K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 09-06-2010, 05:24   #1
Anni_D
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 11-11 2008
Lokation: Midtjylland
Indlæg: 53
Styrke: 16
Anni_D er ny på vejen
Lægekonsulentens 2 jobs

Jeg er totalt forvirret nu.

Jeg har kigget på den lovgivning, der siger:

”Lægekonsulenten ikke må træffe afgørelse om førtidspension og ikke må udtale sig om, hvorvidt borgeren samlet set opfylder betingelserne for førtidspension eller andre sociale ydelser”.

Så langt så godt, men jeg var til samtale i går hos min sagsbehandler, der sagde, at hvis lægekonsulenten ikke have yderligere ting til min sag, så ville han lukke den, hvorefter den ville komme med på mødet hos kommunens pensionsteam, hvor de så skulle afgøre, om de ville indstille mig til pension.

Så langt så godt igen, men i samme åndedrag siger hun, at lægekonsulenten også sidder i kommunens pensionsteam, som skal afgøre min skæbne.

Helt ærligt, må en lægekonsulent godt det?

Helt fra begyndelsen af min sag, har jeg følt, at lægekonsulenten har modarbejdet mig og de lægelige oplysninger, han har fået.

Skal han nu være med til at bestemme, om jeg skal indstilles til pension, så kan jeg da vist godt allerede nu begynde at forberede en klagesag.

mvh

Anni
Anni_D er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-06-2010, 08:30   #2
Florken
Lever på K10
 
Florkens avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-01 2010
Indlæg: 1.774
Styrke: 16
Florken er rigtig godt på vej
Kære Anni D

Du skal læse Forvaltningsloven : http://www.socialjura.dk/index.php?i...ash=d8b6318b6a

Kapitel 2 – Inhabilitet


Jeg tror IKKE på, at lægekonsulenten må sidde i pensionsteamet.
__________________
Der er SÅ mange SØDE mennesker på K10
Obesa cantavit, den fede kvinde har udtalt sig (frit oversat af Florken)
Førtidspensionist pr. 01/01/-2011
Der er ingen FREMTID i at bruge NUTIDEN til at ærgre sig over FORTIDEN
Florken er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-06-2010, 08:39   #3
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Citat:
”Lægekonsulenten ikke må træffe afgørelse om førtidspension og ikke må udtale sig om, hvorvidt borgeren samlet set opfylder betingelserne for førtidspension eller andre sociale ydelser”.

Så langt så godt, men jeg var til samtale i går hos min sagsbehandler, der sagde, at hvis lægekonsulenten ikke have yderligere ting til min sag, så ville han lukke den, hvorefter den ville komme med på mødet hos kommunens pensionsteam, hvor de så skulle afgøre, om de ville indstille mig til pension.

Den besked om at hvis lægekonsulenten ikke havde yderligt så ville min sag blive sendt til pensionsteam fik jeg også, og det som det betød var ikke hvorvidt lægekonsulenten mente at jeg kunne få pension eller hvad, men ene og alene hvorvidt lægekonsulenten så flere behandlingsmuligheder (som han så skulle pege på ) eller om mente der skulle indhentes flere papir , jeg er ikke 110 % sikker men mener også at lægekonsulenten her sidder med i pensionsteamet men det er for at forklare det lægefaglige indhold hvis der er problemer med det, han må ikke snakke med om hvorvidt det er det ene eller det andet der gør at man kan få eller ikke få pension, hvis de beslutter sig for ikke at sende det videre til pensionsteamet så skal det oplyses hvorfor der kommer ikke bare et brev om at sådan er det, der skal peges på hvad de mener om hvorfor der ikke er nok i sagen til at det kan komme videre til teamet ...

Min veninde har lige fået afslag på at få sin sag op til pensionsteamet og det viste sig at det var pga papir i hendes sag der ikke kunne læses det skal så rettes op og så skal de prøve igen med de papir i en bedre kvalitet ... så der kan være flere grunde ...
  Besvar med citat
Gammel 09-06-2010, 08:43   #4
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Hvis der gives afslag på, at indstille til pension, har man den praksis her i kommunen IKKE at begrunde.

Lægekonsulent, bedømmer ofte til ydelser under voksen og handicap, og sidder også med i pensionsrådet.
Og hvem tjekker at det går rigtigt for sig? Der er jo kun kommunes pensionsteam!

Jeg mener klart at der er et inhabilitets problem.

VH Popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-06-2010, 08:47   #5
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Popiae jeg giver dig helt ret i dine betragtninger, men i følge loven er det ikke ulovligt (så vidt jeg ved) og desværre er det jo det som tæller

Men at de er inhabile enig i det 110 %
  Besvar med citat
Gammel 09-06-2010, 08:47   #6
Anni_D
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 11-11 2008
Lokation: Midtjylland
Indlæg: 53
Styrke: 16
Anni_D er ny på vejen
Jeg vil da også mene, at han er inhabil.

Jeg tvivler da på, at han bare sidder med i pensionsrådet for at oversætte faglige udtryk - uden at han ellers snakker med om sagen, når han kender til den.

mvh
Anni
Anni_D er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-06-2010, 09:36   #7
MorWettendorff
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 21-10 2009
Lokation: Fredericia, men oprindelig fynbo
Alder: 51
Indlæg: 355
Blog Indlæg: 1
Styrke: 15
MorWettendorff er ny på vejen
Jeg ville så gerne ha haft at lægekonculenten her i kommunen sad i teamet, da han jo var på min side i min pensions sag, for så havde jeg måske kunne få min pension. Jeg har hørt om flere kommuner hvor lægekonculentet sidder i teamet, så tror det er meget udbredt, men bare ikke her i Fredericia.
MorWettendorff er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Fleksjob,hvor mange jobs? kurttrold Spørgsmål ang fleksjob 2 01-07-2013 20:01
socialrådgiver med mange jobs xlars38 Alt det andet 10 24-02-2010 14:16
Færre jobs til fleksjobbere.. gh72 Politik og Samfund 2 16-02-2009 18:07
Færre jobs til fleksjobbere Webmaster K10 Nyheder 0 16-02-2009 13:50
Hvor mange forskellige jobs Simmer Alt det andet 2 17-02-2008 22:03




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 23:01.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension