K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 06-05-2011, 16:58   #11
YRMB
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 03-01 2011
Indlæg: 18
Styrke: 14
YRMB er ny på vejen
Jeg søgte ikke slev om fleksjob, alt er gået igennem kommunen, men jeg skrev selv de 2 anker til kommunen & nævnet.

Frb. Kommune gav afslag 2 gange, 2 afslag som nævnet nærmest fejede af bordet, hvor er logikken i det ? ? ?

Jeg har intet at klage over mht. til processen fra Frb. Kommune, den var meget lang, men det er de fleste af den slags sager vel.

Jeg har snakket med nævnet vedr eventuel ydelse med tilbagevirkende kraft, men de kunne ikke give mig et enslydende svar, dog slog de fast at den beslutning de har truffet skal føres tilbage til kommunens afslag, så de mente imellem linierne at vel var sandsynligt at jeg skal have økonomisk kompensation, men kendte ikke reglerne til fulde.


YRMB

Citat:
Oprindeligt indsendt af curls Se meddelelser
Hejsa nu hvor jeg læser den afgørelse fra din kommune, kan jeg godt se, at de stoppede sygedagpengene, bare fordi du selv søgte om fleksjob og fik afslag. Men tror også det ser ud til, at fordi forlængelsesmulighederne ikke var til stede længere. Det undrer mig, at de ikke selv fandt ud af, om du skulle have fleksjob eller førtidspension. Var de ved at kaste dig ud på kontanthjælp da, hvis du ikke selv søgte om fleksjob? For så synes jeg godt nok, det er edddermand dårligt af dem at sende dig ud i så meget og så have dig i forlængelsen for at finde ud af, om du skulle have førtidspension eller fleksjob og alligevel gav dig afslag på fleksjob - mystisk!

Hvis der ikke står i nævnets afgørelse om, hvornår din ledighedsydelse er gældende fra, så synes jeg du må ringe til nævnet og forhøre dem ad - for at være sikker.

Jeg tror nu nok, at det er i tilbagevirkende kraft. Fra den dag de gav dig afslag på fleksjob.

Når man kommer fra sygedagpenge går man nemlig over til ledighedsydelse, når man bliver visiteret som fleksjobber.
YRMB er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-05-2011, 17:14   #12
curls
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2007
Lokation: Sjælland
Indlæg: 3.397
Styrke: 23
curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af YRMB Se meddelelser
Jeg søgte ikke slev om fleksjob, alt er gået igennem kommunen, men jeg skrev selv de 2 anker til kommunen & nævnet.

Frb. Kommune gav afslag 2 gange, 2 afslag som nævnet nærmest fejede af bordet, hvor er logikken i det ? ? ?

Jeg har intet at klage over mht. til processen fra Frb. Kommune, den var meget lang, men det er de fleste af den slags sager vel.

Jeg har snakket med nævnet vedr eventuel ydelse med tilbagevirkende kraft, men de kunne ikke give mig et enslydende svar, dog slog de fast at den beslutning de har truffet skal føres tilbage til kommunens afslag, så de mente imellem linierne at vel var sandsynligt at jeg skal have økonomisk kompensation, men kendte ikke reglerne til fulde.


YRMB
Det var da besynderligt, når du jo ikke selv søgte fleksjobbet.... Det synes jeg er frækt af dem. De har blandet det sammen synes jeg. Sygedagpengesag og det at finde ud af, om du skulle have førtidspension eller fleksjob. Det var jo det de skulle finde ud af i din forlængelsestid på sygedagpenge. Så det undrer mig, at de skriver at DU har søgt om fleksjob... Den er da helt gal det her, når de gav afslag på fleksjob, når de jo skulle finde ud om du enten skulle på fleksjob eller førtidspension.

Det undrer mig lidt, at nævnet ikke kan svare på det med tilbagevirkende kraft.

Håber der er nogle herinde, som har oplevet noget lignende situation, hvor man fik afslag på fleksjob fra kommunen men medhold i nævnet. Måske kan du prøve søge rundt på K10, om der er en der fik ledighedsydelse i tilbagevirkende kraft. Tror desværre ikke jeg kan svare på det 100 %. Synes bare at hvis nævnet selv siger, at fleksjobbet gælder fra da du fik afslaget, så burde det efter min mening også være ydelsen, der skal være gældende fra afslaget.

Håber du finder ud af det.
curls er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-05-2011, 23:27   #13
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Hvis fleksjob bevilling gives i direkte forbindelse med fratagelse af sygedagpenge, er man berettiget til leddighedsydelse.

VH Popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-05-2011, 17:18   #14
YRMB
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 03-01 2011
Indlæg: 18
Styrke: 14
YRMB er ny på vejen
Er der nogle faste regler for hvor lang tid der må gå før kommunen kontakter mig for det videre forløb, efter an nævnet har bevilliget mig fleksjob.

Er der en kørebog, retnings linier eller lign. ?


YRMB
YRMB er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-05-2011, 20:25   #15
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Hej YRMB,

Umiddelbart mener og tror jeg ikke, at der er nogle regler for hvornår kommunen skal handle på nævnets afgørelse. Det bedste du kan gøre er at rykke kommunen for den videre fremfærd og godtgørelse med tilbagevirkende kraft hvis dette også er med i afgørelsen.

Kommunerne i dag er så opkørt i manglende tid omkring deres sagsbehandlinger at de ikke har tid til at ekspedere "rettidigt".
__________________
Enteneller

Husk at checke www.pensionsinfo.dk for dine muligheder for udbetaling af f.eks TAE ((Tab af Erhvervsevne) ydelse) under evt. pensionsordninger.
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
psygisk" udbrændt så meget,at det konstant" sidder på helbredet. hvad gør jeg. annech Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 6 21-08-2012 06:22
Glædelig Jul Peppe Alt det andet 12 12-12-2011 09:03
Hvad kommer jeg reelt til at miste, hvis vi flytter sammen? Har meget brug for svar. Evaave Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 11 11-11-2009 00:53




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 20:49.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension