K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 22-12-2015, 11:31   #1
ladybird
Hjemmevant på K10
 
ladybirds avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-11 2010
Lokation: fyn
Indlæg: 253
Styrke: 14
ladybird er ny på vejen
Sagsbehandling mens klagesag verserer i ankestyrelsen

Jeg har en klagesag over revalidering/afbrudt jobplan til behandling i ankestyrelsen.

( Jeg har særskilt tråd om dette, men synes jeg har behov for hjælp til dette spørgsmål som vil drukne i hovedtråden)

Jeg har fået afslag på hjælp fra jobcenteret medmindre jeg melder mig helt ud af uddannelsen. Jeg har orlov for at bevare retten til at komme ind på uddannelsen igen.

Jeg er selvforsørgende målgruppe 10 og får ingen ydelse.
Jeg er ved ansøgning om kontanthjælp matchet aktivitetsparat.

Jeg kan ikke stå tilrådighed uden færdiggjort uddannelse.
Og jeg kan ikke stå til rådighed for ufaglært arbejde og være selvforsørgende.

Mit spørgsmål er om det er korrekt, at hvis jeg ikke accepterer at melde mig ud så har jeg ikke ret til hjælp og så står min sag stille.

Hvis jeg melder mig ud og ankestyrelsen giver mig medhold, så har jeg ingen uddannelses plads. Så har jeg fået ret, men en jobplan som ikke længere kan bruges.

Håber i forstår mit spørgsmål.
__________________

En noget forvirret mariehøne som stadig prøver at finde mening med kommunens forvaltning af lovgivningen.
ladybird er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-12-2015, 11:54   #2
dinosaur
Mit andet hjem K10
 
Tilmeldingsdato: 17-04 2013
Lokation: Hjemmefra ude på landet
Indlæg: 638
Styrke: 12
dinosaur er ny på vejen
Er du ikke berettiget til SU?

Mvh. Susanne
dinosaur er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-12-2015, 13:37   #3
Gana
Klart Afhængig af K10
 
Tilmeldingsdato: 27-01 2015
Indlæg: 408
Styrke: 10
Gana er ny på vejen
Jeg har tidligere fået samme besked... altså at orlov fra et studie ikke berettiger til hjælp af nogen art fra jobcenter/kommune... man ville ikke engang undersøge om jeg kunne være berettiget til revalidering for at fortsætte min uddannelse! så jeg endte med at måtte melde mig ud og opgive den sidste del af min uddannelse.
Har bedt om at blive afklaret til fleksjob og hænger nu på 18. md fast i kontanthjælpssystemet !
Gana er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-12-2015, 09:24   #4
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Jeg ville prøve DUHK og/eller Den sociale retshjælp, som begge er gratis og kvalificeret rådgivning!

VH Popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-12-2015, 11:55   #5
ladybird
Hjemmevant på K10
 
ladybirds avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-11 2010
Lokation: fyn
Indlæg: 253
Styrke: 14
ladybird er ny på vejen
Mange tak for svar.

Jeg har imidlertid fået afgørelse fra ankestyrelsen, og afventer så kommunes svar på at genoptage revalidering.

Jeg synes dog spørgsmålet stadig er relevant og vender tilbage med svar fra de to forslåede steder.
__________________

En noget forvirret mariehøne som stadig prøver at finde mening med kommunens forvaltning af lovgivningen.
ladybird er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-12-2015, 22:41   #6
Abdul
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 27-02 2014
Indlæg: 383
Styrke: 11
Abdul er ny på vejen
Tråd startede den 22.12. Man afventede afgørelsen fra Ankestyrelsen. Så kom afgørelsen den næste dag. Passer det? Jeg er ikke helt med
Abdul er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-12-2015, 09:50   #7
ladybird
Hjemmevant på K10
 
ladybirds avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-11 2010
Lokation: fyn
Indlæg: 253
Styrke: 14
ladybird er ny på vejen
Jeg har ventet lidt over 7 mdr på svar fra ankestyrelsen. I denne periode har kommunen afvist at hjælpe. Dvs kommunen har intet foretaget sig selv om de i afslag på revalidering jeg klagede over, tilbød afklaring.

Først efter 6 mdr giver kommunen afslag på afklaring.

Jeg vil gerne finde ud af om kommunen har ret i jeg ingenting må imens jeg ventede på ankestyrelsen.

Jeg mener kommunen var forpligtet af deres tilbud.
__________________

En noget forvirret mariehøne som stadig prøver at finde mening med kommunens forvaltning af lovgivningen.
ladybird er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-12-2015, 12:34   #8
Mikey
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-02 2014
Indlæg: 97
Styrke: 11
Mikey er ny på vejen
Du burde ikke være i målgruppe 10, idet du ikke har fuldført din revalidering. Da du fortsat har nedsat arbejdsevne og ikke kan gå ud og tage beskæftigelse på ordinære vilkår som ufaglært, burde du heller ikke være i matchgruppe 1.

Læs følgende link:

http://www.cabiweb.dk/lovstof/matchvurderingen/

Kommunens behandling af din sag er temmelig usammenhængende/modsigende.

Og JA kommunen er forpligtet til at følge op på din situation og lade tilbud ske i en sammenhængende indsats.

Mvh Mikey

Sidst redigeret af Mikey; 26-12-2015 kl. 12:38.
Mikey er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 01:43.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension