K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Fleksjob - Førtidspension > At søge førtidspension

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

At søge førtidspension Gode råd og tips til dem der igang med at søge førtidspension

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 16-06-2016, 20:43   #11
KageØre
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-12 2015
Indlæg: 1.322
Styrke: 10
KageØre er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af stehan Se meddelelser
Tak. Som jeg læser den siger den at man skal have varigt nedsat erhvervsevne 1 og UANSET evt hjælp fra anden social lov at fx Flex IKKE kan blive selvforsørgende skal man kunne tilkendes FTP. Og det er ikke ønske tænkning fra min kones side da det er hende det drejer sig om. Men bare glem det. Må finde svar andet sted
Hvis man kan bestride fleks er man at betragte som en person der kan forsørge sig selv, derfor kan man ikke få pension hvis man er godkendt til fleks.
KageØre er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-06-2016, 15:52   #12
Jetted
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 18-01 2015
Indlæg: 160
Styrke: 10
Jetted er ny på vejen
Jeg har også svært ved at forstå hvornår man er berettiget til fleksjob og førtidspension. Jeg synes at det er selvmodsigende når der også står:

Hvis arbejdsevnen ikke vurderes at kunne forbedres, og borgeren kun kan arbejde få timer om ugen, skal kommunen vurdere, om der skal indledes en sag om førtidspension.
Jetted er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-06-2016, 18:04   #13
Strandpigen
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 25-05 2014
Indlæg: 351
Styrke: 10
Strandpigen er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Jetted Se meddelelser
Jeg har også svært ved at forstå hvornår man er berettiget til fleksjob og førtidspension. Jeg synes at det er selvmodsigende når der også står:

Hvis arbejdsevnen ikke vurderes at kunne forbedres, og borgeren kun kan arbejde få timer om ugen, skal kommunen vurdere, om der skal indledes en sag om førtidspension.
Det er netop dette rum for fortolkning, som gør, at det er så svært - og som gør at kommuner har forskellig praksis. Når der ikke står, at fx er bestemt timetal udløser pension, kan kommunerne selv bestemme, hvordan de lægger niveauet.

Og hvis man vurderes til at kunne arbejde fx to timer om ugen, vil nogle kommuner visitere til flex og kalde det "selvforsørgelse" ( Selv om det i virkelighedens verden intet har at gøre med selvforsørgelse...). Andre kommuner vil bevilge pension.
__________________
Pensionista✍🏼
Strandpigen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-06-2016, 21:12   #14
dFyn
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 17-03 2016
Lokation: Nedergade, Odense
Indlæg: 85
Styrke: 9
dFyn er ny på vejen
Fleksjob eller førtidspension

Jeg tror, at det der afgør, om borgeren skal tilkendes det ene eller det andet, ikke kun handler om et ugentligt timetal på f.eks. 2 timer; men at arbejdseffektiviteten i de 2 timer er mindst ligeså vigtig.
dFyn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-06-2016, 21:56   #15
KageØre
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-12 2015
Indlæg: 1.322
Styrke: 10
KageØre er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af dFyn Se meddelelser
Jeg tror, at det der afgør, om borgeren skal tilkendes det ene eller det andet, ikke kun handler om et ugentligt timetal på f.eks. 2 timer; men at arbejdseffektiviteten i de 2 timer er mindst ligeså vigtig.
Det handler også om 100 andre ting som ikke er direkte relateret til arbejdet.
Er tilstanden eks progresiv, er der overskud til simple opgaver i fritiden og er der overhovedet til at finde job indenfor branchen ?

Man skal nemlig huske at hvis man afprøves og kan klare 2 time i en stilling som ikke findes, så kan man ikke blive selvforsørgende selvom man kan klare 2 timer i fleks.
KageØre er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-06-2016, 06:41   #16
dFyn
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 17-03 2016
Lokation: Nedergade, Odense
Indlæg: 85
Styrke: 9
dFyn er ny på vejen
Der er mange ting i det

Kageøre, tak for svaret. Det er mere indviklet end jeg havde regnet med.
dFyn er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 15:39.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension