K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Lægekonsulenternes Rolle

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Lægekonsulenternes Rolle Her vil vi sætte fokus på lægekonsulenters rolle i de kommunale sager.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 15-08-2008, 23:41   #11
Neurosmølf
Ved at flytte ind på K10
 
Neurosmølfs avatar
 
Tilmeldingsdato: 26-11 2007
Indlæg: 553
Styrke: 19
Neurosmølf er fast beboer på K10Neurosmølf er fast beboer på K10Neurosmølf er fast beboer på K10
Det er en skam man går mere op i ophavsret omkring belysning af sociale uretfærdigheder end om sagen, men kan man forvente journalist i en avis fra venstrepressen er mere saglig end regeringens ministre ? Trusler om strafferetslige konsekvenser lyder da som magtanvendelse, såvidt jeg ved er det da politiets anklagere der vurderer strafferetsovertrædelser... Kære Hr. Kraft, hvis Du ønsker dine indlæg udover JV's læsere skulle Du måske have været large med at give tilladelse til anvendelse dvs kildenavngivet citat af dit materiale på en hjemmeside der når ud over landets grænser, eller mener Du måske at os der påpeger samme slags problemer som Dig er konkurrenceforvridende faktorer ? Vi gør det her for overlevelse og for at påpege mangler i det sociale system, ikke for levebrød eller af brødnid. Måske kunne Du have haft betydeligt mere vægtigt materiale ved at have gået i et samarbejde med brugere på siden, nu må vi jo bare håbe Du ikke bruger denne hjemmeside som kildemateriale til noget.

PS .
Til Hr. Jørgen Bech Kraft
Du har IKKE tilladelse til at gengive denne her kommentar i nogen form, indholdet er frigivet til okular betragtning alene og mine betragtninger er givet under henhold til min grundlovssikrede ytringsfrihed. Kopirettigheder er så meget lettere at få taget alvorligt, når skoene ikke bliver for små, så kig alt i vil på kommentaren, det må i gerne
Neurosmølf er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-08-2008, 01:36   #12
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Nu er han jo ikke journalist, han kalder sig bare for "borgerjournalist"

Han er kunstner...eller det er ihvertfald det jeg kommer frem til ved at google hans navn http://www.google.dk/search?hl=da&q=...%B8gning&meta=

Han mener åbenbart at hans "sag" er mere vigtig end alle andres...

Han beder endda om at få henvendelser for at understøtte hans egen sag....jeg ville i den grad være bange for at give ham min sag...med den opførelse han lægger for dagen...

Han beder endda i sin artikel om at kommunen skal have "empati" og at de skal opfører sig pænt overfor ham.....gad vide om han fører sig frem på kommunen som han gør i sine mails...

Nu ved jeg godt hvorfor du lagde den på Zuza...og jeg kunne i min vildeste fantasi heller ikke forstille mig at han ville have noget imod det...men men...

Man skulle også mene at når han selv lige har været ude for den behandling han snakker om fra sin kommune, at han selv ville opføre sig på en pænere og mere civiliseret måde....igen men men...
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-08-2008, 08:33   #13
Tante Ana
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 26-07 2008
Indlæg: 468
Styrke: 16
Tante Ana er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af Webmaster Se meddelelser
Jamen det kan jeg fortælle dig at han gør Zuza...
Han kender godt K10....

Det kan jeg sige ud fra at han har skrevet til mig.....og faktisk i en ubehagelig tone... Han klager over at hans artikler ligger her på K10... I kan da lige få mailen han har sendt...
Citat:
Jeg kan se at der er lagt en artikel ind som jeg har skrevet i Jydske Vestkysten.

Dette er sket uden at jeg er blevet spurgt !! Er det den måde i seriøst arbejder på ??

Jeg går ud fra den slettes og at brugeren zuza bliver belært om ophavsretlige regler herunder straffeansvar.

venligst
Jørgen Bech Kraft
Nu ved jeg ikke om han tror at det er børn der er her på siden...men han kunne da lyde sådan... Han mener åbenbart at lige netop hans ting er SÅÅÅÅ vigtige at han skal spørges først...

Nu gider jeg ikke engang skrive tilbage til tumpen når han skriver i den tone...men jeg skære lidt af det du har sat ind Zuza...så må han da være glad....og hvis ikke....ja så er det bare ærgerligt
Hmm.. hvis det eneste Zuza har "afskrevet" i trådstarten er f.eks. 3 gange dette citat:
Citat:
Magtanvendelse på Jobcenter Aabenraa
Af borgerjournalist Jørgen Bech Kraft, Rødekro
Det siges, man skal have et godt helbred for at være syg. Det er under alle omstændigheder nødvendig når man bliver sygemeldt i Aabenraa Kommune og er tilknyttet Jobcenter Aabenraa.
Jobcenteret i Aabenraa har helt deres egen "lægetjeneste" eller hvad det nu er - jeg har aldrig rigtig fundet ud af det, men fakta er at man som sygemeldt i behandling hos læge og psykolog må opleve at sagsbehandler, virksomhedskonsulent, teamleder uden en længerevarende medicinsk uddannelse dianogsticerer den sygemeldte. Kilde: www.jv.dk
... er der IKKE sket nogen form for overtrædelse af ophavsretten og hr. Jørgen Bech Kraft har lige gjort sig skyldig i en pinlig selvafsløring af en ikke så ringe u-klogskab

I følge Bekendtgørelse af lov om ophavsret - Lbk. nr. 763 af 30. juni 2006 Kapitel 2 § 22 lyder det således vedrørende citater: "Af et offentliggjort værk er det tilladt at citere i overensstemmelse med god skik og i det omfang, som betinges af formålet." Og det må af enhver kunne anses for at være et yders beskedent omfang, når borgerjournalisten Jørgen Bech Krafts (fra Rødekro) artikel citeres af Zuza udelukkende med artiklen egen intro + lidt til og udgør derfor et fuldt ud lovligt citat, der oven i alt andet også henhører under begrebet: "loyalt eller rimeligt formål" iflg. Kulturministeriets egen vejledning om bl.a. god citatskik.

Hvorom alt er og selv hvis hele hans artikel var gengivet her burde Hr borgerjournalisten fra Rødekro nok hellere klappe i sine små hænder af taknemmelighed over, at et af landets mest velbesøgte sites har fundet hans artikel værdig at henvise til for en stor skare af brugere og gæster. I stedet kvitterer han med den mest ulækker form for emsighed og respektløshed, hvorfor jeg gerne vil foreslå, at Webmaster sletter indholdet af zuzas trådstarter (slut med gratis reklame for borgerjournalisten) og lader resten af tråden stå som den er - til skam, skræk og advarsel for andre emsige, der gerne må tænke dem om en ekstra gang, før de hælder galden ud over sagesløse.
Tante Ana er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-08-2008, 09:07   #14
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Jeg mener at man bare skal ironere hans henvendelse(altså Jørgen B. Kraft).
Lovgivningen er på vores side, og det tjender et godt formål.

Hvis man ikke vil citeres for, hvad der bliver ytret, især skriftligt, i offentligt rum, må han lære at afholde sig fra dette.

man kan jo undre sig over, at han ikke vil have problematikken udbredt mest mulig, når han selv kritisere systemet.

vh popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-08-2008, 12:45   #15
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Citat:
man kan jo undre sig over, at han ikke vil have problematikken udbredt mest mulig, når han selv kritisere systemet.
Ja. Det kan man jo spørge ham under på hans indlæg på JV.

Tak for opbakningen.

__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield

Sidst redigeret af zuza; 16-08-2008 kl. 12:48.
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Ulovlig magtanvendelse GlemMig Alt det andet 23 06-09-2013 11:15
Journalpligt ved magtanvendelse? GlemMig Alt det andet 12 06-10-2010 21:10
Aabenraa har brugt 250.000 for at spare 28.000 Ragdoll Politik og Samfund 2 28-10-2009 10:07
Kalder Aabenraa og omegn.... Ragdoll Dit og Dat 1 08-09-2009 19:34




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 21:23.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension