K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Lukket emne
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 01-03-2016, 13:31   #11
asien
Ikke aktiv pga ikke aktiv mailadresse
 
Tilmeldingsdato: 28-02 2016
Indlæg: 3
Styrke: 0
asien er ny på vejen
Til Handy..

Ja det er lidt sjovt at du skal betale for det, FOR vi betaler jo stadig 8 % i sundhedsbidrag i skatten.. Fair nok at vi udenlandsdanskere skal betale hvis vi er på besøg i DK... MEN så skal vi da ikke betale de 8% i sundhedsbidrag året rundt i skat, det virker da helt forkert når vi ikke må benytte os af det alligevel sjovt nok....

min årlige udenlandske sygeforsikring koster 18300 danske kroner, og den er ikke specielt god da den ikke dækker alt sygdom... Så mange dansker der aldrig har prøvet at bo udenfor EU hvor man jo næsten er fuldt dækket af EU,s
sygesikring aner ikke hvad det koster. og jeg er 42 år gammel, og det stiger vanvittigt når man bliver ældre..

Min engelske ven er 51 år og har en sygeforsikring som dækker alt lige som den danske sygeforsikring gør, HOLD fast folkens, den koster 47400 kr årligt...
asien er ikke logget ind  
Gammel 01-03-2016, 17:01   #12
stampe
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-12 2007
Indlæg: 4.289
Styrke: 21
stampe er rigtig godt på vej
Sundhedsbidrag er almindelig indkomstskat

• Sundhedsbidraget er en ordinær indkomstskat til staten.

• Sundhedsbidraget udgør 8 pct. og beregnes af den skattepligtige indkomst ligesom kommuneskatten.

• Sundhedsbidraget indbetales til staten og medgår til finansiering af hovedparten af de regionale og kommunale sundhedsudgifter.

• Sundhedsbidraget afløser delvist amtsskatten, som ikke skal opkræves efter nedlæggelsen af amterne fra og med 2007. Den øvrige del af amtsskatten konverteres til kommuneskat.

• Sundhedsbidraget og forhøjelsen af kommuneskatteprocenterne bliver af samme størrelse som den nuværende amtsskat, der i gennemsnit har udgjort ca. 12 pct. For København, Frederiksberg og Bornholms Regionskommune, hvor der ikke betales amtsskat, sker der en tilsvarende tilpasning af kommuneskatteprocenten.

• Da beskatningsgrundlaget for sundhedsbidraget bliver det samme som for den nuværende amtsskat, sker der ikke nævneværdige ændringer i skatteværdien af fradragene.
stampe er ikke logget ind  
Gammel 01-03-2016, 17:07   #13
job
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 20-06 2014
Indlæg: 209
Styrke: 10
job er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af stampe Se meddelelser
Sundhedsbidrag er almindelig indkomstskat

• Sundhedsbidraget er en ordinær indkomstskat til staten.

• Sundhedsbidraget udgør 8 pct. og beregnes af den skattepligtige indkomst ligesom kommuneskatten.

• Sundhedsbidraget indbetales til staten og medgår til finansiering af hovedparten af de regionale og kommunale sundhedsudgifter.

• Sundhedsbidraget afløser delvist amtsskatten, som ikke skal opkræves efter nedlæggelsen af amterne fra og med 2007. Den øvrige del af amtsskatten konverteres til kommuneskat.

• Sundhedsbidraget og forhøjelsen af kommuneskatteprocenterne bliver af samme størrelse som den nuværende amtsskat, der i gennemsnit har udgjort ca. 12 pct. For København, Frederiksberg og Bornholms Regionskommune, hvor der ikke betales amtsskat, sker der en tilsvarende tilpasning af kommuneskatteprocenten.

• Da beskatningsgrundlaget for sundhedsbidraget bliver det samme som for den nuværende amtsskat, sker der ikke nævneværdige ændringer i skatteværdien af fradragene.
Nu skal/vil jeg ikke blande mig i jeres forskudsopgørelser, men jeg betaler altså kun 3% i sundhedsbidrag ...
job er ikke logget ind  
Gammel 01-03-2016, 18:08   #14
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af handy Se meddelelser
sikkerhedsnet jeg skal betale når jeg evt går til læge i Danmark under ferie kostede mig 2000 kr i sommers at go til læge og et tur i Pilestræde og få taget blodprøver så fed servise for den skat man betaler i DK
Njaaa, jeg tænkte nu mere på retten til folkepension. Førtidspension er jo ikke for evigt.

De fleste plejer at vende næsen hjem, når de når folkepensionsalderen, og de finder ud af, at de nærmest får udbetalt en kontanthjælpssats, og at den ikke kan dække forsikringerne i udlandet.....
Ninja er ikke logget ind  
Gammel 01-03-2016, 20:09   #15
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Tråden er lukket da trådstarter ikke har en aktiv mailadresse længere..

Trådstarter kan evt henvende sig til mig via kontaktsiden
__________________
Webmaster er ikke logget ind  
Lukket emne


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 09:53.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension