K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 23-02-2012, 14:20   #311
Tassi
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 09-08 2010
Indlæg: 1.063
Blog Indlæg: 7
Styrke: 16
Tassi er ved at flytte ind på K10Tassi er ved at flytte ind på K10
Tak for svaret Florken

I mit tilfælde ville det så også være billigere med førtidspension, da jeg netop også modtager invalidepension, og samtidig ikke ville kunne aktiveres.
Det er rart lige at vide, for vi ved jo hvor meget kommunernes økonomi spiller ind (selvom de ikke må)

Enteneller: Jeg ved ikke hvorfor de ikke tog stilling til førtidspension i BAN, men tænker at det er fordi jeg specifikt bad dem tage stilling til 27.1.4 og retten til ledighedsydelse.
Jeg vil ikke anke afgørelsen, da jeg hellere vil holde sagsbehandler op på at gennemføre pensionssagen. De relevante udtalelser er nu indhentet, og de gør min sag langt mere overskuelig.
Min sag er jo et sandt makværk, hvor man skal være yderst omhyggelig for at kunne se gennem alt det der mangler, de forkerte påstande osv - hvilket jo også var årsagen til at jeg tabte i første omgang. Jeg tør simpelthen ikke risikere én gang til at min sag kommer for en enkeltperson som ikke formår at danne det rigtige overblik. Nu har jeg endelig efter 6 års kamp vundet en sejr, så den piller jeg ikke ved!

Spænder kommunen ben i min pensionssag, så anker jeg selvfølgelig bare til BAN over den. Tanken kan ikke engang stresse mig lige nu. Er et eller andet sted også godt nok tilfreds med at kunne kalde mig fleksjobber lige nu. Har noget med min selvværdsfølelse at gøre. Selvom det ikke kan være anderledes, så gruer jeg for den dag jeg er nødt til at kalde mig selv for førtidspensionist. Men det er jo sådan en identitetskrise jeg har med mig selv. Er godt nok tilfreds med at kunne tage det i etaper
So, all good
__________________
*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ *
Det vigtigste i livet er ikke om vi falder, men at vi rejser os hver gang, vi gør
*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ *
Tassi er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-02-2012, 14:45   #312
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Hej Tassi,

Det er fuldt forståeligt, nu er du i det mindste tilbage i systemet. Havde vi ikke fået nr. 4 i 2009, var der endnu flere der havde været ude af det.

Du kan jo endda have den fulde ledighedsydelse formodentlig uden fradrag i forhold til TAE!?

Der er nu så meget hold i din sag, at pensionsvejen sikkert vil gå stille og roligt.

Godt du kan få lidt ro på uden hele tiden af skulle have din sag i baghovedet, det må da også lette en del?
__________________
Enteneller

Husk at checke www.pensionsinfo.dk for dine muligheder for udbetaling af f.eks TAE ((Tab af Erhvervsevne) ydelse) under evt. pensionsordninger.
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-02-2012, 11:27   #313
Tassi
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 09-08 2010
Indlæg: 1.063
Blog Indlæg: 7
Styrke: 16
Tassi er ved at flytte ind på K10Tassi er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Enteneller Se meddelelser
Hej Tassi,

Det er fuldt forståeligt, nu er du i det mindste tilbage i systemet. Havde vi ikke fået nr. 4 i 2009, var der endnu flere der havde været ude af det.

Du kan jo endda have den fulde ledighedsydelse formodentlig uden fradrag i forhold til TAE!?

Der er nu så meget hold i din sag, at pensionsvejen sikkert vil gå stille og roligt.

Godt du kan få lidt ro på uden hele tiden af skulle have din sag i baghovedet, det må da også lette en del?
Lettelsen er nærmest ubeskrivelig. Jeg er blevet mindst 15 år ældre i løbet at disse små 6 år, og jeg er endt som desillusioneret og træt helt ind til benet. Nu kommer der endelig ro til at jeg kan begynde at samle stumperne af det liv der blev tilbage. Nu hvor jeg kan mærke byrden har løftet sig, kan jeg mærke hvor tung den i virkeligheden har været
"Af modgang bliver man stærk" er ikke et ordsprog man kan bruge som sygemeldt der skal kæmpe mod systemet. Det nedbryder kun. Opslider

Nu bliver det endelig muligt at fokusere på at angribe mine udfordringer konstruktivt, fremfor at spilde dyrebare kræfter på en unødvendig og opslidende kamp

Denne afgørelse handler om SÅ meget mere end blot økonomi
__________________
*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ *
Det vigtigste i livet er ikke om vi falder, men at vi rejser os hver gang, vi gør
*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ *
Tassi er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-02-2012, 14:07   #314
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Jeg er heller ikke med på den med "af modgang bliver man stærk" eller at i kriser vokser man. Jeg ville 1000 gange hellere undvære.

Ikke nok med at man har systemet, men man bliver bare så følsom overfor alt muligt andet. F.eks hertil formiddag, på en ellers ok dag var jeg ude at gå tur med min søn og mine børns hund. Dette i en stor skov tæt på mig, hunden har så ikke snor på og der kommer sjældent mennesker, den er meget lydig og går ikke langt fra os. Tænker så ikke så meget over det før der kommer en bil jagende med skovfogden. Han irettesætter mht. snor og hund ellers ville det koste kr. 1500 i bøde.

Forstår sagtens at det koster, men fik da heldigvis spillet lidt blond og de æder bøden, denne gang. Jeg kan bare mærke, at også sådanne ting tager man til sig. Alt bliver pludselig endnu mere personligt, små bemærkninger, tlf. opkald og lign. Jeg tror at det er fordi man inderst inde har så meget, at tænke over og bære rundt på. Man lever jo uden et reelt sikkerhedsnet og vil sikkert kunne mærke sten brud falde ned når lettelsen kommer.

Jeg håber snart det også bliver mig, der kan drage lettelsens suk.
__________________
Enteneller

Husk at checke www.pensionsinfo.dk for dine muligheder for udbetaling af f.eks TAE ((Tab af Erhvervsevne) ydelse) under evt. pensionsordninger.
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-02-2012, 16:09   #315
jordbærmarie
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 17-02 2012
Indlæg: 23
Styrke: 13
jordbærmarie er ny på vejen
Hej Tassi,

tak for dit svar

Jeg har ikke overskud lige nu, men jeg skal nok svare og er rigtig glad for du har svaret
jordbærmarie er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-02-2012, 18:49   #316
Tutteren
Hjemmevant på K10
 
Tutterens avatar
 
Tilmeldingsdato: 04-02 2011
Lokation: Fyn
Alder: 50
Indlæg: 239
Styrke: 14
Tutteren er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Enteneller Se meddelelser
Jeg er heller ikke med på den med "af modgang bliver man stærk" eller at i kriser vokser man. Jeg ville 1000 gange hellere undvære.

Ikke nok med at man har systemet, men man bliver bare så følsom overfor alt muligt andet. F.eks hertil formiddag, på en ellers ok dag var jeg ude at gå tur med min søn og mine børns hund. Dette i en stor skov tæt på mig, hunden har så ikke snor på og der kommer sjældent mennesker, den er meget lydig og går ikke langt fra os. Tænker så ikke så meget over det før der kommer en bil jagende med skovfogden. Han irettesætter mht. snor og hund ellers ville det koste kr. 1500 i bøde.

Forstår sagtens at det koster, men fik da heldigvis spillet lidt blond og de æder bøden, denne gang. Jeg kan bare mærke, at også sådanne ting tager man til sig. Alt bliver pludselig endnu mere personligt, små bemærkninger, tlf. opkald og lign. Jeg tror at det er fordi man inderst inde har så meget, at tænke over og bære rundt på. Man lever jo uden et reelt sikkerhedsnet og vil sikkert kunne mærke sten brud falde ned når lettelsen kommer.

Jeg håber snart det også bliver mig, der kan drage lettelsens suk.
Godt du slap for bøden.

Jeg har også et lille godt eksempel på hvor følsom jeg er. Nemlig at I den her uge har ungerne haft vinterferie og så siger den yngste at på mandag skal vi så igen i børnehave, skole og på arbejde...Så er det ligesom om jeg slet ikke tæller for jeg skal jo...ingenting!
Tutteren er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-02-2012, 20:22   #317
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Tutteren Se meddelelser
Godt du slap for bøden.

Jeg har også et lille godt eksempel på hvor følsom jeg er. Nemlig at I den her uge har ungerne haft vinterferie og så siger den yngste at på mandag skal vi så igen i børnehave, skole og på arbejde...Så er det ligesom om jeg slet ikke tæller for jeg skal jo...ingenting!
Men så vil jeg håbe for dig Tutteren at du med tiden visiteres til fleksjob eller blot et skåne job. Jeg har det sådan at jeg er lidt lettet når ferierne er "overstået", for mig skal der helst være rutine i hverdagen og ikke for megen slinger i valsen. Ferierne kan skabe uro, så der gælder det med om ikke at over forbruge af sine kræfter.

Man bliver jo, som vi ved desværre hverken rask af fleksjob eller førtidspension, dog kan en tilkendelse, som for f.eks. Tassi være en kolosal lettelse. Alligevel skal vi som altid holde begge ben på jorden, så livet igen kan gå videre.
__________________
Enteneller

Husk at checke www.pensionsinfo.dk for dine muligheder for udbetaling af f.eks TAE ((Tab af Erhvervsevne) ydelse) under evt. pensionsordninger.
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-02-2012, 17:47   #318
Tutteren
Hjemmevant på K10
 
Tutterens avatar
 
Tilmeldingsdato: 04-02 2011
Lokation: Fyn
Alder: 50
Indlæg: 239
Styrke: 14
Tutteren er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Enteneller Se meddelelser
Men så vil jeg håbe for dig Tutteren at du med tiden visiteres til fleksjob eller blot et skåne job. Jeg har det sådan at jeg er lidt lettet når ferierne er "overstået", for mig skal der helst være rutine i hverdagen og ikke for megen slinger i valsen. Ferierne kan skabe uro, så der gælder det med om ikke at over forbruge af sine kræfter.

Man bliver jo, som vi ved desværre hverken rask af fleksjob eller førtidspension, dog kan en tilkendelse, som for f.eks. Tassi være en kolosal lettelse. Alligevel skal vi som altid holde begge ben på jorden, så livet igen kan gå videre.
Jeg har de præcist som dig med skoleferiene, jeg er helt flad... At min sygedagpenge så også er en uafklaret affære gør det jo slet ikke bedre. For mig skal dagligdagen helst være i helt faste rammer ellers kan jeg slet ikke finde ud af det.

Nu håber jeg bare på gode nyheder i næste uge. Psykiateren har sendt en LÆ 165 – Forslag om socialmedicinsk sagsbehandling så den håber jeg kan give mig en forlængelse efter stk. 4.

En gang i fremtiden håber jeg så faktisk at kunne blive forfatter og skrive børnebøger. Jeg har faktisk lavet to bøger, én da min yngste skulle ha´lavet en søvntest og så lavede jeg endnu en, da jeg var indlagt sidste forår om mor på sygehuset. Jeg maler nemlig også og er grafiker pr. uddannelse, så bortset fra at kunne trykke dem, kan jeg selv klare alt.

Men lige nu ligger det laaaaangt ude i fremtiden.
Tutteren er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-06-2012, 23:45   #319
Tassi
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 09-08 2010
Indlæg: 1.063
Blog Indlæg: 7
Styrke: 16
Tassi er ved at flytte ind på K10Tassi er ved at flytte ind på K10
OPDATERING - Ankestyrelsen

Min sejrsfølelse over at have vundet i BAN blev kortvarig, da kommunen besluttede at anke afgørelsen. Endda på den sædvanlige løgnagtige påstand omkring behandlingsmuligheder (som ikke eksisterer andet end i lægekonsulentens hoved)

Det har været nogle trælse måneder, men nu er afgørelsen fra Ankestyrelsen kommet - og jeg VANDT!
De stadfæster BANs afgørelse
Og det har været ganske befriende at opleve at Ankestyrelsens lægekonsulent rent faktisk kan læse, og hverken manipulerer eller tager ord ud af kontekst...

Der slås samtidig fast at forlængelse efter §27.1.4 ikke indeholder et retskrav om tildeling af fleksjob. Det er selvfølgelig surt for alle der er forlænget efter denne paragraf, da man så kun kan forvente at kommunerne hellere end gerne vil tage slåskampen for at spare lidt penge
Dog slås det også fast at denne forlængelse bør munde ud i tildeling af fleksjob som minimum, da man med tildelingen af forlængelsen jo allerede har erkendt at ordinært arbejdsmarked er udelukket.
Med andre ord - sådan som jeg læser det - så skal kommunen have vægtige grunde til ikke at tildele fleks eller fp, enten i form af ulovlig forlængelse, eller en forbedring af helbredstilstanden under forlængelsesperioden.
Hvis disse to forhold ikke er til stede, tror jeg man kan tage det roligt. Men man skal desværre nok regne med at man kan risikere at skulle hele vejen gennem ankesystemet før man får sin afklaring
__________________
*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ *
Det vigtigste i livet er ikke om vi falder, men at vi rejser os hver gang, vi gør
*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ *
Tassi er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-06-2012, 00:02   #320
Carmen
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 29-07 2010
Lokation: København
Indlæg: 2.214
Styrke: 16
Carmen er ny på vejen
Wow, Tassi, STORT tillykke med medhold i Ankestyrelsen :-)
Carmen er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Hjælp til sag om førtidspension - partshøring Holdud Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 10 17-01-2013 18:25
Hjælp til partshøring imzadi Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 13 30-11-2011 13:05
Wilhelmines partshøring -hjælp! Wilhelmine Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 14 23-03-2011 21:58
Hjælp partshøring merudgifter Odenseaneren Hjælpemidler til handicappede 60 04-12-2010 13:19
Partshøring hurtig hjælp Sandie75 Alt det andet 13 11-11-2010 16:01




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 04:49.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension