K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 26-11-2010, 00:51   #21
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Citat:
Oprindeligt indsendt af Mælkebøtten Se meddelelser
Hej Alle!!

Jeg har selv fået den smøre med hensyn til aktivering af ledig flekser... Og her i kommunen er det så evighedsaktivering.. Vi skal være der lige indtil vi finder et job.
Og vi skal også søge alt hvad der er af job, også dem vi ikke kan magte og fuldtidsstillinger
UPS jeg har vist glemt alt om den her tråd igen

Nå men Mælkebøtten hvis du har fået at vide at du skal være der lige indtil du har fundet job så har du vel fået det på skrift ?

Citat:
Som sagsbehandleren siger, så skal vi sælge os selv på vores kvalifikationer og ikke på vores skavanker (LÆS; ikke på at vi er fleksere) Hun sagde at når vi har søgt 3650 stillinger, så ville kommunen gå ind og hjælpe med at finde et job... Men vi skal søge det antal, da det svarer til antallet af virksomheder i kommunen
Jeg giver en til ti på at denne "sagsbehandler" er jobkonsulent og ikke sagsbehandler

Prøv at spørg til hendes uddanelse , er det den samme som du ellers snakker med på kommunen feks ?


Citat:
Og så er jeg arbejdsprøvet til 6 timer om ugen, men da det ikke er til at finde et fleksjob til nogen med så lavt et timetal, ja hvad gør den "kære" sagsbehandler så ----Jamen hun sætter da mit timetal op til 20 timer pr uge
Og det protestere du forhåbentligt over ?? der er en grund til at man bliver arbejdsprøvet og kørt igennem systemet så mange år inden man visiteres ..

Citat:
Jeg spurgte hende om jeg så ikke kunne "nøjes" med at blive sat op til 12-15 timer.. Men niks - for det er ikke til at finde en arbejdsgiver som vil ansætte en under 20 timer..
Nej det har hun ret i , men det er så ikke ensbetydene med at du skal op på et urealistisk timeantal men ensbetydene med at du er visiteret forkert og at det nok burde have været en pension

Citat:
Så jeg ville blive meget glad hvis der var en måde man kan slippe for kommunens elendige aktivering..For så ville jeg da have overskud til at søge alle de stillinger som jeg jo åbenbart skal...
Er du frisk på en skrivelse hvis jeg sætter den sammen for dig så du bare kan rette den til ??

Citat:
Eller hvis de så kunne lave en aktivering som rent faktisk gav noget positivt og brugbart. For som det er nu, ja så er det noget så demotiverende og psykisk stressende at mine symptomer er forværret

Mælkebøtten

Og det skal du bestemt ikke finde dig i .. hvis du vil prøve med en skrivelse så råb op (skulle jeg ikke have svaret inden for et par dage så send mig lige en pb med link til tråden

Citat:
Oprindeligt indsendt af PiaL Se meddelelser
Der er lige noget her, jeg ikke forstår:

Hvis man efter arbejdsprøvning mv er godkendt til fleksjob på f.eks. 13 timer, så skal man i aktivering en del flere timer indtil man finder et fleksjob - og man skal søge (og dermed også sige ja til) jobs på mere end det antal timer, som man beviseligt kan klare? Det lyder helt hallo på mig - eller har jeg fået galt fat i det?
Nej det har du bestemt ikke, desværre er der en del kommuner der optrærder som om loven ikke gælder for dem ....

Vi tager lige loven engang til ....

§ 42. Personer, der er omfattet af § 2, nr. 1-5, og som enten har behov for en afklaring af beskæftigelsesmål, eller som på grund af mangelfulde faglige, sproglige eller sociale kompetencer kun vanskeligt kan opnå beskæftigelse på normale løn- og arbejdsvilkår eller med løntilskud, kan få tilbud om virksomhedspraktik på en offentlig eller privat virksomhed.

Stk. 2. Personer, der er omfattet af § 2, nr. 7, og som modtager ledighedsydelse eller særlig ydelse efter §§ 74 og 74 i efter lov om aktiv socialpolitik, kan få tilbud om virksomhedspraktik.

Stk. 3. Tilbuddet gives med henblik på at afdække eller optræne personens faglige, sociale eller sproglige kompetencer samt at afklare beskæftigelsesmål.


§ 43. Personer i virksomhedspraktik er ikke omfattet af de for lønmodtagere gældende regler fastsat i henhold til eller ved lov eller ved kollektiv overenskomst m.v.

Stk. 2. Personer i virksomhedspraktik er uanset bestemmelsen i stk. 1 omfattet af arbejdsmiljølovgivningen og lov om forbud mod forskelsbehandling på arbejdsmarkedet.

Varighed

§ 44. Et tilbud om virksomhedspraktik kan have en varighed, der udgør op til

1) 4 uger for personer, der er omfattet af § 2, nr. 1,

2) 4 uger for personer, der er omfattet af § 2, nr. 2,

3) 13 uger for personer, der er omfattet af § 2, nr. 2, hvis personen ikke har erhvervserfaring, har langvarig ledighed eller i øvrigt har vanskeligt ved at opnå beskæftigelse med løntilskud, og

4) 13 uger for personer, der er omfattet af § 2, nr. 3-5 og 7.

Stk. 2. For personer, der er omfattet af stk. 1, nr. 3 og 4, kan perioden efter en konkret vurdering forlænges op til 26 uger. Hvis personen herefter ud fra en konkret individuel vurdering har særligt behov for en længere periode, kan perioden forlænges yderligere.

Stk. 3. For personer, der er omfattet af § 2, nr. 4, og som har fået en jobplan efter § 28, stk. 2, kan varigheden fastsættes ud fra en konkret, individuel vurdering af det i jobplanen fastsatte behov for optræning.


Så bed om at få på skrift hvad det er du er i mælkebøtte hvilke § hvilke love osv ...

Der er også den her som er længere oppe



Ledighedsydelse og særlig ydelse


§ 9. For at kommunen kan få 65 pct. refusion af udgifterne til ledighedsydelse og særlig ydelse er det et krav, at

1) kommunen har iværksat tilbud efter lov om en aktiv beskæftigelsesindsats kap. 10-11,

2) tilbuddet i gennemsnit er på minimum 10 timer om ugen, jf. dog stk. 2, og

3) modtageren af ledighedsydelse eller særlig ydelse deltager aktivt i tilbuddet.

Stk. 2. Det sammenlagte gennemsnitlige ugentlige timetal i tilbuddet, jf. stk. 1, kan være mindre end 10 timer, hvis kommunen i den enkelte sag redegør for, at det efter en konkret vurdering af de helbredsmæssige og personlige forhold hos modtageren af ledighedsydelse eller særlig ydelse kun er muligt for personen at deltage på et lavere timetal.

Stk. 3. Perioder med tilbud opgøres af kommunen.



§ 10. Kommunen får 35 pct. refusion i perioder med mere end 14 dages sammenhængende fravær fra et tilbud, jf. § 9.


Ikrafttrædelses- og overgangsbestemmelser


§ 11. Bekendtgørelsen træder i kraft den 1. maj 2010.

Stk. 2. Bekendtgørelse nr. 1408 af 16. december 2009 om kommunernes ret til at få refusion af udgifterne til kontant- og starthjælp, sygedagpenge samt ledigheds- og særlig ydelse til personer, der deltager i tilbud efter kapitel 10-12 i lov om en aktiv beskæftigelsesindsats eller gradvist vender tilbage til arbejde ophæves.



Det vil sige at det er ren og skær refusion der tæller men for at lige prøve at se om man kan gøre det mere forståeligt får i lige kap 10 (11 er den jeg satte ind før om virksomhedspraktik )



Kapitel 10

Vejledning og opkvalificering

§ 32. Personer, der er omfattet af § 2, nr. 1-5, kan få tilbud om vejledning og opkvalificering, der kan bestå af følgende:

1) Korte vejlednings- og afklaringsforløb,

2) særligt tilrettelagte projekter og uddannelsesforløb, herunder praktik under uddannelsesforløbet og danskundervisning, eller


3) ordinære uddannelsesforløb.

Stk. 2. Personer, der er omfattet af § 2, nr. 7, og som modtager ledighedsydelse eller særlig ydelse efter §§ 74 og 74 i efter lov om aktiv socialpolitik, kan få tilbud efter stk. 1, nr. 1 og 2.

Stk. 3. Tilbuddet skal udvikle eller afdække den lediges faglige, sociale eller sproglige kompetencer med henblik på opkvalificering til arbejdsmarkedet.

Stk. 4. Praktikperioder under særligt tilrettelagte uddannelsesforløb, jf. stk. 1, nr. 2, kan sammenlagt have en varighed på højst 3 måneder, og hver enkelt praktikperiode kan højst have en varighed på 1 måned. I praktikperioden finder § 43 tilsvarende anvendelse.

§ 33. Produktion og afsætning af produkter i forbindelse med særligt tilrettelagte projekter eller uddannelsesforløb, jf. § 32, stk. 1, nr. 2, må ikke være konkurrenceforvridende.

Stk. 2. Beskæftigelsesministeren kan efter inddragelse af de kommunale organisationer fastsætte vejledende retningslinjer om, hvornår produktion og afsætning efter stk. 1 kan anses for konkurrenceforvridende.


Det jeg har gjort rødt og alt muligt andet er det der gælder for flekser på ledighedsydelse ..

Det vil sige mælkebøtte at det "kursus" du er på skal være tilrettelagt og det skal være af 1) Korte vejlednings- og afklaringsforløb,

2) særligt tilrettelagte projekter og uddannelsesforløb, herunder praktik under uddannelsesforløbet og danskundervisning,

Og det ville være rigtigt smart at gøre opmærksom på det, nu ved jeg ikke lige hvor længe du har været ledige men kan da høre at den "sagsbehandler" du er ved vil få et seriøst problem hvis og så frem du begynder at holde på din ret til en privat aktør efter et halvt års ledighed , eller 6 ugeres selvvalgt uddanelse ...

Jeg ved ikke lige hvor mange jeg har tabt her i min opremsning af regler og love , men er nød til at sætte det hele ind...

Men kort og godt gælder det vel

En flekser på ledighedsydelse er en §2 stk 7

De ting der er fremhævet med rødt er de ting der gælder og som kommunen kan kræve , der skal altid forligge noget på skrift og man skal altid have en klagevejledning så man har en mulighed for at anke sådan en beslutning og naturligvis skal man ikke finde sig i at man bliver mere syg af deres refusions cirkus ...
  Besvar med citat
Gammel 26-11-2010, 09:28   #22
develler
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 05-11 2009
Lokation: Sønderborg
Alder: 56
Indlæg: 21
Blog Indlæg: 1
Styrke: 15
develler er ny på vejen
Hvor står der noget om hvilken § man er "under" i mine papir hvor jeg tildeles flex kan jeg ikke finde § henvisninger - og jeg er STADIG ikke blevet kontaktet af flexjobteamet her i kommunen - har slev ringet flere gange men de er ikke nået til mig endnu ( blev visiteret pr. 1/7-2010 )
develler er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-11-2010, 09:33   #23
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Hos nogen står det på tilkendesen og hos andre ikke , jeg tror heller ikke jeg havde det på min tilkendelse blot at jeg var tilkendt fleks ..

Men det som det drejer sig om her i tråden er heller ikke hvilke baggrund man er tilkendt fleks , men hvilke § man er under når man er tilkendt fleks og er man på ledighedsydelse så er det § stk 7 (og en del mere problematisk for dem på kontanthjælp da de kommer ind under to love )
  Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Festival for "udstødte" -"halvstødte" - sagsbehandlere og andet "godtfolk" klarkurs Alt det andet 24 18-03-2010 22:25
Holbæk Kommune kan også "sylte" buster Det er da strengt ! 0 25-09-2008 21:13
"Feriepenge", hvordan som flexjobber ? perbeer Spørgsmål ang fleksjob 12 25-06-2008 15:48
Assens " flytter" ledige fleksjobbere på kontanthjælp Stella Politik og Samfund 47 09-04-2008 11:10




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 16:04.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension