K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 12-12-2009, 00:51   #51
hup
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 26-06 2009
Indlæg: 25
Styrke: 15
hup er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Hyanna Se meddelelser
Hej hup, jeg har selv en pædagoguddannelse (var socialpædagog inden jeg blev syg), og jeg er overbevist om, det nok skal lykkes dig at nå frem til førtidspension. Det tager bare lidt tid, men hvis din kontaktperson er god til at hjælpe dig, så skal det nok lykkes. Du skal bare være tålmodig, hvad jeg godt ved er svært i din situation ... men vær vedholdene og få din kontaktperson til at sætte sig ordentlig ind i dine sygdomme

Du gør jo hvad du kan, og ingen kan forlange mere af dig.

Det du skal sørge for er at komme til lægen. Det skal din kontaktperson hjælpe dig med.

Sørg for at få aktindsigt. Det skal din pædagog også hjælpe dig med.

Du skal altid have en pædagog med som bisidder og der skal foreligge noget skriftligt efter hvert møde, så du kan følge med i din sag.

Hvis du har flere spørgsmål, skal jeg nok svare dig, så godt jeg kan, og ellers er der andre der svarer dig

Mange hilsner Hyanna

Jeg takker for hjælpen
Vis det går helt galt er min moar,bror bisidder i kolding kommune
Han har brugt 10 år på at lære reglerne at kende i kommunen

Så det skal vel nok gå
hup er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-12-2009, 00:54   #52
lone t
Afhængigheds tegn af K10
 
lone ts avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-09 2006
Indlæg: 348
Styrke: 18
lone t er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af Fie Se meddelelser
. Din psykisk tilstand bliver nok bedre ja.. Men så sidder du der som 20 årige og hvad så???Fie
forkert fie, hvis du har asperger kan det holdes "nede", men bliver ikke bedre, da det er en neurologisk sygdom i hjernen.

Tror også at Asperger sygdommen spiller mere ind end man tror i dette tilfælde.

Hup du skal gå til din kontaktperson og fortælle hvor slemt du har det, sammen kan i gå til lægen og få udredt nogle ting.

Arbejdsprøvning er hårdt, men det er den måde de finder udaf på i kommunerne hvor stor ens arbejdsevne er.

Held og lykke

Lone
__________________
"Ingen tænker på, at visse mennesker bruger enorm energi, bare på at være
normale... "

- Albert Camus -
lone t er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-12-2009, 01:01   #53
hup
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 26-06 2009
Indlæg: 25
Styrke: 15
hup er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af lone t Se meddelelser
forkert fie, hvis du har asperger kan det holdes "nede", men bliver ikke bedre, da det er en neurologisk sygdom i hjernen.

Tror også at Asperger sygdommen spiller mere ind end man tror i dette tilfælde.

Hup du skal gå til din kontaktperson og fortælle hvor slemt du har det, sammen kan i gå til lægen og få udredt nogle ting.

Arbejdsprøvning er hårdt, men det er den måde de finder udaf på i kommunerne hvor stor ens arbejdsevne er.

Held og lykke

Lone

Vi har snakket det hele igennem
Jeg er belvet sygemeldt mandag og tirsdag
Jeg vil fortælle læge hvor slemt det er så han kan sygemelde mig

For jeg vil da mene når man sidder med selvmord tanker efter den første uge i arbejdprøvning, går det ikke
Havde næsten indagt mig på psykiske skadestue

De tanker er faldet til ro igen

Men det er da ikke meningen det skal være så hårdt efter en uge?
hup er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-12-2009, 01:07   #54
lone t
Afhængigheds tegn af K10
 
lone ts avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-09 2006
Indlæg: 348
Styrke: 18
lone t er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af hup Se meddelelser
Vi har snakket det hele igennem
Jeg er belvet sygemeldt mandag og tirsdag
Jeg vil fortælle læge hvor slemt det er så han kan sygemelde mig

For jeg vil da mene når man sidder med selvmord tanker efter den første uge i arbejdprøvning, går det ikke
Havde næsten indagt mig på psykiske skadestue

De tanker er faldet til ro igen

Men det er da ikke meningen det skal være så hårdt efter en uge?
Nej Hup, men ak det er vi mange der enten er igennem eller har været igennem.

Jeg tror også din asperger betyder en del i det her forløb, og det skal der jo også tages hånd om.

Men igen jeg er dybt ked af at sige det, en arbejdsprøvning er til for at se hvor stor arbejdsevne vi har tilbage, eller om vi overhovedet har arbejdsevne tilbage.

En psykiater kan måske hjælpe dig hvis din asperger gør det svært, at være i en arbejdsprøvning.

Men kan kun råde dig til, at snakke me'd din kontaktperson i bofællesskabet, det er det de er der for :-) og de lytter gerne, uanset hvor svær ens problemer måtte være(ved jeg fra min storesøster.hun bor også i bofællesskab)
__________________
"Ingen tænker på, at visse mennesker bruger enorm energi, bare på at være
normale... "

- Albert Camus -
lone t er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-12-2009, 01:18   #55
hup
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 26-06 2009
Indlæg: 25
Styrke: 15
hup er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af lone t Se meddelelser
Nej Hup, men ak det er vi mange der enten er igennem eller har været igennem.

Jeg tror også din asperger betyder en del i det her forløb, og det skal der jo også tages hånd om.

Men igen jeg er dybt ked af at sige det, en arbejdsprøvning er til for at se hvor stor arbejdsevne vi har tilbage, eller om vi overhovedet har arbejdsevne tilbage.

En psykiater kan måske hjælpe dig hvis din asperger gør det svært, at være i en arbejdsprøvning.

Men kan kun råde dig til, at snakke me'd din kontaktperson i bofællesskabet, det er det de er der for :-) og de lytter gerne, uanset hvor svær ens problemer måtte være(ved jeg fra min storesøster.hun bor også i bofællesskab)

Det er dejligt at se nogen kender til problemet
Det er jo en arbejdprøvning der har gjort tingene så meget værre

Jeg er sygemeldt lige nu på grund af det
Jeg glæder mig til at gå hjemme igen, for så vil jeg finde noget frivilligt at gå op i som interessere mig

Jeg er spændt på at høre lægens vurdering
hup er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-12-2009, 21:06   #56
Fie
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 07-10 2009
Lokation: Herning kommune
Indlæg: 113
Styrke: 15
Fie er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af lone t Se meddelelser
forkert fie, hvis du har asperger kan det holdes "nede", men bliver ikke bedre, da det er en neurologisk sygdom i hjernen.

Tror også at Asperger sygdommen spiller mere ind end man tror i dette tilfælde.

Hup du skal gå til din kontaktperson og fortælle hvor slemt du har det, sammen kan i gå til lægen og få udredt nogle ting.

Arbejdsprøvning er hårdt, men det er den måde de finder udaf på i kommunerne hvor stor ens arbejdsevne er.

Held og lykke

Lone
ja er klar over.. min datter har aspberger.. men mente ikk lige aspbergen men hendes humør mm.mener bare at pension ikke er lykken. ikke andet..
Fie er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-12-2009, 00:15   #57
hup
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 26-06 2009
Indlæg: 25
Styrke: 15
hup er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Fie Se meddelelser
ja er klar over.. min datter har aspberger.. men mente ikk lige aspbergen men hendes humør mm.mener bare at pension ikke er lykken. ikke andet..
Jeg ved fp ikke er løkken
Men når man går ned physisk over arbejdprøvning
hup er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-12-2009, 00:44   #58
Maybe
Ikke aktiv pga ikke aktiv mailadresse
 
Tilmeldingsdato: 10-02 2009
Indlæg: 65
Styrke: 16
Maybe er ny på vejen
Kan godt forstå du har brug for nogle svar

Det er desværre ikke sådan at vi kan udtale os om hvad dine diagnoser har af betydning for dit funktionsniveau, hvorend vi gerne ville tage et kig i krystalkuglen for dig.

Det er vigtigt at du skriver dine tanker og spørgsmål ned omkring dit helbred, og tager det med til lægen. Eventuelt lav en god skrivelse hjemmefra og giv en kopi til lægen, så har han bedre mulighed for at indføre fyldestgørende i din journal når du er gået.

Husk din læge er fagmanden, og at du ikke bare kan gå ud fra hvordan andre med asperger har det. Du kan havde det bedre eller værre end dem, så derfor er eneste vej udredning af læge/speciallæge vejen frem.

Er du i tvivl om, hvorvidt de papirer kommunen har er fyldestgørende, så vend det med egen læge. Prøv at høre om det er en ide at blive vurderet af en anden speciallæge.

held og lykke HUP
Maybe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-12-2009, 00:51   #59
hup
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 26-06 2009
Indlæg: 25
Styrke: 15
hup er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Maybe Se meddelelser
Kan godt forstå du har brug for nogle svar

Det er desværre ikke sådan at vi kan udtale os om hvad dine diagnoser har af betydning for dit funktionsniveau, hvorend vi gerne ville tage et kig i krystalkuglen for dig.

Det er vigtigt at du skriver dine tanker og spørgsmål ned omkring dit helbred, og tager det med til lægen. Eventuelt lav en god skrivelse hjemmefra og giv en kopi til lægen, så har han bedre mulighed for at indføre fyldestgørende i din journal når du er gået.

Husk din læge er fagmanden, og at du ikke bare kan gå ud fra hvordan andre med asperger har det. Du kan havde det bedre eller værre end dem, så derfor er eneste vej udredning af læge/speciallæge vejen frem.

Er du i tvivl om, hvorvidt de papirer kommunen har er fyldestgørende, så vend det med egen læge. Prøv at høre om det er en ide at blive vurderet af en anden speciallæge.

held og lykke HUP

Det vil jeg gøre

Jeg har fået brev fra kommunen
Mødet er 21 januar klokken 15
hup er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 23:15.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension