Det er et stort problem at formalisere alting med en ting for øje.
Nøgne tær er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 10:39.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension