K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 07-03-2009, 18:19   #1
duedal
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 04-01 2009
Lokation: aalborg
Indlæg: 75
Blog Indlæg: 1
Styrke: 16
duedal er ny på vejen
hvor lang tid har kommunen

jeg har søgt en fp. §17 men nu er der gået 12 uger har ikke hørt en skidjeg har ikke fået min resourceprofil til at se igenem og heller ikke hørt fra dem.

hvad gør man og hvad med kommunen??
duedal er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-03-2009, 21:36   #2
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Jeg ville vente cirka 14 dage, og hvis du stadig intet har hørt, så kan du betragte det som et afslag, som du kan klage over.

Denne klage stiler du til Beskæftigelsesankenævnet, men sender den til kommunen.

__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-03-2009, 22:03   #3
duedal
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 04-01 2009
Lokation: aalborg
Indlæg: 75
Blog Indlæg: 1
Styrke: 16
duedal er ny på vejen
hvorfor afslag? skal de ikke behandle ens sag når man søger? kan de godt det? og ikke svare en når man søger.
duedal er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-03-2009, 22:23   #4
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Jo, de skal behandle sagen, men de trækker sagen ulovligt længe.

Så loven er, at hvis man intet hører, og der er gået lang tid, så betragtes det som et afslag.

Så behandler kommunen sagen igen, men skal sende sagen videre til Beskæftigelsesankenævnet.

__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-03-2009, 22:29   #5
duedal
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 04-01 2009
Lokation: aalborg
Indlæg: 75
Blog Indlæg: 1
Styrke: 16
duedal er ny på vejen
hvad kan jeg så gøre nu? det er lang tid at vente på svar fra dem, hvor lang tid har de til det?

hvis de skal sende den vidre kan jeg så få en pesion eller hvordan ? eller skal jeg søge igen.

Sidst redigeret af Webmaster; 08-03-2009 kl. 04:19. Årsag: 2 indlæg lige efter hinanden lagt sammen til et...brug venligst REDIGER knappen for tilføjelser til indlæg
duedal er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-03-2009, 22:59   #6
Oraklet
Føler sig hjemme på K10
 
Oraklets avatar
 
Tilmeldingsdato: 28-01 2009
Lokation: Danmark
Indlæg: 32
Blog Indlæg: 1
Styrke: 16
Oraklet er ny på vejen
klag!

Bed kommunen om en ankevejledning og klag over at der er gået så lang tid.
Skriv at du har søgt, men at de bryder forvaltningsloven ved ikke at svare dig, ensige at de har fået din ansøgning!
Spørg hvor du står, klag til kommunaldirektøren (Han er ansat) - borgmesteren "behøver" ikke at høre på dig - men det fortæller du selvfølgelig til så mange som muligt, så han ikke får deres stemmer.
Og så kan man også skrive sin nød til statsforvaltningen over at kommunen ikke udfører deres arbejde.
Oraklet er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-03-2009, 23:06   #7
duedal
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 04-01 2009
Lokation: aalborg
Indlæg: 75
Blog Indlæg: 1
Styrke: 16
duedal er ny på vejen
tak

det vil jeg gøre.
duedal er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-03-2009, 00:53   #8
curls
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2007
Lokation: Sjælland
Indlæg: 3.397
Styrke: 23
curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af zuza Se meddelelser
Jo, de skal behandle sagen, men de trækker sagen ulovligt længe.

Så loven er, at hvis man intet hører, og der er gået lang tid, så betragtes det som et afslag.


Zuza.... Jeg kunne godt tænke mig at vide, hvor ovenstående står henne i loven... Det at når man intet hører, at det betragtes som afslag....
Jeg har aldrig hørt, at hvis man intet hører fra myndigheden(kommunen), at man kan sende klagen direkte til beskæftigelsesnævnet...
På min arbejdsplads behandles der klager(jeg gør ikke), og vi har oplevet, at når borgere har sendt klager direkte til et nævn, sender de det jo til kommunen, fordi det ikke er nævnet, der skal genvurdere klagen. Kommunen skal altid genvurdere klagen og først derefter sende klagen med kommunens egen kommentarer til nævnet - borgeren kan jo ikke skrive kommunens mening om klagen...
Kommunen har ret til at genvurdere klager. Og normalt er det 4 uger, de har at genvurdere sager, men de kan få lov at få mere end 4 uger til at genvurdere klagen, hvis der er en særlig grund til det....
Link om genvurdere sager: https://www.retsinformation.dk/forms...x?id=20928#K10


Til Duedal - ja 12 uger er da alt for lang tid... Klag det til dem... Jeg kan lige fortælle, at min mors mand har måttet vente 1½ år på at få godkendt sin forhøjet pension... Han havde anden pension i forvejen inden da... Det var lang tid at vente på..

Sidst redigeret af curls; 08-03-2009 kl. 01:02. Årsag: slettede lige noget, som ikke handlede om emnet.... ups..
curls er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-03-2009, 04:44   #9
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Curls...du kan læse lidt om det her på statsforvaltningen´s hjemmeside..

Citat:
Hvis der tale om en ekstraordinært lang sagsbehandlingstid i kommunen, kan nævnet måske behandle sagen som om, der var givet et afslag af kommunen. Hvis du kommer ud for sådan en helt særlig situation, kan du kontakte dit lokale beskæftigelsesankenævn.
Kilde: http://www.statsforvaltning.dk/site.aspx?p=3414
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-03-2009, 10:20   #10
duedal
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 04-01 2009
Lokation: aalborg
Indlæg: 75
Blog Indlæg: 1
Styrke: 16
duedal er ny på vejen
jeg vil ringe til dem i morgen og høre. det er også noget kluder at klage når ikke ved hvad de skriver i afslaget? men hvad skal jeg sige til ham?
duedal er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Hvor lang tid går der? viggo Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 24 18-05-2012 13:12
10 års jubilæum på kontanthjælp og møde på kommunen(lidt lang) Mickayish Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 13 16-03-2011 10:29
Hvor lang tid tog det kommunen... Road66 Jeg er kommet i praktik. 11 05-03-2011 17:39
Hvor lang tid har kommunen til at svare på en klage? tiny2tkv Alt det andet 1 09-03-2010 01:49
Hvor lang tid gik der? Esseline Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 7 02-06-2009 09:39




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 17:20.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension