K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 02-02-2010, 11:35   #11
sika
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 16-11 2008
Indlæg: 13
Styrke: 16
sika er ny på vejen
Hej ja vi har brugt den formular her fra k10 og den blev indleveret den 14-1-10 og vi fik et kopi og stempel på at den er afleveret så forstår ikke det den 29/1 hvor vi modtager brev er der jo gået 15 dage og idag er det 19 dage siden har tænkt mig at se om der sker noget idag ellers må vi klage ville gerne have haft det inden mødet
sika er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-02-2010, 12:11   #12
Hyanna
Skal snart betale husleje på K10
 
Hyannas avatar
 
Tilmeldingsdato: 17-09 2008
Lokation: Odsherred
Indlæg: 885
Blog Indlæg: 2
Styrke: 17
Hyanna er ved at flytte ind på K10Hyanna er ved at flytte ind på K10
Åh gud, ser I allerede skal til møde den 4. .... jamen det ville jeg da også skrive til Jobcenterchefen, og udbede mig et svar på, hvorfor tidsfrisren ikke er overholdt, når der er indkaldt til møde den 4. , og der skal være tid til at forberede sig??!!

Jeg ville også forlange at mødet bliver udskudt, så I kan nå og forberede jer, for det kan ikke være meningen, at når man står og er indkaldt til møde, ikke har den fornødne tid til at forberede sig, til trods for der er begæret aktindsigt allerede den 14/1, og kommunen så har de ti dage, og den lov er ikke blevet overholdt
__________________
Den der har magten og agten, får også retten på sin side. Martin Andersen Nexø

Når elefanter slås går det ud over græsset Afrikansk ordsprog.
Hyanna er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-02-2010, 12:42   #13
Trold
Banned
 
Tilmeldingsdato: 12-03 2007
Lokation: Ringsted
Indlæg: 1.564
Blog Indlæg: 2
Styrke: 0
Trold er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Hyanna Se meddelelser
Så skriv til Jobcenterchefen og klag over I ikke har fået den begærede aktindsigt, da I begge har brug for at forberede jer til mødet den 14.!!!
Husk at skrive tydeligt, at det er en KLAGE, da der ellers er en risiko for at den bare bliver overgivet til sagsbehandleren.
Trold er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-02-2010, 13:04   #14
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Jeg ville ikke bede men forlange at få udskudt det møde ...'


Jeg ville med det samme skrive til sagsbehandler noget ala. (og samtidig sende det til borgmester og kommunal bestyrelse)

Citat:
Jeg har den 14-1-10 bedt om aktindsigt i følge loven er der ti dage ´for kommunen til at efterkomme dette eller komme med en forklaring på hvorfor den bliver forsinket , vi er så blevet oplyst om at vi kan få papirene ved mødet den 4-2-10.

Dette er ikke gangbart da jeg har en bisidder med som for at kunne hjælpe mig skulle læse disse papir igennem sådan at vedkommen har føling med hvad der sker , jeg skal derfor gøre opmærksom på at jeg ønsker mødet flyttet da man ikke har kunne/ville imødekomme min anmodning om aktindsigt.

Jeg skal lige ledes gøre opmærksom på at jeg flere gange har oplyst at det var vigtigt for mig at få aktindsigt samt hvorfor og hver gang er jeg mødt af tavshed, derfor er dette ligledes at betragte som en klage over sagsbhendlingen og jeg tillader mig at gøre jer opmærksom på loven om aktidnsigt samt at borger har mulighed for at klage til den socialeankestyrelse http://www.handicap.dk/dokumenter/pu...eglerne/kap-6/

Dette formoder jeg dog ikke bliver aktuelt eller nødvendigt men forventer at der rettes op på sagen at jeg får en ny tid samt aktindsigt sådan at alle parter har mulighed for at vide hvad der er hvad og hvad der snakkes om og hvorfor , der er en grund til at min bisidder er nød til at læse mine sagsakter igennem og det er yderst beklageligt at sagsbehandler vælger at sidde mine henvendelser overhørig ...

Denne skrivelse bedes lægges ind i min sag lige som jeg gør opmærksom på at den sende som klage til kommunal bestyrelse, og borgmester ...

Jeg ser frem til at få en anden tid hurtigst muligt samt min aktindsigt
Hvis det skulle ske at denne skrivelse også ignoreres så er du nød til at tage derop den 4 men der er du så i din gode ret til at sige til din sagsbehandler at du ønsker en ny tid og at du og din bisidder ikke kan sige eller handle eller andet uden først at have læst sagsakter og at kommunen har været viden om dette hele tiden og i derfor er nød til at gå og komme igen til en ny tid ...

Men du må IKKE udblive
  Besvar med citat
Gammel 03-02-2010, 16:28   #15
sika
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 16-11 2008
Indlæg: 13
Styrke: 16
sika er ny på vejen
hej så har vi været ude og hente aktindsigt . Hun havde ikke sendt mail at det ville være klar, tror hun er sur over der er flere til at se på sagen . Men ok tænkte vi, jeg ringer selv og høre om hun har lagt det klar igår og det var det, skulle så hente det i dag.og sikke et chok havde søgt om alt der lå i sagen, men fik en tynd kurvert med og da vi pakkede den op var der stort set ingenting (syg i 4 år) ressurceprofil ingen lægepapir ovs... kun en tynd kontaktforløb hvor der er rod i. Der er notater fra en GHA , GHA er fra 2007 og kun hvad sagsbehandleren skriver ikke den fra læge er vedlagt.. som vi kan se begynder hun først at notere den 29-1-10 og det er citater fra 2007 og ikke løbende hvordan det er gået det sidste er fra en læge den 9-3-09 samtidig skriver hun at min bekendt har meldt sig syg til et møde ang aktivering dette er ikke sandt , hun er stadig sygmeldt og ville høre om dette var det rigtige tilbud ovs og vi mail hende en masse spørsmål omkring dette. og oplyste at når hun skulle derned ville jeg tag med så hun kunne få svar på div.. sagsbehandleren sendte så en mail hvor hun aflyser dette møde med aktiverings stedet da vi havde stillet en masse spørgsmål som hun gerne ville have tid til at tænke over så hun ville lave et nyt møde (som så er imorgen) denne mail har vi , men at skrive at hun har meldt sig syg er jo løgn hun er sygmeldt og det var hende der afmeldte mødet . hvordan forholder vi os til imorgen da det åbenbart er flere fejl end vi ventede og ikke lavet ordenligt sagsbehandling (de sidste 4 år)
sika er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-02-2010, 16:46   #16
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
i skal lave en liste med alle de ting i ved mangler og med de ting som i mener skulle have været inde , i skal skrive ned alt hvad i kan huske og i skal tage kopi med af alle papir i har som ligeledes mangler ...

Dem skal i så give hende til mødet , samtidig ville jeg skrive et brev hvor jeg redegjorde for forløbet mht aktiveringen ..

Når i er ved mødet så skal i spørge hende om det er en seriøs aktindsigt eller om der mangler noget , siger hun at i har fået det hele så ville jeg helt klart skrive en klage over sagsbehandling og manglende papir ...

Husk også at hver gang i skriver noget til sagsbehandler i mail at skrive at det skal vedlægges sag og når i så sender så send både til sagsbehandler og jer selv sådan at sagsbehandler kan se at andre har en kopi af det
  Besvar med citat
Gammel 04-02-2010, 17:52   #17
sika
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 16-11 2008
Indlæg: 13
Styrke: 16
sika er ny på vejen
Hej igen så har vi været til møde idag... og sikke et ang det manglene Aktindsigt fik vi at vide at det kunne hun ikke få da hun løbende har fået Aktindsigt.... spørg ind til hvad hun mener med det da hun aldrig har søgt Aktindsigt før nu men hun fortæller at det skulle hun have fået løbende under hele hendes sygdomperiode og jeg spørg om, hvad hun mener det kommer der ikke rigtigt en forklaring på men siger da jeg siger at der ved lov og et krav borgere har , så begynder hun at sige at hun havde vendt det med hendes chef og hvis hun skulle have det skal hun betale for det og vi skal ikke tro der ligger noget hemeligt der i... og så var det det . vi fortælle at hun ikke ved hvad hun her og ikke har og hvad med RP hvor er den og er den blevet opdateret det sidste år og partshørt . der forklare hun at RP skal hun ikke opdatere heller ikke løbende kun hvis der sker noget fx lægeligt. Det er der jo sidste år samt det tilbud hun skulle være startet på og sidste år skrev vi til hende at hun er indkaldt til nye lægelig undersøgelse , samt den ansøgning om Aktindsigt skal da også vedlægges men det mente hun ikke da den så vil blive for stor det er kun når der kommer fx svar fra læge ovs.. der skulle med . Der spør vi igen om de mails og andet der er sket inden for det sidste år ikke skal med i den så hvis hun skifter rådgiver at det hele står og er vedlagt RP istedet for at hun bare har det tankerne det gavner jo ikke hendes sag og ang fejl i hendes oplysninger. men hun snakkede sig bare uden om og jeg sagde så til sidst at der vil blive klaget over ingen Aktindsigt. Det var lidt for nu vil høre om hvem er det bedst at klage til og tror ikke på hendes chef har sagt det da hun har skrevet noget usandt før skal lige sige til sidst at vi optog samtalen hvor hun siger alt det der er meget mere men er mæt for idag

Sidst redigeret af sika; 04-02-2010 kl. 17:56.
sika er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-02-2010, 08:39   #18
sika
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 16-11 2008
Indlæg: 13
Styrke: 16
sika er ny på vejen
Hej har stadig ikke motaget aktindsigt. vi er begyndt at skrive en klage, jeg har snakket med en fra komunnen og hun fortæller, at hvis man har fået løbende aktindsigt har de ret til ikke at udlevere det, for det er meningen at borgeren selv skal holde styr på det, men hvad mener de med løbende aktindsigt ? hun har aldrig søgt om aktindsigt før, og skulle de ikke have oplyst det i et brev inden de 10 dage at hvis det forholder sig sådan skal hun betale for det?
sika er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
aktindsigt tjele88 Alt det andet 12 26-11-2011 21:22
Aktindsigt Shade Alt det andet 6 29-06-2011 23:35
aktindsigt tigerbia Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 4 16-03-2011 22:40
Aktindsigt Mariepigen Alt det andet 4 10-07-2010 23:24
Aktindsigt CHNEVIDE Spørgsmål ang fleksjob 30 17-07-2009 11:32




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 17:03.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension