K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 31-12-2010, 04:35   #11
LUM
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-09 2008
Lokation: Vesthimmerland
Indlæg: 2.623
Blog Indlæg: 2
Styrke: 19
LUM er ved at flytte ind på K10LUM er ved at flytte ind på K10
Prøv lige at rode efter RP og privat aktør her på siden, husker jeg ikke helt galt så SKAL den altså laves i samarbejde med din sagsbehandler...

Uden jeg husker for genialt, så mener jeg der ligger en principafgørelse der netop stadfæster at det er en udd´et sagsbehandler (og dig) der skal lave den og IKKE de private aktører.
Dog udelukker det ikke at de laver et udkast, som du så reviderer i samarbejde med SB.

Nu er jeg ikke inde i det med de private, men ud fra hvad jeg kan forstå fra andre her fra siden overtager de såre simpelt din sag (dog med undtagelse af RP´en) dvs de har meget at bruge din sygehistorie til, lige så meget som din SB, for uden kan de jo ikke sende dig i fx arbejdsprøvning der opfylder dine skånebehov.
Der til har de jo tavshedspligt akkurat som din SB har, og når nu du ikke har noget at skjule.

Men det er naturligvis dit valg, jeg kan kun fraråde det, fordi jeg ved det kan give en meget negativ klang i din sag at gøre det, det kan skade din sag, og du bør nøje overveje om det er det værd.

Nu er jeg ikke inde i midlertidig FP, men jeg ved dog så meget at der burde ligge en (re)vurdering af den efter det antal år den nu er sat til at løbe.
Er det ifb, den du har valgt at søge 17? I så fald undrer det mig at du ikke har anket afgørelsen om at fortsætte på midlertidig frem for at søge en §17

Ja undskyld bed mig bare stoppe næsen op hvor der intet lys er men man lærer kun ved at spørge

Fint du klager *ss* nu klager du vel også over manglende RP??
Et lille fif er at punktopstille tingene, specielt når det er flere forskellige ting, både fordi det skaber overblik, men også fordi den mindste grund deres små 3-årige hjerner får til at overse noget, for dem er lovlige undskyldninger.
Jeg måtte selv rygge 2 gange for at få beskæftigelse på §17 ansøgning, og 3 gange for at få bekræftet at RP og arbejdsevnevurderingsjournal er det samme (eller var det omvendt) på trods af de stod tydeligt adskilt fra anden tekst, og nederst (fordi man som modtager husker det sidste bedst)
LUM er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-01-2011, 15:22   #12
hk12
Elsker at være her på K10
 
hk12s avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-07 2010
Lokation: kbh
Indlæg: 70
Styrke: 14
hk12 er ny på vejen
hej Lum, må nok lige præcisere hvad jeg tror er en midlertidig fp, jeg har været i matchgruppe 5, på en kontanthjælp, og har derfor søgt fp på en §17, da min situation ikke ser ud til at ændre sig, og jeg bliver nok aldrig selvforsørgende som der så smukt står i pensionsloven..

Ja jeg punktopstiller min klage, for jeg har også været ude for at hvis man ikke skærer det ud i pap for dem, så har de problemer med at forstå og adskille tingene
hk12 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-01-2011, 15:27   #13
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
selvfølgelig må du spørge,regner med at få tilkendt fp, har nu gået 6 år på en midlertidigt fp.

samtidig skriver du er på kontanthjælp
det forstå jeg ikke noget af
for hvis du er midlertidigt fp er jo bare og vente til du skal revuderes
så er der jo ingen grund til en §17
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-01-2011, 15:52   #14
hk12
Elsker at være her på K10
 
hk12s avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-07 2010
Lokation: kbh
Indlæg: 70
Styrke: 14
hk12 er ny på vejen
hej, det er nok mig der har misforstået noget, syntes at have læst, at hvis man var i matchgruppe 5 på kontanthjælp, kunne det forståes som en midlertidig fp.
Må nok indrømme at jeg ikke er så meget inde i tingene, og derfor er det også kanon med k10 så man kan blive lidt klogere :-)
hk12 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-01-2011, 16:29   #15
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af hk12 Se meddelelser
hej, det er nok mig der har misforstået noget, syntes at have læst, at hvis man var i matchgruppe 5 på kontanthjælp, kunne det forståes som en midlertidig fp.
Må nok indrømme at jeg ikke er så meget inde i tingene, og derfor er det også kanon med k10 så man kan blive lidt klogere :-)
ok så kan jeg bedre følge dig
hvis du har lægepapir på ingen behandlingsmuligheder og evt en arbejdsprøvnig der støtter op omkring pension
så er det en god idé med en §17 og du kan ikke miste noget når du er på kontanthjælp
hvis du har skrevet på en din forspørgelse om §17 på det foreliggende grundlag
så har de 3 måneder til at give dig et svar
ved ikke hvorlang tid der er gået, ellers havde jeg taget fat i en sagsbehandler i morgen
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-01-2011, 18:19   #16
hk12
Elsker at være her på K10
 
hk12s avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-07 2010
Lokation: kbh
Indlæg: 70
Styrke: 14
hk12 er ny på vejen
hej mtvrv1, min speciallæge udtalelse siger godt nok at der måske er et medicinprodukt der måske kunne hjælpe men overordnet set er der ikke noget der kan afhjælpe.
Ang arbejdsprøvning vil det kun forværre min tilstand, skrev han.

Ja det var på det "FORELIGGENDE GRUNDLAG" og skulle have haft svar den 16 dec 2010.
hk12 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-01-2011, 18:52   #17
LUM
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-09 2008
Lokation: Vesthimmerland
Indlæg: 2.623
Blog Indlæg: 2
Styrke: 19
LUM er ved at flytte ind på K10LUM er ved at flytte ind på K10
Se så giver det jo meget mere mening *ss*

En midlertidig FP... man bliver tilkendt FP, men kun i x antal år, som oftes 3-5 år, hvor efter sagen revurderes, nogle for endnu en midlertidig, nogen får fleks men langt langt de fleste får tilkendt en alm FP.

At der er noget medicin der kan afprøves, er så absolut til din ugunst faktisk er der ekstrem sandsynlighed for at din sag fælaer alene på den, af den simple grund at ALT SKAL være afprøvet (ALLE behandlingsmuligheder udtømte) for at man kan få tilkendt FP, også selv om at det der mangler måske kun kan give livskvalitet, for det der livskvalitet, det er i kommunernes øjne det samme som arbejdsevne (selv om at vi andre ved bedre og lægerne altså ikke mener arbejdsevne)
De har et eller andet med at tro på mirakler, sådan er det bare, og når nu du har en behandlingsmulighed, ja så kan du med lovens øje ikke få FP.

Dvs du skal forvente afslag, hvilket du selvfølgelig skal anke

Jeg har ikke de lægelige dokumenter til en FP, jeg ønsker nu heller ikke FP, men jeg har nu alligevel søgt §17 forandliggende, jeg gør det så mere for at få ryddet op, jeg har nemlig ikke de lægelige dokumenter til en FP, her er behandlingsmuligheder, der er bare det problem, at det vil de kunne sige de næste 50 år hvis de har lyst til det, jeg vil stadig have et medfødt livslagt helbredeligt handicap, det faktum kommer de ikke unden om, om end jeg god ved de tror på mirakler.
LUM er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-01-2011, 19:06   #18
hk12
Elsker at være her på K10
 
hk12s avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-07 2010
Lokation: kbh
Indlæg: 70
Styrke: 14
hk12 er ny på vejen
hej Lum, ja det ser nok sådan ud angående afslag, og så må den ankes, men håber da på at den lange svartid kommunen har at det er fordi de ikke lige sådan kan afvise min ansøgning.

Angående mirakler, så kan jeg forstå at kommunerne rundt i det danske land
læner sig op af videnskaben med hensyn til behandlingsmulighederne, så må
man jo også bare bruge videnskaben imod dem, tror der findes masser af videnskabsfolk og deres doktor afhandlinger, der siger at gud ikke findes og mirakler aldrig sker

Sidst redigeret af hk12; 02-01-2011 kl. 19:34.
hk12 er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
§20 spørgsmål. phhmw Politik og Samfund 13 19-05-2015 08:11
Spørgsmål til i FP som er i job.. maja-bell Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 18 15-11-2012 08:29
Spørgsmål Hamselv Spørgsmål ang fleksjob 27 20-11-2010 15:31
Et par spørgsmål til FP Zania Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 4 28-05-2010 14:55




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 16:53.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension