K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 16-07-2017, 10:53   #1
leama
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 20-05 2017
Indlæg: 3
Styrke: 0
leama er ny på vejen
snart folkepenionist

Skal jeg som nedslidt( 25 år i rengøring ) bare bide i det sure æble og vente på at blive folkepensionist dec 2018 og søge 2 job om ugen selvom jeg aldrig høre fra nogle af dem jeg søger .Og min sb bliver ved med at sige at der er arbejde til mig , sidst sagde hun at jeg skulle søge rengøring 1 time om dagen, ved slet ikke hvordan jeg skulle kunne klare det , når jeg dårligt kan klare rengøringen herhjemme.Er snart færdig med en 3 mdrs. virksomhedspraktik hvor jeg jeg blev skånet meget .Tænker bare på alle de job jeg er nødt til at søge , dem ville jeg aldrig kunne klare
leama er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-07-2017, 11:32   #2
KageØre
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-12 2015
Indlæg: 1.322
Styrke: 10
KageØre er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af leama Se meddelelser
Skal jeg som nedslidt( 25 år i rengøring ) bare bide i det sure æble og vente på at blive folkepensionist dec 2018 og søge 2 job om ugen selvom jeg aldrig høre fra nogle af dem jeg søger .Og min sb bliver ved med at sige at der er arbejde til mig , sidst sagde hun at jeg skulle søge rengøring 1 time om dagen, ved slet ikke hvordan jeg skulle kunne klare det , når jeg dårligt kan klare rengøringen herhjemme.Er snart færdig med en 3 mdrs. virksomhedspraktik hvor jeg jeg blev skånet meget .Tænker bare på alle de job jeg er nødt til at søge , dem ville jeg aldrig kunne klare
Hvis du ikke mener du kan klare et job er du jo reelt ikke til rådighed.
Alternativet er en sygemelding og så må tingene gå deres gang derfra.
KageØre er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-07-2017, 15:32   #3
stampe
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-12 2007
Indlæg: 4.289
Styrke: 21
stampe er rigtig godt på vej
Og hvis du opfylder de øvrige krav til at søge en førtiidspension efter ansøgningsproceduren til seniorførtidspension, så prøv endelig at gøre det.

Sagen skal være fuldt afklaret inden for 6 måneder efter ansøgningen er modtaget i kommunen.

Held og lykke.

https://www.borger.dk/pension-og-eft...oertidspension
stampe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-07-2017, 07:11   #4
leama
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 20-05 2017
Indlæg: 3
Styrke: 0
leama er ny på vejen
Desværre er seniorførtidspension og førtidspension udelukket, skulle bare af med mine fustrationer, da jeg ikke tror der er noget andet at gøre.
Men jeg kan vel ikke være sygemeldt lige til jeg kan få folkepension, vil kommunen så ikke lave nogle sanktioner ?
Det er så stressende at søge job, jeg ved at at jeg ikke kan håndtere, fordi der ikke er så mange muligheder for mig som ufaglært
leama er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-07-2017, 07:38   #5
Nørd
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 23-11 2014
Indlæg: 1.079
Styrke: 11
Nørd er ny på vejen
Du skal naturligvis have lægen med på vognen inden du hopper ud i at sygemelde dig.

I teorien kan du måske godt være heldig at være på sygedagpenge i 1,5 år, men i praksis kan det komme til at knibe.

Kommunen kan ikke lave sanktioner fordi du er sygemeldt når du er syg, men vil er flere der oplever at kommunen raskmelder os og standser ydelsen efter 22 uger.

Men hvis ikke kommunen raskmelder dig kan du komme på ressourcforløbsydelse som svarer til kontanthjælp efter 22 uger men sygedagpengene kan altså også forlænges, om kommunen vil.

I dette forløb kan kommunen sætte dig i arbejdsprøvninger og andre tiltag som de mener kunne fremme en arbejdsevne. Ved ikke om det er det du mener med sanktioner.

Du bør også være obs på at hvis du melder dig syg mens du er på dagpenge vil den månedlige ydelse falde da din sygedagpenge sats beregnes ud fra hidtidige løn som jo er dagpenge.
Nørd er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-07-2017, 09:03   #6
KageØre
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-12 2015
Indlæg: 1.322
Styrke: 10
KageØre er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af leama Se meddelelser
Men jeg kan vel ikke være sygemeldt lige til jeg kan få folkepension, vil kommunen så ikke lave nogle sanktioner ?
Kommunen vil ikke lave sanktioner,men efter en tid vil de begynde at undersøge hvorfor du ikke kan arbejde og hvordan de kan få dig igang igen, eller på anden måde væk fra sygedagpenge.
KageØre er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-07-2017, 11:00   #7
leama
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 20-05 2017
Indlæg: 3
Styrke: 0
leama er ny på vejen
Ja det var det jeg mente , arbejdsprøvninger olign. Jeg er på kontanthjælp
leama er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-07-2017, 16:51   #8
Nørd
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 23-11 2014
Indlæg: 1.079
Styrke: 11
Nørd er ny på vejen
Altså hvis du er på kontanthjælp, er du så ramt af 225 timers loftet?
Er du erklæret aktivitetsparat eller jobparat?

Jeg tror ikke du behøver at tøve det mindste, først lægen hvis ikke du allerede er i tæt dialog med denne og så sygemelding.

Kommunen vil nok sende dig i arbejdsprøvning osv. men jeg formoder at du heller ikke slipper for arbejdsmarkedsfremmende tiltag selv om du ikke melder dig syg.

Ved at nogen personer på kontanthjælp bliver tilbudt et ressourceforløb, så det er altså muligt at du kan komme på ressourceforløbsydelse men det kommer helt an på politikken i den kommune du kommer fra.
Nørd er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-07-2017, 17:10   #9
MistyMiss
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-06 2015
Indlæg: 3.195
Styrke: 13
MistyMiss er ved at flytte ind på K10MistyMiss er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Nørd Se meddelelser
Altså hvis du er på kontanthjælp, er du så ramt af 225 timers loftet?
Er du erklæret aktivitetsparat eller jobparat?

Jeg tror ikke du behøver at tøve det mindste, først lægen hvis ikke du allerede er i tæt dialog med denne og så sygemelding.

Kommunen vil nok sende dig i arbejdsprøvning osv. men jeg formoder at du heller ikke slipper for arbejdsmarkedsfremmende tiltag selv om du ikke melder dig syg.

Ved at nogen personer på kontanthjælp bliver tilbudt et ressourceforløb, så det er altså muligt at du kan komme på ressourceforløbsydelse men det kommer helt an på politikken i den kommune du kommer fra.
Loftet og 225-timers reglen er to forskellige ting.
Loftet kan man ikke fritages fra, 225-timers reglen kan man godt fritages fra.
MistyMiss er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-07-2017, 17:22   #10
Nørd
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 23-11 2014
Indlæg: 1.079
Styrke: 11
Nørd er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af MistyMiss Se meddelelser
Loftet og 225-timers reglen er to forskellige ting.
Loftet kan man ikke fritages fra, 225-timers reglen kan man godt fritages fra.
Grunden til jeg spørger om trådstarter er fritaget for 225 timers reglen er for at finde ud af om kommunen anerkender at h*n har problemer med helbredet, som forhindrer vedkommende i at være på det ordinære arbejdsmarked.
Nørd er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 14:27.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension