K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 20-09-2010, 21:16   #21
Andersine85
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 02-04 2010
Indlæg: 1.200
Blog Indlæg: 36
Styrke: 16
Andersine85 er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af popiae Se meddelelser
I hillerød er det altså sådan, at der kun må være 56 langvarige sygedagpengesager, derfor begrænses de af lederteam, er mit gæt.
Ahvad!!! Er det en officiel udmelding det der??? For det virker da helt hen i vejret, man kan da ikke bestemme den slags over en kam!

Hvordan man hjælper borgeren:
Tja, puh...

Finder hjælpen hvor man kan (herinde, venner/familie, forskellige foreninger, fagforeningen), klager hvis det bliver nødvendigt, går til pressen (hjælper sjovt nok ofte på en situation, og det er før set, at det har været med til at ændre love).

Ellers kan jeg vist ikke sige så meget andet. Loven er (trods alt) lavet for at hjælpe mennesker, ikke for at spare penge.... Det er mere et problem ift. hvordan det forvaltes.

Og så er jeg forøvrigt enig i, at man er inhabil, hvis man skal afgøre to forskellige sager....
__________________
Er uddannet socialrådgiver, har arbejdet 3 år med sygedagpenge, men er lige skiftet til kontanthjælp match 2 og 3 og er altså, derfor, på den anden side at skrivebordet end de fleste herinde

Min lille hverdagsblog: http://www.k10.dk/blog.php?u=4874
Andersine85 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-09-2010, 22:20   #22
Huldra
Har ikke tid til andet end K10
 
Huldras avatar
 
Tilmeldingsdato: 05-03 2008
Alder: 58
Indlæg: 2.134
Blog Indlæg: 17
Styrke: 19
Huldra er ny på vejen
tja Andersine85...
Her hos os, har det været sådan længe..

jeg og en anden borger har døbt en spareplan fra kommunen om til 10 mig her og 10 mig der... for det var nemlig deres plan.. 10 skulle flyttes fra noget, andre fra noget andet.. osv.. det skulle give besparelse.. tja... mig sendte de jo hverken i det ene eller andet, kun over på kontanthjælp.. som var det billigeste.. tja for dem. det er sku dyrt for mig. i både penge og helbred..
jeg skal lede efter den rigtige tekst på 10 mig her og der.. og sætte ind..

http://www.nordvestnyt.dk/artikel/30...rbejdsomraadet

Sidst redigeret af Huldra; 20-09-2010 kl. 22:58. Årsag: links.
Huldra er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-09-2010, 22:38   #23
curls
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2007
Lokation: Sjælland
Indlæg: 3.397
Styrke: 23
curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Andersine85 Se meddelelser

Og så er jeg forøvrigt enig i, at man er inhabil, hvis man skal afgøre to forskellige sager....
Hej Andersine85, kan man ikke have 2 myndighedsområder i samme forvaltning? Eller kun 1? Nu har du jo læst jura, så går da ud fra, du ved mere jo hehe... Der må åbenbart være flere måder at være inhabil på.
curls er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-09-2010, 00:24   #24
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Hvis du har læst jura, bør du kende forskellen, Curls.

Andersine:
Det står helt tilgæneligt i kommunes referater.
Jesper Tynell, tog et andet problem op i P1, som var at kommunen kun aktiverede ud fra hvor refusionen var størst.
Jo, jeg bor i en spændende kommune, Borgmester udtaler selv(sidst i lorry) at de er meget dygtige til at overholde bugetter og spare.

VH Popiae

Sidst redigeret af popiae; 21-09-2010 kl. 00:28.
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-09-2010, 07:48   #25
curls
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2007
Lokation: Sjælland
Indlæg: 3.397
Styrke: 23
curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af popiae Se meddelelser
Hvis du har læst jura, bør du kende forskellen, Curls.



VH Popiae
Øh jeg har ikke læst jura..... Andersine85 har... Jeg har aldrig læst til jura... så der tager du fejl, men jeg kender til den masse love. Men hvis du selv ved, hvor det står henne, at man er inhabil i 2 forskellige sager, så må du gerne henvise mit til en lov.... For jeg kender selv til forskellige situationer, hvor det vil sige at være inhabil i en sag. Der er flere situationer jo... Jeg vil jo da gerne lære det, hvis der findes paragraf, som siger, at man er inhabil i, hvis man sidder med 2 forskellige sager, men på samme borger.
curls er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-09-2010, 08:38   #26
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Det kan komme an på så meget vedr 2 sager.
Du kan jo godt sidde med både fesk. kørselshjælp og bolighjælp.

Vedr. inhabilitet:
Prøv at google, ellers tror jeg det må stå i retssikkerhedsloven og/eller forvaltningsloven.
Du skal, når du finder loven, kikke på både bekendtgørelse og vejledningen.

VH Popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-09-2010, 11:29   #27
Ayaa
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 28-08 2010
Indlæg: 33
Styrke: 14
Ayaa er ny på vejen
Ja i min kommune tror jeg de trækker lod om hvem der skal have deres dagpengeperiode forlænget.

Det er kommunens sagsbehandler i samråd med det team de indgår i. Vil pointere at det ikke er sagsbehandleren ikke arbejder for mig og mine problemer, men på jobcentrets præmisser (læs pengepung).

Ved at kommunalbestyrelsen tidligere har spurgt jobcentret om de behandler os sygemeldte ordentlig på grund af de forskellige verserende sager, der har været rundt om i landet. Svaret til kommunalbestyrelsen var, at alle blev behandlet ordentligt og at der ikke har været nogle klager, dette sket for 3 uger siden.

Jeg har talt med et kommunalbestyrelsesmedlem, der har kendskab til 3 yderligere sager - foruden min, hvor der er sket lovovertrædelser og anden dårlig behandling.

Så jeg tror ikke engang det er et skøn, der lægger til grund for jobcentrets vurdering, men almindelig lodtrækning.
Ayaa er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-09-2010, 11:40   #28
Ayaa
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 28-08 2010
Indlæg: 33
Styrke: 14
Ayaa er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Huldra Se meddelelser
tja Andersine85...
tja... mig sendte de jo hverken i det ene eller andet, kun over på kontanthjælp.. som var det billigeste.. tja for dem. det er sku dyrt for mig. i både penge og helbred..

http://www.nordvestnyt.dk/artikel/30...rbejdsomraadet
Ja - har det på samme måde som dig - jeg var åbenbart også en der skulle flyttes til et eller andet, og det blev til kontanthjælp. Og kors hvor det blev dyrt - for mig - for jeg kan ikke få en krone, da jeg er gift og min mand tjener for meget. Så vi må leve af en indtægt - surt ikke - men hvor sparer kommunen mange penge - for de kan også spare flere, hvis de kan gemme mig væk i kontanthjælpssystemet uden at gøre noget.

Så dybt suuuuuuuk fra mig - men jeg kæmper videre, de skal sku ikke have lov til at behandle syge mennesker på den måde!
Ayaa er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-09-2010, 13:45   #29
curls
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2007
Lokation: Sjælland
Indlæg: 3.397
Styrke: 23
curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af popiae Se meddelelser
Det kan komme an på så meget vedr 2 sager.
Du kan jo godt sidde med både fesk. kørselshjælp og bolighjælp.

Vedr. inhabilitet:
Prøv at google, ellers tror jeg det må stå i retssikkerhedsloven og/eller forvaltningsloven.
Du skal, når du finder loven, kikke på både bekendtgørelse og vejledningen.

VH Popiae
Nu synes jeg jo du siger, at man godt kan sidde med 2 sager? .... Det mente jeg ikke, du skrev før, eller har jeg misforstået hvad du mener om, at man er inhabil mellem 2 sager ??

Jeg ved godt hvor i loven, der står noget om inhabilitet, det er f.eks. i forvaltningsloven § 3, og der står jo f.eks.at man er inhabil ved f.eks. når sagen er éns familiemedlem osv...

Du må gerne finde det selv til mig ang. om 2 sager, eller hvad du ellers har ment om inhabil vedr. 2 sager, for jeg ved ikke, hvad du mener. Måske kan Andersine træde ind.
curls er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-09-2010, 21:51   #30
Andersine85
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 02-04 2010
Indlæg: 1.200
Blog Indlæg: 36
Styrke: 16
Andersine85 er ny på vejen
Jeg kan ikke huske om det står direkte i lovteksten, men man er inhabil, hvis man har samme sag på to forskellige måder, sådan at der kan være en interessekonflikt.

F.eks. så kan sygedagpengesagsbehandleren spare en sag, ved at få dem på pension, så der ville personen være inhabil ift. at sidde med afgørelsen om pension.
Vi har også et mindre problem i min kommune, at nogen af dem der er med til at bestemme pensionen, er leder af en af de afdelinger som afprøver folk, og så vil de jo "aldrig" gå imod en vurdering derfra, selvom den nogen gange kan være stok forkert...

Det er i den slags sager, at inhabilitet også kan komme i spil.
__________________
Er uddannet socialrådgiver, har arbejdet 3 år med sygedagpenge, men er lige skiftet til kontanthjælp match 2 og 3 og er altså, derfor, på den anden side at skrivebordet end de fleste herinde

Min lille hverdagsblog: http://www.k10.dk/blog.php?u=4874
Andersine85 er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Flere borgere klager over afgørelser om sygedagpenge gunvor Politik og Samfund 1 19-03-2012 09:31
Flere borgere klager over afgørelser om sygedagpenge Webmaster K10 Nyheder 0 19-03-2012 04:10
AS3: lavede ulovlige sygedagpenge afgørelser sir Nævnet buster Politik og Samfund 3 25-03-2011 17:52
Korrekte afgørelser på klager over standsning af sygedagpenge Webmaster Nyt fra Ankestyrelsen 1 31-05-2009 22:21
afgørelser. popiae At søge førtidspension 3 26-12-2007 21:36




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 13:26.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension