K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 27-02-2008, 11:03   #1
Anne.o
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 22-02 2008
Lokation: Viborg
Indlæg: 13
Styrke: 17
Anne.o er ny på vejen
Arbejdsprøvning/virksomhedspraktik

Hejsa..

Som ny bruger vil jeg lige starte med et HEJ

Og dernæst vil jeg hører om der er nogen der kan fortælle mig hvad forskellen er på arbejdsprøvning og virksomhedsptaktik

Anne
Anne.o er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-02-2008, 12:29   #2
Hans
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 26-01 2008
Lokation: Aalborg
Indlæg: 241
Styrke: 17
Hans er rigtig godt på vej
Kort svar

Arbejdsprøvning er ikke et juridisk begreb, det er virksomhedspraktik, se lov om aktiv beskæftigelsesindsats §42 ff.

https://www.retsinformation.dk/Forms....aspx?id=31354

Længere svar

En arbejdsprøvning kan have mange ansigter.
Den kan foregå som en virksomhedspraktik, men behøver det ikke.

En arbejdsprøvning laves oftest for at få en praktisk afprøvning af din erhvervsevne set i forhold til de 12 punkter i ressourceprofilen.

En virksomhedspraktik kan være mere målrettet at "få foden indenfor" på arbejdsmarkedet og behøver ikke nødvendigvis at have nogen som helst forbindelse til afklaring af erhvervsevnen.

En arbejdsprøvning kan være en del af et forløb på et revalideringscenter. Forløb på revalideringscenter gives iht. ovenstående lovgivning efter §32.

Jeg er sikker på, at brugerne hér kan give dig over forskellige beskrivelser på, hvordan en arbejdsprøvning har været, og hvordan en virksomhedspraktik har været, derfor har jeg valgt en mere generel beskrivelse.

Virksomhedspraktik bruges altså meget forskellige alt efter, om man modtager kontanthjælp, sygedagpenge eller ledighedsydelse. Og der er også forskel hvad angår kontanthjælpsmodtagere alt efter om de er match 1-3 eller 4-5.


HUSK der skal foreligge en jobplan, inden man kan modtage tilbud efter §32 eller 42. I jobplanen skal der være beskrevet, hvad foremålet er.

Sidst redigeret af Hans; 27-02-2008 kl. 12:31.
Hans er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-02-2008, 13:11   #3
Kimse
Hvor skulle jeg ellers være
 
Kimses avatar
 
Tilmeldingsdato: 16-10 2007
Lokation: Mors
Indlæg: 154
Blog Indlæg: 5
Styrke: 17
Kimse er rigtig godt på vej
Arbejdsprøvningen

Hej K10

Jeg er i en "arbejdsprøvning" hvor målet er at blive tildelt fleksjob, og det foregår under en virksomhedspraktik.


Timeantallet er langsomt blevet sat op, alene for at finde frem til det antal arbejdstimer som passer til arbejdsevnen m.m.

Ellers er jeg enig med Hans, at der findes flere måder at opnå samme mål.
Og det er vigtig at jobplanen indeholder meningen med arbejdsprøvningen.
Hvor der i min jobplan står sort på hvidt, at målet med virksomhedspraktikken er fleksjob.
Kimse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-02-2008, 20:23   #4
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Kimse er det i det job hvor du nu er i virksomhedspraktik at du skal ansættes bagefter eller noget ligende ? for ellers kan timerne jo godt snyde

Jeg er visiteret til 15-20 timer ,men var for nogen år siden i virksomhedspraktik med henblik på fastansættelse i fleksjob der, men det viste sig hurtigt at jeg kun kunne arbejde 1½ -2 timer om dagen, da jobbet var meget mere fysisk hårdt med mange løft over skulderhøjde i løbet af en dag og jeg er arbejdsprøvet i sin tid til kontorområdet....

en virksomhedspraktik kan jo også være hvis man skal ansættes i fleksjob og arbejdsgiveren lige skal se en an , det er meget moderne ...

Anette.o tror at Kimse og Hans har svaret meget fyldestgørende så til dig vil jeg bare sige velkommen til
  Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
virksomhedspraktik/arbejdsprøvning lonsmann Alt det andet 12 01-09-2012 12:16
virksomhedspraktik vs arbejdsprøvning kiwimor Alt det andet 14 10-08-2012 22:40
Arbejdsprøvning/virksomhedspraktik 0401AMvB Alt det andet 42 18-11-2011 09:47
arbejdsprøvning/afklarende virksomhedspraktik/virksomhedspraktik sjj Alt det andet 21 08-07-2011 10:45
arbejdsprøvning/virksomhedspraktik anri Spørgsmål ang fleksjob 0 16-04-2011 18:02




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 14:57.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension