K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 28-08-2013, 21:39   #71
LM Fyn
LM Fyn
 
LM Fyns avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-03 2011
Indlæg: 264
Styrke: 14
LM Fyn er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Vovse Se meddelelser
Jeg vil gerne være behjælpelig med, at formulere noget skriftligt, når bare i kommer med nogle input til hvad det skal indeholde.
Og så må det blive sådan noget ping-pong frem og tilbage, jeg laver et udkast, i kommer med rettelser og kommentarer, o.s.v. indtil vi har noget brugbart.


Men jeg ville simpelthen ikke have nerver til, at anskaffe mig en hund, og så kæmpe kampen bagefter, og så risikere, at blive dømt til, at afhænde hunden.

Man knytter sig jo så forbandet meget til så'n et kræ.

Øøøh forresten, skal den advokat slet ikke have løn for noget af alt sit arbejde?


Hej


Jeg kan godt forstå at du (Vovse) måske kan blive lidt forvirret over hvordan jeg bare "leger" med de her advokater, uden at de skal have noget, men i dag underskrev jeg sådan en seddel hvor hun får en del af staten og så skulle jeg betale 1000 kr. selv, men dem ville hun ikke opkræve.

Jeg havde også for starten lagt ud med at hvis hun skulle have cash, så skulle hun ikke kigge mere på den sag.

MEN - hun blev nysgerrig og bad mig kontakte lejerfyn og dem har jeg kontaktet og håber de snarest vender tilbage, så der kommer lidt styr på de forskellige begreber i den skide bekendtgørelse.

Men jeg har besluttet at engang i december, henter jeg min hund, der bliver trænet med ham nu til hvad han skal kunne for at bestå den "public test" for at han bliver til en gradueret servicehund

Jeg gør det for at der kan blive åbnet op for det her, det er ikke rimeligt at "vi" med psykiske lidelser bare skal se på mens alle andre kan få lov, ret skal være ret og nu skal Carsten **** Hansen få lov at ændre en smule i den bekendtgørelse, derfor er det vigtigt at jeg har opbakning, for jeg kan mærke at jeg bruger mange kræfter + jeg har min anden sag kørende, men som jo nu ligger lidt på standby, ja der skal nerver til og dem har jeg nok ???

Men når jeg hører fra lejer Fyn om hvad de vil anbefale, så skal der nok indsamles nogle underskrifter ind i håb om at psykisk syge kan få lov at træne en hund til servicehund og samtidig have den boende.

Og Helene, du skal nok klare selv at træne den, den giver dig så meget igen, hvis blot du giver lidt af dig og du bliver pave stolt over resultatet

Jeg har gang i forhøre mig ved DCH - Dansk Civile Hundeførerforening om dette kunne blive landsdækkende, for så kan de lave hold kun til servicehunde og så har man udover hunden også noget andet til fælles

Hvis det går igennem, så er det den bedste gerning der bliver gjort for mig selv og forhåbentligt for en masse andre brugere, som får glæde af ordningen.

LM Fyn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-08-2013, 22:59   #72
Lotus1
Udmeldt Bruger
 
Tilmeldingsdato: 18-05 2010
Indlæg: 198
Styrke: 14
Lotus1 er ny på vejen
Det er hamrende dyrt at have hund

Synes at det lyder godt med en service hund, men har du indregnet i din økonomi at det er dyrt at have hund, med mad, forsikringer og ekstra dyrelæge regninger.
Lotus1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-08-2013, 08:50   #73
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Mon ikke Rene har regnet det ud - han har jo haft hund før, og kender hele rumlen økonomisk, han er jo ikke teenager længere

Faktisk også dyrt at have katte, i hvert fald hvis man køber godt foder, får passet vaccinationerne og forsikringerne osv
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-08-2013, 13:07   #74
Lotus1
Udmeldt Bruger
 
Tilmeldingsdato: 18-05 2010
Indlæg: 198
Styrke: 14
Lotus1 er ny på vejen
Det ved jeg ikke om han har helenekr.!!! Nu ved jeg jo ikke om Rene får kontanthjælp, men jeg er selv på pension og har selv en hund og kat opsparing som der bliver sat penge ind på om måneden, og selvom jeg har den kan jeg nogen gange få helt ondt i maven da det er så dyrt når der lige kommer en dyrelæge regning som man ikke lige havde regnet med.
Lotus1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-08-2013, 13:08   #75
LM Fyn
LM Fyn
 
LM Fyns avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-03 2011
Indlæg: 264
Styrke: 14
LM Fyn er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Lotus1 Se meddelelser
Synes at det lyder godt med en service hund, men har du indregnet i din økonomi at det er dyrt at have hund, med mad, forsikringer og ekstra dyrelæge regninger.
Det koster at have hund, men det er også dyrt at ryge, det er dyrt at drikke, der er mange ting som er dyrt, især når man er på KTH og FTP.

MEN, kan man få gnisten tilbage og føle sig mere tryg både ude som inde og samtidig have en ven for livet, ja så betaler jeg gerne prisen.

Nu kender jeg ikke til reglerne, men der må vel kunne søges om tilskud til sådan noget som dyrelæge mv.

Husk på det er en SERVICEHUND og ikke en alm. hund, men faktisk et hjælpemiddel.

Jeg har faktisk søgt et legat og fik hjælp til træning af min kommende hund.

Så hvis går ind med åbent sind, så er jeg sikker på at det nok skal kunne løbe rundt.

IF tilbyder forsikringer som kan betales hver måned, så man ikke skal punge ud en gang om året og så uden at betale ekstra for det

Men ja der er mange overvejelser og jeg er meget hurtig til at beslutte, nok på grund af min diagnose.

Men jeg er ensom og ængstelig når jeg færdes i offentligt rum og der er MANGE andre som har det som mig, så derfor tager jeg kampen op!!!
LM Fyn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-08-2013, 15:49   #76
Pip
Jeg bor her på K10
 
Pips avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-01 2011
Indlæg: 3.549
Styrke: 17
Pip er rigtig godt på vej
Nu er det jo nok mest et problem i storbyer...

For kommer man lidt ud, må man jo gerne have hund de fleste steder, også i de almene boliger.

Så er det jo nok ikke alle der vil kæmpe for at få en servicehund, hvis de bare selv kan anskaffe den hund de har lyst til, og begynde at gå til træning.

Og kan de ikke klare det, kan de jo ansøge om en socialhund, og få en der er parat til indflytning.

Den primære grund til at du ansøger om servicehund, er vel egentligt at du bor et sted, hvor du ikke må have hund... hvis du havde måttet det, havde du nok forlængst købt en og været i fuld gang med træningen..
__________________
førtidspensionist april 2013...
Pip er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-08-2013, 18:43   #77
LM Fyn
LM Fyn
 
LM Fyns avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-03 2011
Indlæg: 264
Styrke: 14
LM Fyn er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Pip Se meddelelser
Nu er det jo nok mest et problem i storbyer...

For kommer man lidt ud, må man jo gerne have hund de fleste steder, også i de almene boliger.

Så er det jo nok ikke alle der vil kæmpe for at få en servicehund, hvis de bare selv kan anskaffe den hund de har lyst til, og begynde at gå til træning.

Og kan de ikke klare det, kan de jo ansøge om en socialhund, og få en der er parat til indflytning.

Den primære grund til at du ansøger om servicehund, er vel egentligt at du bor et sted, hvor du ikke må have hund... hvis du havde måttet det, havde du nok forlængst købt en og været i fuld gang med træningen..



Nu er det jo sådan, at en hund, service eller ej ja den gør rigtig meget nytte for en psykisk syg.

Og i mit tilfælde der må jeg ikke have en hund nej, det er bla. derfor jeg kæmper, men også for alle de andre som også gerne vil have en servicehund, det er jo ikke kun en titel den har, der er jo en del træning i det og så det at den syge kommer ud blandt andre syge, det gør en forskel.

Jeg tror på at der er mange som sidder derhjemme inkl. mig selv og har ondt af sig selv fordi man ikke KAN komme ud og her kan hunden hjælpe, hjælpe med at bryde isen blandt andre hundeejere.

Og man kan ikke bare anskaffe sig en socialhund, hvor skulle den komme fra?

Igen tror jeg det er vigtigt at man selv træner hunden, for du lære en del om hvordan du selv takler de evt. problemer du ville have med den og så er det jo rart at en træner er der så man kan spørge til råds.

En socialhund er ikke tilladt hos mig heller, nej der har ikke været hunde her i 30 år siges der????

Sagde du snobberi??? Ja det sys jeg.

Alle burde have ret til en hund og en anden grund til at træne med den, så opgiver man måske heller ikke så let som hvis man selv havde stået for at "arbejde" med hunden, men det er faktisk ikke svært og det finder man hurtigt ud af og så er man jo flere om det.

Det ender helt med at man kunne få en bedre livskvalitet og det er jo det det hele i bund og grund handler om, at vi kan færdes uden at have det dårligt med sig selv.

Denne sag giver POTE det er jeg sikker på.
LM Fyn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-08-2013, 21:18   #78
Pip
Jeg bor her på K10
 
Pips avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-01 2011
Indlæg: 3.549
Styrke: 17
Pip er rigtig godt på vej
Næ.. der blev ikke sagt snobberi nogen steder.

Der blev bare sagt at hvis du skal lave underskriftindsamlinger og samle den brede befolkning, så skal du nok regne med flest underskrifter fra København, Århus og Odense...

Tror ikke du får samlet så mange i de områder hvor man gerne må holde hund..
__________________
førtidspensionist april 2013...
Pip er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-08-2013, 21:35   #79
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Lotus1 Se meddelelser
har selv en hund og kat opsparing som der bliver sat penge ind på om måneden, og selvom jeg har den kan jeg nogen gange få helt ondt i maven da det er så dyrt når der lige kommer en dyrelæge regning som man ikke lige havde regnet med.
Jeg synes faktisk mine tandlægeregninger giver mig flere bekymringer end mine dyrlægeregninger.
Mange dyrlægeudgifter kan man forsikre sig imod, det kan jeg ikke med tandlægeregningerne (Danmark vil ikke ha' mig).

Citat:
Oprindeligt indsendt af renehdal Se meddelelser
IF tilbyder forsikringer som kan betales hver måned, så man ikke skal punge ud en gang om året og så uden at betale ekstra for det
Da jeg fik ny hund ville jeg også have hende sygeforsikret, så jeg studerede hundesygeforsikringer til jeg var helt violet i hovedet.

Jeg har i forvejen mine forsikringer hos if, så de havde jo været nærliggende, men deres hundesygeforsikring var ikke særlig god. Jeg husker ikke hvorfor, men det var en af dem jeg hurtigt droppede.

Jeg valgte Agria, som også kan betales pr. måned, men jeg tror jeg skifter selskab når jeg har haft den et år, for de er nogle ting jeg ikke var opmærksom på, som jeg har indtryk af, er bedre hos andre selskaber.

Men jeg tror faktisk de fleste kan betales månedsvis efterhånden.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-08-2013, 22:26   #80
Lotus1
Udmeldt Bruger
 
Tilmeldingsdato: 18-05 2010
Indlæg: 198
Styrke: 14
Lotus1 er ny på vejen
Okay, tak Rene for at du svarede så pænt Ja jeg har også sygeforsikringer på mine dyr, men der er desværre ting den ikke dækker, såsom når hunden skal have renset tænder og trukket tænder ud, det fik jeg en dyrelæge regning for på 5500kr i sidst måned. Nå men det er jo ikke det tråden handler om. Krydser fingre for at du får din hund Rene
Lotus1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Psykisk syge i ingenmandsland buster Politik og Samfund 2 01-08-2011 23:20
Man hader psykisk syge logikeren Politik og Samfund 7 15-05-2011 17:23
Psykisk syge får nu samme rettigheder som fysisk syge Thelma Nyt om loven 4 28-10-2008 02:17
Psykisk syge får ret til behandling Pyt Dit og Dat 6 15-10-2008 13:13
Armbånd til psykisk syge LUM Politik og Samfund 4 02-10-2008 09:00




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 01:15.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension