K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Rehabiliteringsteams og Rehabliteringsskema

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Rehabiliteringsteams og Rehabliteringsskema Her kan man stille spørgsmål om rehabiliteringsteams og rehabiliteringsskemaer dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 15-01-2016, 20:38   #11
Strandpigen
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 25-05 2014
Indlæg: 351
Styrke: 10
Strandpigen er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Akvamarin Se meddelelser
Hvis du er på sygedagpenge og ansøger om førtidspension efter § 17.2 FØR sygedagpengene stopper, vil sygedagpengeperioden blive forlænget indtil der er en afgørelse om førtidspensionen i henhold til sygedagpengelovens § 27.1.7
https://www.retsinformation.dk/forms...7-efd42b90e708

Jeg tænker også der er en lille mulighed for at du vil få pension efter 17.2 når din sagsbehandler oprindeligt anbefalede at du blev indstillet til førtidspension, så derfor er det værd at prøve.
Jeg er enig i dette. Hvis din sag er velbelyst, dvs der er lægeudtalelser i sagen, som siger, at din tilstand er kronisk og stationær, at du ikke kan arbejde, at der ikke er flere behandlingsmuligheder, skal du selv søge pension på det foreliggende grundlag inden 19.1, hvor sygedagpengene stopper.
Strandpigen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-01-2016, 11:08   #12
jjsonn
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-09 2010
Lokation: herning
Indlæg: 3.868
Styrke: 17
jjsonn er ny på vejen
men den der udtagelse fra speciel lægen, at du ikke kan varetage ordinær job, betyder ikke du ikke kan klarer et job med skånehensyn. (fleksjob)
jjsonn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-01-2016, 11:31   #13
sortepigen
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 19-02 2014
Lokation: Guldborgsund
Indlæg: 945
Styrke: 11
sortepigen er rigtig godt på vej
Hej Curly, jeg kan ikke se at din tråd om du har været i nogen form for arbejdsprøvning, måske er det mig der misforstår ?

hvis du ikke har været i arbejdsprøvning, eller har fået din arbejdsevne afprøvet på anden vis, så er det sandsynligvis derfor din førtidspensionssag er stoppet .

det er IKKE nok at læger, speciallæger siger, skriver at førtidspension anbefales, det er udelukkende jobcentret der afklare arbejdsevne og bestemmer hvilken ydelse vi skal have . praktiserende læge er eneste læge som kan udtale sig om en førtidspension er det bedste for en, men kommunen er ikke forpligtet til at følge dette...................desværre, forstår godt din frustration.

kæmp for at du kommer i arbejdsprøvning snarest,for en føRtidspension kommer ikke på tale før det er dokumenteret at din arbejdsevne er nedsat til det ubetydelige, dvs. du må ikke en gang kunne arbejde i et fleksjob 30 min om ugen, det har ankestyrelsen bestemt .

mange gode ønsker til dig.
vh sortepigen
sortepigen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-01-2016, 19:36   #14
CurlyK
Slettet Medlem
 
Tilmeldingsdato: 11-11 2015
Indlæg: 14
Styrke: 9
CurlyK er ny på vejen
Der er sket en del siden jeg spurgte herinde. Min sagsbehandler har talt med sociallægen i jobcentret som var enig med sagsbehandler om, at jeg skulle for rehabiliteringsteamet. Sociallægen var bange for, at presses jeg mere så ville min tilstand bare blive forværret.

Jeg har været i jobtræning som jobkonsulenten stoppede, da jeg fik det så dårligt, at jeg ikke kunne møde op. Jeg har også været på kursus/forløb med læring om stress og mindfullness, hvilket jeg kun magtede en dag om ugen i stedet for de 2 dage om ugen der var planlagt.

Min egen læge siger førtidspension, psyk. siger at jeg måske vil have gavn af angstklinik, Speciallæge siger, at angstbehandling kun evt. vil forbedre livskvalitet ej evne til job. Jeg har døjet 15 år med stress, depressioner af svær grad samt angst.

Nu er jeg jo noget nervøs for at møde i teamet, da jeg selv ønsker førtidspension, især fordi jeg selv frygter tilbagefald ved pres, hvilket speciallægen også har skrevet.
CurlyK er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-01-2016, 20:53   #15
Strandpigen
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 25-05 2014
Indlæg: 351
Styrke: 10
Strandpigen er ny på vejen
Det er godt, at du skal for rehabiliteringsteamet. Det ER muligt at blive indstillet til pension uden ressourceforløb, hvis de vurderer, at det er åbenlyst formålsløst at trække dig gennem mere.

Hvis de ikke indstiller dig, og din sag er velbelyst, kan du selv søge. Du bliver ikke dårligere stillet af selv at søge.

Hvis du mod al fornuft bliver indstillet til endnu et forløb, kan det være den sidste dokumentation, der skal til for at få pension, da du jo sandsynligvis ikke kan klare det.

Tag en bisidder med til mødet. Jeg ønsker dig al mulig held og krydser fingre ❤️

Sidst redigeret af Strandpigen; 19-01-2016 kl. 20:57.
Strandpigen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-01-2016, 20:59   #16
Abdul
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 27-02 2014
Indlæg: 383
Styrke: 11
Abdul er ny på vejen
Sagsbehandler har ingen ret til at indstille en til pension. Det kan kun rehabiliteringsteam. Speciallæger må heller ikke anbefale pension.
Abdul er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 03:19.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension