K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 07-01-2012, 16:12   #1
Pip
Jeg bor her på K10
 
Pips avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-01 2011
Indlæg: 3.549
Styrke: 17
Pip er rigtig godt på vej
Afslag på §18 - søge igen ?

Hej..

Lang historie, kort version.

Er blevet indstillet til §18, men har fået afslag på påbegyndelse af behandling af førtidspension..

Har lægeerklæringer på fysisk samt psykiske hindringer. Har arbejdsprøvning der viser få timer. Lægekonsulenten skriver ingen funktionsevne tilbage.

Afvisningen bygger på at arbejdsevnen kan øges når børnene flytter hjemmefra, at lægerne har anvendt ordet erhvervsevne istedet for funktionsevne, og at det derfor ikke kan tages med i vurderingen samt at 3 mdr. arbejdsprøvning på reva ikke er nok, den burde have været længere.

Sagen blev anket, men jeg spekulerer på om det ikke er spild af tid.

Jeg har et par nye papirer der udtaler sig mere om funktionsevne nu, og har imø to muligheder.

Jeg kan sende dem til ankenævnet.. og kæmpe for en tilbagevisning til ny behandling.

Jeg kan vedlægge dem en §17 på det foreliggende og tvinge pensionsnævnet til at tage stilling, og så anke det istedet, hvis det bliver nej... hvilket det sikkert gør.

Jeg tænker efterhånden at version 2 vil fremskynde sagen... men er der nogen der har erfaringer med det.

Og er der nogen der har erfaring i hvordan man tackler afvisning pga børn....
Pip er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-01-2012, 16:15   #2
Ricky M.
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-11 2011
Indlæg: 1.608
Styrke: 14
Ricky M. er ny på vejen
For hulen... ligesom jeg troede jeg snart havde set, læst og hørt alt...

Den var ny for mig i hvert fald...

Jeg ville tage en version 2... Men uanset, så burde de jo også pege på hvad du kan/skal gøre nu...

Hvor gamle er børnene?
__________________
Ricky
Privat Socialrådgiver
www.privatraadgiver.com
Husk, jeg fortæller kun hvordan loven tit bliver tolket ude i kommunerne, udfra min erfaring som tidligere myndigheds-sagsbehandler i en stor kommune i DK
Ricky M. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-01-2012, 16:22   #3
Pip
Jeg bor her på K10
 
Pips avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-01 2011
Indlæg: 3.549
Styrke: 17
Pip er rigtig godt på vej
9 og 11 - så der er jo en rum tid til de flytter forhåbentligt..

Det første afslag pegede på optræning i jobpraktik og så ordinært arbejde...

Revurderingen pegede ikke på noget specielt, men skrev bare det ikke var godtgjort at jeg ikke kunne klare et arbejde selv med støtte.

Uofficielt mener de at jeg nok bare skal vente en 7-8 måneder til ankesagen afvises, og så ud i en ny meget længere arbejdsprøvning og sikkert indhentelse af nye erklæringer igen... og så søge en §18 om et år eller to igen..

Jeg spekulerer på hvordan det vil blive set på, at jeg efter en afvist §18, så selv søger på §17..

Om jeg så får dem alle på nakken og stemplet som kværulant...
Pip er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-01-2012, 16:24   #4
Ricky M.
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-11 2011
Indlæg: 1.608
Styrke: 14
Ricky M. er ny på vejen
Så de mener at vi da bare lige ser tiden an i 9 år???

Hvad ******* farer igennem det tomrum de har oppe i hovedet? Hvilken kommune hvis jeg må spørge?
__________________
Ricky
Privat Socialrådgiver
www.privatraadgiver.com
Husk, jeg fortæller kun hvordan loven tit bliver tolket ude i kommunerne, udfra min erfaring som tidligere myndigheds-sagsbehandler i en stor kommune i DK
Ricky M. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-01-2012, 16:37   #5
Pip
Jeg bor her på K10
 
Pips avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-01 2011
Indlæg: 3.549
Styrke: 17
Pip er rigtig godt på vej
Jeg er jo på kontanthjælp... så det er langt det billigste......
Pip er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-01-2012, 17:08   #6
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.747
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Ja, den var også ny for mig....

.....interessant!

Pip bemærk Ricky`s spørgsmål, om hvilken kommune.

Her skal du kende til årsagen om hvorfor der spørges ind til netop, kommunen.

Her findes muligvis viden om andre sager, som kunne lette sagen.
Findes der Borgerådgiver i din kommune.
Køres der andre sager, hvor K10 har indsigt.
Og mange andre oplysninger som kunne være årsag til at vi andre kunne være behjælpelig med at stoppe selvbestaltede regler og bevidste lovbrud.

.....som vi i fællesskab kan få stoppet.

Mange hilsner
Peter
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat
Gammel 07-01-2012, 17:17   #7
Pip
Jeg bor her på K10
 
Pips avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-01 2011
Indlæg: 3.549
Styrke: 17
Pip er rigtig godt på vej
Hvad er en borgerrådgiver.. ?

Må lige undersøge om der findes sådan en, måske kan man se det på kommunens hjemmeside, tjekker lige..

Jeg kan godt se det med kommunen - men har flere grunde til at jeg helst ikke vil skrive det herinde, jeg har beskyttet adresse i forvejen. Har skrevet det privat til Ricky, og skriver det gerne privat til alle der skrive en privat besked til mig og spørger..

Nope... ingen borgerrådgiver ser det ud til..

Sidst redigeret af Pip; 07-01-2012 kl. 17:23.
Pip er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-01-2012, 17:25   #8
supersus
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 04-01 2009
Lokation: Aalborg
Alder: 60
Indlæg: 1.541
Styrke: 17
supersus er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Pip Se meddelelser
Hej..


Afvisningen bygger på at arbejdsevnen kan øges når børnene flytter hjemmefra,
Det er bare for langt ude at afvise med begrundelsen at måske kan xx klare flere timer når børn flytter hjemmefra om x antal år. Vil de virkelig fastholde folk på kontanthjælp i alle de år folk har hjemmeboende børn.

Jeg var sammen med en bekendt nytårsaften, og hun fortalte mig faktisk at sagsbehandleren havde sagt at hun var betænkelig ved at indstille hende til pension for det kunne jo være at det blev bedre når sønnen blev ældre / flyttede hjemmefra. Århus kommune

Det er bare så langt ude.
supersus er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-01-2012, 17:25   #9
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Ejjjjjjjj NÅR BØRNENE FLYTTER HJEMME FRA!!!! Den har min seneste sagsbehandler også lige nævnt for mig som være til hindre fra arbejdsevne. Det skal så lige siges at mine børn på 13 og 15 år primært bor hos deres far, men hvad faen tænker de på !!!?? Det virker som om at de lige skal hitte en ny begrundelse op af hatten gang for gang.

Jeg fik selv afslag på §18 i maj 2011 og er nu i ny afprøvning på et center ala Reva, spurgt til af pensions nævnet i mit seneste afslag.

Pip hvordan gik din udredning på Reva ? Hvorfor bruger de børnene som begrundelse, er de nævnt meget i rpén og er du bare alene om den eller hvad ? Kan det være din alder de ikke tør nævne som begrundelse ? Jeg ved godt at det kun handler om fortrinet til evt. indstilling, men man kan vel stykke sig sammen til at det handler om andet end børnene, altså ud over at du er billigere på kh ?

Regner med at du klager og at den ryger til BAN. Måske kan du finde en princip afgørelse på Ankestyrelsens hjemmeside, der kunne omhandle magen til begrundelse eller en del sager fra netop din kommune !!!
__________________
Enteneller

Husk at checke www.pensionsinfo.dk for dine muligheder for udbetaling af f.eks TAE ((Tab af Erhvervsevne) ydelse) under evt. pensionsordninger.
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-01-2012, 17:34   #10
Pip
Jeg bor her på K10
 
Pips avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-01 2011
Indlæg: 3.549
Styrke: 17
Pip er rigtig godt på vej
Vil gå ind og tjekke afgørelse.. godt forslag.

Har ringet og talt med ankenævnet, de har milelang behandlingstid, og jeg overvejer som sagt om jeg skal gå §17 vejen istedet.. anken er sendt ind.
Men de sagde at de ikke kunne love at man tog hensyn til nye erklæringer, og at det nok gik hurtigere hvis der blev sendt en ny ansøgning med de erklæringer, istedet for at vente på anken..

Reva var supersøde, og jeg var der 3 mdr. Det var også hårdt, så bare tanken om at skulle gennem en endnu længere.. puha.

Og dengang havde jeg bil, det har jeg ikke mere.

Reva skriver at min erhvervsevne er ubetydelig i ethvert erhverv.

Børnene er nævnt i rp, da jeg står helt alene - men det er der jo også mange med arbejde der gør..

Overvejer også om det er en ting man burde skrive til en politiker om.. så der kan blive klare regler på området, om hvorvidt børn kan være årsag til at man kan vente med afklaring..

Alderen har passeret de 40, men i deres øjne er man måske ikke gammel nok til pension før man passerer de 60..
Pip er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Afslag igen :-( rni220 Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 10 14-07-2011 10:25
Afslag - Igen.- Hva så nu?? Element Spørgsmål ang fleksjob 1 19-12-2009 17:51
Afslag igen... Helenevind Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 27 02-06-2009 08:53
Afslag igen........ Suncil Dit og Dat 10 12-05-2009 14:14
Afslag på FP - hvornår kan man søge igen Mariepigen Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 3 06-05-2008 08:36




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 01:18.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension