K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 19-12-2012, 14:24   #1
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Exclamation Så er reformerne endeligt vedtaget!

Håbet er slukket og jeg er for negativ til at skrive et længere epistel om et blødende hjerte............

**** Helle og de fyrretyve røvere!
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-12-2012, 14:37   #2
alanabith
Hjemmevant på K10
 
alanabiths avatar
 
Tilmeldingsdato: 15-04 2011
Lokation: vordingborg
Indlæg: 259
Styrke: 14
alanabith er ny på vejen
Fik os en klup i halsen da man så alle de grønne prikker og hørte til sidst loven er vedtaget

har heller ik lige de mest positive tanker omk den regering lige nu,ønsker ihvertfald Helle+Mette osv osv laaaaaaaaaaaaaaaaaangt væk på en ydelse der er langt under leve standart,hvor ingen kan høre dem råbe om hjælp,så de kunne se hvordan syge osv osv har det...
__________________
Førtidspensionist pr 1-1-2010. Min bogblog http://believeangelus.wordpress.com/
alanabith er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-12-2012, 15:00   #3
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Jeg tror slet ikke det for alvor er gået op for folk, hvor slemt det i virkeligheden bliver - jeg ser stadigvæk flere udtrykke lykke over fx ledighedsydelsen og det faktum at man kan have formue og være gift mm, uden at påvirker ledighedsydelsen.
Det er også et fint træk!
Men der er jo bare rigtig lang vej til ledighedsydelsen, og når man så får fleks, så starter et rent cirkus af jagt på mennesker der skal overkvalificeres til jobs de aldrig får.
Alene det at beholde retten til ledighedsydelsen, bliver for mange syge, et helvede - det bliver ikke nemt at hovere kravene om praktik, (selvvalgt)uddannelse, jobsøgninger, møder, CV på nettet og konstant at blive åndet i nakken. Dertil kommer utrygheden omkring det faktum, at man skal revurderes hvert 5 år.......

Og er man så heldig at få jobbet, så skal man revurderes hver 2 år så længe man har jobbet.

Det bliver psykisk meget hårdt at være flekser i fremtiden, og jeg kan faktisk godt forstå dem der siger, at så vil de hellere ''bare'' fortsætte på kontanthjælp pga det er det eneste sted de kun skal fægte med ét sværd.....

Jeg er SÅ nervøs på fleksernes vegne....
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-12-2012, 16:30   #4
Risa
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 16-02 2007
Indlæg: 1.216
Styrke: 19
Risa er rigtig godt på vej
MFs ord om vedtagelsen:

Citat:
- Det er en stor dag og begyndelsen på et helt nyt kapitel, hvor vi samler alle gode kræfter om den enkelte og vender op og ned på den måde, kommunerne hjælper vores mest udsatte borgere på, siger Mette Frederiksen i en pressemeddelelse.
http://www.information.dk/telegram/320481

Med Henrik Herløv Lund skrift i tankerne (http://www.k10.dk/showthread.php?t=25280), giver dagen i dag ikke grund til glæde, men til tristhed... Bliver nogle få hjulpet af reformen, er dét kun dejligt. Men jeg tror, at hovedparten af de berørte, ikke vil opleve reformen som en forbedring...
Risa er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-12-2012, 16:53   #5
Abraxus
Administrator
 
Tilmeldingsdato: 03-06 2012
Indlæg: 915
Styrke: 30
Abraxus er ny på vejen
Mette Frederiksen er til at brække sig over.
Abraxus er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-12-2012, 18:10   #6
Opgivende
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 14-12 2012
Indlæg: 9
Styrke: 0
Opgivende er ny på vejen
.

Tillykke til Mette herfra!

Sikke en udvikling hun har gået igennem. Fra at ville beskytte de svage, og hente vores stemmer, til at stikke os alle i ryggen. Hold da op hvor et spil for galleriet.

Med alle de usandheder og spin i pressen som hun skabte allerede i sommers, så vidste vi alle jo godt at det kun kunne gå denne vej, når selv dem som vi stolede på forrådte os.

Nå, men godt for Mette, og alle andre handikapfjendske. Håber de en dag kommer til at forstå vores vilkår.

Nu står den på ledighedsydelse (heldigvis ubegrænset) suppleret op af sort arbejde. For flexjobordningen er død for mit vedkommende. Har ingen moralske skrubler, kun lidt ondt af de sagsbehandlere og jobkonsulenter som skal have at gøre med en total ligeglad passiv mig.
Opgivende er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-12-2012, 19:55   #7
flexjober
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 28-08 2012
Indlæg: 106
Styrke: 12
flexjober er ny på vejen
Er det ikke en skøn sammenblanding af lidt af hvert du disker op med her??

Får man ikke automatisk ledighedsydelse nu (3 forskellige satser)

ledighedsydelsen udløber ikke nu eller?

revurderes hvert 5 år er det ikke"kun" dem under 40? dem over 40 revurderes efter 5 år i job og er derefter permanent flexer
(gad vide om os over 40 med samme job i mere end 5 år så automatisk er permanent nu eller skal vi lige vente 5 år mere?)

revurderes hvert 2 år?? lige nu revurderes man hvert år hvis man da kan kalde en seddel som udfyldes med alt er som det plejer for en revurdering


Citat:
Oprindeligt indsendt af helenekr Se meddelelser
Jeg tror slet ikke det for alvor er gået op for folk, hvor slemt det i virkeligheden bliver - jeg ser stadigvæk flere udtrykke lykke over fx ledighedsydelsen og det faktum at man kan have formue og være gift mm, uden at påvirker ledighedsydelsen.
Det er også et fint træk!
Men der er jo bare rigtig lang vej til ledighedsydelsen, og når man så får fleks, så starter et rent cirkus af jagt på mennesker der skal overkvalificeres til jobs de aldrig får.
Alene det at beholde retten til ledighedsydelsen, bliver for mange syge, et helvede - det bliver ikke nemt at hovere kravene om praktik, (selvvalgt)uddannelse, jobsøgninger, møder, CV på nettet og konstant at blive åndet i nakken. Dertil kommer utrygheden omkring det faktum, at man skal revurderes hvert 5 år.......

Og er man så heldig at få jobbet, så skal man revurderes hver 2 år så længe man har jobbet.

Det bliver psykisk meget hårdt at være flekser i fremtiden, og jeg kan faktisk godt forstå dem der siger, at så vil de hellere ''bare'' fortsætte på kontanthjælp pga det er det eneste sted de kun skal fægte med ét sværd.....

Jeg er SÅ nervøs på fleksernes vegne....
flexjober er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-12-2012, 20:10   #8
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Du er så ikke blevet permanent tildelt dit fleksjob hvis du har fast arbejde nu...og vil blive under de gamle regler lige indtil du skifter job....også selv om det er på samme arbejdsplads...

Dette er så noget af det man ikke lige kan finde ud af....som alm menneske...

For hvis du bliver under de gamle regler....ja så skal du vel heller ikke revurderes efter 5 år eller hva....da det jo er under de nye regler eller hva...

Hvis du ikke skal revurderes efter 5 år....ja så kan du jo heller ikke få det tildelt permanent....

Så er spørgsmålet om man så bare kører videre som om der ingenting var sket...hvis man er i fast job nu....på gamle regler...

Måske der så kommer noget i de revurderinger man skal have under de gamle regler...måske....

Jeg kan ikke finde noget om det...

Det er noget rod denne lovgivning...og der er stadig mange ting som er usikkert....
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-12-2012, 20:19   #9
flexjober
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 28-08 2012
Indlæg: 106
Styrke: 12
flexjober er ny på vejen
Flex jobbet er vel permanet nu?? der gives jo kun flex job hvis alle andre muligheder er udtømte
flexjober er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-12-2012, 20:25   #10
curls
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2007
Lokation: Sjælland
Indlæg: 3.397
Styrke: 23
curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Webmaster Se meddelelser
Du er så ikke blevet permanent tildelt dit fleksjob hvis du har fast arbejde nu...og vil blive under de gamle regler lige indtil du skifter job....også selv om det er på samme arbejdsplads...

Dette er så noget af det man ikke lige kan finde ud af....som alm menneske...

For hvis du bliver under de gamle regler....ja så skal du vel heller ikke revurderes efter 5 år eller hva....da det jo er under de nye regler eller hva...

Hvis du ikke skal revurderes efter 5 år....ja så kan du jo heller ikke få det tildelt permanent....

Så er spørgsmålet om man så bare kører videre som om der ingenting var sket...hvis man er i fast job nu....på gamle regler...

Måske der så kommer noget i de revurderinger man skal have under de gamle regler...måske....

Jeg kan ikke finde noget om det...

Det er noget rod denne lovgivning...og der er stadig mange ting som er usikkert....
Ja webmaster har haft samme tanke engang. For os der stadig er i job, har jeg været forvirret om, hvorvidt vi så fortsat er under gamle regler eller er overgået til nye regler vedrørende revurdering. Jeg har læst den nye lov, og synes ikke, der står så meget som gælder til os nuværende fleksjobbere i forhold til den nye lovgivning. Det er lidt af et rod. Men som jeg har det nu, mener jeg vi revurderes 1 gang årligt så længe vi fortsætter i det samme job - og efter de regler, vi blev ansat i fra starten... Indtil vi ikke har jobbet mere - og herfra overgår til de nye regler... Jeg syntes ellers godt om de ændringer, de foreslog fra DF. De indeholdt en langt mere fair løsning. Både for de nuværende og fremtidige fleksjobbere. Synes også at Finn Sørensen gjorde det rigtigt godt. Jeg tænkte faktisk, at Mette er da langt yngre end ham, så hun burde lære noget af ham....

Noget at det positive, jeg har glædet mig over i den reform er, at man nu som fleksjobber kan sig op og nøjes med karantæne og ikke som det hidtil har været - at skulle arbejde i 9 mdr. for at få ydelse igen... Det er da også fair, at vi kan få lov at sige op på samme vilkår som de andre alm. lønmodtager - så det kan vi nu.. Man hører jo mange fleksjobbere bliver behandlet dårligt på arbejdspladsen og har svært ved at sige op og bliver stavnsbundet der pga. man ikke kan få ydelse, hvis man selv siger op. Men nu er muligheden der...
curls er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Er reformerne blevet 3 gangs behandlet? Ninja Politik og Samfund 12 19-12-2012 16:34
Så er der nedælling på - reformerne er snart vedtaget... Ninja Politik og Samfund 21 13-12-2012 13:33
Socialdemokraterne vil høre din mening om reformerne for fleks og pension dobar Politik og Samfund 5 06-04-2012 20:47
Indstillet til FP ! Endeligt !! SolenOgMånen Alt det andet 20 09-01-2012 18:33
Velfærdens endeligt Ragdoll Politik og Samfund 1 27-03-2011 08:28




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 04:19.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension