K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Kommunernes Tavshedspligt

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Kommunernes Tavshedspligt Skal kommunen fortsat være omfattede at loven om tavshedspligt i fald en borger går til pressen.

 
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 15-03-2009, 11:33   #1
hutti
Føler sig hjemme på K10
 
huttis avatar
 
Tilmeldingsdato: 16-10 2008
Lokation: Odense Kommune
Indlæg: 41
Styrke: 16
hutti er ny på vejen
andres personfølsomme oplysninger ligger i min sag !

Hej alle k 10´er

Jeg har netop modtaget en papkasse med alle mine sagsakter, da jeg havde bedt om agtindsigt i min sag.

Jeg har nu siddet i hele weekenden og forsøgt at skabe orden i kaos,- for enten havde sagsbehandleren besluttet sig for ikke at gøre det lettere for mig og ellers ER der bare totalt uorden i tingene

Hvorom alting er så har jeg ved gennemgangen fundet to stykker papir som overhovedet ikke vedrører mig. Det ene er en praktikaftale lavet med en anden borger, hvor alle oplysninger om begrænsninger og personnummer findes og det andet papir er en liste med en række borgere (incl. mig selv) hvor navn, adresse og personnummer er listet op.

Jeg har selvfølgelig ingen interesse i disse papirer og jeg vil gerne sende dem tilbage,- bare ikke til sagsbehandleren.
Inden da kunne jeg godt tænke mig at gøre nogen opmærksom på fadæsen og evt. have held med at give samme sagsbehandler en over næsen...

Ved samme lejlighed kunne jeg godt tænke mig at udtrykke en bekymring for denne sammenblanding af personfølsomme oplysninger, da jeg kan være bekymret for at der tilsvarende figurerer oplysninger om mig i en andens sagsmappe....

Hvordan kan man gøre mest opmærksom på fadæsen....

Har lyst til at være en anelse ond i sulet

fortsat god dag
venligst heidi
__________________
Igår er historie, i morgen er et mysterium, i dag er en gave! (ukendt)
hutti er ikke logget ind   Besvar med citat
 


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Menneskerettigheder og personfølsomme data zuza Kommunernes Tavshedspligt 9 18-03-2015 16:33
Andres personfølsomme oplysninger ligger i min sag. NY TRÅD. Stonie Kommunernes Tavshedspligt 27 21-02-2013 17:29
Aktinsigt = læk af personfølsomme oplysninger Pinny Kommunernes Tavshedspligt 16 12-11-2011 23:12
læk af personfølsomme oplysninger til pressen zuza Kommunernes Tavshedspligt 1 18-04-2008 10:40




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 16:57.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension