K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 28-09-2011, 16:03   #1
Dysis
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 05-08 2011
Lokation: assens
Alder: 35
Indlæg: 61
Styrke: 13
Dysis er ny på vejen
Unhappy Det skide system...

Det er jo til at blive deprimeret af!!! Føler jeg blir trådt på hvor enn jeg henvender mig (bortset fra min fantastiske læge!!), når det kommer til sygdom..

Nu har jeg flyttet, og kommet til en ny sagsbehandler.. YES tenkte jeg, så kan jeg måske få hvad jeg har behov for!

Men nej.. Da jeg kom ind i dag blev det smidt i mit ansikt at jeg skal da bare raskmeldes og ud i uddanning eller job...

Prøvde så å forklare at skole det kommer jeg jo til å droppe ud af, da min krop er så ødelagt at jeg en dag er oppe kl 9 og kan gjøre nogen få ting, mens neste dag kommer jeg ikke opp før kl 13, efter å have indtaget en hel masse smertestillende for at blive bedre.. Kan dog stadigvæk ikke mer end at lave morgenmad og så ligge på sofaen og hvile nogle timer. De dage det er værst tager jeg også OxyNorm, ergo jeg kan heller ikke køre de dage jeg er nødt til at tage dem..
For dem der ikke har set mine tråder tidl., så har jeg diskus protrusion 2 steder, kroniske betente skulderledd, iskias, sammengrodde ben i håndled (der gør dem stive og vonde), og mest sannsynlig fibromyalgi (skal til reumatolog nu).. Over det igen så er det også migræne og lavt stofskifte.. Og oppe i det igen så er det en sosial angst, og føles som en depresjon er på god vej efter den kamp jeg har haft til nu...
Lægen klassifiserte mine smerter som svære daglige smerter..

Hvem er det der vil ansætte nogen som mig?? Og hvad for en uddannelse kan man gå, der man ikke behøver at komme til 50% af timene pga smerter, og resten af timene så er jeg nødt til at bevæge mig så jeg ikke får alt for ondt af min iskias??
Og hvad for et job kan man have hvor man kommer når man har stået op og ikke har migræne, skal bevæge mig pga min iskias, men ikke kan stå længe af gangen pga mine knær og protrusion, ikke jobbe på en computer pga skudre, ikke løfte tungt og ikke køre meget bil.. Så er der ikke meget tilbage..


Jeg måtte heller ikke engang PRØVE å tænke på FP, for det var jeg alt for ung til (23).. Og i januar er det 1 år siden jeg blev sygemeldt, så ting bør ske meget hurtig..
Jeg bliver snart skør..
Dysis er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-09-2011, 16:06   #2
Pip
Jeg bor her på K10
 
Pips avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-01 2011
Indlæg: 3.549
Styrke: 17
Pip er rigtig godt på vej
Har de fået alle papirerne fra din gamle kommune...

Har de overhovedet læst dem..

Og har du nogle gode lægeerklæringer der støtter dig..

Det hjælper altid på forståelsen, når man kan smide en stak diagnoser og lægeudtalelser på bordet, som de kan forholde sig til...
Pip er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-09-2011, 16:26   #3
Dysis
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 05-08 2011
Lokation: assens
Alder: 35
Indlæg: 61
Styrke: 13
Dysis er ny på vejen
De har fået alle papirer, men jeg tvivler på at de har læst dem.. Selv om de siger de har læst alt!

Har en mega god lægeerklæring fra en ryglæge, der han beskriver hvad mine problemer er, og at jeg SKAL være sygemeldt til jeg er bedre.. Og at jeg har svære daglige smerter.. Min egen læge har også skrevet en erklæring om det samme.
Dysis er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-09-2011, 16:48   #4
Basco
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-09 2010
Alder: 60
Indlæg: 69
Styrke: 14
Basco er ny på vejen
Hvis du bliver præsneteret for en der fortæller dig at du bare skal raskmeldes eller smides i uddanelse og et går mod det der står i dine lægepapir, så skal de med det samme bede om en handleplan for hvordan du kommer dertil, bed dem om at fortælle dig hvordan de mener du kan komme det , hvordan du kommer dertil , om de har nogen gode ideer eller om det bare er ord...

Når du kommer hjem fra et sådan møde så sæt dig ned og skriv hvad du opfattede at der blev skrevet på det møde og bed om en bekræftigelse på at de mener du er for ung til pension og fleks og bed dem henvise til lov hvori der står at man kan være for ung, desværre spørger sygdom jo ikke lige om alder.

Kan godt forstå at du er træt af det hele, men tro mig det er en af de ting som kommunen satser på , kør folk så trætte at de skrider ud af systemet, desværre var folk bare ikke i systemet hvis ikke det var nødvendigt det er jo ikke sådan at det er en ferie ..

Men det lyder som om du har papir fra læger med dig, så derfor skal du bestemt ikke give op nu , hvad siger dine papir ? er der håb om bedring eller er tilstanden stationær ..

Prøv at skriv smertedagbog en uge eller to og send den til din sagsbehandler og bed hende om lige at fortælle hvori den dag hun ser uddannelse eller fuldtidsjob

Kan godt forstå at i unge er inderligt træt af systemet og deres unge kan ikke blive syge , det er noget forbandet pladder .. gid det bare var så vel at unge ikke kan blive syge men sådan er de jo bare ikke ...

Så er bange for at det der skal igang er at du selv skal lave en masse benarbejde, skriv og bed om lovhenvisning til at du er for ung, bed om at der laves en handleplan for hvordan de ser dig komme tilbage til arbmarked

formoder at du har aktindsigt og ressourceprofil .. ??

og ikke gå i panik endnu, det er det som systemet satser på
Basco er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-09-2011, 17:01   #5
Dysis
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 05-08 2011
Lokation: assens
Alder: 35
Indlæg: 61
Styrke: 13
Dysis er ny på vejen
De skal lave en handleplan nu, og så skal jeg blive indkalt til noget der man skal finde ud hva for nogen uddannelse og job man kan have?? På job og kompentancecenteret..

Har ingen ressourceprofil, men har spurgt om det.. Aktinsigt?? Hvad er det?

Mine papirer siger at tilstanden nok er stationær, men man skal prøve at træne om protrusionen, om det er mulig. Og om det er fibro så er jo tilstanden stationær.. Migræne har jeg haft siden jeg var lille, og lavt stofskifte. De skuldre har vært sånn i 8 år, så derfor er de blevet sagt til at være kroniske.. Har vært igennom meget behandlinger for dem, uden hell.


Smertedagbog var en meget klog ide Det skal jeg gøre..


Verden hadde været et mega godt sted om ingen unge kunne blive syge.. Tænk så meget vi kunde lavet og jobbet



Tusind tak
Dysis er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-10-2011, 00:42   #6
Dysis
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 05-08 2011
Lokation: assens
Alder: 35
Indlæg: 61
Styrke: 13
Dysis er ny på vejen
Så fik jeg et breve i dag, hvor det sto jeg var uteblevet fra en tid hos dem i går! Men hvad fanden?? Jeg har ikke fået noget brev om en tid! Jeg har fået brev ang at jeg bliver henvist, og at jeg vil få brev om tid. Der står det også at om de får ansøgningen senest tirsdag en uge, så skal man komme mandagen efter. Jeg var der inde onsdag.. Ergo, jeg skulle ikke været der inde i går!!

Så ringer jeg ind, og de siger det er sendt brev.. Joda, mærkelig jeg ikke har fått det, når jeg fik de to andre... Og så er det ikke engang en sagsbehandler der styrer min sag, det er en sagsbehandlerelev/aspirant.. Og de har OVERHODE ikke klart å få med sig hvad jeg har sagt til dem om mine skader/sygdom. Ergo, de har overhode ikke læst hvad min læge har skrevet........ Glæder mig til de ringer tilbage...
Dysis er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-10-2011, 06:00   #7
jjsonn
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-09 2010
Lokation: herning
Indlæg: 3.868
Styrke: 17
jjsonn er ny på vejen
bider lige mærke i du skriver din læge siger, at du skal være sygemeldt til du får det beder, er det da noget de regner med?
For så er du ikke klar til, at søge verken fleksjob eller pension.
jjsonn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-10-2011, 09:32   #8
Pip
Jeg bor her på K10
 
Pips avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-01 2011
Indlæg: 3.549
Styrke: 17
Pip er rigtig godt på vej
Hvis du er på kontanthjælp, skal du regne med at du bliver trukket for ikke at være mødt op... uanset om postvæsnet har spist dit brev...

Så skynd dig at tage derned... så de ikke trækker mere end højst nødvendigt.

Det lyder ikke til at du har nogen nye lægeerklæringer der siger at din tilstand et 100 % stationær og helt uden behandlingsmuligheder, så du kommer nok ikke så langt.

Du kan fastholde at din læge sygemelder dig, og så vil de bede din læge om en sygemelding, hvor han tager stilling til om du måske man aktiveres 10 timer om ugen ...

Det lyder desværre til at du må indstille dig på en lang kamp endnu..
Pip er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-10-2011, 11:36   #9
Annemette
Hjemmevant på K10
 
Annemettes avatar
 
Tilmeldingsdato: 17-05 2009
Lokation: Vestjylland
Alder: 33
Indlæg: 259
Styrke: 15
Annemette er ny på vejen
Jeg vil helt klart anbefale dig at få aktindsigt , og det betyder du beder om at få kopi af alt hvad der er i din sag på den måde kan du holde øje med hviken oplysninger og dokumenter kommunen har.


Der næst skriver du sådan her, har en mega god lægeerklæring fra en ryglæge, der han beskriver hvad mine problemer er, og at jeg SKAL være sygemeldt til jeg er bedre.

Efter min mening er det ikke en særlig god lægeerklæring da lægen skriver sådan og han skriver ikke noget om at din tilstand er 100 % stationær og helt uden behandlingsmuligheder det betyder du ikke kommer særlig langt enten med at søge flexjob eller førtidspension.

Lægen skal skrive stationær tilstand hvor ellers kommer man sgu ikke langt i det her system.

Så du skal nok forbedrede dig på en endnu længere kamp desværre, håber i hvertfald det bedste for dig.

Jeg er selv ung 20 år har en kronisk ryg sygdom og er opereret flere gange har kroniske nevesmerter , plus andre fysike sygedomme og kæmper med kommunen ang førtidspension.
__________________
Mvh Annemette ung kronisk syg og blev førtidspensionist pr. 1/4 2012

Sidst redigeret af Annemette; 05-10-2011 kl. 12:01.
Annemette er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-10-2011, 11:41   #10
Christina♥
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 28-09 2011
Alder: 54
Indlæg: 36
Styrke: 13
Christina♥ er ny på vejen
Jeg sender dig lige et kram
Christina♥ er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Underligt system stolpesten Alt det andet 3 26-08-2013 11:19
Skide kommune. tinanissen Din historie 12 30-10-2012 18:31
Et håbløst system mette thorsage Din historie 24 05-02-2011 00:27
Det syge system mugge Skal kommuner ikke overholde loven? 4 10-02-2009 15:08




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 16:12.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension