K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 04-05-2008, 09:38   #1
jettea
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 04-05 2008
Indlæg: 1
Styrke: 0
jettea er ny på vejen
Ejerlejlighed og førtidspension

Kære alle

Jeg bor i en forældrekøbt lejlighed og får førtidspension. Mine forældre vil nu gerne give mig lejligheden. Jeg går ud fra, at jeg så vil miste min boligydelse, hvilket er OK, da jeg nok kan få et arbejde de tilladte 12-13 timer pr. uge.
Men må jeg overhovedet eje en lejlighed, når jeg får førtidspension?

Mvh. jettea
jettea er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-05-2008, 09:43   #2
mimse
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 23-02 2008
Lokation: Randers
Alder: 43
Indlæg: 366
Styrke: 17
mimse er ny på vejen
Ja selvfølgelig må du da eje en lejlighed/et hus selvom du er førtidspensionist. Som du selv er inde på så mister du din boligydelse, da man ikke kan få det når man ejer.

Hvis jeg tager fejl må i endelig rette mig, men jeg ser ingen hindring for at du overtager lejligheden. Tillykke med det foresten :-)
__________________
Se mod lyset, så falder skyggerne bag dig
mimse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-05-2008, 10:38   #3
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
jettea velkommen hertil

Som mimse allerede har skrevet så må du selvfølgelig gerne eje din egen bolig som førtidspension, det er der ikke noget problem i...

Men jeg vil lige gøre opmærksom på det her til dem der bor i ejerbolig.

Citat:
Særregler for førtidspensionister og for stærkt bevægelseshæmmede
For førtidspensionister og stærkt bevægelseshæmmede gælder særligt:

* Der kan også ydes boligsikring til ejer- og andelsboliger. Boligsikringen ydes i disse tilfælde helt efter delvis som lån
* Boligsikringen kan overstige 15 pct. af lejen, selv om der ikke er børn i husstanden

For stærkt bevægelseshæmmede, der bor i en egnet bolig gælder herudover:

* Arealgrænsen på 65 m² forøges med 10 m²

* Maksimum for leje og boligsikring forhøjes med 50 pct.
det er ikke sikkert at man skal bruge det til noget nu, men det kan være en meget god viden at have på sigt hvis der skulle ske noget

MVH

Hejdien

kilde http://www.social.dk/ministeriets_om...%20betingelser
  Besvar med citat
Gammel 04-05-2008, 12:52   #4
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.747
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Kære Jettea.
I skal have en professionel ind over salget til dig da prisen kun må ligge ca 15% under den normale salgspris. Dine forældre må kun give dig "gratis" ca 57.000 kr pr år, uden konsekvens rent skattemæssigt. Så få fuldstændig viden og konsekvens af en sagfører, ejendomsmægler eller revisor, lyder rådet fra mig. Held og lykke
Hilsen Peter
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat
Gammel 05-05-2008, 09:29   #5
Stoktoft
Afhængigheds tegn af K10
 
Stoktofts avatar
 
Tilmeldingsdato: 25-02 2008
Lokation: Struer kommune nærmere betegnet det skjønne THYHOLM
Alder: 50
Indlæg: 300
Styrke: 17
Stoktoft er rigtig godt på vej
Lige en kommentar til det phhmv skriver, det er begge dine forældre der må give dig dette beløb, dvs. de må give dig 2 x ca. 57000 = 114 000 kr.

Ellers synes jeg også i skal kontakte en professionel, der kan hjælpe jer, der er jo så mange regler indenfor alt.

Stoktoft
__________________
vær mod andre, som du vil, de skal være mod dig

Den, der begynder dagen med et smil, har allerede overvundet mange besværligheder.
anonym
Stoktoft er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-05-2008, 10:58   #6
Neurosmølf
Ved at flytte ind på K10
 
Neurosmølfs avatar
 
Tilmeldingsdato: 26-11 2007
Indlæg: 553
Styrke: 19
Neurosmølf er fast beboer på K10Neurosmølf er fast beboer på K10Neurosmølf er fast beboer på K10
Mit råd ville være at finde en advokat med speciale i skøder ( ejendomshandler ) og arveret. Det skulle fuldt ud dække behovet umiddelbart. Jeg mener nemlig det er max 15 % under den offentlige vurdering salgsprisen må være, og i de her tider med faldende bolgipriser skulle man måske have kigget på om den offentlige vurdering er "for god" eller rimelig tæt på en realistisk handelspris, er den for god, skal der måske klages over den offentlige vurdering fra dine forældres side ( mange fik et måske for højt? løft i 2007 vurderingen og så gik luften lidt af boligpriserne derefter ), før en evt. handel

NB!!! Der er lige lidt nyt mht til vurdering og ejendomshandel, læs her : http://www.business.dk/article/20080...enge/80404098/

Måske er det her så virkelig en hastesag mht. papirer

Held og Lykke med boligplanerne

Nøvsen

Sidst redigeret af Neurosmølf; 05-05-2008 kl. 11:02. Årsag: indsat missing link ¨:D
Neurosmølf er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-06-2010, 03:25   #7
SoLost
Afhængigheds tegn af K10
 
SoLosts avatar
 
Tilmeldingsdato: 22-10 2009
Alder: 34
Indlæg: 318
Styrke: 15
SoLost er ny på vejen
Citat:
Særregler for førtidspensionister og for stærkt bevægelseshæmmede
For førtidspensionister og stærkt bevægelseshæmmede gælder særligt:

* Der kan også ydes boligsikring til ejer- og andelsboliger. Boligsikringen ydes i disse tilfælde helt efter delvis som lån
Troede ellers kun det galdt for andelsboliger. Ved du også hvor man kan se hvor meget man kan få i boligsikring til ejerlejlighed og er det et rentefrit lån ?
Hører denne regel ind nder nogen bestemt paragraf ?
SoLost er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Førtidspension eller ikke førtidspension??? MissAce Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 3 19-02-2011 11:53
Ejerlejlighed = ingen kontanthjælp Sandie75 Alt det andet 9 17-10-2010 09:46
Ejerlejlighed. SoLost Alt det andet 17 14-08-2010 20:13




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 18:35.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension