K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 13-07-2017, 22:42   #91
vasen
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 17-05 2014
Indlæg: 1.105
Blog Indlæg: 1
Styrke: 11
vasen er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af vasen Se meddelelser
Det må du meget gerne. Om spørgsmålet er til mig eller til Jette D ved jeg ikke, men den rådmands tilgang til sagerne er langt fra hvad jeg kender til enhedslisten. Så uanset bør enhedslisten drøfte hans politiske ståsted.

Jeg er så harm over det, så jo flere vi er der kommer med indsigelser, des mere kan man håbe.
Jeg skriver nu, men vil finde en fra partiet, som sidder på en af de tunge poster.
Skal lige hitte ud det, og vender tilbage.
har været medlem indtil fornylig, men pga. økonomi måtte jeg barbere i alle udgifter.
Jeg har skrevet til Jacob Sølvhøj, handicapordfører og til Finn Sørensen, arbejdsmarkedsordfører.
De er på sommerferie , men afventer svar.
Finn Sørensen plejer at svare.
hovedpunktet er deres eget medlem i enhedslisten, altså rådmanden.
vasen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-07-2017, 23:18   #92
SVEND - 75
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 12-07 2017
Lokation: Syddanmark
Indlæg: 16
Styrke: 7
SVEND - 75 er ny på vejen
Nevøens sag har kørt længe i Odense Kommune.

Det er blevet til et ressourceforløb, selv om nevøen er mentalt retarderet med lav IQ.

At iværksætte et ressourceforløb kræver, at erhvervsevnen kan udvikles indenfor ganske kort tid. Det eneste, der kan foregå i ressourceforløbet, er børnearbejde. Dvs at ressourceforløbet er ulovligt!

Familien er nødt til at stoppe ressourceforløbet og søge førtidspension på det foreliggende dokumentationsgrundlag.

Det, der virkelig ville gøre en forskel er, at familien går i pressen med børnesagen til de store landsdækkende aviser og DR1 / TV2. Sagen skal ekspederes udenfor Odense Kommunes bygrænse.

Odense Kommune lukkede børnesagerne sommeren 2015.

For 18 måneder siden klagede 76 forældrepar i Odense til myndighederne:
De kan ikke få hjælp til deres handicappede børn.

Af flere årsager har kommunen landets næsthøjeste ledighed.


Venlig hilsen

SVEND - 75
SVEND - 75 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-07-2017, 19:51   #93
jette2
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 10-02 2010
Lokation: Odense
Indlæg: 87
Styrke: 15
jette2 er ny på vejen
Hejsa allesammen
Mange tak for alle jeres svar.

DUHK, mener det ville være håbløst at søge for forligene grundlag, da der er sat et recurseforløb igang, så ville det helt klart blive afslag.

Recurceforløbet har sat en psykolog på min nevø, denne psykolog skulle sørge for at fjerne hans angst ( hvilket neuropsykologer siger, man ikke kan ved en udviklingshæmmede) denne psykolog kommer fra noget der hedder væksthuset odense. Denne psykolog er nu nået frem til, at hun intet kan gøre for min nevø, dette vendte hun tilbage til odense kommune med, de mener så at denne psykolog nu skal gå med min nevø ud at handle og hjem at spise hos ham?????? Så hun fik ikke lov at afslutte sagen.
Jeg har idag taget kontakt til rådmanden, som vil kigge på sagen og bede sagsbehandler indkalde til møde, hvor vi nu skal drøfte min nevøs muligheder???
Nu vi møj nervøse for at vi har gjordt situationen værre, og hvad vil de nu sende ham i.
Jeg sagde til ham, at vi påtænker at ansætte en advokat og ligge sag an mod odense kommune....
jette2 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-07-2017, 21:33   #94
vasen
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 17-05 2014
Indlæg: 1.105
Blog Indlæg: 1
Styrke: 11
vasen er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af jette2 Se meddelelser
Hejsa allesammen
Mange tak for alle jeres svar.

DUHK, mener det ville være håbløst at søge for forligene grundlag, da der er sat et recurseforløb igang, så ville det helt klart blive afslag.

Recurceforløbet har sat en psykolog på min nevø, denne psykolog skulle sørge for at fjerne hans angst ( hvilket neuropsykologer siger, man ikke kan ved en udviklingshæmmede) denne psykolog kommer fra noget der hedder væksthuset odense. Denne psykolog er nu nået frem til, at hun intet kan gøre for min nevø, dette vendte hun tilbage til odense kommune med, de mener så at denne psykolog nu skal gå med min nevø ud at handle og hjem at spise hos ham?????? Så hun fik ikke lov at afslutte sagen.
Jeg har idag taget kontakt til rådmanden, som vil kigge på sagen og bede sagsbehandler indkalde til møde, hvor vi nu skal drøfte min nevøs muligheder???
Nu vi møj nervøse for at vi har gjordt situationen værre, og hvad vil de nu sende ham i.
Jeg sagde til ham, at vi påtænker at ansætte en advokat og ligge sag an mod odense kommune....
Undskyld Jette, men i er overmåde tålmodige.

Jeg synes Ikke I skal oplyse kommunen om hvad i påtænker.
På den måde får Odense "gode kort på hånden" d.v,s at de kan smede deres rænker, og kan de finde nålen i høstakken gør de det. Det kan være en enkelt sætning. F.eks: der ses på nuværende tidpunkt ingen udviklingsmuligheder. Ordet nuværende kan være nok! Jeg aner ikke hvad der står i din nevøs papire udover det du har informeret her, så det kan være alt mulig andet.

Læger tænker ikke altid over hvor vigtig et enkelt ord kan være fatalt.
De kan heller ikke hitte rundt i den tossede sagsforvaltning.


Nu kan jeg ikke huske om I har talt med advokat før eller efter din nevø blev tildelt ressourceforløb.
Hvis det var før bør I ikke tøve med advokat hjælp nu!!!!

PS. DUKH læner sig op ad ministeriet og er ansat af staten. Det er ikke et uvildig organ hvad mange tror

Sidst redigeret af vasen; 25-07-2017 kl. 21:51. Årsag: stavefejl
vasen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-07-2017, 06:33   #95
Strandpigen
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 25-05 2014
Indlæg: 351
Styrke: 10
Strandpigen er ny på vejen
Sagen er fuldstændig håbløs. Drengen er gennemdokumenteret hele hans liv, og det er præcis tilfælde som hans, hvor der er mulighed for at give pension uden ressourceforløb. Som jeg husker det, har I haft kontakt til Elmer Advokater tidligere, og det er nu I skal kontakte dem igen. Evt også medier, hvis I orker det. På grund af kommunalvalget til november, er kommunalpolitikere lige nu opmærksomme på omtale af dårlig menneskelig behandling og spild af skattekroner.
__________________
Pensionista✍🏼
Strandpigen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-07-2017, 12:02   #96
vasen
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 17-05 2014
Indlæg: 1.105
Blog Indlæg: 1
Styrke: 11
vasen er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Strandpigen Se meddelelser
Sagen er fuldstændig håbløs. Drengen er gennemdokumenteret hele hans liv, og det er præcis tilfælde som hans, hvor der er mulighed for at give pension uden ressourceforløb. Som jeg husker det, har I haft kontakt til Elmer Advokater tidligere, og det er nu I skal kontakte dem igen. Evt også medier, hvis I orker det. På grund af kommunalvalget til november, er kommunalpolitikere lige nu opmærksomme på omtale af dårlig menneskelig behandling og spild af skattekroner.
Det er gør det også vanskeligt, at råde familien, når Jette d sjælent ser på K10.

Som jeg ser det er sagen lige til højrebenet, og ifølge loven skal han have tildelt pension nu!!!
vasen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-07-2017, 12:09   #97
MistyMiss
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-06 2015
Indlæg: 3.195
Styrke: 13
MistyMiss er ved at flytte ind på K10MistyMiss er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af jette2 Se meddelelser
Hejsa allesammen
Mange tak for alle jeres svar.

DUHK, mener det ville være håbløst at søge for forligene grundlag, da der er sat et recurseforløb igang, så ville det helt klart blive afslag.

Recurceforløbet har sat en psykolog på min nevø, denne psykolog skulle sørge for at fjerne hans angst ( hvilket neuropsykologer siger, man ikke kan ved en udviklingshæmmede) denne psykolog kommer fra noget der hedder væksthuset odense. Denne psykolog er nu nået frem til, at hun intet kan gøre for min nevø, dette vendte hun tilbage til odense kommune med, de mener så at denne psykolog nu skal gå med min nevø ud at handle og hjem at spise hos ham?????? Så hun fik ikke lov at afslutte sagen.
Jeg har idag taget kontakt til rådmanden, som vil kigge på sagen og bede sagsbehandler indkalde til møde, hvor vi nu skal drøfte min nevøs muligheder???
Nu vi møj nervøse for at vi har gjordt situationen værre, og hvad vil de nu sende ham i.
Jeg sagde til ham, at vi påtænker at ansætte en advokat og ligge sag an mod odense kommune....
Først og fremmest: godt at væksthuset virker mere fornuftige end Odense kommune!! Dvs psykologen er i det mindste kommet frem til samme konklusion, som neuropsykologerne.

Må jeg spørge hvilken rådmand der er tale om?
Er det Steen Møller der sidder med Beskæftigelses- og Socialforvaltningen, eller er det Brian Skov Nielsen, der sidder med Ældre- og Handicapforvaltningen?
MistyMiss er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-07-2017, 16:35   #98
jette2
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 10-02 2010
Lokation: Odense
Indlæg: 87
Styrke: 15
jette2 er ny på vejen
Hejsa igen
Tak for svar.
Til Vasen vil jeg lige sige, at jeg var på her i går. At jeg så ikke er meget på her, betyder vel ikke jeg så ikke kan rådes, for jeg tjekker det her inde når jeg har tid, og når jeg ved jeg har lavet et opslag.
Sten Møller tjekker op på sagen.
Min nevø er max 10 år mentalt, det er der alle vurderinger og lægepapir på, jeg tænker hvem fanden sidder en 10 årig på et recurseforløb ??
Hvem tager en 10 årig med til møder på kommunen??
Men alt dette er odense kommune virkelig ligeglad med, da jeg tit har påpeget det.
Da vi var på rehabilitering team, bad jeg om, at min nevø kunne gå ud, da han havde hilst på dem, det ville de ikke være med til, så de bad flere af de tilstedeværende om at gå ud, så der var 3 tilstede ud over min nevø og jeg, det var stadig meget grænseoverskridende for min nevø, som har udviklet invaliderende angst, efter odense kommune har jaget ham igennem så meget.
jette2 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-07-2017, 16:50   #99
jette2
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 10-02 2010
Lokation: Odense
Indlæg: 87
Styrke: 15
jette2 er ny på vejen
Vil lige fortælle at Karsten Hønge fra SF, har lovet at gå med ind i sagen.... Så jeg håber der sker noget positivt....
jette2 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-07-2017, 17:27   #100
vasen
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 17-05 2014
Indlæg: 1.105
Blog Indlæg: 1
Styrke: 11
vasen er ny på vejen
Smile

Citat:
Oprindeligt indsendt af jette2 Se meddelelser
Hejsa igen
Tak for svar.
Til Vasen vil jeg lige sige, at jeg var på her i går. At jeg så ikke er meget på her, betyder vel ikke jeg så ikke kan rådes, for jeg tjekker det her inde når jeg har tid, og når jeg ved jeg har lavet et opslag.
Sten Møller tjekker op på sagen.
Min nevø er max 10 år mentalt, det er der alle vurderinger og lægepapir på, jeg tænker hvem fanden sidder en 10 årig på et recurseforløb ??
Hvem tager en 10 årig med til møder på kommunen??
Men alt dette er odense kommune virkelig ligeglad med, da jeg tit har påpeget det.
Da vi var på rehabilitering team, bad jeg om, at min nevø kunne gå ud, da han havde hilst på dem, det ville de ikke være med til, så de bad flere af de tilstedeværende om at gå ud, så der var 3 tilstede ud over min nevø og jeg, det var stadig meget grænseoverskridende for min nevø, som har udviklet invaliderende angst, efter odense kommune har jaget ham igennem så meget.
Jeg har et normalt begavet barnebarn,og hvis hun skulle udsættes for det, som din nevø bliver udsat for ville hun få stærk angst.
Hun ville ikke kunne sove og blive meget grådlabil. Alt ville ødelægges for hende og hun ville miste tilliden til mennesker.
Har i forsøgt at ringe til dagbaldet Information?
De har en række artikler om jobcentrentrene i København, men derfor kan de jo sagtens se på Odense også.
Fatter ikke, at dette er Danmark.
Og så beklager jeg hvis du opfattede min besked som kritik. Du skev tidligere, at du ikke var så tit på K10, så derfor.
Mener dog stadig at der skal n advokat på banen uanset!
vasen er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 16:54.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension