K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 11-06-2010, 12:18   #1
Betina1953
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 31-03 2010
Indlæg: 85
Styrke: 15
Betina1953 er ny på vejen
Førtidspension

Hej allesammen

Min førtidspensionssag begyndte i maj måned efter min anmodning. Hvem sidder i Det Kommunale Pensionsnævn, der afgør sagerne om førtidspension?
Jeg har været gennem en kræftsygdom, som har gjort, at jeg ikke kan bruge min højre arm, så jeg er spændt på udfaldet af nævnets afgørelse.
Betina1953 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-06-2010, 14:15   #2
ace dk
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 08-06 2009
Lokation: et sted i dk.
Indlæg: 712
Styrke: 15
ace dk er rigtig godt på vej
da jeg ikke lige kan se hvilken kommune du kommer fra, kan du selv gøre følgende, gå ind på din kommunes hjemmeside, og i en af menuerne står der som regel hvem der har til huse i diverse nævn og råd.......

der står som regel også hvem der er og finde i diverse udvalg.

mvh eders ace dk
ace dk er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-06-2010, 16:53   #3
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Betina1953 Se meddelelser
Hej allesammen

Min førtidspensionssag begyndte i maj måned efter min anmodning. Hvem sidder i Det Kommunale Pensionsnævn, der afgør sagerne om førtidspension?
Jeg har været gennem en kræftsygdom, som har gjort, at jeg ikke kan bruge min højre arm, så jeg er spændt på udfaldet af nævnets afgørelse.
Hej Betina,

Velkommen til må jeg sige, da jeg ikke har "set" dig før. Ærgerligt med din kræftsygdom og din arm, som du beskriver det lyder det ret brat at du har søgt pension (iht. §17 på det foreliggende grundlag vil jeg så tro det er). Har du været på sygedagpenge og fundet det nødvendigt eller ?

Ved godt at ovenstående ikke er spørgsmålet, så du har ikke nøde at svare . Jeg ved heller ikke hvem der sidder i pensionsnævnet, men har via K10 lært at ens sag skal igennem social udvalget og derefter pensions nævnet. Håber det bedste for dig og din sag.

Kh. EE
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-06-2010, 20:29   #4
Betina1953
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 31-03 2010
Indlæg: 85
Styrke: 15
Betina1953 er ny på vejen
Red face Førtidspension

Citat:
Oprindeligt indsendt af Enteneller Se meddelelser
Hej Betina,

Velkommen til må jeg sige, da jeg ikke har "set" dig før. Ærgerligt med din kræftsygdom og din arm, som du beskriver det lyder det ret brat at du har søgt pension (iht. §17 på det foreliggende grundlag vil jeg så tro det er). Har du været på sygedagpenge og fundet det nødvendigt eller ?

Ved godt at ovenstående ikke er spørgsmålet, så du har ikke nøde at svare . Jeg ved heller ikke hvem der sidder i pensionsnævnet, men har via K10 lært at ens sag skal igennem social udvalget og derefter pensions nævnet. Håber det bedste for dig og din sag.

Kh. EE
Hej Enteneller

Ja, jeg var på sygedagpenge under kræftoperationen og derefter ialt 1½ år, efter 8 måneders sygemelding tilbage på arbejdet, hvor jeg efter 10 måneder på delvis nedsat tid, resten sygedagpenge. Jeg blev fyret den 31.okt.2009, da jeg ikke ville arbejde om aftenen, men fik ½ års opsigelse, hvor jeg skulle arbejde.
Lægerne på det sygehus, hvor jeg blev opereret for min kræftsygdom, vurderede efter operationen, at jeg ikke kunne arbejde med armen. Jeg fik fjernet brystet samt en muskel, der har betydningen for styrken i højre arm samt alle lymfekirtlerne, da kræften havde bredt sig dertil. Jeg har været igennem kemo og 8 strålebehandlinger pr. dag i 24 dage (2008). I dag har jeg det godt og venter på at få et nyt bryst, måske til efteråret. Det har været hårdt at erkende det med min højre arm, men i dag tackler jeg det positivt. Min læge har i 2009 skrevet, at min højre arm ikke blev bedre og nu for en uge siden skrev han det samme til min sagsbehandler og det bliver den sidste lægeerklæring, de får, sagde han til mig, da jeg var dernede, fordi min sagsbehandler sendte mig derind. Altså kommunen har vist siden 2009, at det var sådant, men trods det blev jeg sendt til jobcenter til jobsøgningskursus. I dag kan jeg bare trække på smilebåndet af det. Jeg er stadigvæk tilmeldt jobcenteret og skal til samtale den 30.juni, men sagen er stillet lidt i bero indtil afgørelsen på min førtidspensionssag. Jeg sagde nej til at blive sat op i tid og sagde, at det ville blive svært at få et fleksjob til 12 timer om ugen med pauser 10 timer. Det var det, jeg kunne klare, da jeg kom tilbage til min tidligere arbejdsplads. Alt dette er nu fortid og jeg lever i nuet. Mit bedste råd til dem, der sidder fast i systemet, lad være med at blive presset op i tid. Jeres helbred er det vigtigste. Há en god weekend.
Betina1953 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-06-2010, 20:41   #5
Betina1953
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 31-03 2010
Indlæg: 85
Styrke: 15
Betina1953 er ny på vejen
Hej igen

Jeg glemte at fortælle, at jeg har været på ledighedsydelse siden 15.nov.2009 og er det stadigvæk.
Betina1953 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-06-2010, 19:41   #6
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Hej Betina,

Super at du er på ledigheds ydelse og rigtigt, man skal ikke lade sig presse op i tid. Har lægekonsulenten være inde over din sag ? Jeg ved ikke om du har set min sag under "Drøftelse af min sag". Han spiller hazard hermed og det gør de hvis de vil.

Kræft i dag er jo heldigvis for mange ikke en dødsdom. Jeg mistede selv min mor for 11 år siden til strube kræft og har dyb respekt herfor, men du kan ikke være sikker på at den automatisk giver ftp.

Jeg håber det bedste for dig.

Kh. EE
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Førtidspension eller ikke førtidspension??? MissAce Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 3 19-02-2011 11:53




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 17:17.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension