K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 05-04-2010, 08:06   #21
fillemusen
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 22-11 2009
Indlæg: 102
Styrke: 15
fillemusen er ny på vejen
Hej CHL

Jeg har ikke meget forstand på systemet og arbejdsgangen,men vil bare sige,at jeg har ikke været i arbejdsprøvning...kun noget kursus for 8 år siden,da min flex skulle afgøres.

Jeg er fp fra i torsdags

held og lykke....håber det går hurtigt for dig


Mvh fillemusen
fillemusen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-04-2010, 09:50   #22
Ingrid
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 04-03 2006
Indlæg: 565
Styrke: 20
Ingrid er ved at flytte ind på K10Ingrid er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af MTVRV1 Se meddelelser
de § er og navne er snart ikke til at finde ud af
min §17 er nemlig sendt tilbage sagsbehandler for at indhente en oplysning og fordi lægekonsulenten igen og tilbage igen til Specialrådgivningen.
Så man skulle snart tro min sag er blevet til en "§18"
men fint nok med mig, så længe de mener det kun er en lille detajle som mangler.
Lyder jo lidt mystisk, da en § 17 altid er på det foreliggende i sagen og man stopper for ny tilgang af oplysninger i sagen.. For mig lyder det til at din sag kører efter § 18. Men måske det er en slags kombination hvis der kun mangler en enkel (formel) detalje.

Den instans, som kigger på sagen før den når pensionsnævnet- har åbenbart forskellige navne. I min kommune hedder instansen Borgerservice.
Ingrid er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-04-2010, 09:59   #23
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af Ingrid Se meddelelser
Lyder jo lidt mystisk, da en § 17 altid er på det foreliggende i sagen og man stopper for ny tilgang af oplysninger i sagen.. For mig lyder det til at din sag kører efter § 18. Men måske det er en slags kombination hvis der kun mangler en enkel (formel) detalje.

Den instans, som kigger på sagen før den når pensionsnævnet- har åbenbart forskellige navne. I min kommune hedder instansen Borgerservice.
Ja synes også det bliver mere og mere mystisk.
men hvad min sygdom og nu min sagsbehandling er mystisk(sjælden)
så det skal nok hænge sammen.
på papiret hedder det en §17, men i virkeligheden har den kørt efter en §18.
Men pyt bare det falder ud til min fordel. er i hvertfald glad for der er sket noget og fint den bliver sendt tilbage hvis der er noget som mangler.
fremfor et afslag pågrund af en lille enkel (formel) detalje.
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-04-2010, 08:22   #24
CHL
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 21-07 2009
Indlæg: 59
Styrke: 15
CHL er ny på vejen
Hej igen, nu har min sag været for pensionsnævnet, og den blev afvist og sendt tilbage til sagsbehandler, p.g.a. manglende oplysninger skrev de.der kunne ikke træffes en egentlig afgørelse stod der skrevet.jeg lider af skulder sygdom og svær kol ,samt øjenproblemer.har været arbejdsprøvet ,som blev stoppet p.g.a helbredet.alle dvs. speciallæger egen læge og kommunens lægekonsulent skriver helbredelse ikke mulig ,yderligere jobprøvning nytteløst.kan ikke udføre nogen form for fysisk arbejde ,ej heller uddannelse.nu forlanger pensionsnævnet lægelig dukementation for opfølgning af helbredelse for lungelidelse,på troda af at der står i lægepapirene at det ikke kan helbredes.Går på kol skole på sygehuset som jeg har fået tilbudt, men det er jo ikke en helbredelse , men det tror de åbentbart, ja det lyder sgu otroligt efterhånden , har efterhånden fornemmelse af at det er for at trække sagen ud.Nå men nu har min læge sendt oplysningerne til dem, så håber de kan forstå det nu ,hvis de da vil.
Mvh
CHL

Ville bare lige spørge om der er nogen der har været udsat for noget lignende,ja min læge syntes også det lyder mærkeligt
Mvh
CHL

Sidst redigeret af Stezu; 28-04-2010 kl. 21:50. Årsag: indlæg lagt sammen - skriv venligst til flere i samme indlæg og brug rediger-funktion ved tilføjelser
CHL er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-04-2010, 15:15   #25
CHL
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 21-07 2009
Indlæg: 59
Styrke: 15
CHL er ny på vejen
Ja ok I har vel de samme problemer alle sammen , men syntes sgu bare det er underligt,men hvad så må det jo ankes ,hvis ikke det går igennem næste gang.
Mvh.
Chl
CHL er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-04-2010, 15:30   #26
bONNIE
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 13-03 2010
Indlæg: 69
Styrke: 15
bONNIE er ny på vejen
Hej

De er ikke lette at danse med, det er utroligt hvad de kan finde på........
Som du skriver, så må det jo ankes.
Jeg kan godt forstå dig, men det er bare at være positiv, for eller er
livet ikke vær at leve
bONNIE er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-04-2010, 15:40   #27
CHL
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 21-07 2009
Indlæg: 59
Styrke: 15
CHL er ny på vejen
Ja fatter egentlig ikke hvorfor kommunens pensionsnævn skal bruge penge på lægekonsulenter,når de alligevel ikke ser hvad de skriver og mener.
mvh.
CHL
CHL er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-04-2010, 15:50   #28
bONNIE
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 13-03 2010
Indlæg: 69
Styrke: 15
bONNIE er ny på vejen
Nej lægekonsulenter er ikke noget at skrive hjem om, kommunen bruger
dem mange gange forkert, de skal sådan set kun oversætte lægepapir
og se om der er hentet nok oplysninger til sagen, det er sådan jeg har
forstået det...........
bONNIE er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-04-2010, 16:02   #29
CHL
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 21-07 2009
Indlæg: 59
Styrke: 15
CHL er ny på vejen
Hej Bonnie
Lægekonsulenten har selv skrevet at alt er lægeligt oplyst ,og ingen behandlingsmuligheder.og så sidder der nogen i et nævn ,som finder på noget helt usagligt vrøvl,alle ved at Svær kol ikke kan helbredes,for ellers var det jo bare at sende alle syge på 8 ugers Kol kursus.Ja de har åbentbart deres egen lægebog i det nævn.
Mvh
CHL
CHL er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-05-2010, 07:18   #30
CHL
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 21-07 2009
Indlæg: 59
Styrke: 15
CHL er ny på vejen
Hej !
Ja så prøver vi igen.Nu har kommunen atter modtaget lægeoplysninger fra min læge og sygehus,hvor der står helbredelse ikke mulig,yderligere jobprøvning nytteløst,ingen restarbejdsevne,og sendt det til kommunens lægekonsulent ,som er fuldt enig i dette,og sagsbehandler har nu sendt sagen tilbage til pensionsnævnet, så nu må vi se hvad de så siger. Ja det er en sej arbejdsgang, måske er det fordi jeg stadig modtager reva ydelse at de prøver at trække sagen , ja ved det snart ikke.
Mvh
CHL
CHL er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Er der mon en chance? Dame At søge førtidspension 9 23-02-2013 01:26
Har jeg nogen chance?? Firefly Spørgsmål ang fleksjob 19 29-10-2012 07:29
Hvilken chance ? dobar Spørgsmål ang fleksjob 5 08-12-2011 02:17
Chance for flex job?? Ratata Spørgsmål ang fleksjob 6 06-08-2011 13:04
har jeg en chance på en § 17?? kandelsdorff Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 36 22-01-2011 23:53




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 21:02.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension