K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 11-04-2011, 04:35   #11
LUM
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-09 2008
Lokation: Vesthimmerland
Indlæg: 2.623
Blog Indlæg: 2
Styrke: 19
LUM er ved at flytte ind på K10LUM er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Karo Se meddelelser
http://politiken.dk/indland/ECE12504...nglende-viden/

»Jeg bliver forarget, når jeg hører til de unges uvidenhed om Besættelsen, som ikke må gå i glemmebogen. Det er beskæmmende, og jeg mener, at skolerne har svigtet i undervisningen«, påpeger Svend Erik Nielsen

http://www.youtube.com/watch?v=Pq4gQPReH2E
Spørg mig om 9. maj, om 14 dage og jeg vil svare doooh??? Men til din trøst aner jeg altså heller ikke hvornår Dronningen har fødselsdag.

Men spørg mig om besættelsen, og du vil få besvær med at lukke munden på mig, selv fasetter som absolut ikke nævnes i skolen kan jeg berette om (man er vel beredskabs-kvinde med kæmpe K

Min 8-årige knægt kan bestemt heller ikke datoer, men ved hvem Hitler var, hvorfor vi har bunkers og tyskerveje, begerbet tysker-piger ol har også været vendt, og faktisk ikke fordi vi har været over ham, for sys ærlig talt han er for lille til lidt for meget af det, men fordi han spørger, og bla læser leksikon omhandlende ww2.
Vi forsøger så at undlade de mest blods-klamme detaljer og gøre det mere generelt, fx undlader vi detaljerne om ganing massegrave udsultning lejrene og hvad har vi, men nøjes med at mange mange tusinde blev slået ihjel fordi Hitler mente de så forkerte ud, eller at de havde en forkert tro... slut på den historie.
Heldigvis er skolen enig med os i vores disponering, de har en lære som bare ved alt om ww2 (næsten hvor beredskabet stammer fra og historien frem til i dag ved han faktisk ikke rigtigt noget om... men så det jo godt mor her har rimelig styr på den side af historien, og ved hvor der findes en super bog om det, med datoer og det hele... den er så kun frem til CF-tiden, men resten kan jeg selv) Den lære spørger knægtet tit, og får svar i stilen med vores, altså svar uden detaljerne.

MEN vi skal ikke mange år ud i tiden før der helt klart åbnes for en mere faktuel historieundervisning fra vores side.

Hvor han har det fra?? godt spørgsmål, men mor´en har altså også vist interasse for det fra en tidelig alder.
Nej vi flager værgen på hel eller halv eller tænder lys eller, det er jeg heller ikke vokset op med, men det har ikke gjort min interasse mindre, tvært imod, faktisk, det andet vil for mig blive en kedelig vane der bare er bare fordi fuldstændigt som vi holder jul bare fordi.

Nå ville også "bare" glæde dit ww2 glade hjerte med at selv helt små børn har interasse for at få viden om hvad og hvorfor ww2, men samtidig minde dig om at vaner faktisk fjerner nysgerrigheden og skærper glemsomheden... man glemmer hvorfor man gør det, fordi man gør det bare fordi det plejer man, og i denne sammenhæng, ww2 altså, er datoer ubetydlige, det er hvorfor, hvad der kom ud af det (både det gode og det dårlige desværre glemmes det gode langt mere end det dårlige) og hvordan det dårlige det undgås i fremtiden (mens vi husker at udvilke det gode) der er det vigtige, om historiebøgerne så skriver 9. maj, 25. april eller 21. decmber er fuldstændig et fedt, og derfor giver jeg ikke en pind for de der DF ligende undersøgelser (er du danker nok, hvilken dato bla bla)
LUM er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-04-2011, 09:07   #12
extra
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 03-06 2010
Indlæg: 782
Styrke: 14
extra er ny på vejen
Citat:
Jeg bliver forarget, når jeg hører til de unges uvidenhed om Besættelsen, som ikke må gå i glemmebogen. Det er beskæmmende, og jeg mener, at skolerne har svigtet i undervisningen«, påpeger Svend Erik Nielsen
min personlige afaring ang skoleområdet det er lærene der desvære ikke er gode til at lære fra sig det er a afaring. ang datoer besættlsen osv.
extra er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-04-2011, 13:09   #13
Karo
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 02-08 2010
Indlæg: 2.227
Styrke: 16
Karo er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af LUM Se meddelelser
... (både det gode og det dårlige desværre glemmes det gode langt mere end det dårlige) og hvordan det dårlige det undgås i fremtiden (mens vi husker at udvilke det gode) ...
?
http://www.youtube.com/watch?v=_Si5-...feature=fvwrel
Karo er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
FP når man lever adskilt octagon Nyttigt at vide for Førtidspensionister 4 30-05-2013 09:33
KH og hvordan lever man med det? Funkytown Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 5 11-10-2012 23:20
Juristeriets tidsalder Peter Hansen Politik og Samfund 1 19-10-2009 09:48
Sikken en verden vi lever i........... CHNEVIDE Alt det andet 13 25-06-2009 18:05
De lever trods alt af Lilli Susanne Dit og Dat 0 21-05-2009 10:41




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 18:21.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension