K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 27-10-2013, 22:12   #11
sauer1
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 21-02 2012
Indlæg: 48
Styrke: 13
sauer1 er ny på vejen
smølfer hele bundtet

Jeg har altid ment at det er ens borgerpligt at stemme. Når vi er så heldige at vi bor i et land hvor vi kan stemme - uden tvang. MEN uanset farve på partiet, så er politikken BLÅ. Selv enhedslisten til en vis grad - i dag har de fremsat krav, for at gå ind i finanslovsforhandlingerne. Det er gode ting de vil have igennem -men ingenting om folk som mister sygedagpenge - og lur mig om de overhovedet får noget af det igennem!
Tror jeg går ned og stemmer - ikke på noget parti - ingen kandidat. Måske laver jeg en ekstra rubrik, hvor jeg stemmer på Hans Kongelige Højhed Kronprins Frederik Rex Måske ville det blive bedre med enevælde igen!
Jeg aner virkelig, for første gang i mit liv, ikke hvem eller hvad jeg skal stemme på!

Sauer1
sauer1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-10-2013, 00:17   #12
stribe
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 02-03 2012
Indlæg: 2.248
Styrke: 15
stribe er rigtig godt på vej
Jeg plejer ALTID at stemme uanset hvad det er ..
Men den her gang tror jeg ikke jeg vil stemme ..de politikker vi pt har i vores kommune siger mig intet..

Og selvom der kom bøde ville jeg ikke det ..og det er som sagt 1 gang siden 88 ,men fremover ved jeg ik lige hvad der ska ske for mit vedkomne

Stribe ftp
stribe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-10-2013, 01:07   #13
hejhejhej
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 27-12 2012
Indlæg: 163
Styrke: 12
hejhejhej er ny på vejen
Vi forlanger af borgerne de overholder et utal af love,fra at skulle betale skat til ikke at slå ihjelt. fra snak om afgift til folk der ikke møder op til en operation.
men man kan ingengang forlange at folke letter røver fra sofaen og bare aflevere sit valgkort engang hverde år.
Har man en god grund, skal man kunne komme på en særlig liste.
Straf og straf, det kunne jo overføres til skat, hvorved midster et lille fradrag for det kommende år.
45% af unge og kun 1 ud af 3 udsatte stemmer, stemmer der kunne ændre deres liv til det bedre (og vi andres, da magtblancen sikkert ville rykke sig til de fleste herindes fordel).

Kommune og stat ofre ligenu millioner af kr, på at få folk til at stemme.

Sidst redigeret af hejhejhej; 28-10-2013 kl. 01:09.
hejhejhej er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-10-2013, 01:44   #14
stribe
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 02-03 2012
Indlæg: 2.248
Styrke: 15
stribe er rigtig godt på vej
Jeg synes ikke der ska flere bøder- afgifter - straffe til...

Danmark er FYLDT af de ting i forvejen...alle afgifter stiger ikke mindst for hus udgifter ..,

Om folk vil stemme må være op til den enkelte,.lidt frihed må være tilladt ..at selv må bestemme ..her i dk bestemmer man ikke meget selv...

Og pt tror jeg ikke det er let .da der er meget politikker lede,,.folk er trætte af politikere..røde,blå ..de lover så meget og alt blir bare dyre og sværere...

Jeg regner som sagt ikke med at stemme - for første gang siden 88

Stribe ftp
stribe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-10-2013, 06:59   #15
Abraxus
Administrator
 
Tilmeldingsdato: 03-06 2012
Indlæg: 915
Styrke: 30
Abraxus er ny på vejen
Det er ærgeligt at specielt syge/svage lader være med at stemme, som skyder demselv i foden, da der ikke bliver stemt de rigtige mennesker ind eller vores stemme hørt.
Abraxus er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-10-2013, 10:16   #16
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Enhedslisten har jo kun den magt, deres mandater giver dem.

hvis de ikke balancere deres krav, går regeringen jo bare til blå blok.
"Jeg gider heller ikke at stemme, men stemmer blankt, for det er den mest tydelige protest." citat.
Det er en stemme til blå blok, sandsynligvis.
ved at stemme blank, fordeles de stemmer efter stemme %, på partierne, dvs sandsynligvis, blå politik.
Du og andre der stemmer blank, er istedet med til at bakke den politik op, i kritisere herinde.
Undskyld mig lige, men det er sku lidt hult.

Dette er i høj grad ærgeligt, for en som mig, der gerne vil ændre politikken, således at den bliver mere ligelig, og lader de bredeste skuldre bære, mest.

Enhedslisten er de der fortsT STADIG KÆMPER FOR DE SVAGESTE.
SF vil måske gerne, hvis de fik stemmer nok.

SOC.DEM. er blå bloks wanna be.

Vh popiae

Sidst redigeret af popiae; 28-10-2013 kl. 10:20.
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-10-2013, 11:34   #17
klanst
Hjemmevant på K10
 
klansts avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-05 2013
Lokation: København
Alder: 59
Indlæg: 225
Styrke: 11
klanst er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Abraxus Se meddelelser
Det er ærgeligt at specielt syge/svage lader være med at stemme, som skyder demselv i foden, da der ikke bliver stemt de rigtige mennesker ind eller vores stemme hørt.
Det forudsætter at de "rigtige" mennesker stiller op og når de ikke gør det hvad så?
At stemme på en anden, bare for at stemme, som ikke taler de svages sag, det vil da være at skyde sig selv i foden.

popaie det er stadig kun de stemmer der bliver afgivet der bliver fordelt ikke de blanke. Du går ud fra, at de borgerlige vælgere stemmer, modsat dem på venstrefløjen. Min opfattelse af situationen er, at der er rigtig mange borgerlige der ikke stemmer, for de har kun Lars Løkke, ikke at han stiller op til kommunalvalg, men landspolitiken spiller alligevel en rolle. De vil ikke stemme på rød blok. Der er altså en stor mulighed for, at mange borgerlige stemmer blankt. Nu er det lokalt det her, så forskellen på om det er rød eller blå blok spiller ikke så stor en rolle, som hvis det var folketingsvalg.

København har altid haft en socialdemokrat som overborgmester, der har aldrig været andet, samtidig er københavn den kommune der er ultimativt den mest svinske i behandlingen af de svageste borgere.

Enhedslisten er et flop. Jeg har siddet og læst deres 23 siders valgoplæg igennem. De skriver "vi kæmper for de svageste i samfundet". 7 ord bruger de på de svageste på 23 sider. Hvis jeg skulle stemme på dem, så skulle der stå, at de direkte går efter borgmester posten for Beskæftigelses og integrationsområdet og en beskrivelse af, hvad de ville gøre, for de svageste. Enhedslisten går ikke efter indflydelse, men vil forblive i opposition, for der er det nemmere at råbe op end at være dem der skal tage ansvar.

hejhejhej: ville det ikke være billigere, at føre en ordentlig og respektfuld politik og der igennem få vælgere?
__________________
Lad ikke dine problemer tage livet af dig. Kommunen hjælper dig gerne

Sidst redigeret af klanst; 28-10-2013 kl. 11:39.
klanst er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-10-2013, 16:11   #18
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Spørgsmålet er hvad der ville ske hvis man nu tvang folk til at stemme....

Der ville ihvertfald ikke være meget demokrati over det....for alle dem som ikke aner noget som helst om politik eller dem som ikke ønsker at stemme ja de vil lukke øjnene og sætte blyanten tilfældigt...

Det at man selv vælger dem der sidder der eller i det mindste er med til det....ja det er jo den eneste chance for at ændre noget....medmindre vi finder en anden styreform....

Men jeg tror bestemt ikke på at det vil være en god ide at tvinge folk til det...for så bliver det jo lidt ala et lotteri med hvem der får stemmerne...

At folk er trætte af politikere og har politikerlede ja det vises jo tydeligt i disse dage med nedrivninger af politikernes plakater...

Selv helt herude hvor jeg bor bliver plakaterne hevet ned...

Se det var en ting jeg ville tænke nøje over hvis jeg var politiker....hvorfor det var blevet så slemt...
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-10-2013, 16:58   #19
halse
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 16-02 2008
Indlæg: 883
Styrke: 17
halse er rigtig godt på vej
Det er efter min mening i den grad udtryk for demokratisk underskud , hvis staten tvinger borgerne til at bakke op om dens styreform ved at sætte sit kryds på valgdagen.

Ægte demokrati kendetegnes bl.a. ved at respektere mindretal og anderledes tænkende , så længe disse agere med fredelige midler.
Jeg kan heller ikke forstå folk der boykotter valghandlingen. Men jeg vil til enhver tid forsvare deres ret til at holde sig væk , når vi andre går ned i stemmeboksen.

Sidst redigeret af halse; 28-10-2013 kl. 17:10.
halse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-10-2013, 16:12   #20
klanst
Hjemmevant på K10
 
klansts avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-05 2013
Lokation: København
Alder: 59
Indlæg: 225
Styrke: 11
klanst er ny på vejen
Er der ikke nok tvang i det såkaldte frie demokrati?

Tvangsoperationer, -medicinering, -indlæggelse, -arbejde, -fjernelse, -oplysninger om private forhold. Tænk på hvad der er uden for det sociale område af overgreb du kan blive tvunget til, masse anholdelser, vilkårlig tilbageholdelse blot på en mistanke, visitationer, tvangs heldagskole.

For mig at se er det en ekstremistisk styring, hvor sammfundet bliver tvunget til at skulle være lige efter politikernes hoveder.

Er den fornnemeste opgave for politik ikke at sikre borgerne, så vide mulige rammer for personlig udfoldelse, i stedet for den hysteriske kontrol og overvågning?
__________________
Lad ikke dine problemer tage livet af dig. Kommunen hjælper dig gerne
klanst er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 23:10.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension