K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 16-11-2011, 12:28   #1
Charnov
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 14-05 2010
Indlæg: 8
Styrke: 0
Charnov er ny på vejen
godkendt fleksjob

Jeg er pr. 2-11-11 blevet godkendt efter godt 2½ år i arbejdsprøvning. Jeg arbejder 3 timer om dagen.
Jeg har nu hørt at hvis jeg skulle blive fyret og så senere får nyt fleksjob (efter 1.1.12), så vil jeg kun få løn for at arbejdstimer jeg reelt kan arbejde. Tilskud vil forsvinde. kan det virkelig passe???
Det kan da godt give mig lidt grå hår, da jeg føler at dem der er syge (i mit tilfælde rygskade på job, jeg var murer) vil blive presset til at arbejde mere end de kan holde til for at kunne få økonomien til at hænge sammen.

er der nogle der ved noget om dette???

Hilsen Charnov
Charnov er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-11-2011, 14:16   #2
Ricky M.
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-11 2011
Indlæg: 1.608
Styrke: 14
Ricky M. er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Charnov Se meddelelser
Jeg er pr. 2-11-11 blevet godkendt efter godt 2½ år i arbejdsprøvning. Jeg arbejder 3 timer om dagen.
Jeg har nu hørt at hvis jeg skulle blive fyret og så senere får nyt fleksjob (efter 1.1.12), så vil jeg kun få løn for at arbejdstimer jeg reelt kan arbejde. Tilskud vil forsvinde. kan det virkelig passe???
Det kan da godt give mig lidt grå hår, da jeg føler at dem der er syge (i mit tilfælde rygskade på job, jeg var murer) vil blive presset til at arbejde mere end de kan holde til for at kunne få økonomien til at hænge sammen.

er der nogle der ved noget om dette???

Hilsen Charnov
Hejsa

Fleksjob er en varig ydelse, dvs. den kan de ikke tage fra dig, med mindre du gør "noget ulovligt"
Din ledighedsydelse er ikke beregnet på de antal timer du arbejder i fleksjobbet

Se også her: http://www.k10.dk/showthread.php?t=20186
__________________
Ricky
Privat Socialrådgiver
www.privatraadgiver.com
Husk, jeg fortæller kun hvordan loven tit bliver tolket ude i kommunerne, udfra min erfaring som tidligere myndigheds-sagsbehandler i en stor kommune i DK
Ricky M. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-11-2011, 14:44   #3
jjsonn
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-09 2010
Lokation: herning
Indlæg: 3.868
Styrke: 17
jjsonn er ny på vejen
der har været snakket om , at det skal laves sådan, at man får løn for de timer man arbejder i om ledigheds ydelse for resten, det er kun snak endnu.

Tror måske det vil blive letter, at være fleks jobber, hvis denne lov bliver vedtaget, så får man løn for det man laver og ledighedsydelse for resten, så vil vi ike stå anderledes end andre der, er på nedsat tid.

Det vil passe mig fint, selv om det selvfølig vil koste penge. men min mand tjener også rimeligt.
jjsonn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-11-2011, 16:01   #4
supersus
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 04-01 2009
Lokation: Aalborg
Alder: 60
Indlæg: 1.541
Styrke: 17
supersus er ny på vejen
Hmm det her var da nyt for mig, så dette satte da lige lidt tanker i gang, for der ville sikkert være både positive og negative sider ved det forslag som måske/ måske ikke bliver vedtaget.

Hvad med dem der ikke er berettiget til ledighedsydelse ? det er de jo ikke dem der har været på kontanthjælp før efter 9. mdr

jeg tror at mange flexjobbere vil miste penge ved den ordning hvis den vedtages.

Til gengæld vil ordningen nok være billigere for arbejdsgiverne når de kun skal betale for de timer vedkommende er der, for idag er det jo underskud for en arbejdsgiver at ansætte en i flex i 10 timer, men er en person kun effektiv i 50 % af arbejdstiden så tør jeg ikke spå om arbejdsgiveren vil ansætte personen.

Tror måske at de gør det for at undgå at nogle tjener for meget i flex, husker at der engang var noget oppe i medierne hvor folk tjente alt for meget på flex betalt af det offentlige.

Håber at vi snart ser et link, hvis det er noget der bliver til noget.
supersus er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-11-2011, 17:54   #5
Multe
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 03-11 2009
Lokation: Århus
Indlæg: 1.634
Styrke: 16
Multe er ny på vejen
Hej supersus

Om det bliver til noget ved jeg ikke, men her er noget fakta du kan læse imens vi venter

http://www.bm.dk/Aktuelt/Nyheder/Pre...dspension.aspx

http://socialrdg.dk/Default.aspx?ID=4698



.
__________________
Hva' man har, det har man... -resten ka' de vise som respekt!
Multe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-11-2011, 19:41   #6
Pophår
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 13-10 2009
Lokation: Syd-Vest DK
Indlæg: 367
Styrke: 15
Pophår er ny på vejen
Hej Charnov. Det er sikkert dette forslag du har hørt om, det er noget den tidligere regering pønsede på:

http://borsen.dk/nyheder/politik/art..._fleksjob.html
Pophår er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-11-2011, 20:38   #7
supersus
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 04-01 2009
Lokation: Aalborg
Alder: 60
Indlæg: 1.541
Styrke: 17
supersus er ny på vejen
Det er jo ting fra før regeringsskiftet, så vi må vente og se om det bliver til noget.
supersus er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-11-2011, 20:57   #8
Andepigen
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 07-09 2010
Lokation: København
Indlæg: 157
Styrke: 14
Andepigen er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af jjsonn Se meddelelser
der har været snakket om , at det skal laves sådan, at man får løn for de timer man arbejder i om ledigheds ydelse for resten, det er kun snak endnu.

Tror måske det vil blive letter, at være fleks jobber, hvis denne lov bliver vedtaget, så får man løn for det man laver og ledighedsydelse for resten, så vil vi ike stå anderledes end andre der, er på nedsat tid.

Det vil passe mig fint, selv om det selvfølig vil koste penge. men min mand tjener også rimeligt.
Meget uenig. Mig vil det bestemt ikke passe fint
Fleksjob er en unik mulighed for folk med nedsat arbejdsevne at bestride et job, bevare tilknytning til arbejdsmarkedet og opretholde en fornuftig, almindelig indkomst. Dén forsvinder, hvis dele af lønnen erstattes med ledighedsydelse.

For os, der bor alene, vil det være dødsstødet.
Jeg bryder mig desuden ikke om at skulle være afhængig af andres (mand/kæreste) indkomst - det er mig, det handler om.

Håber virkelig det bliver ved snakken, hvilket jeg egentlig også forventer.
Andepigen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-11-2011, 22:01   #9
supersus
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 04-01 2009
Lokation: Aalborg
Alder: 60
Indlæg: 1.541
Styrke: 17
supersus er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Andepigen Se meddelelser
Meget uenig. Mig vil det bestemt ikke passe fint
Fleksjob er en unik mulighed for folk med nedsat arbejdsevne at bestride et job, bevare tilknytning til arbejdsmarkedet og opretholde en fornuftig, almindelig indkomst. Dén forsvinder, hvis dele af lønnen erstattes med ledighedsydelse.

For os, der bor alene, vil det være dødsstødet.
Jeg bryder mig desuden ikke om at skulle være afhængig af andres (mand/kæreste) indkomst - det er mig, det handler om.

Håber virkelig det bliver ved snakken, hvilket jeg egentlig også forventer.
Jeg ville absolut heller ikke bryde mig om at noget af min evt løn skulle komme fra ledighedsydelse, for så ville min løn nok ligne en kontanthjælp.
Jeg bor så også alene med et barn så ville absolut ikke være sjovt.
supersus er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-11-2011, 22:04   #10
supersus
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 04-01 2009
Lokation: Aalborg
Alder: 60
Indlæg: 1.541
Styrke: 17
supersus er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af jjsonn Se meddelelser

Det vil passe mig fint, selv om det selvfølig vil koste penge. men min mand tjener også rimeligt.
Det er sikkert også fint nok for dig når du er gift/samboende med en i den rigtige lønklasse, så er det bare manden der skal supplere din løn.

Men for enlige forsørgere ville det være økonomisk ruin, for så kunne jeg økonomisk lige så godt blive på kontanthjælp, og lidt skal man altså have ud af at arbejde.
supersus er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Jeg er benådet/ godkendt til fleksjob supersus Spørgsmål ang fleksjob 30 03-04-2012 22:54
Svært at få godkendt fleksjob? ladytass Spørgsmål ang fleksjob 5 16-02-2012 01:17
Godkendt til fleksjob... sommer-fugl Spørgsmål ang fleksjob 3 25-01-2011 01:04
Juhuuuu er godkendt til fleksjob Tito Spørgsmål ang fleksjob 5 31-03-2010 17:52
Er det overhovedet muligt at få godkendt fleksjob??? fighteren Spørgsmål ang fleksjob 1 02-08-2007 12:18




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 01:04.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension