K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 31-01-2012, 18:42   #1
Tesh
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 11-10 2011
Indlæg: 4
Styrke: 0
Tesh er ny på vejen
Råd søges !!!!

Jeg har siden April 2010 været sygmeldt med lænde smerter, har været hele møllen igennem, hos læger, kiropraktor, fys, behandlinger med massage, knæk,elektroder chokbølge osv osv hver gang blev smerterne værre....
røngten viste ingenting.
MR. skanner viste en lille revne i diskus mellem l5 og s1 og en mulig lille prolaps midtfor, fik besked på det ikke var/er derfor jeg har smerter, og skulle fortsætte med træning, som hver gang gir flere smerter....
Blev kaldt til møde på kommunen, Marts 2011 og fik afvide at nu skulle vi tænke hurtigt for at få mig raskmeldt, De syntes jeg skulle i arb. prøvning på et plejehjem, da jeg der kunne læse avisen og hygge med de ældre, min farmor lå på hospice med kræft og jeg kunne ikke overskue at skulle sidde hos, og hygge med andre ældre lige i den tid, så jeg "fandt" et andet sted (skolebibliotek) med alle skånehensyn, men på trods a det havde/fik jeg stadig rigtig mange smerter...
Sb sagde jeg skulle i en arb prøvning mere da EN ikke kunne stå alene, hvis hun skulle ha nok til hvis jeg ikke blev rask og senere skulle indstille mig til flex...
Da jeg i mellemtiden havde mistet min elskede farmor kunne hun se muligheden for arb prøvning på et plejehjem.. Det følte jeg mig ikke klar til så "fandt" et nyt sted en lille special butik - Der har jeg nu været knap 6 måneder... Jeg er rigtig glad for at være der og chefen sørger for at jeg har det godt og alle tager hensyn til mig - problemet er bare at jeg ikke kan holde til det, jeg er der max 2-3 timer 4 dage om ugen ( mindre nu)
Nu er jeg så kommet på smertecenter og fået diagnosen Kronisk Kompleks non-malign smertetilstand, og skal i et behandlingsforløb der, de siger de ikke kan gøre mig rask men at de kan hjælpe mig til at acceptere og måske finde en pille der kan mindske mine smerter...
MEEEN mine 52+39 uger stopper om 1 måned, så er det kontanthjælp PUHA det blev vist en lang smørre selvom jeg syntes jeg ikke har det hele med !!!
Det jeg har brug for råd til er....
Sb siger der ikke er nok til hun kan indstille mig til en pension men syntes jeg selv skal gøre det, den vil blive afvist men så kan jeg håbe på der er nyt mht behandlingen på smertecenter,-som hun siger...
Jeg har hørt fra flere at det vil skade min "sag" hvis jeg selv søger, nogen der har erfaringer med det ???
Tesh er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-01-2012, 21:50   #2
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Tesh Se meddelelser
røngten viste ingenting.
Blev der lavet funktionsoptagelser?

D.v.s. at man på ét billede sidder/står foroverbøjet, og på ét billede sidder/står bagoverbøjet.

Jeg har selv en fremadglidning af en lændehvirvel. og der var heller ikke meget at se på røntgenbillederne, før en reumatolog sørgede for, at der blev lavet funktionsoptagelser.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-02-2012, 00:42   #3
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.743
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Velkommen til....

Kære Tesh.

Vovse`s råd vil du forstå senere lyder fornuftigt.

Bliv her på DIN tråd fremover. Lav større afsnit i dine indlæg.

Jeg bemærker at du påstår at smerterne bliver større ved den træning du modtager pt. Det viser at du laver forkerte øvelser.

Du skal også vide at begyndende prolaps i netop S1/L5 kan udvikle sig til noget skidt, som du ikke drømmer om. Derfor skal de mennesker der træner dig vide PRÆCIST hvad de har med at gøre. Det forstår du forhåbentlig hurtigt og ikke om 1 - 2 år.

Hvor bor du i landet?


Læs og forstå følgende:

http://www.k10.dk/showthread.php?t=15813

http://www.k10.dk/showthread.php?t=15141

BEMÆRK denne advarsel:

Skadelige øvelser, især for dig med S1

http://ofeldt.dk/index.php?id=49

Kronisk Kompleks non-malign smertetilstand

http://pro.medicin.dk/Sygdomme/Sygdom/318162

men at der ikke hverken findes årsagen eller gøres noget tror jeg ikke på, gennem 32 års erfaring.

At fortsætte en træning/behandling der øger smerterne med revne i disk i S1 vil jeg mener er uansvarligt. Hvem kan afkræfte at din disk ikke drejer.? Da billede blev taget sad den lige med front væk fra nerverne. Gør den mon også det når du har størst smerter?

Det din SB foreslår er en pensionsansøgning iht §17 på det foreliggende grundlag, 3 måneders frist for afgørelse, og her nævner din SB jo selv at det vil fører til afslag. Og dermed kontanthjælp. Så afvent lidt tid med det.

Sygedagpengestop:

http://www.k10.dk/index.php?pageid=sygedagpengestop

Hilsen Peter
http://ofeldt.dk/index.php?id=108

Sidst redigeret af phhmw; 01-02-2012 kl. 01:09.
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat
Gammel 03-02-2012, 08:10   #4
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.743
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Boostet, da jeg syntes det er synd, hvis ikke Tesh ikke læser de råd, vi/jeg har givet.

Hilsen Peter
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat
Gammel 19-02-2012, 12:11   #5
Tesh
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 11-10 2011
Indlæg: 4
Styrke: 0
Tesh er ny på vejen
1000 1000 tak for jeres svar :-) jeg troede jeg fik besked på der var skrevet til mig, det var ved et tilfælde jeg kom til at se der var skrevet til mig ævvv nå men mit hoved kører på højtryk, så jeg læser det lige i små bidder, håber det er ok, men jeg kiggede lige på linket om de øvelser, man ikke må lave, og det var RART at se at jeg ikke bare er pylderet men at det faktisk er de øvelser bla jeg har skullet lave hos fys som også satte mig på en motions cykel med ordene mindst en halv time og gerne en time...

Reumatologisk sagde at billederne var taget ok og at der ikke var "noget" at se...

tak for jeres tid jeg læser og vender tilbage :-) hvis jeg kan finde det igen
Tesh er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-02-2012, 13:44   #6
§ABC
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 04-02 2012
Indlæg: 316
Styrke: 13
§ABC er ny på vejen
Hvem i alverden har givet dig chokbølge på en ustabil lænd.
Der er folk der har fået anmærkninger i deres autorisation for at give det andre steder end på fødder !
§ABC er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-02-2012, 15:47   #7
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.743
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Det er noget rod.....

Kære Tesh.

..... når man læse alt hvad du har oplyst ser det ud til at du ikke har overblik i din sag. Som du allerede har oplevet er der ingen der tydeligt har sat dig ind i dine skavanker. Sådan oplever jeg dine oplysninger.

Men her skal du være bevidst om at ingen ad sig selv kommer og giver dig dette overblik. Har du S1/L5 problemer eller ej?

Det kan du kun finde ud af på en måde. Derfor skal du søge aktindsigt ved:

Læger/hospitaler.

http://www.k10.dk/media/skema/aktindsigt_ved_laege.pdf

Her skal du koncentrere dig om MR-scannings beskrivelsen der er udført af en røngten-overlæge.

Det er jo ret væsentligt at DU har viden om der findes skader i S1 eller ej.


Kommunen:

http://www.k10.dk/media/skema/aktindsigt.pdf

Hold orden i alle disse papirer, der kommer mange og så dukker der yderligere spørgsmål op.

En sag som din kræver stor viden og overskud at håndterer, så hvis du har venner/familie der kunne hjælpe dig på vej ville det være godt.

Hilsen Peter
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat
Gammel 19-02-2012, 16:43   #8
Tesh
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 11-10 2011
Indlæg: 4
Styrke: 0
Tesh er ny på vejen
Jeg har papirer fra remoutalog der siger at der er som jeg skrev, forstår ikke hvorfor der blir stillet tvivl om det Peter ? :-)

Men gir dig ret det er noget rod, men det er mht at jeg snart står uden indtægt

Jeg er forresten fra Rebild kommune :-) du spurgte tidligere, jeg er nu i behandling på smertecenter på skørping privat hospital...

Chokbølger var hos en kiropraktor, og vil lige sige den dag kunne jeg ikke selv gå derfra ikke engang selv åbne døren, men jeg var i arbejde (sygmeldt) på det tidspunkt, og "hoppede" på alle de behandlinger de sagde ville hjælpe mig...
Set i bakspejlet, skulle jeg ikke ha tænkt "det skal være skidt før det blir godt"
Men det kan jeg ikke bruge til noget nu....
Tesh er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-02-2012, 18:41   #9
Bananen
Afhængigheds tegn af K10
 
Bananens avatar
 
Tilmeldingsdato: 20-01 2012
Lokation: Tårnby den hårde kommune, det kun noget jeg hørt ;)
Indlæg: 329
Styrke: 13
Bananen er ny på vejen
Hej Tesh
Jeg kunne sagtens havde skrevet dette;
"Jeg har siden April 2010 været sygmeldt med lænde smerter, har været hele møllen igennem, hos læger, kiropraktor, fys, behandlinger med massage, knæk,elektroder chokbølge osv osv hver gang blev smerterne værre.... røngten viste ingenting.
MR. skanner viste en lille revne i diskus mellem l5 og s1 og en mulig lille prolaps midtfor"
Problemet er bare mit år er 2000 i stedet ; ( og selvfølgelig været igennem flere folk men fik for ikk mindre end 1/2 år siden, at vide jeg skulle havde været igennem en større operation for 10 år siden !!! Den gang opererede man bare ikke som man gør nu, problemet er nu, at pga jeg gået så længe med smerterne at overlægen kun giver
50-60 % chance at det bliver bedre med spinalfusionskirurgi. Jeg skulle havde fået en second opinion dengang, ingen tvivl, istedet fik jeg tilkendt flex 5 år efter, har aldrig været i arbejde pga smerter, og nu er jeg færdig som gårdsanger, selv kommunen kan se den hel gal, så nu jeg i arbejdsprøvning (jeg ligger pt. på 3 timer om ugen) Man skal havde en nye arbejdsprøvning, hvis der var skulle være tale om førtidspension.. Tror ikke på du får lov til at hoppe over en gang flexjob desværre, selvom jeg ikke er i tvivl om du har smerter, men tror på en operation vil afhjælpe dine smerter, uden at vide det... Kan jo kun tage stilling til det du skriver og det er som skrevet MEGET ENS MED DET DER SKREVET OM MOI...
Held og lykke til...
__________________
Man skal være rask for at kunne være syg

Bananen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-02-2012, 19:22   #10
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.743
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Bananen tænker som jeg...

Kære Tesh

Fordi du først oplyser:

"MR. skanner viste en lille revne i diskus mellem l5 og s1 og en mulig lille prolaps midtfor, fik besked på det ikke var/er derfor jeg har smerter, og skulle fortsætte med træning, som hver gang gir flere smerter."

Hvem siger det?
Hvor står det skrevet?

Senere oplyser du:

"Nu er jeg så kommet på smertecenter og fået diagnosen Kronisk Kompleks non-malign smertetilstand, og skal i et behandlingsforløb der, de siger de ikke kan gøre mig rask men at de kan hjælpe mig til at acceptere og måske finde en pille der kan mindske mine smerter."

Hvis det er den endegyldige diagnose, fastsat af lægerne og indført i din journal, må nogen da for pokker have gået bort fra din første diagnose. Her tænder mine advarselses lamper og stiller spørgsmålet.

Er du ordentligt udredt?

Jeg har absolut ingen viden om denne diagnose, ejheller hverken læge eller anden sundhedsperson. Kan derfor ikke tillade mig at gå imod hvad dine læger stiller af diagnose. Blot kan jeg konstaterer at jeg selv gik i 11 år med en uopdaget discus-prolaps.

Hvis MR-scanninger stadig viser revner og tildens for prolaps i S1/L5 skal du efter min mening modtage en forståelig forklaring.

Bananen`s indlæg viser at andre også reagerer.

Derfor skrev jeg som jeg gjorde.

Fordi at der er "2 tandhjul"... dine lægejournaler..... og din kommunale sagsbehandling der skal passe sammen. Ellers sidder embedsmænd/sagsbehandlere og vurderer dit forsørgelsesgrundlag muligvis ud fra oplysninger der ikke svarer overens med DIN verden. Derfor er det så vigtigt at DU sikre dig at disse "2 tandhjul" passer sammen.

Mange hilsner
Peter

Sidst redigeret af phhmw; 19-02-2012 kl. 20:57.
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Råd søges. ASS. DahlDK Alt det andet 4 11-03-2013 13:17
Veninder søges .... solsikke Alt det andet 28 28-02-2012 07:33
Hjælp søges mølski Alt det andet 2 27-06-2011 15:34
hjælp søges V_Brask Dit og Dat 1 13-12-2010 02:30
Skatteekspert søges Simmer Spørgsmål ang fleksjob 4 31-08-2009 19:41




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 03:07.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension