K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 02-09-2011, 10:57   #1
Indiansummer
Mit andet hjem K10
 
Tilmeldingsdato: 04-09 2009
Indlæg: 637
Blog Indlæg: 2
Styrke: 15
Indiansummer er ny på vejen
Question Er der vedtaget ny lov om at ingen med hudsygdommer på §100 får det mere?

Det er hvad min søster har fået af vide på apoteket, det er helt umuligt at få tilskud til cremer som er livsnødvendige.

Min søster så uheldig at lægekonsulent har vurderet at det er kosmetisk, hvilket på ingen måde er sandt. Hun lider af flere hudsygdomme, og også diabetes. Hudsygdommene giver hende sår, hvilket på ingen måde er godt med en som lider af diabetes.

Er der nogen princip afgørelser over dette? Og kan nogen hjælpe med dette?
Kh indiansummer
Indiansummer er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-09-2011, 11:08   #2
Jøsses
Mit andet hjem K10
 
Jøssess avatar
 
Tilmeldingsdato: 28-09 2008
Lokation: Norddjurs
Alder: 65
Indlæg: 643
Styrke: 16
Jøsses er ny på vejen
Hvad siger din søsters læge ?

Lægen kan hurtig fortælle om der er cremer der ydes tilskud til...og il da tro at der er nogle ....

Nogle cremer indeholder jo bedøvende eller beroligende og vil nok kræve recept fra lægen.

Hvad lægekonsulenten siger er en ting...og kan ikk udskrive recepter.
__________________
Jøsses fleksjobber d. 27-06-2012 Kl. 13.25
Jøsses er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-09-2011, 11:22   #3
Indiansummer
Mit andet hjem K10
 
Tilmeldingsdato: 04-09 2009
Indlæg: 637
Blog Indlæg: 2
Styrke: 15
Indiansummer er ny på vejen
Det er cremer som bliver udskrevet af dermatoligisk afd hvor hun går til kontrol, nogen gange skal hun også have lys.

Hvad nytter det hvad læger siger, når læge konsulenten har det sidste ord? Kh Indiansummer
Indiansummer er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-09-2011, 12:38   #4
stampe
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-12 2007
Indlæg: 4.289
Styrke: 21
stampe er rigtig godt på vej
Hvis præparatet er receptpligtigt og ikke tilskudsberettiget, og det har vist en positiv effekt gennem et stykke tid, kan den receptudskrivende lægge eller den praktiserende læge anmodes om at søge en enkelttilskudsbevilling. Det har lægekonsulenten intet med at gøre.
stampe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-09-2011, 15:29   #5
Indiansummer
Mit andet hjem K10
 
Tilmeldingsdato: 04-09 2009
Indlæg: 637
Blog Indlæg: 2
Styrke: 15
Indiansummer er ny på vejen
Nej misforstå mig ikke. Det er noget som er søgt som en udgift i forbindelse med § 100, og nu skriver lægekonsulenten så at det er kosmetisk, og der gives dermed afslag på dette. Det er tilskudsberetiget og på recept.
Indiansummer er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-09-2011, 08:14   #6
velcro
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 19-05 2008
Indlæg: 331
Styrke: 16
velcro er ny på vejen
Ups den er triggi.

Så vidt jeg husker kan man kun få dækket medicinudgifter der er en følge af den sygdom/lidelse som udløser §100. I din søsters tilfælde er det vel diabetes eller leddegigt??? Og disse cremer bliver vel ikke brugt i forbindelse med disse sygdomme?

Men som Curls skriver, er der jo en pointe i at diabetikere helst ikke må få sår (hvorfor bla. en fodterapeut kommer ind i billedet), så måske kan man argumentere den vej rundt. I kan da altid prøve, men ellers er jeg bange for at de har "ret" til at ekskludere udgifter til cremer.

Velcro
velcro er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-09-2011, 13:30   #7
stampe
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-12 2007
Indlæg: 4.289
Styrke: 21
stampe er rigtig godt på vej
Den nye aftale mellem sygesikringen og de statsautoriserede fodterapeuter giver desværre kun mulighed for, at diabetikere uden symptomer kan få 50 procent dækning til en årlig fodstatus. Det forebyggende element er fravalgt. Har man problemer, ja så er der også mulighed for 50 procent tilskud til at antal behandlinger. En ugunstig ordning for diabetikere, men er også omtalt på diabetes.dk
stampe er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Der er ingen sygedagpenge på søgnehelligdage mere mookmik Politik og Samfund 3 29-05-2014 16:31
har vi ingen klagemuligheder mere :S Tzari Alt det andet 9 03-09-2013 20:49
Ingen sygedagpenge mere, ingen penge Mivsen Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 35 05-01-2012 12:20
sp..vedtaget pruttenQ34 Politik og Samfund 13 19-05-2009 17:21
ingen boligsikring som enlig mor,ikke for at brokke mig,mere.... pjuske Dit og Dat 5 07-04-2009 19:42




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 16:35.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension