K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Fleksjob - Førtidspension > At søge førtidspension

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

At søge førtidspension Gode råd og tips til dem der igang med at søge førtidspension

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 20-06-2011, 23:41   #1
havnissen
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 18-06 2011
Alder: 66
Indlæg: 61
Styrke: 13
havnissen er ny på vejen
Pension

Hej med jer

Lidt om mig selv.
Har desværre haft lungekræft og er blevet opereret for den,kirugen tog halvdelen af den ene lunge,men er kommet fint igennem forløbet selvom jeg bliver ret forpustet hvis jeg bevæger mig for hurtigt.
Efter operationen skulle jeg have 4 serier med kemo men den har altså været ret så hård ved mig,mistede noget af hørelsen på det ene øre,så jeg måtte have høreapperat,men det værste er trætheden og træthedskvalmen,det er nu 3 måneder siden jeg sluttede med kemoen og det bliver bare ikke bedre.

Under hele forløbet har jeg været på sdp og det har været fint nok ingen problemer der,men nu er jobcentret begyndt at røre på sig og vil gerne have mig i et jobforløb igen.

Er der nogen herinde der har erfaring med om kræftramte kan søge ftp pga.træthed,senfølger hedder det vist,jeg er meget i tvivl om jeg kan komme i arbejde igen.

Kh.Havnissen
havnissen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-06-2011, 23:51   #2
Isabel
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-10 2010
Indlæg: 271
Styrke: 14
Isabel er ny på vejen
Hej havnisse.
Jeg havde ellers tænkt, jeg skulle stoppe for i dag, fingrene kan ikke mere.
Men jeg så lige dit indlæg.
Hvordan har du det med din sagsbehandler?
Med alt det du har været igennem, er det svært at også skulle kæmpe med myndigheder.
Undskyld nu er jeg nok for træt.Men hvor længe har du været på sygedagpenge?
Isabel er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-06-2011, 23:58   #3
havnissen
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 18-06 2011
Alder: 66
Indlæg: 61
Styrke: 13
havnissen er ny på vejen
Hej Isabel

Jeg har været på sdp i ca 10 måneder nu.

Har ikke haft en sagsbehandler endnu.

Var bare lidt nysgerrig om der var andre herinde der har været igennem noget ligende
havnissen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-06-2011, 09:56   #4
ikh
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 16-03 2011
Indlæg: 13
Blog Indlæg: 1
Styrke: 14
ikh er ny på vejen
Thumbs up træthed

Hej.
Vil lige fortælle lidt om mit forløb. Blev i 2009 opereret for tarmkræft og efter et langt sygehusophold og genoptræning blev jeg også kontaktet af kommunen for at finde ud af hvor jeg stod og hvilke muligheder der var. Jeg blev fyret fra mit arbejde og kom i arbejdsprøvning.

Efter 5 måneder opgiver jeg at komme op i tid. Jeg arbejdede 3 timer om dagen. Men blev udmattet hver dag og lå i sengen i al min fritid.

Fik et møde med min sagsbehandler, jobkonsulent og en fra fagforeningen og lille mig. Vi blev enige om at det ikke holdt i længden.

Blev derefter sendt på et afklaringskursus, hvor det skulle afklares om det var fleksjob eller førtidspension. Der var ingen tvivl om at det var førtidspension jeg skulle have.

Efter dette gik det stærkt. Der blev søgt førtidspension, som blev bevilget i maj 2011.

Samtidig med alt det var der selvfølgelig speciallæger fra sygehuset og privathospital inde over med udtalelser, så papirerne også var i orden.

Der gik 2 år før jeg fik min pension. Og har fået en fair behandling helt igennem. Det har været et samarbejde med min arbejdsplads, fagforening, læger og kommunen.

Jeg har også været bange og slået ud undervejs, det er jo ikke lige det man havde drømt om. Men har nu fået ro på og skal nu finde ud af at leve et godt liv trods alt.

Håber du kan bruge dette til noget.

Med venlig hilsen
IKH
ikh er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-06-2011, 19:00   #5
havnissen
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 18-06 2011
Alder: 66
Indlæg: 61
Styrke: 13
havnissen er ny på vejen
Hej Ikj

Tak for dit svar,ja det hjalp at få lidt positivt nyt,jeg må se at komme videre med sagen,tror også at jeg vil have fagforeningen med ind over,det kan jo aldrig skade.

Mvh
Havnissen
havnissen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-06-2011, 22:37   #6
futtefreja
Ved at flytte ind på K10
 
futtefrejas avatar
 
Tilmeldingsdato: 09-07 2009
Indlæg: 518
Blog Indlæg: 5
Styrke: 15
futtefreja er ny på vejen
hej

Har et familemedlem, der har samme type kræft som dig, vedkommende blev
opereret august.
Året efter i Maj var hun tildelt pension uden arbejdsprøvning, så det kan lade sig gøre.
futtefreja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-06-2011, 16:29   #7
ikh
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 16-03 2011
Indlæg: 13
Blog Indlæg: 1
Styrke: 14
ikh er ny på vejen
Cool

Hej havnissen !:


Ja, det er en god ide at tage din fagforening med til de vigtigste møder. Det giver en vis tryghed. Og du kan altid ringe til vedkommende og spørge til råds, når der kommer et brev man ikke forstår eller du føler du har brug for at tale med en om det ene eller andet.

Jeg vil ønske dig alt godt og håber du snart kan få ro på dit liv igen. Det har været en hård omgang for dig.

Herinde kan du jo få hjælp og gode råd. Skriv en gang imellem på tråden, så vil jeg følge dig i din sag.

Venlig hilsen
ikh :
ikh er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-06-2011, 22:51   #8
havnissen
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 18-06 2011
Alder: 66
Indlæg: 61
Styrke: 13
havnissen er ny på vejen
Hej Futtefreja og Ikh

Tak begge for jeres svar,det giver mig ro i sindet at vide at man altid kan spørge herinde.

Jeg starter lige små småt imorgen med at kontakte fagforeningen for at høre hvad de siger og så må jeg tage den derfra.

Skal nok holde tråden kørende Ikh,der bliver garanteret noget at spørge dig/jer om senere.

Vh Havnissen
havnissen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-11-2011, 15:55   #9
havnissen
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 18-06 2011
Alder: 66
Indlæg: 61
Styrke: 13
havnissen er ny på vejen
Desværre stadig sygemeldt

Hej med jer

Ikke alt er så galt som i skriver om,der er også gode historier

Har nu gået sygemeldt i næsten 52 uger og havde fået besked på at så ville sygedagpengene stoppe,men Sb ville lige se om ikke de kunne forlænges og sørme jo ingen problemer der,har fået ca.52 uger igen.

Raskmelder mig selvfølgelig hvis der bliver en bedring som er håbet,men det må tiden vise.
Forhåbentlig med træning kan det blive godt igen.
havnissen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-07-2013, 08:02   #10
havnissen
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 18-06 2011
Alder: 66
Indlæg: 61
Styrke: 13
havnissen er ny på vejen
Pensionkasse / pension

Hej med jer alle

Nu er der lige et spørgsmål mere.

Hvis man bliver tilkendt førtidspension af kommunen, skal ens pensionskasse så følge den eller har de deres egen mening ?
havnissen er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Pension eller ikke pension mimmi Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 6 13-02-2007 13:32




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 13:08.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension