K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Fleksjob - Førtidspension > At søge førtidspension

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

At søge førtidspension Gode råd og tips til dem der igang med at søge førtidspension

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 07-05-2013, 11:40   #1
Nameste
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 22-03 2013
Indlæg: 9
Styrke: 0
Nameste er ny på vejen
Red face Lov om social pension jf.§ 18 + grundlaget for afgørelsen § 19 ?

Kære Forum

Jeg har henvendt mig til kommunen for at søge førtidspension. Sagsbehandleren har ovennævnte §, jeg har udfyldt indledende rehabileringsplan og afventer at skulle i arbejdsprøvning.

Jeg vil være taknemmelig for om nogen mere konkret kan oversætte §erne, så jeg bedre forstår hvilket grundlag sagsbehandleren tænker at anvende når førtidspensionssagen skal videre i systemet.

Jeg er begyndt at læse førtidspensionsloven og forstår lidt mere end før.

Er glad for at have fundet dette forum, da jeg helt sikkert kan få masser af støtte og vejledning, som jeg senere kan give videre til andre også, når jeg bliver klogere på min egen sag.

Så jeg vil være glad for en oversættelse af

Lov om social pension jf. § 18 + grundlaget for afgørelsen § 19.

Nameste
Nameste er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-05-2013, 15:24   #2
Nameste
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 22-03 2013
Indlæg: 9
Styrke: 0
Nameste er ny på vejen
Svaret har jeg selv fundet på nyttige links tusinde tak

jeg har søgt rundt på K10 og selv fundet alle de oplysninger under nyttige links bekendtgørelser love og regler, jeg vil bare sige tusinde tak for en helt fantastisk side.
Glæder mig til at blive bedre til at begå mig her på siden.
Nameste er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-05-2013, 16:14   #3
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Jamen velkommen til ;D

Har du så fundet ud af det du ville vide...

Du skal lige vide at med alle de nye regler der er kommet....og når kommunerne ikke engang har fået alt på plads....ja så er der meget vi alm dødelige ikke ved....

Men her er fyldt med søde mennesker som vil hjælpe alt det de kan..
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-05-2013, 09:52   #4
Nameste
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 22-03 2013
Indlæg: 9
Styrke: 0
Nameste er ny på vejen
Jo tak.
Indtil videre har jeg fundet så megen stof at læse, og det er rigtigt at der er mange nye tiltag, men så må vi hjælpe dem kontant på vej ved at kende så meget til stoffet selv formoder jeg og være på forkant.
Jeg glæder mig til at kunne begå mig her på siden og komme i tale med andre ligesindede.
Og tak for dit svar.
Nameste er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-05-2013, 19:59   #5
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Og velkommen til
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-06-2013, 21:23   #6
Nameste
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 22-03 2013
Indlæg: 9
Styrke: 0
Nameste er ny på vejen
Tusinde tak, jeg har været væk et stykke tid men vil finde vej her på K10, det er noget af en opgave at søge førtidspension.
Nameste er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-06-2013, 15:34   #7
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
hvad er grunden til du selv vil søge pension og ikke lade kommunen søge for dig
lyder som om du ikke har været en del af systemet særlig længe
de fleste sager tager mange år, mit forløb var 4 år og det er faktisk hurtigt
når vi taler om FP
samt med de nye regler er chancen for pension utrolig lille
når kommunen kan tildele fleks ned til ganske få timer om ugen.
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-06-2013, 20:14   #8
Nameste
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 22-03 2013
Indlæg: 9
Styrke: 0
Nameste er ny på vejen
Kære MTVRV1

Tak for din respons.
Du har fuldstændig ret jeg har aldrig rigtig været i systemet i den forstand at jeg har skulle søge kommunen, og kender derfor slet ikke regler love vedrørende pension e.lign.
Jeg var sygemeldt og træt og fik tanken at nu orker jeg ikke kæmpe mere på arbejdsmarkedet, ringede til kommunen og sagde jeg ville søge førtidspension og om hvordan jeg gjorde det.
Det var omkring september 2012, jeg fik en tid til en samtale, og denne aftale aflyste de sådan at jeg ikke kunne komme til samtale før end i det nye år engang i Januar 2013.
Først der finder jeg ud af alle de nye reformer etc. omkring førtidspension og tidsfristen for at søge på gamle regler eller efter nye regler.
Det er sagsbehandler der har valgt paragrafferne, da jeg intet absolut intet vidste om regler og love,.
Og du har fuldstændig ret når kommunen nu kan tildele fleks ned til 6 timer om ugen er det svært at få førtidspension.



Hvad kunne jeg ellers gøre???

Faktisk troede jeg at det er SB der søger for mig????

Derudover udløber mine sygedagpenge til oktober, og jeg kan ikke få økonomisk hjælp derefter.




Derudover er jeg med i efterlønsordningen jeg skulle være gået på efterløn som 60 årig men efter de nye regler er den for mit vedkommende sat op med 3 år vupti, og der er 3 1/2 år til jeg bliver 60, så jeg er mere end rasende, så sådan er der pludselig 6 1/2 før jeg kan gå på efterløn.
Jeg har tænkt på at skrive til regeringen omkring de svære tiltag de har lagt for dagen, og hvad det har betydet for mig og sikkert mange andre.
Så jeg tænker jeg kan få gang i noget kommunikation her på K10 og finde nogle forbundsfæller.

Sidst redigeret af Nameste; 09-06-2013 kl. 20:39.
Nameste er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-06-2013, 22:11   #9
Dancer
Afhængigheds tegn af K10
 
Dancers avatar
 
Tilmeldingsdato: 11-06 2012
Alder: 58
Indlæg: 303
Styrke: 12
Dancer er ny på vejen
Hmmm lyder mystisk

Har du ikke været i afklaring ?
Har du dine læge papirer i orden ? - altså at du er færdigbehandlet, varig og stationær ?

Hvis dine sygedagpenge "udløber" pga. 52 uger kan de måske forlænges - der er flere muligheder.

Fleks gives idag helt ned til 1 måske 2 timer om ugen - jeg er afklaret med 45 minutters arbejdsevne 4 dage om ugen + diverse skånehensyn + kort transporttid og jeg forventer de indstiller mig til fleks.

Du kan risikere ved at søge pension nu at hvis du bliver afvist kan du miste dine sygedagpenge tidligere - måske med det samme så vidt jeg har kunnet læse mig til.
Dancer er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-06-2013, 21:12   #10
Nameste
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 22-03 2013
Indlæg: 9
Styrke: 0
Nameste er ny på vejen
Hej Dancer
Nej jeg har ikke været i afklaring, hvis det er arbejdsprøvning, det er blevet udsat til august, og jeg har lige fået et brev hvor der står en masse paragraffer jeg lige skal tygge mig igennem for at se hvad de betyder, da jeg netop har læst mig frem til at der er 7 muligheder ca. for at forlænge sygedagpengeperioden. Jeg havde bedt SB om at give mig vished på at sygedagpengeperioden forlænges, men SB som jeg har er meget lidt meddelsom til at hjælpe med at finde rundt.
Så jeg skal i arbejdsprøvning til august hvis alt går vel.
Fleks ned til 45 minutter, hvor længe var du om at blive afklaret til det?
Jeg tænkte nok jeg skulle passe på, SB presser hele tiden på at nu skal vi se at få afklaret så vi kan få en afgørelse, måske netop fordi jeg så mister retten til sygedagpenge og det er billigst for dem.
Det er vist godt jeg har fundet K10.
Men uanset vil jeg som du spørger har du dine lægepapirer i orden, det tror jeg ikke, jeg syntes det hele har været noget være rod.
Jeg er sendt rundt til forskellige speciallæger med måneders ventetid, de har så 1/2 time, derefter skriver de journal, røntgenbilleder, som jeg ikke ser, derudover fik jeg ny læge, som det er meget svært at få tid hos.
Min gamle læge er netop gået på pension. Så jeg e ganske forvirret.
Jeg skriver mig lige bag øret lægepapirer i orden, færdigbehandlet, varig og stationært?

Hvad kan jeg ellers gøre end søge pension nu mine sygedagpenge udløber alligevel til oktober, er der andre muligheder

Tak for din interesse

Sidst redigeret af Nameste; 10-06-2013 kl. 21:16.
Nameste er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Så kom afgørelsen...øv. Wodpoulsen At søge førtidspension 12 16-09-2010 21:14
Fik afgørelsen idag AnjaSZ Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 15 18-02-2010 12:37
Så faldt afgørelsen.... Odense66 Alt det andet 17 12-02-2010 11:38
Så faldt afgørelsen..... mette Midlertidig Førtidspension 14 26-11-2009 23:36
Så kom afgørelsen Randers_nø Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 13 13-05-2009 09:07




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 08:10.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension