K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 20-07-2017, 15:45   #1
Subo66
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 16-05 2016
Indlæg: 105
Styrke: 8
Subo66 er ny på vejen
Psykologhjælp

Som en del af mit ressourceforløb er jeg bevilliget psykologhjælp, og fordi det er en del af min indsatsplanen betaler kommunen. Så langt så godt.

Nu har jeg erfaret, at kommunen får nogle penge refunderet fra Sygeforsikringen Danmark via mit cpr.nr.

Min indsatsplan skal snart revideres / opdateres og herunder skal psykologhjælpen evalueres = om det hjælper så meget, at det skal fortsætte.

Hvis nu den kommunalt betalte psykologhjælp stopper og jeg vil forsætte hos psykologen privat med egenbetaling, så har "jeg" jo allerede brugt nogle af det maksimale antal gange pr. 12 mdr. som Danmark giver tilskud til. Hvordan står jeg stillet ? Kan jeg nægte kommunen refusion for noget som jeg betaler til, fordi jeg har en forventning om, at jeg selv får brug for ydelsen senere.
Subo66 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-07-2017, 16:13   #2
KageØre
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-12 2015
Indlæg: 1.322
Styrke: 10
KageØre er ny på vejen
Du kan se hvor mange gange Danmark giver tilskud til, på deres hjemmeside.
Den gruppe jeg er medlem af giver Max til 2x12 gange på et år, og så kan man få det samme året efter.

Nå, her i 2017 er det rettet til at man får tilskud 36 gange om året.
Dvs. man kan gå til psykolog hver 10. dag og få tilskud fra Danmark.
KageØre er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-07-2017, 17:32   #3
Nørd
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 23-11 2014
Indlæg: 1.079
Styrke: 11
Nørd er ny på vejen
Jeg kender ikke lovgivningen på det, men det er jo din forsikring som du personligt betaler for, så jeg synes at det lyder groft at kommunen bag om ryggen på dig kan hæve penge hos dit forsikringsselskab, især fordi du kun har ret til et begrænset antal gange.

Hvis det var mig ville jeg ringe til Danmark og spørge dem hvordan du skal forholde dig og om det er normalt at kommuner på denne måde kan bruge af din ret til refusion.
Hvis det er dine 12 gange de hæver af bør du forsøge at stoppe Danmark i at udbetale dem.

Alt efter hvad du får at vide hos Danmark synes jeg at du skal skrive en klage til kommunen over at de tillader sig at bruge din refusion, samt klage til Danmark over at de uden din tilladelse har udbetalt til kommunen.
Nørd er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-07-2017, 17:53   #4
KageØre
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-12 2015
Indlæg: 1.322
Styrke: 10
KageØre er ny på vejen
Jeg ved at forsikringsselskaber, uden videre og fulgt lovligt kan få udbetalt tilskudet fra Danmark.
Og samme regler ser ud til at gælde for kommunen.
KageØre er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-07-2017, 22:45   #5
Subo66
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 16-05 2016
Indlæg: 105
Styrke: 8
Subo66 er ny på vejen
Tak for svar. Vil ringe rundt i morgen.
Subo66 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-07-2017, 09:51   #6
Jetted
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 18-01 2015
Indlæg: 160
Styrke: 10
Jetted er ny på vejen
Sidste år fik jeg hjælp til en tandlægeregning af kommunen - der trak de også tilskuddet fra Danmark fra.

Jeg kan ikke se at det er forkert. Det er ikke meningen at vi skal stå med et overskud når kommunen betaler for behandling for os. Hvorfor synes I at kommunen skal betale fuld pris, når de kan få dækket noget af beløbet?
Jetted er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-07-2017, 10:30   #7
Subo66
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 16-05 2016
Indlæg: 105
Styrke: 8
Subo66 er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Jetted Se meddelelser
Sidste år fik jeg hjælp til en tandlægeregning af kommunen - der trak de også tilskuddet fra Danmark fra.

Jeg kan ikke se at det er forkert. Det er ikke meningen at vi skal stå med et overskud når kommunen betaler for behandling for os. Hvorfor synes I at kommunen skal betale fuld pris, når de kan få dækket noget af beløbet?
Jeg forstår godt hvad du mener. Men fordi der er begrænsning på, hvor meget tilskud / hvor mange gange man må få tilskud til psykolog og jeg forventer at fortsætte privat med egenbetaling, hvis kommune 'smækker kassen i'. Og da det trods alt er mig, der betaler kontingentet vil jeg være rigtig ked af, at gangene er brugt op, når det bliver min tur.
Subo66 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-07-2017, 11:11   #8
Hut
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-03 2017
Indlæg: 89
Styrke: 8
Hut er ny på vejen
Jamen bliver det overhovedet et problem?
Du skal jo have ret mange psykologsamtaler inden for 12 måneder for at tilskuddet lukker.
https://www.sygeforsikring.dk/tilskud/psykologhjaelp
Hut er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-07-2017, 12:19   #9
Subo66
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 16-05 2016
Indlæg: 105
Styrke: 8
Subo66 er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Hut Se meddelelser
Jamen bliver det overhovedet et problem?
Du skal jo have ret mange psykologsamtaler inden for 12 måneder for at tilskuddet lukker.
https://www.sygeforsikring.dk/tilskud/psykologhjaelp
Du har ret og det opdagede jeg også i dag,;da jeg undersøgte sagen til bunds. I 'gamle' dage var det max. 12.
Subo66 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-07-2017, 12:24   #10
Hut
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-03 2017
Indlæg: 89
Styrke: 8
Hut er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Subo66 Se meddelelser
Du har ret og det opdagede jeg også i dag,;da jeg undersøgte sagen til bunds. I 'gamle' dage var det max. 12.
En henvisning fra læge gælder til maks 12 gange og det er stadig gældende, men jeg går ikke ud fra at det er det du snakker om i denne tråd.
Hut er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 06:50.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension