K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 03-06-2013, 09:32   #1
BSR
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 24-12 2011
Lokation: Herning
Alder: 48
Indlæg: 101
Styrke: 13
BSR er ny på vejen
Arbejde som selvstændig i fleks?

Er der nogen der ved om man kan arbejde som selvstændig i fleksjob? hvad siger reglerne om det? jeg mener, jeg bedre kan hold til at arbejde for mig selv, og derved planlægge dagen efter mine smerter. Jeg har gode dage hvor jeg kan mere og det er ikke muligt i mim ansættelse, ligeledes er der dage hvor jeg kan mindre og det påvirker mine kollegaer negativt. min job kan godt strikkes sammen som en lille enkelt mandsvirksomhed. Håber der er en der ved noget om det? og økonomien i det?
BSR er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-06-2013, 09:41   #2
stampe
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-12 2007
Indlæg: 4.289
Styrke: 21
stampe er rigtig godt på vej
Citat fra nedennævnte link.
Forudsætning at du inden for de seneste 24 måneder har arbejdet i virksomheden, hvad der svarer til lønarbejde i mindst 30 timer om ugen i sammenlagt 12 måneder

Du kan læse mere på
https://www.sundhed.dk/borger/sygdom...else/fleksjob/
stampe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-06-2013, 10:14   #3
Fallenten87
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 09-05 2013
Indlæg: 46
Styrke: 11
Fallenten87 er ny på vejen
Som stampe siger - læs linket som i øvrigt er meget fyldestgørende. Det kan sagtens lade sig gøre - DOG skal du være opmærksom på, at under eventuel sygemelding kan du miste kunder (ofte syg, fast forløb for kunder - dårlig kombination?? Min tanke kun) en anden ting - Jeg kender én som er fodterapeut (haft klinik i lejede lokaler siden 01 hvor hun var rask, aktiv i foreningsarbejde, rørig, dit og dat. Nu har hun Chron (ligesom jeg) og co-axial ledbetændelse, hvilket selvfølgelig ikke er foreneligt med arbejde hvor hun har brug for stærke fingerkræfter. Hun sygemelder sig så (var ansat i fleksjob hos sig selv siden 08) og begyndte at lave hendes årsregnskab klar til aflevering ved afslutning af regnskabsåret. Hun samlede, konterede, systematiserede, opgjorde bilag, dit og dat, og gjorde det klar til revisor. Bang. Anmeldelse for socialt bedrageri. Sygemldt - LIG MED INGEN ARBEJDE - END IKKE TAL-MÆSSIGT SET. Dømt til at betale 6 ugers sygedagpenge tilbavs. Mvh Jammerbugt kommune.
Fallenten87 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-06-2013, 10:41   #4
BSR
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 24-12 2011
Lokation: Herning
Alder: 48
Indlæg: 101
Styrke: 13
BSR er ny på vejen
Tak. Jeg har læst linket. Jeg er ansat i en virksomhed (har været der i 6 år de sidste 18 mdr. i fleks) hvordan er det så hvis jeg ønsker at gå selvstændig? det synes jeg ikke jeg kan finde noget om ...
Min tanke er at jeg kan arbejde det jeg skal (15 timer) hen over en uge uden så meget fravær fordi jeg selv kan råde over min tid hvilket jeg ikke kan der hvor jeg er ansat nu. Det er ikke den virksomhed jeg er ansat i jeg vil drive...

ps lige nu har jeg ofte 2-4 timers fravær om ugen fordi min arbejdstid ligger om aftenen hvilket er meget dårligt for mig i forhold til mine smerter som er værst der...
BSR er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-06-2013, 11:03   #5
stampe
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-12 2007
Indlæg: 4.289
Styrke: 21
stampe er rigtig godt på vej
Jeg får det nu til, at man ikke kan blive flekser i egen nystartet virksomhed efter de nye regler. Man skal have haft gang i virksomheden forud for evt fleks og have opfyldt de angivne beskæftigelseskrav. Men jeg er ikke sikker. Er der nogen, der har erfaringer med den nye flekreform og flekser i egen virksomhed?

Sidst redigeret af stampe; 03-06-2013 kl. 12:54.
stampe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-06-2013, 11:17   #6
Dancer
Afhængigheds tegn af K10
 
Dancers avatar
 
Tilmeldingsdato: 11-06 2012
Alder: 58
Indlæg: 303
Styrke: 12
Dancer er ny på vejen
Du kan ikke starte selvstændig virksomhed på fleks - men måske du kan få fx din mand til at starte virksomheden op og så ansætte dig

Det er helt lovligt
Dancer er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-06-2013, 14:05   #7
THJ
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 08-04 2008
Alder: 63
Indlæg: 191
Styrke: 17
THJ er ny på vejen
Hvis du ønsker at starte op som selvstændig er den eneste mulighed at du gør det i en andens navn(Kone, Mand, Nærtstående eller bare en du har tillid til) og firmaet så betaler løn til dig.

Det er fuldt lovligt og ikke i strid med nogle regler. Men kræver jo nogle overvejelser om hvilken løn fordelt på hvor mange timer det er hensigtsmæssigt at indrette sig efter.

Det er en lille smule mere kompliceret end at blive selvstændig men til gengæld er der også nogle skattemæssige og afskrivnings mæssige fordele.

Held og lykke
THJ er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-06-2013, 07:15   #8
mik16
Talknuseren
 
Tilmeldingsdato: 27-02 2011
Lokation: Lolland
Alder: 67
Indlæg: 1.272
Styrke: 15
mik16 er rigtig godt på vej
Det er helt korrekt som de 2 ovenstående skriver..

Du kan IKKE starte virksomhed med eget CVR nummer..

Men der er mange forhindringer som skal overvejes nøje. Jeg har kendskab til en enkelt som har gjort det.. Men hun fortæller at det er benhårdt arbejde.

Citat:
Oprindeligt indsendt af mik16 Se meddelelser
Det er helt korrekt som de 2 ovenstående skriver..

Du kan IKKE starte virksomhed med eget CVR nummer..

Men der er mange forhindringer som skal overvejes nøje. Jeg har kendskab til en enkelt som har gjort det.. Men hun fortæller at det er benhårdt arbejde.
En linie faldt ud ;-)
"At starte i en andens CVR nummer er muligt."
mik16 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-06-2013, 09:41   #9
BSR
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 24-12 2011
Lokation: Herning
Alder: 48
Indlæg: 101
Styrke: 13
BSR er ny på vejen
Tak, for jeres svar. Jeg vil overveje den mulighed, at min mand opretter virksomheden.
BSR er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-10-2016, 10:06   #10
BSR
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 24-12 2011
Lokation: Herning
Alder: 48
Indlæg: 101
Styrke: 13
BSR er ny på vejen
Jeg er igen kommet dertil hvor jeg tænker der MÅ findes en løsning på at drive egen virksomhed.

Vi tør ikke åbne i mit mands navn da han i så fald står skidt hvis han bliver fyret fra sit job og ud over det så tænker jeg også at der skal tjenes endnu flere penge i virksomheden hvis der skal ansættes en (mig) frem for et enkeltmands. er det ikke rigtig forstået? jeg har læst et sted at man skal ligge 30% oveni hvis man ansætter en.

Jeg var selvstændig i årerne op til mint sygdomsudbrud men pgs sygdom måtte jeg lukke. dette skete 5 år før jeg fik fleks så det kan vel ikke gå ind under den regel om at jeg har været selvstændig og derfor må forsætte? jeg lukkede det helt ned.

Min udfordring i at være ansat er at jeg skal passe ind i et skema med en mase andre, det er ikke særlig fleksibelt. jeg er lærer og vejleder og tænker at hvis jeg selv står med planlægningen så vil det lette mig meget. ofte må jeg g på kompromis med mine skånehensyn for at "få tingene til at gå op" det tager en del på mine kræfter derfor bliver jeg ved med at tænker selvstændig.

Har I nogle gode råd? og hvad gør I? der må være andre der også er plaget af "arbejdstiden skal passesind" jeg er meget i tvivl om det giver en del udgifter at starte op i en anden navn fordi jeg så skal ansættes der, er der nogen der ved noget om det?

Jeg har læste en del rundt på siden i dag og jeg synes det er SÅ fedt der findes dette netværk. selvom jeg ikke selv kan bidrage med erfaringer endnu.
BSR er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Skift fra mulig fleks til ordinært arbejde? Kalevala Spørgsmål ang fleksjob 11 09-01-2013 10:30
Fra fleks til ordinært til fleks igen? Nico Spørgsmål ang fleksjob 3 08-06-2012 18:02
Syg til at arbejde, men for rask/ung til fleks Bitsch Spørgsmål ang fleksjob 4 04-05-2012 09:08
Måske fleks, eller ikke fleks, mand Spørgsmål ang fleksjob 0 14-09-2011 17:47
Sygemeldt fra arbejde, søger fleks.... Celina10 Spørgsmål ang fleksjob 6 18-02-2010 12:04




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 17:45.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension