K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 10-06-2010, 12:26   #1
Sandie75
Hvor skulle jeg ellers være
 
Sandie75s avatar
 
Tilmeldingsdato: 24-01 2010
Indlæg: 185
Styrke: 15
Sandie75 er ny på vejen
jeg er rasende... Søge tilskud til psykolog

Hvor er det dog bare ydmygende at overgå fra sygedagpenge til kontanthjælp.

Jeg aner ikke hvad jeg kommer til at få i kontanthjælp, da jeg IKKE er forsørger men har søgt paragraf 34.

Mine sygedagpenge faldt jo totalt ufortjent pga de lige 10 dage før udløb vælger at sende mig til en psykiater, der siger PTSD og at jeg ikke er stationær (til trods for at jeg har haft det i 6½ år), han skriver at jeg formentlig skal have 6 måneders psykologhjælp, gå til psykiater og formentlig længerevarende medicinbehandling.

Jeg printer alt dokumentation ud på udgifter for at søge engangsydelse til psykologhjælp, da jeg umuligt kan betale for det selv på kontanthjælp.

Hende koen fra Ringsted kommune ringer så og spørger om de må ringe og tjekke op på mine dokumentationer hos SEAS og at de skal bruge en mere dokumentation på noget andet (til trods for at det står sort på hvidt+jeg har sendt kontoudskrift med så de kan se at pengene er trukket).

Jeg siger så, at jeg fik af vide, at jeg kunne have svar i næste uge, så jeg kunne starte til psykolog, Så siger den gimpe, at jeg jo bare kan starte op nu og betale selv og så får jeg det jo dækket hvis de betaler.
Siger så, at det ville psykologen ikke gå med til, at han skulle have en godkendelse fra kommunen. Så siger hun fandeme at jeg jo bare selv kan betale når det nu er så vigtigt, siger, at det har jeg sgu ikke råd til med de få penge man får i hjælp, så siger hun ja ja men det er jo et prioriterings spørgsmål...

Det kan hun for så vis også have ret i, mad på bordet eller psykologhjælp, hmmm ja den er svær... Men måske hun har et trick til at man kan blive mæt af psykologbehandlinger...

Hvis det er så vigtigt... Øhhhh mine sygedagpenge blev taget på det grundlag, så mon ikke det er vigtigt.

Hvis ikke det var fordi, at jeg VED at min sag bliver hjemsendt til kommunen igen, så var jeg godt nok flyttet.

Jeg er så vred og føler mig så ydmyget, at jeg bare sidder og tuder, kan virkelig ikke forstå at man behandler mennesker på den måde.
Men jeg har vel fået stemplet som en nasserøv i deres verden.................!
Sandie75 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-06-2010, 12:31   #2
futtefreja
Ved at flytte ind på K10
 
futtefrejas avatar
 
Tilmeldingsdato: 09-07 2009
Indlæg: 518
Blog Indlæg: 5
Styrke: 15
futtefreja er ny på vejen
hej

ja desværre sandie er vi mange i samme båd som dig.
der aldrig har prøvet systemet før og føler det er yders ydmygende at søge kontanthjælp m.m. for at overleve i et land, der kalder sig for velfærdsland

håber du får hjælp til dine behandlinger, op med humøret selvom det kan være hårdt, når man føler man ligger ned i snavset.

sender dig en massedet har du brug for.
futtefreja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-06-2010, 13:02   #3
Sandie75
Hvor skulle jeg ellers være
 
Sandie75s avatar
 
Tilmeldingsdato: 24-01 2010
Indlæg: 185
Styrke: 15
Sandie75 er ny på vejen
1000 tak

Ja men det gør mig bare så vred, at man bliver behandlet på denne måde...

Jeg havde nok den største lyst til at svine hende til, men man må bare æde det i sig desværre... Men havde jeg stået over for hende, så havde den ko godt nok fået sig en verbal overhaling, det er helt sikkert.

Nååå ja og så siger hun gud hjælpe mig, at hun jo bare kunne have sendt det hele retur til mig pga manglende oplysninger, som om at det så giver hende et frikort til at ydmyge mig.... Grrrrrrrrrrrrr
Sandie75 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-06-2010, 13:13   #4
Lunasdatter
Lever på K10
 
Lunasdatters avatar
 
Tilmeldingsdato: 04-04 2010
Alder: 72
Indlæg: 1.669
Styrke: 16
Lunasdatter er ny på vejen
Sandie... få din egen læge til at henvise dig til distrikspsykiatrien..
Det er gratis og der er tilknyttet psykologer.. og socialrådgivere med en psykiatriskoverbygning så de er gearet til sådanne samtaler ..
Kh
Lone
Lunasdatter er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-06-2010, 13:32   #5
Sandie75
Hvor skulle jeg ellers være
 
Sandie75s avatar
 
Tilmeldingsdato: 24-01 2010
Indlæg: 185
Styrke: 15
Sandie75 er ny på vejen
Lunasdatter så vidt jeg kan forstå, kan man ikke både gå til psykiater og være en del af distriktspsykiatrien, eller har jeg misset noget?
Sandie75 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-06-2010, 14:01   #6
Lunasdatter
Lever på K10
 
Lunasdatters avatar
 
Tilmeldingsdato: 04-04 2010
Alder: 72
Indlæg: 1.669
Styrke: 16
Lunasdatter er ny på vejen
Desværre så har du nok ret ... jeg fik ikke lige læst at du stadig gik til psykiater.. men så prøv at snakke med ham om dit problem.. det kan jo være at han ved en genvej så du kan få de samtaler uden selv at skulle betale for det
Kh
Lone
Lunasdatter er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-06-2010, 14:08   #7
annli
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 29-05 2010
Lokation: helsingør
Indlæg: 22
Styrke: 14
annli er ny på vejen
hej..

jeg forstår ikke lige hvorfor de tog dine sygedagpenge, din sag er jo ikke afklaret..du ikke rask..
du må anke med det samme..

har du kun fået en udtalelse fra en psykiater om din tilstand?
jeg skal have 3 før de vil tage stilling til hvor jeg står..
forstår ikke det her system...
annli er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-06-2010, 18:03   #8
Sandie75
Hvor skulle jeg ellers være
 
Sandie75s avatar
 
Tilmeldingsdato: 24-01 2010
Indlæg: 185
Styrke: 15
Sandie75 er ny på vejen
Annli De tog mine sygedagpenge fordi jeg jo så ikke er stationær og ja de vurderede det på en psykiaters udtalelse (som varede en time).

Jeg forklarede dem også, at når man har haft PTSD i 6½ år, så er det altså stationær og kronisk, men de var ligeglade.
Jeg bad også om, at komme til en anden psykiater, men det var de ikke interesseret i, for nu havde de jo fået det de bad om.

Jeg har klaget, både til Borgmester, viseborgmester, kommunalbestyrelsen, centerlederen og anket deres afgørelse.

Jeg har en anden psykiaters ord mundtligt, at det er kronisk, men ham kan jeg først komme til den 15 Juli, og der er de 4 uger gået, så jeg kan ikke bruge den som nyt lægeligt.
Sandie75 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-06-2010, 01:02   #9
Leduce
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 18-04 2010
Lokation: gladsaxe
Alder: 45
Indlæg: 233
Styrke: 15
Leduce er ny på vejen
hej
nu kan jeg ikke se hvor du kommer fra ..men hvis du bor på sjælland hvad så med Psykoterapeutisk Center Stolpegård..
det er gratis .
Er selv begyndt der ..det var min psykiater der indstillede mig til det ..
Leduce er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-06-2010, 08:43   #10
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Nej, det er rigtigt, at du ikke kan bruge det som nyt lægeligt, men det er det for så vidt jo heller ikke.

Be evt din læge/psykiater at skrive et journal notat, om det I har talt om vedr. varighed, og få dette med til sagen.
Han skal selvfølgelig helst skrive sin mening samtidig.

Læger/speciallæger skriver ikke altid det oplagte, og dette bliver så brugt mod borgeren.

Men når bestemte lidelser, der er kroniske, bør det jo også netop ikke være nødvendigt at skære dette ud i pap.

men det er det desværre idag.

Dette forklare du din læge.

VH Popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Tilskud Psykolog søsser98 Alt det andet 5 05-06-2013 17:18
Kontant-hjælp - tilskud til medicin og psykolog frkkaos Alt det andet 7 27-04-2012 22:15
Psykolog priser/tilskud Simmer Alt det andet 10 25-11-2010 15:32
Om at søge tilskud Antoniette Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 8 14-12-2009 22:56
tilskud til psykolog i Odense ? Odense66 Alt det andet 0 08-10-2009 20:03




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 20:37.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension