K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 08-01-2012, 13:22   #61
Debutanten
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 15-12 2011
Lokation: Hillerød komune
Indlæg: 235
Styrke: 13
Debutanten er ny på vejen
Ligesom trådstarteren har jeg selv en drøm om at flytte til udlandet på et tidspunkt
så jeg er glad for at høre at papir arbejdet kan klares så nemt.
Min holding har ellers været at det var mest rigtigt at bruge sine pensionspenge
her i Danmark. Så pengene kom tilbage til samfundet igen.
Men jeg er godt nok blevet overrasket over den negative holdning som danskerne har overfor ftp.
Til orientering kan jeg oplyse at det er nemt at leje en møbleret
lejlighed i sydeuropa. så har man da en bekymring mindre!
Debutanten er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-01-2012, 13:32   #62
Toxic
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 15-04 2011
Lokation: Odense
Indlæg: 92
Styrke: 14
Toxic er ny på vejen
Thumbs up

Det har du fuldstændig ret i, Hexi...man har absolut ingen pligt til at oplyse om ens sygdom eller økonomiske forhold. For den sags skyld kan man bare oplyse ingenting...men så får man svar derefter...I øvrigt kom det også først i et indlæg senere at han egentlig havde tænkt sig at spille bold...Jamen er der mon flere ting som mangler??

Men altså...det ku nu alligevel være oplysende at vide hvilken sygdom der gør at man overvejer at tage til USA og dyrke bold og studere samtidig.

Det kunne jo rent faktisk være at det havde interesse for andre i samme situation.

Lidt ligesom dig selv...jeg har selv læst dine oplysninger om Bulgarien med stor interesse...det ligger i mit baghovede som en overvejelse omkring min fremtid og hvilke muligheder jeg har....Det er da kanon at du har delt ud...
Toxic er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-01-2012, 13:33   #63
Hexi
Lever på K10
 
Hexis avatar
 
Tilmeldingsdato: 19-06 2007
Lokation: Bor i Bulgarien
Indlæg: 1.821
Styrke: 19
Hexi er ved at flytte ind på K10Hexi er ved at flytte ind på K10
@Debutanten

Reglerne er der for at kunne bruges...det er op til hver enkelt om man kan/vil bruge dem...

Og alt det fis flere sætter op om at kommunen vil overfalde dig, genvurdere din sag eller sætte dig på vand og brød i evighed... måske endda pisk...

Det har ingen hold i virkeligheden... du har et retsgyldigt krav på at kunne tage din pension med til udlandet... og kommunen er den sidste der lægger sten på din vej... de er vildt glade for at slippe af med dig og sidder og klapper i deres små hænder mens de gør alt for at hjælpe dig afsted...
__________________
Bor nu i Bulgarien... Et paradis for danske fattigrøve...
Hexi er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-01-2012, 13:37   #64
Hexi
Lever på K10
 
Hexis avatar
 
Tilmeldingsdato: 19-06 2007
Lokation: Bor i Bulgarien
Indlæg: 1.821
Styrke: 19
Hexi er ved at flytte ind på K10Hexi er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Toxic Se meddelelser
jeg har selv læst dine oplysninger om Bulgarien med stor interesse...det ligger i mit baghovede som en overvejelse omkring min fremtid og hvilke muligheder jeg har....Det er da kanon at du har delt ud...
Det er bare i orden...

du er velkommen på vores forum hvis du vil vide mere om mulighederne i BG
__________________
Bor nu i Bulgarien... Et paradis for danske fattigrøve...
Hexi er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-01-2012, 13:48   #65
Toxic
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 15-04 2011
Lokation: Odense
Indlæg: 92
Styrke: 14
Toxic er ny på vejen
Tak, Hexi...;-)

Det ville være godt for min ledde-gigt og fattigrøvs-økonomi...
Toxic er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-01-2012, 14:02   #66
Debutanten
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 15-12 2011
Lokation: Hillerød komune
Indlæg: 235
Styrke: 13
Debutanten er ny på vejen
Jeg takker også Hexi!

var i Bulgarien for nogle år siden, spændende land.
Debutanten er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-01-2012, 14:05   #67
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
HELT enig med Hexi, det er sgu ikke kommunen der er efter førtidspensionister der gerne vil flytte til et andet land. Det er andre førtidspensionister, der har det største prøblem.....og dermed også stiller flere spørgsmål end der er i Jeoarpardy!

Jeg kender en førtidspensionist (mig selv faktisk), der elsker at springe i faldskærm og som har adskillige spring om året. Jeg har også en drøm om at bestige K2 når mine børn er blevet lidt ældre, og den ekspedition jeg har kigget på, vare i mere end 2 mdr.
Min sagsbehandler ELSKER ideen og jokede faktisk med, at hun godt ville med...hvis hun kunne få ferie og afspadsering lagt sammen.
Men andre førtidspensionister er forfærdet.....og kan SLET IKKE rumme tanken, hvilket er SÅ ærgerligt.

Så enig, opbakningen kommer fra kommunen. Modstand, mistro og misundelse, kommer fra de mennesker man deler båd med.

Virkelig fedt!
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-01-2012, 14:27   #68
Multe
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 03-11 2009
Lokation: Århus
Indlæg: 1.634
Styrke: 16
Multe er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Toxic Se meddelelser
Det har du fuldstændig ret i, Hexi...man har absolut ingen pligt til at oplyse om ens sygdom eller økonomiske forhold. For den sags skyld kan man bare oplyse ingenting...men så får man svar derefter...I øvrigt kom det også først i et indlæg senere at han egentlig havde tænkt sig at spille bold...Jamen er der mon flere ting som mangler??

Men altså...det ku nu alligevel være oplysende at vide hvilken sygdom der gør at man overvejer at tage til USA og dyrke bold og studere samtidig.


Lige for en ordens skyld; -det er jo IKKE alle arbejdsfri personer der ønsker eller behøver at; "gå i stå" når de bliver ældre, heller ikke fleksjobbere og førtidspensionister

Alle ved jo(eller burde vide), at det kan give overskud i hverdagen, at dyrke motion dagligt. Og mange syge medborgere har IKKE - efter en hård arbejdsdag - overskud til at give kroppen netop dét, der skal til for at leve et anstændigt liv med positiv tænkning og lysten til at udvikle/uddanne sig og sine...


Ps. Husk, vi skal(burde) lære/uddanne os hele livet... -og til dem der har en anden mening om dette... -får en masse ynk og en enkelt tudekiks herfra


.
__________________
Hva' man har, det har man... -resten ka' de vise som respekt!
Multe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-01-2012, 15:00   #69
Debutanten
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 15-12 2011
Lokation: Hillerød komune
Indlæg: 235
Styrke: 13
Debutanten er ny på vejen
Ja motion skulle hjælpe mod stress og angst!

jeg prøver selv at komme ud at gå en længere tur en gang om ugen.

Til Ninja:
husk du skal også ned fra toppen igen(lol)
Debutanten er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-01-2012, 17:49   #70
Ragdoll
Har ikke tid til andet end K10
 
Ragdolls avatar
 
Tilmeldingsdato: 01-12 2008
Lokation: Aabenraa
Alder: 64
Indlæg: 2.005
Blog Indlæg: 4
Styrke: 19
Ragdoll er ved at flytte ind på K10Ragdoll er ved at flytte ind på K10
Det er altid en god ide at sammenligne, den danske førtidspension med ens drømmelands minimumsløn.

F.eks. er minimumslønnen i USA på 1.160 dollars, før skat, den nye førtidspension for en enlig ligger på ca. 2.900 dollars før skat, efter skat vil den være på mere end det dobbelte af hvad en USA minimumsløn ligger på, ikke noget dårligt udgangspunkt, blot skal man huske at man i USA skal have en sundhedforsikring og den kan sikkert nok være dyr, men stadig en forbedring af økonomien i forhold til Danmark.

For gamle førtidspensionister er det bedre at holde sig inden for EUs grænser, da man udenfor EU, får skåret kraftigt i pensionen, da pensionstillægget bortfalder. En uretfærdig diskrimination, men sådan er det i øjeblikket.

Mvh
__________________
THE GOLDEN RULE - Those who have the gold, makes the rules!
Ragdolls Blog
Gensidig Forsørgelsespligt - Nej Tak!
Ragdoll er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 05:55.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension