K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 04-02-2014, 15:10   #1
SnowBear
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 04-01 2012
Indlæg: 13
Styrke: 13
SnowBear er ny på vejen
Førtidspension

Hej

Jeg har meget bøvl med min kommune. De siger ikke sandheden, papirer der bliver væk, samt "glemmer" og informere. Jeg har søgt fleksjob, men det har taget dem næsten 2 år at komme i gang med dette. Nu hvor der endelig sker noget finder jeg ud af, at de ændringer der er lavet mht. fleksjob gør at det ikke kan bruges. Helbredet driller meget og jeg vil hellere søge om førtidspension.

Nu er spørgsmålet... hvordan får jeg søgt om det "med livrem og seler" så papirerne ikke bliver væk eller der kan ske andre "ulykker" med min ansøgning?

Hilsen Snowbear
SnowBear er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-02-2014, 16:16   #2
stribe
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 02-03 2012
Indlæg: 2.248
Styrke: 15
stribe er rigtig godt på vej
du kan søge om en paragraf 17 på det foreliggende grundlag og afleverer det ved skranken...og sørg for at få kvittering på du har afleveret det...så kan de ikke bare sige det er forsvundet...

men inden ville jeg nok søge aktindsigt hvis du ikke allerede har gjort det og sørge for at få alle de papir du kan...

om du kan få ftp..kan vi jo ikke udtale os om..de nye reformer har gjort det svært ...og det er alene arbejdsevnen der tæller.

ftp stribe
stribe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-02-2014, 17:29   #3
SnowBear
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 04-01 2012
Indlæg: 13
Styrke: 13
SnowBear er ny på vejen
Hej

tak for svaret

Jeg ved ikke lige hvad en §17 er.. er det en formular til ansøgning? Kan den evt. downloades?

Ja, jeg ved at det er svært at få pension. Men jeg ser ingen anden udvej end at søge det. Jeg har to kroniske sygdomme, hvor jeg selv skal betale de forskellige midler til lindring af dem. Jeg er på kontanthjælp, så det er meget svært at få økonomien til at hænge sammen. Jeg er nægtet hjælp til de udgifter jeg har, eller er blevet kastebold fra den ene til den anden. Selv om det er indirekte livsfarligt, så er jeg afskåret fra ekstra hjælp. De er ikke rigtig kloge.
SnowBear er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-02-2014, 17:46   #4
stribe
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 02-03 2012
Indlæg: 2.248
Styrke: 15
stribe er rigtig godt på vej
det er en førtidspension du selv kan søge.-....HUSK det hedder 17 på det foreliggende grundlag....

ved faktisk ikke om der er skema til det..har ikke prøvet det - men det ved andre ellers...og hvad du skal skrive...

men afleverer du det har de 3 mdr til at afgøre sagen..

forskellen på den her måde at søge på og når kommunen søger er - på en 17 tager de KUN højde for de ting der er i din sag og indhenter ikke mere...det var derfor jeg nævnede det med at få aLLE papir hentet hjem hvis du ikke har dem...

hvis du mener der er en chance ville jeg da prøve..men det er svært -. da alle huller skal være lukket...

før opdaterede man så folks resourceprofiler inden..men det hedder det vist ikke mere...

jeg håber der er andre der kommer på banen og retter mig hvis det ikke er korrekt og hvis der er mere at tilføje,.,,

og ja alle kommer nok til et punkt hvor nok er nok..og nu orker maN ikke mere...
ps...hvis du gør det og afleverer det...husk at få en kvittering får du har afleveret det...


mht stribe ftp
stribe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-02-2014, 18:38   #5
SnowBear
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 04-01 2012
Indlæg: 13
Styrke: 13
SnowBear er ny på vejen
Tak for svaret Stribe

Jeg vil i hvert fald prøve, at lave ansøgningen skriftligt, samt aflevere den.

Jeg søger jo fleksjob lige nu, men har fundet ud af at regler er lavet om på sådan en måde, at jeg max kan få kontanthjælp. Det har min sagsbehandler ikke fortalt mig. Så fleksjob er ubrugeligt pga. de udgifter jeg har til mine sygdomme. Derfor må jeg søge førtidspension, samt at helbredet er blevet dårligere.

Der er så mange ting min sagsbehandler i har undladt i det års tid jeg har haft hende. Hun har ikke informeret om ændringen i fleksjob, hun har ikke overholdt notat pligten. Hun har givet flere oplysninger som er direkte usande, aktindsigten jeg fik var rodet og mangelfuld (mistanke om sjusk/fusk). Jeg har også mistanke om, at hun ikke har informeret mig om hjælp jeg kan få osv. osv.

Heldigvis har hun givet alle de usande oplysninger men min advokat var vidne til det, så der trækker sorte skyer sammen over min sagsbehandler. Så der bliver gjort noget i nærmeste fremtid
SnowBear er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-02-2014, 18:53   #6
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Hvad mener du med, at fleks er lavet om, så der kun er kontanthjælp??

Hvis man får kontanthjælp og får fleks, så får man ledighedsydelse på kontanthjælpssats, men sådan har det altid været....det er der ikke noget nyt i. Før i tiden var man så bare kontanthjælps-flekser.

Eller mener du noget andet??

Der er heller ikke noget der hedder, at fleks er ubrugelig fordi ydelsen ikke dækker medicinudgifterne (eller andre udgifter i forbindelse med dine sygdomme).

Det eneste der tæller er din arbejdsevne. Hvis du har dokumentation på at din arbejdsevne er 0 inden for alle erhverv, og at alle behandlings muligheder er udtømte og tilstanden varig, så er det førtidspension.

Kan du bare arbejde 1-2 timer om ugen, så er det fleks der skal søges.

Alt efter alder, er der som noget nyt også kommet et ressourceforløb der skal overstås, inden førtidspension kan komme på tale. Med mindre dine dokumentationer fra læger, speciallæger med flere, fortæller at et ressourceforløb er kontraindiceret og direkte formålsløst.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-02-2014, 19:12   #7
SnowBear
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 04-01 2012
Indlæg: 13
Styrke: 13
SnowBear er ny på vejen
Hej helenekr

Jeg kender ikke reglerne, men har indtil nu reageret på hvad jeg har fået at vide af sagsbehandler. Det gør jeg så ikke mere, da denne er taget i for mange usandheder (som beskrevet).

Men sandt er, at jeg i snart 3 år er blevet holdt fast i min nuværende situation. Min nuværende situation er følgende.. Jeg skal selv betale de udgifter mine kroniske sygdomme giver. Det skal betales ud fra kontanthjælp. Det er også udgifter der med tiden er steget.
Jeg har attester fra flere eksperter ang. mine kroniske sygdomme. Men min kommune har deres egen læge, som har vurderet sagen sådan at det hele er bagatelliseret. Det er en vurdering der modsiger eksperterne.

Men som sagt, så er sagen ved at blive taget op. Håber der kommer en løsning snart.
SnowBear er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-02-2014, 19:36   #8
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Hvis du finder ud af at du gerne vil søge en førtidspension....

Så skal du bare skrive det på et stykke papir og gå op og aflevere det og huske at få en kvittering på at du har afleveret det...

På denne måde kan de ikke rigtig slippe uden om...da du jo har dokumentation på at du har afleveret en ansøgning...

Der skal skrives på det stykke papir...

Jeg vil gerne søge en førtidspension efter lov om social pension §17 stk 2 på det foreliggende grundlag

Så skal du selvfølgelig skrive dit navn og dato på...og det er det...

Alle har ret til på hvilket som helst tidspunkt i deres ag at bede kommunen alene om at tage stilling til om man er berettiget til en førtidspension...

Der skal så laves nogle skemaer som skal til et rehabiliteringsteam og du skal selv møde til et rehabiliteringsmøde...

De vil så indstille dig positivt eller negativt...og så skal sagen sendes til kommunens pensionsnævn som skal afgøre om du er berettiget...

Når rehabteamet har indstillet dig ja så har de 3 måneder derfra til at få sagen afgjort...

Da du er på kontanthjælp nu...ja så kan der intet ske ved at prøve...

En ting du næppe skal nævne for dem er at du bliver nødt til at søge en førtidspension pga dine udgifter...lige meget hvad det er for udgifter...det vil kun have en negativ effekt...
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-02-2014, 19:47   #9
stribe
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 02-03 2012
Indlæg: 2.248
Styrke: 15
stribe er rigtig godt på vej
Fleksjob loven er lavet om..så det er vist noget med at blir man tilkendt et fleksjob og går ledig er pengene det samme som på kontanthjælp.,kommer man fra sygedagpenge er det noget højere,,,,

Men som Helene rigtig siger et par timer arbejde uge - så hedder det fleksjob,,,

Men det er kun dig der ved hvad dine papir siger ,,,men husk endelig at få kvittering - ikke mindst hvis de er gode til at glemme ...

Held og lykke fremover .,og håber du kommer i mål ,,,


Stribe FTP
stribe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-02-2014, 20:26   #10
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
hvis kommunen vurdere fleksjob ikke er nogen mulighed
så kan de tildele et ressourceforløb fra 1 til 5 år, før man kan få førtidspension
så dine lægepapir skal kunne dokumentere med syv tommer søm du ikke har nogen
erhvervsevne. samt kommunen også skal vurdere din arbejdsevne er 0 inden for alle erhverv, og at alle behandlings muligheder er udtømte og tilstanden varig

man får ikke pension, fordi ens sag har taget år eller hvilken ydelse man har
eller hvilken udgifter man måtte have.


men ja du kan udmærket søge, men alt skal være vurderet formålsløs før der bliver tildelt en pension. det samme vil ankestyrelsen også vurdere ud fra.

at noget er kronisk betyder absolut ikke pension. men formoder du har dokumentation på din arbejdsevne er lig nul i alle erhverv. både gennem arbejdsprøvninger og lægepapir

Sidst redigeret af MTVRV1; 04-02-2014 kl. 20:30.
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 14:19.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension