K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 20-09-2014, 17:16   #1
glick
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 27-05 2011
Indlæg: 109
Styrke: 13
glick er ny på vejen
6 og 6 og så 6 igen Rejser til udlandet

Jeg er en FP fra efter 2003. Hvis jeg rejser til udland i 6 måneder og så er jeg i DK i 6 måneder kan jeg rejse igen 6 måneder til udland igen? Eller skal jeg venter et år til at rejse til udland i 6 måneder?
Jeg har fast bopæl i DK og folkregisteret.
glick er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-09-2014, 18:12   #2
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.746
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Til dig fra mig

https://www.borger.dk/Sider/Internat...andsrejse.aspx

Men uanset hvad du har af planer, med de forslåede antal måneder i udlandet, skal du have skriftlig bekræftelse på, hvad du vælger er bekræftet og lovligt.

Lad os høre hvad svar du modtager og gerne kopi af brevet.

Hilsen Peter
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat
Gammel 20-09-2014, 18:25   #3
stribe
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 02-03 2012
Indlæg: 2.248
Styrke: 15
stribe er rigtig godt på vej
jeg er ofte i udland..flere gange årligt-grundet min mand har firm a og bolig i et andet eu land..han er der selv mere end mig..

jeg har dog fast adr i dk og en ung gut der går i skole..i dk

selvom jeg hvert ¨år rejser meget-har det endnu ikke skabt problemer for mig..'
' der er flere tråde her på k10 om emnet ,hvis jeg ikke husker forkert..dem kan du søge..


stribe ftp
stribe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-09-2014, 13:03   #4
glick
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 27-05 2011
Indlæg: 109
Styrke: 13
glick er ny på vejen
2 måneder

Har talt med udbetaling.dk. Hun sagde hvis man rejser udenfor EU og Grønland/Færøerne at man har pligt til at informere dem. Men jeg er ikke sikkert om man bliver trukket fra sin førtidspension.
Er der nogen at vide hvis man rejser mere end 2 måneder at man blive trukkert fra førtidspension eller er det bare et oplysningsforpligtelse????
Tak på forhånd!
glick er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-09-2014, 14:14   #5
JHOL
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 03-08 2014
Indlæg: 8
Styrke: 0
JHOL er ny på vejen
1. rejse til udlandet max. 1 år, derefter max. 2-3 måneder med 6 mdrs. mellemrum og man skal oplyse afrejse og forv. hjemkomst til UDB DK hvis det er udenfor Asylet/EU!

Du bliver ikke trukket i FP hvis du overholder disse tåbelige regler, men du risikerer at blive trukket igennem deres "snyd, løgn og svig" kontrol hvis de synes der er noget mistænkeligt over dit rejseri.

Endvidere kan "gode naboer og bekendte" få ondt i gaskanalen hvis de synes det er for meget at en førtidsnasser bare sådan kan rejse afsted!

Sidst redigeret af JHOL; 22-09-2014 kl. 14:18.
JHOL er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-09-2014, 15:28   #6
stribe
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 02-03 2012
Indlæg: 2.248
Styrke: 15
stribe er rigtig godt på vej
jeg fortæller aldrig af princip når jeg tager afsted..for at undgå folk får ondt i en vis del..det er kun dem der skal ha det at vide,.,'

men for mit vedkomne handler det kun om at komme ned i det andet hus og slappe af..ikke andet..og min motorik ændrer sig ikke af om jeg er det ene eller andet sted...

jeg synes det værste ved at skal afsted hver gang er pillepas,...det er som om det bliver overvåget...undrer mig virkelig over de ikke kan få det ind under sygesikringskortet ..eller det blå kort...

men efter 3 ¨års rejse mønster der ligner hinanden mht sted og antal rejser har vi endnu ikke h'ørt noget fra nogen

stribe ftp
stribe er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 23:22.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension