K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 13-03-2010, 08:54   #1
CHL
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 21-07 2009
Indlæg: 59
Styrke: 15
CHL er ny på vejen
arbejdsskadeerstatning

Hej, vil gerne høre om der er nogen der har erfaring med ASK?Har en sag kørende, snart 1 år nu,Har fået konstateret rotator cuff syndrom i begge skuldre, og venter på afgørelse om pension,Jeg har været til undersøgelse på arbejdsmedicinsk og 2 sygehuse mere,og reumatelog,har 3 lægeatester,der alle skriver det samme: kan ikke arbejde med armene over45 grader,daglige smerter,og nedsat bevægelighedi begge skuldre,og at sygdommen skyldes arbejdet.Men fik så i januar et brev fra ASK , hvor der stod at man ikke kunne bedømme om sygdommen skyldes arbejdet,og at jeg skal til endnu en speciallæge og have lavet nøjagtig samme undersøgelse og spørgsmål en gang mere,har fået 3 læger at vælge imellem ,men har endnu ikke fået besked om tidspuntet. vil bare høre om dette er normal fremgangsmåde?ja syntes sgu det lyder utroligt.
Mvh
CHL
CHL er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-03-2010, 09:45   #2
jbsm4
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 17-03 2008
Lokation: Århus
Indlæg: 46
Styrke: 17
jbsm4 er ny på vejen
ja..det er normalt.Ask vælger nogle gange at bruge deres eget lægesystem,for måske at trækker sagen lidt,men rolige..tror din sag er ved at afslutte,når du som skriver at det er 1 år,for det er ikke ligesom før, hvor sager trak i 5-9 år,for mig tog det 4år men sådan er det ikke mere..
held og lykke..
jbsm4 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-03-2010, 11:31   #3
xlars38
Banned
 
xlars38s avatar
 
Tilmeldingsdato: 17-08 2009
Indlæg: 102
Styrke: 0
xlars38 er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af CHL Se meddelelser
Hej, vil gerne høre om der er nogen der har erfaring med ASK?Har en sag kørende, snart 1 år nu,Har fået konstateret rotator cuff syndrom i begge skuldre, og venter på afgørelse om pension,Jeg har været til undersøgelse på arbejdsmedicinsk og 2 sygehuse mere,og reumatelog,har 3 lægeatester,der alle skriver det samme: kan ikke arbejde med armene over45 grader,daglige smerter,og nedsat bevægelighedi begge skuldre,og at sygdommen skyldes arbejdet.Men fik så i januar et brev fra ASK , hvor der stod at man ikke kunne bedømme om sygdommen skyldes arbejdet,og at jeg skal til endnu en speciallæge og have lavet nøjagtig samme undersøgelse og spørgsmål en gang mere,har fået 3 læger at vælge imellem ,men har endnu ikke fået besked om tidspuntet. vil bare høre om dette er normal fremgangsmåde?ja syntes sgu det lyder utroligt.
Mvh
CHL
hej ja det er normalt de bruger (egne) læger og man får altid 3 at vælge imellem... det ville være en god ide hvis du fik digital signatur så du kan følge sagen, det der tog længest tid i min sag var også at vente på hvilken læge jeg fik der gik ca 3 mdr....efter det vuderer de men´grad.....derefter kommer erhverstabserstatningen og der kan godt gå rigtig længe hvis du ikke har fået ftp pga, sygdommen... held og lykke med det ved hvor stort et press det er at gå at vente .
xlars38 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-03-2010, 19:04   #4
Camille
Afhængigheds tegn af K10
 
Camilles avatar
 
Tilmeldingsdato: 01-04 2008
Alder: 38
Indlæg: 390
Styrke: 17
Camille er ny på vejen
Ja, man kan godt sige at det er normal fremgangsmåde..
Min sag har kørt i 2 år og den er ikke færdig endnu
Jeg skal faktisk ringe til dem på mandag og give dem en røffel, for jeg har ikke hørt noget fra dem siden Oktober måned sidste år.
__________________
A wise girl kisses, but doesn't love, listen but doesn't believe, and leaves before she's left..

- Marilyn Monroe
Camille er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-03-2010, 20:23   #5
xlars38
Banned
 
xlars38s avatar
 
Tilmeldingsdato: 17-08 2009
Indlæg: 102
Styrke: 0
xlars38 er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Gigipi' Se meddelelser
Ja, man kan godt sige at det er normal fremgangsmåde..
Min sag har kørt i 2 år og den er ikke færdig endnu
Jeg skal faktisk ringe til dem på mandag og give dem en røffel, for jeg har ikke hørt noget fra dem siden Oktober måned sidste år.
jeg ringer til den tit og fik min afgjordt på 6 mdr... så¨måske en ide at hlde dem lidt til ilden.... så du/i ikke kommer nederest i bunken.. ja brok hjælper nogen gange...
xlars38 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-12-2010, 07:21   #6
CHL
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 21-07 2009
Indlæg: 59
Styrke: 15
CHL er ny på vejen
Hej igen,
Nu har ASK endelig modtaget speciallægererklæring vedr.undersøgelse som de sendte mig til for 7mdr.siden,og den stemmer overens med 3 andre erklæringer som er lavet,jeg er i mellemtiden kommet på førtidspension,ja sagen har snart kørt 2 år nu.Ask har sendt brev til arbejdsgiver vedr. bekræftelse af arbejdsbeskrivelserne,og jeg kan se de har bedt om årsopgørelser for 4 år hos skat.Er der nogen med erfaring der ved hvordan mon sagen står nu?med hensyn til anderkendelse?
Mvh CHL.
CHL er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-12-2010, 08:23   #7
Skade2006
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 24-06 2009
Indlæg: 166
Styrke: 15
Skade2006 er ny på vejen
Er din skade slet ikke anerkendt endnu som en arbejdsskade ?

Er det 7 måneder siden du fik lavet speciellægeerklæring ?? og er den først kommet frem til ASK nu ?? En anden gang, så sørg for at få sendt en kopi ligeså snart den er lavet og send den selv videre til ASK, så du er sikker på den kommer frem. De skal ikke spilde din tid.

Ang. skat så er det for at se hvad du har tjent, som skal bruges til beregning af erhvervsevnetab, lyder da som om de så vil godkende det, ellers ville de vel ikke indhente papir.

Når du er afklaret med førtidspension, så kan ASK også ligeså godt få indhentet dine kommune oplysninger, så de kan få gjort tingene færdig.

Ryk dem gerne hos ASK, nogen medarbejder er lidt spidse, men de sidder jo også med masser af sager hvor alle gerne vil have afklaret dem, men indimellem støder man på en medarbejder som virkelig får tingene til at rykke. Mange synes det er lang ventetid at komme igennem på telefon, men min erfaring siger at hvis man ringer præcis kl 9, så kommer man hurtig igennem.

Følger du din sag på deres hjemmeside ??

Husk hvis det anerkendes som en arbejdsskade, at så kan du kræve et differencekrav fra arbejdsgiverens forsikringsselskab.

Held og lykke
Skade2006 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-12-2010, 08:39   #8
CHL
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 21-07 2009
Indlæg: 59
Styrke: 15
CHL er ny på vejen
Hej,nej har ikke fået nogen anerkendelse ,eller noget,skal sige at det ikke er en ulykke men erhvervssygdom ,som står på fortegnelsen over erhvervssygdomme.Og ja jeg følger sagen på hjemmesiden.og de har oplysningerne om pension ,arbejdsprøvninger,recurseprofil m.m. har også fagforeningen med ind over.og de har rykket for en afgørelse, så må se om der ikke sker noget nu.
Mvh. CHL
CHL er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-12-2010, 08:43   #9
CHL
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 21-07 2009
Indlæg: 59
Styrke: 15
CHL er ny på vejen
Hej, hvad menes forresten med differencekrav fra arbejdsgivers forsikring?
CHL.
CHL er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-12-2010, 08:48   #10
slagteren
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 04-06 2010
Lokation: født i århus
Alder: 57
Indlæg: 35
Styrke: 14
slagteren er ny på vejen
Hej. CHL.
Jeg vil anbefale dig at få dit fagforening med i sagen.Hvis du er medlem af et fagforebund kan du få den rigtige hjælp og støtte.

Det er meget vigtigt at du sender en kopi af din afgørelse af pension til
arbejdskadestyrelsen hurtigst muligt.

Tillykke med pensionen.
Et lille spørgsmål. er du tilkendt pension pga. dine skulderlidelser eller
har du flere skavanker. ?

Jeg er selv invalideret af rotator cuff læsioner i begge skuldre og har kroniske
smertet i ryggen og er ramt af smertesyndrom/fibromyalgia.

mvh.
slagteren.
slagteren er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Alvorligt syge mister arbejdsskadeerstatning Webmaster K10 Nyheder 0 03-02-2012 17:10
arbejdsskadeerstatning/revalidering/uarbejdsdygtig virkelyst Alt det andet 1 27-05-2011 16:24
Førtidspension og arbejdsskadeerstatning. PMH Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 16 01-04-2011 13:31
Ny pensionsalder - arbejdsskadeerstatning phhmw Nyt om loven 0 28-06-2009 15:40
Kontanthjælp og arbejdsskadeerstatning supersus Dit og Dat 4 22-01-2009 15:16




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 18:25.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension