K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 21-05-2010, 01:05   #1
rose
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-10 2008
Indlæg: 283
Styrke: 16
rose er ny på vejen
Ved.medlemskab.

Jeg har fået et brev fra min fagforening HK, at de har modtaget oplysninger om at jeg har søgt førtidspension, derfor har de ændret mit medlemskab til kr.---fra 1.juni 2010.

Min pensions afgørelse kommer først i næste uge og jeg ved jo ikke om jeg har fået den. Det er kommunen der har indstillet mig §18

Andre der har fået et sådanne brev.
rose er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-05-2010, 10:52   #2
Loppen
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 09-04 2009
Indlæg: 69
Styrke: 16
Loppen er ny på vejen
HK

Hej, må jeg spørge hvor meget medlemskabet koster, når man søger om førtidspension, (og når man evt har fået den: dér kan man vel blive ved med at være medlem resten af livet, ikke?)
Loppen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-05-2010, 19:52   #3
gittedl
Hjemmevant på K10
 
gittedls avatar
 
Tilmeldingsdato: 05-05 2006
Lokation: Hedensted
Alder: 48
Indlæg: 234
Styrke: 18
gittedl er rigtig godt på vej
Jeg er også medlem af HK, men har altså ikke modtaget et sådanne brev - det skal så også lige siges at jeg ikke selv søgte førtidspension, men blev indstillet til det. Efter at jeg havde fået bevilget min førtidspension kontakte jeg selv Hk og fik ændret mit kontingent og giver i dag 52 kr om måneden og dertil kommer så de forsikringer jeg har igennem HK.
__________________
Gitte

gittedl er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-05-2010, 22:54   #4
rose
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-10 2008
Indlæg: 283
Styrke: 16
rose er ny på vejen
Question

Hej loppen,

Det koster 52 kr. plus de forsikringer man har.

Jeg har ringet for at få en kopi af brevet og jeg kan nu se at kommunen har sendt brevet til Arbejdsdirektoratet med oplysning om hvornår min pension kommer for (det gør den onsdag d.26. maj )

Det er en formular og den er så havnet hos HK som sender mig et brev om at jeg har ansøgt om førtidspenson, derfor nedsætter dit mit kontingent og hvis det er ikke er rígtigt skal jeg selv ringe ind og ændre det.

Men problemet er at jeg ikke har fået den pension endnu, den bliver først afgjort i næste uge.

Så jeg var et stort spørgsmålstegn, "har jeg fået den førsidspensions" siden de nedsætter mit kontingent?

Men de siger det er et standard brev.

Jeg afventer næste uge.
rose er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-05-2010, 08:55   #5
Tutti
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tuttis avatar
 
Tilmeldingsdato: 09-12 2008
Indlæg: 137
Styrke: 16
Tutti er ny på vejen
Hmm

utroligt at HK skulle vide noget du ikke gør endnu. Da jeg blev fp måtte jeg selv rette henvendelse til HK herom og fortælle hvad jeg ville.

Jeg spurgte til hvordan det forholdte sig med det indbetalte efterlønsbidrag, og her var de meget venlige i HKs A-kasse. De guidede mig til en hjemmeside og en bestemt blanket som jeg så skulle sende ind til dem sammen med pensionsbevillingen (kopi af brevet). Nu har jeg så fået udbetalt de penge som jeg har indbetalt til efterløn´- 30%, men det er jo heller ikke så ringe endda.

Jeg suste også lige så hurtigt ind på PC for at ændre i mine skatteoplysninger, da jeg jo skal have ændret mit fradrag. Der er jo automatisk iberegnet fradrag for fagforeningskontingent på forskudsopgørelsen. Jeg valgte at melde mig ud af HK, så den post ikke er der mere. Det er en stor post at få fradrag for, når man ikke er berettiget til det, så den fik jeg slettet, så jeg ikke får nogle grimme overraskelser - hvilket jeg fik alligevel, idet SKAT har været så "venlige" igen at sætte beskæftigelsesfradrag på - så det blev pludseligt mange penge som jeg var sat til at have fradrag for uden at være berettiget hertil længere og så er det man får en af de trælse hilsner fra skattefar. Så vær vågen.

Tillykke med din fp som du jo venter på - men gad vide hvor HK har hørt om det??
Tutti er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-05-2010, 09:30   #6
rose
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-10 2008
Indlæg: 283
Styrke: 16
rose er ny på vejen
Hej Tutti

Kommunen har sendt en formular, som de har afkrydset, min pensions ansøgning påbegynder 26 april og kan tidligst træde i kraft 1. juni 2010.

Kommunen har sendt formularen til Arbejdsdirektoratet og arbejdsdirektoratet til HK.

Men jeg har endnu ikke fået bevilget førtidspension, den kommer jo først op i næste uge.

Så jeg skal selv melde tilbage hvis det ikke er rigtigt og jeg ikke får førtidspension.

Tak fordi du fortalte mig om skatte fradrag, det havde jeg ikke selv lige tænkt på, TAK
rose er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-05-2010, 11:38   #7
Loppen
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 09-04 2009
Indlæg: 69
Styrke: 16
Loppen er ny på vejen
tak for svar. Skal helt klart kontakte hk så. For bare forsikringerne er medlemskabet værd.

Rose, vil det så sige, at dit medlemskab bliver på 52 kr/md allerede nu, selv om det med pensionen ikke er afgjort??
Krydser fingre for, at det bliver dig bevilliget, så du kan få ro.
Loppen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-05-2010, 21:17   #8
rose
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-10 2008
Indlæg: 283
Styrke: 16
rose er ny på vejen
Hej Loppen

Hk skriver til mig at de har modtaget oplysninger om at jeg har søgt førtidspension, derfor har de ændret mit medlemskab til 52,-kr. pr. 1.juni.

I telefonen da jeg ringede HK op sagde de, at jeg så kunne fortsætte mine forsikringer udover.

SÅ JA de har ændret det inden jeg har fået førtidspensionen, den kommer først for d.26.maj.

Hvis dette ikke var korrekt så jeg kontakte dem.
rose er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-05-2010, 10:49   #9
bmdc
Ved at flytte ind på K10
 
Tilmeldingsdato: 18-12 2007
Indlæg: 533
Styrke: 17
bmdc er ny på vejen
Da jeg blev bevilliget førtids pension, kom mit kontigent ned på kr. 201,00 pr. år da jeg ønskede stadig at modtage fagbladet (FOA)

bmdc
bmdc er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-05-2010, 15:30   #10
duedal
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 04-01 2009
Lokation: aalborg
Indlæg: 75
Blog Indlæg: 1
Styrke: 16
duedal er ny på vejen
Hm...meget flot af HK
Jeg er i 3F, og det første de gør hver måneder er at trække 1/4 af min kontanthjælp i kontigent, mens jeg venter på afgørelse på FP
duedal er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 19:27.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension