K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 21-05-2011, 12:55   #11
Bertha65
Elsker at være her på K10
 
Bertha65s avatar
 
Tilmeldingsdato: 02-03 2011
Indlæg: 88
Styrke: 14
Bertha65 er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af FlemmingLeer Se meddelelser
Var så lidt.

Hvilken kommune bor du i, Bertha ?
Sønderborg kommune.
Bertha65 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-05-2011, 14:31   #12
maja-bell
Mit andet hjem K10
 
Tilmeldingsdato: 24-07 2010
Indlæg: 697
Styrke: 14
maja-bell er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af FlemmingLeer Se meddelelser
Hej,

Hvis du bor i en bolig med fjernvarme, så skal det indgå i beregningen af din boligstøtte / boligydelse.

Det har vist sig, at man i indtil videre 3 byer har "glemt" dette ved udregning af boligstøtte.

Det står allersidst i dit brev om boligstøtte.
Se et eksempel her:
http://beboerbladet.dk/beboerservice...e-fra-kommunen

Omtalt her:
http://www.denmarkonline.dk/1/2011-2...olbaek-kommune

Via
http://beboerbladet.dk/artikler/2011...over-12-mio-kr

SIND Vejle har indtil videre vundet en delsejr, hvor en beboer i en almennyttig bolig har fået omkring 200,- mere om måneden - fremadrettet. Altså fra det tidspunkt, hvor klagen er indgivet.

Der er klaget over denne afgørelse for at få penge med tilbagevirkende kraft 5 år tilbage i henhold til forældelsesloven.

SIND Vejle har også fundet en mere, som det lader til er blevet snydt for sin berettigede boligstøtte.

Begge 2 har boet i flere år i deres almennyttige bolig, hvor der er fjernvarme.
Nu har jeg været inde for at se de link.. og forstår det ikke helt..

vil det sige at hvis varmen er særskilt så skal det også oplyses..

og så har jeg et yderligt problem som kom sidst jeg fik boligstytte..

mine børn blev tvunget til at underskrive sig som medforsøger. på tros af at de ikke havde at bidrage med på en SU..

så er der et andet spørgsmål.. når jeg taster mig ind så krydser jeg af i at jeg er enlig pensionist.. da jeg ikke lever sammen med en partner.. vidre skriver jeg at børnene som voksne bor hjemme med deres oplyste indtægt.. så skal jeg have det beløb jeg har oplyst tidligere. men når de regner på om jeg kan modtage . så får jeg besked om at samlet indtægt er for høj..

har jeg ret .. så går jeg hele vejer for at klage. men skal så have oplyst hvor man henvender sig for at klager. for er ret sikker på jeg har ret i min sag..

håber nogen bidrager med lidt hjælp her...
maja-bell er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-05-2011, 15:39   #13
Risa
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 16-02 2007
Indlæg: 1.216
Styrke: 19
Risa er rigtig godt på vej
Udregneren på Borgerservice.dk er godt nok forvirrende. Jf dén skulle jeg have 400 kr mere udbetalt pr. måned, end jeg gør. I brevet fra kommunen er alle oplysninger korrekte. Er der andre herinde, der får boligstøtte/-ydelse, som oplever, at udregneren kommer frem til et højere beløb...? Er der nogen, hvor beløbet passer...? Hvis udregneren ikke virker, hvorfor findes den så...???

Risa er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-05-2011, 20:32   #14
Mariepigen
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-09 2006
Lokation: Sjælland
Alder: 49
Indlæg: 205
Styrke: 18
Mariepigen er ny på vejen
hvor kan man se hvilke kommuner det drejer sig om der har lavet fejlen?
Mariepigen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-05-2011, 22:06   #15
maja-bell
Mit andet hjem K10
 
Tilmeldingsdato: 24-07 2010
Indlæg: 697
Styrke: 14
maja-bell er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Mariepigen Se meddelelser
hvor kan man se hvilke kommuner det drejer sig om der har lavet fejlen?
gå ind på link i første indlæg af Flemming...
maja-bell er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-05-2011, 00:15   #16
FlemmingLeer
Afhængigheds tegn af K10
 
FlemmingLeers avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-06 2007
Lokation: Vejle, Sydjylland, Enhedslisten, Sind
Indlæg: 385
Styrke: 17
FlemmingLeer er ny på vejen
Skriftligt svar

Citat:
Oprindeligt indsendt af maja-bell Se meddelelser
syntes det er dybt underligt.. når jeg ringer til kommunen angående hjælp så er der ingen muligheder..

men når jeg regner på modelen.. så er jeg berettiget til at få 1.172 kr...

kan man bede om beløbet med tilbagevirkende kræft. hvis de op til flere gange har lavet fejl ved kontakt..
Hej maja-bell,

Det er desværre nogle gange en ulovlig praksis, som nogle sagsbehandlere bruger.

Fik sagsbehandleren din husleje mm. at vide før du fik mundtligt afslag ?

Husk at du altid har ret til at få et skriftligt afslag fra kommunen.

Det er meget svært at bevise, at du har haft ringet til kommunen. Især hvis det ikke er blevet noteret i din sagsmappe at du har haft ringet & det undlader sagsbehandlerne højst sandsynligt. Det er en let måde for dem i en presset situation rent tidsmæssigt at give mundtligt afslag.

Med tilbagevirkende kraft skal der have været et papirspor i form af tilsagn.

& så skal der klages skriftligt over det plus højst sandsynligt skal sendes videre til det sociale nævn, hvor sagsbehandlingen nok er op imod mindst 6 måneder mange steder. Kommunen vil jo ikke i disse tider op med penge.

Men du kunne jo alliere dig med en journalist fra Jyske Vestkysten, som overhørte samtalen. For hvis du er berettiget & de giver ulovligt afslag, så skal der gøres noget ved det. Socialt stof har større opmærksomhed på aviserne mange steder i landet. Du kan evt. høre JV om du ikke kan få lov at være anonym i artiklen, hvis du har det bedre med det.
__________________
Når lovgivere får mindre at lovgive om, så udvikler de sig til krontrollanter. - Flemming Leer Jakobsen
Træk vejret - tæl til 10. Tænk selv, det er demokrati - Flemming Leer Jakobsen

Sidst redigeret af FlemmingLeer; 23-05-2011 kl. 00:27. Årsag: glemte noget...
FlemmingLeer er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-05-2011, 12:29   #17
maja-bell
Mit andet hjem K10
 
Tilmeldingsdato: 24-07 2010
Indlæg: 697
Styrke: 14
maja-bell er ny på vejen
Så nu har jeg haft fat i Kommunen og talt med store ord..

nu viser det sig så at de ikke har skrevet mig ind som enlig pensionist..

har sat min ene søn til indtægt på 32766. kr og er rigtigt

men den anden søn har de sat til en indtægt til 73788 kr ...og ikke den rigtige indtægt er 42120kr..

diskuter så vildt med hende da hun er den samme jeg var i forbindelse med på det tidspunkt.. hvor hun så siger jeg skal søge på ny.. så hun kan have sin ryg fri..

da siger jeg så næ næ den her skal ankes for jeg har store huller i mit budget. og det er et stort held at jeg nu har fået udbetalt feriepenge.. for ellers havde vi intet at leve for..

magen til svenderig har jeg ikke oplevet før..

har så været inde for at finde samtlige papir som var sendt frem og tilbage. hvor hun har noteret i håndskrevet stand. at der ingen mulighed er for at få bolighjælp når de voksne børn bor hjemme..

så vil gerne have hjælp til hvor jeg sender klagen til. da jeg ønsker at gå videre med det..

ønsker link:
og hvis der er en klage formular man kan bruge et sted.. for hun vil nu på onsdag se på sagen og ved hun vil gøre sit for at komme ud af den sag..
maja-bell er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-05-2011, 16:59   #18
Mella
Bruger
 
Mellas avatar
 
Tilmeldingsdato: 29-10 2005
Indlæg: 742
Styrke: 19
Mella er ny på vejen
Nu har jeg været smart nok til at følge linket om Holbæk kommune

Troede kun at denne afgørels gjaldt for pensionister fra før 2003, men sådan er det jo ikke.
Dog, jeg har ikke hørt noget, som altid...

Igen, nogen der ved, om det kun er for fjernvarme det gælder?
Jeg troede at naturgas var dyrere og den er jeg så på.
__________________
Ingen slipper levende fra livet - jeg lever, mens jeg er her.
Mella er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-05-2011, 10:44   #19
FlemmingLeer
Afhængigheds tegn af K10
 
FlemmingLeers avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-06 2007
Lokation: Vejle, Sydjylland, Enhedslisten, Sind
Indlæg: 385
Styrke: 17
FlemmingLeer er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af maja-bell Se meddelelser
Så nu har jeg haft fat i Kommunen og talt med store ord..

nu viser det sig så at de ikke har skrevet mig ind som enlig pensionist..

har sat min ene søn til indtægt på 32766. kr og er rigtigt

men den anden søn har de sat til en indtægt til 73788 kr ...og ikke den rigtige indtægt er 42120kr..

diskuter så vildt med hende da hun er den samme jeg var i forbindelse med på det tidspunkt.. hvor hun så siger jeg skal søge på ny.. så hun kan have sin ryg fri..

da siger jeg så næ næ den her skal ankes for jeg har store huller i mit budget. og det er et stort held at jeg nu har fået udbetalt feriepenge.. for ellers havde vi intet at leve for..

magen til svenderig har jeg ikke oplevet før..

har så været inde for at finde samtlige papir som var sendt frem og tilbage. hvor hun har noteret i håndskrevet stand. at der ingen mulighed er for at få bolighjælp når de voksne børn bor hjemme..

så vil gerne have hjælp til hvor jeg sender klagen til. da jeg ønsker at gå videre med det..

ønsker link:
og hvis der er en klage formular man kan bruge et sted.. for hun vil nu på onsdag se på sagen og ved hun vil gøre sit for at komme ud af den sag..
Hej maja-bell,

Det er ikke sikkert, at du kan få med tilbagevirkende kraft. Men du kan prøve.

Husk at fortælle dem om dine feriepenge. Du har pligt til at fortælle alle ændringer i din økonomi ned til mindste håndøre. Hvis du ikke gør det kan kommunen kræve penge tilbage.

---///---

Her er et forslag til en klage:

Til X kommune

by, den 25. maj 2011

Jeg har opdaget en fejl i jeres beregning af boligstøtte til mig om min status som enlig pensionist.

Samtidigt er min X-søn indtægt sat for højt. De korrekte er:
Kr. 42120 i 2011
Kr. XX.xxx i 2010

Jeg skal derfor bede om en ny afgørelse.

med venlig hilsen

maja-bell
adresse
telefon
cpr-nr.

---//---
Vedlæg kopi af skatteopgørelserne for dine sønner 5 år tilbage inkl. dig selv.

Du har ikke skrevet noget om fjernvarme. Men hvis det ikke er med i afgørelsen på den sidste side. Så tilføj denne sætning:

I har heller ikke inddraget kollektiv varmeforsyning i jeres beregning af min boligstøtte. Jeg skal gøre jer opmærksom på, at forældelsesloven gælder 5 år tilbage & at i derfor skal kontrollere jeres boligstøtteberegninger for mig tilbage til 2006.

Du må nok forberede dig på en lang kamp, maja-bell.
__________________
Når lovgivere får mindre at lovgive om, så udvikler de sig til krontrollanter. - Flemming Leer Jakobsen
Træk vejret - tæl til 10. Tænk selv, det er demokrati - Flemming Leer Jakobsen
FlemmingLeer er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-05-2011, 15:26   #20
FlemmingLeer
Afhængigheds tegn af K10
 
FlemmingLeers avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-06 2007
Lokation: Vejle, Sydjylland, Enhedslisten, Sind
Indlæg: 385
Styrke: 17
FlemmingLeer er ny på vejen
før 2003 = mulighed for varmetillæg / privat udleje

Citat:
Oprindeligt indsendt af Mella Se meddelelser
Nu har jeg været smart nok til at følge linket om Holbæk kommune

Troede kun at denne afgørels gjaldt for pensionister fra før 2003, men sådan er det jo ikke.
Dog, jeg har ikke hørt noget, som altid...

Igen, nogen der ved, om det kun er for fjernvarme det gælder?
Jeg troede at naturgas var dyrere og den er jeg så på.
Hej Mella,

Det var sådan set en pensionist, som opdagede fejlen i Holbæk kommune. Den hedder boligydelse for førtidspensionister før 2003. Ring til Holbæk, hvis du har fået boligydelse.

Der er også mulighed for varmetillæg, hvis du har en udgift over omkring kr. 4.400,- om året for enlige.

Citat:
"Er du enlig, skal du selv betale de første 4.400 kr. om året (2011). Hvis du er gift eller samlevende, står du selv for de første 6.600 kr. om året (2011)."
Fundet her:
https://www.borger.dk/Emner/pension-...metillaeg.aspx

Citat:
Oprindeligt indsendt af Huldra Se meddelelser
gælder det også hvis man bor i privat udleje..
Ja, Huldra. Men der skal være eget køkken
__________________
Når lovgivere får mindre at lovgive om, så udvikler de sig til krontrollanter. - Flemming Leer Jakobsen
Træk vejret - tæl til 10. Tænk selv, det er demokrati - Flemming Leer Jakobsen

Sidst redigeret af FlemmingLeer; 25-05-2011 kl. 15:27. Årsag: eget køøøøøkkkken :/
FlemmingLeer er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Kriditorbeskytte konto check Takecare Dit og Dat 4 03-08-2013 15:27
Grøn Check som førtidspentionist? benzon Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 23 18-11-2011 11:24
Check din Forskudsopgørelse 2012 ! Florken Alt det andet 11 04-11-2011 22:54
modtaget check busser24 Alt det andet 13 26-12-2010 19:10




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 14:22.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension