K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 05-11-2014, 19:43   #11
mookmik
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 13-04 2011
Indlæg: 260
Styrke: 0
mookmik er ny på vejen
Frakendelse og hvilende pension - førtidspension

Hvis arbejdsevnen forbedres varigt, kan førtidspension tilkendt efter den nye ordning (reglerne fra 1. januar 2003) blive frakendt eller gjort hvilende af kommunen eller borgeren selv.

---

Prøv at klikke på linket og læs det de skriver, tror det give dig de svar du har brug for - http://sm.dk/arbejdsomrader/sektions...ende-pension-1
mookmik er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-11-2014, 21:45   #12
Mitzi23
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 01-11 2014
Indlæg: 5
Styrke: 0
Mitzi23 er ny på vejen
Hej mookmik

Jeg har læst dit link, tak for det. Men hvem vurderer om arbejdsevnen forbedres varrigt?
Og hvornår? Jeg formoder det er kommunen.

Jeg har også glemt at skrive, at jeg udover fp. Også modtager en pension på ca. 7.800kr brutto fra lærernes pension.

Jeg kan stadig ikke se hvad jeg må have/ tjene ved siden og anden pension?

Grunden til at jeg er meget interesseret i facts er for at jeg i så fald kan vende tilbage til min sagsbehandler.

Derudover er jeg blevet tilbudt 5 timer om ugen på en skole og han holder jobbet til midt i næste uge. Jeg måtte jo ringe og give ham den dårlige nyhed efter samtalen med kommunen.
Mitzi23 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-11-2014, 23:18   #13
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
du må tjene lige så meget du vil. Men efter de 73000 kr udover din pension
bliver du modregnet med 30 kr pr 100 kr du tjener udover

det er udelukkende kommunen som kan vurdere din arbejdsevne
hvis du bare tager et arbejde, så kan kommunen gå ind og vurdere din arbejdsevne på ny
det er faktisk det din sagsbehandler siger til dig, men kunne nok siges på en meget bedre måde.
så nej du kan ikke bare tage et arbejde, uden at det er godkendt af kommunen
eller det kan man godt, men konsekvensen kan være en helt ny vurdering af ens arbejdeevne. med nye lægepapir og så videre

grunden er at med den nye reform, kan man nemlig få tildelt fleksjob fremfor pension
med bare et par timer om ugen. faktisk ned under en time om ugen.

Sidst redigeret af MTVRV1; 05-11-2014 kl. 23:21.
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-11-2014, 23:43   #14
Akvamarin
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-08 2011
Lokation: København
Indlæg: 2.104
Styrke: 15
Akvamarin er ny på vejen
Har du set denne side?

Førtidspensionister i job

Eksempler på information i 2 kommuner http://foertidspensionister-i-job.dk...in=99&itmi=113
(i boksen i højre kolonne)

Førtidspensionist kan endda få job med løntilskud!

Håber det kan hjælpe dig
Akvamarin er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-11-2014, 07:47   #15
mookmik
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 13-04 2011
Indlæg: 260
Styrke: 0
mookmik er ny på vejen
Som MTVRV1 og du selv er inde på er det kommunen der vurdere arbejdsevnen og med alt hvad det indebære og du skriver din arbejdsevne aldrig har været vurderet mht arbejdstimer og et evt fleksjob.

Hvis jeg var dig ville jeg ringe til http://www.dukh.dk/fa-radgivning/ring-til-dukh og fortælle dem om din situation og hvad det evt kan have af konsekvenser positive som negative og hvad du skal være obs på.

Prøv at læse forskellen på en ftp før og efter 2003 http://foertidspensionister-i-job.dk...imain=2&itmi=7 og som du vil opdage er der en forskel og derfor er der nogen på ftp der kan gøre "sådan og sådan" og andre på en ftp efter 2003 kan ikke bare lige gøre "sådan og sådan" håber du forstår min poine

Sidst redigeret af mookmik; 06-11-2014 kl. 07:55.
mookmik er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-11-2014, 08:52   #16
Mitzi23
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 01-11 2014
Indlæg: 5
Styrke: 0
Mitzi23 er ny på vejen
Tak For alle jeres svar. Jeg har checket jeres links ud og vil kontakte dukh i dag.
Moomik i et af dine links står der at man kan kontakte udbetaling dk elle kommunen. Jeg ringede til udhetaling dk som sagde at jeg skulle kontakte kommunen. Så det er åbenbart kommunen, der bestemmer, så er der jo ingen grund til at skrive udbetaling dk.

Glemte at spørge hvad er MTVRV1 en forkortelse for?
Mitzi23 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-11-2014, 09:06   #17
mookmik
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 13-04 2011
Indlæg: 260
Styrke: 0
mookmik er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Mitzi23 Se meddelelser
Tak For alle jeres svar. Jeg har checket jeres links ud og vil kontakte dukh i dag.
Moomik i et af dine links står der at man kan kontakte udbetaling dk elle kommunen. Jeg ringede til udhetaling dk som sagde at jeg skulle kontakte kommunen. Så det er åbenbart kommunen, der bestemmer, så er der jo ingen grund til at skrive udbetaling dk.
Det er igen forvirrende i dette system halløj der er 2 "stole" kommuner og udbetaling dk og har en henvendlse noget at gøre med sager som en ftp sag i dette tilfælde så er det kommunen man skal kontakte men har en henvendelse noget at gøre om udbetaling er det udbetaling dk man skal kontakte og ikke kommunen som i "gamle" dage

Lyder godt du kontakter dukh

Sidst redigeret af mookmik; 06-11-2014 kl. 11:20.
mookmik er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-11-2014, 11:15   #18
Giser
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 29-12 2012
Indlæg: 163
Styrke: 12
Giser er ny på vejen
Jeg mener der har været en tråd om samme emne før (som jeg også har kommenteret), men kan ikke finde det.

Jeg har fået førtidspension i 2006. Har arbejdet 15 timer om måneden siden 2008 som handicapledsager. Er virkelig i tvivl om jeg skal droppe dette job, da 15 timer om måneden jo gør at jeg kunne få fleksjob. Kommunen/ sagsbehandler sagde i sin tid god for det. Men er bange for at de kan tage min førtidspension op til revurdering.

Jeg er snart 57 år.
Giser er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-11-2014, 11:26   #19
mookmik
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 13-04 2011
Indlæg: 260
Styrke: 0
mookmik er ny på vejen
Kan godt forstå fog Giser, men er problemet ikke, at hos nogen kommuner vil dette være fint og er tilladt og man beholder sin ftp, mens hos andre kommuner vil de sige, hovsa du kan klare et fleksjob så det skal lige op til en revurdering om man er berettiget til ftp da man beviser man kan være selvforsørgende i et fleksjob
mookmik er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-11-2014, 11:50   #20
Giser
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 29-12 2012
Indlæg: 163
Styrke: 12
Giser er ny på vejen
Jo kommuner er forskellige /tolker forskelligt.

Jeg tænker også er det måske er mere "farligt", at tage lille job når man har fået tilkendt pension efter 2013, hvor de nye regler for fleks trådte i kraft, end at beholde et lille job man har haft i flere år. Men ved det ikke.

Følger spændt tråden.
Giser er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 18:19.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension