K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Alt det andet > Dit og Dat

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Dit og Dat Her kan du skrive det du bare gerne vil ud med dog ikke politiske emner.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 10-08-2010, 10:12   #21
Tassi
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 09-08 2010
Indlæg: 1.063
Blog Indlæg: 7
Styrke: 16
Tassi er ved at flytte ind på K10Tassi er ved at flytte ind på K10
Tusind tak for alle jeres svar. Det er ganske overvældende at opleve at blive hørt, og endda få gode råd. Hvor kunne meget sikkert have været sparet hvis jeg havde fundet dette forum noget før

Mange tak, Curls, jeg vil meget gerne have din hjælp, og det er virkelig pænt af dig at tilbyde det
Det er her min tilstand virkelig gør at jeg kommer til kort. Jeg evner ikke længere at have overblik, jeg kan ikke forstå flere beskeder på en gang, og min hukommelse er meget dårlig
Jeg har fået mange oplysninger nu, men nu flyder de ud for mig. Er der nogen, der kan hjælpe mig med at opstille i punktform, hvad det er jeg skal gøre?
Jeg ved godt det er en lidt mærkelig ting at spørge om i et åbent forum, men jeg har mistet overblikket nu. Min intelligens som sådan fejler ikke noget. problemet er bare at jeg har så svært ved at bruge den nu...
__________________
*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ *
Det vigtigste i livet er ikke om vi falder, men at vi rejser os hver gang, vi gør
*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ *
Tassi er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-08-2010, 10:43   #22
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
kun et bud

1 Bestil en tid hos egen læge og forelægge hvad din situation er lige nu.
2 to ting skal i finde ud af, hans mening om pension og hvis han mener det er den vej.
så skal i finde ud af hvad der mangler.

det er det først du skal gøre og så må du afvente svar på den neuro-psykologisk undersøgelse
så må man tage stilling til hvad der så skal ske efterfølgende

PS det er meget vigtig og have sin egen læge med hele tiden
er ikke afgørende for noget, men er en god støtte og kan sende dig de rigtige steder
samt vigtig at han er tovholder for alle lægeoplysninger.
for som vi alle ved, hjælper en kommune ikke med noget som helst

Sidst redigeret af MTVRV1; 10-08-2010 kl. 10:56.
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-08-2010, 11:42   #23
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Hej Tassi,

Har lige læst sin tråd, kan godt se at du bør få ftp. men følg Mtv´s råd og vær tålmodig, jeg ved at det er svært, men sådan er det jo med sådanne sager.

Mht. sygedagpenge stop, der skal du i først omgang klage til kommunen over stoppet. Hvad er deres begrundelse for at stoppe sdp ? Når vi/du kender denne kan man formulere en klage og som tidligere nævnt er der en klage frist der skal overholdes.

Såfremt du ikke får medhold af kommunens egne jurister, skal du klage til beskæftigelses ankenævnet. Der vil i kommunens afgørelse følge en beskrivelse med heromkring.

Til syvende og sidst skal du, hvis du ikke får medhold i BS, klage til Ankestyrelsen. Så mht. sdp. er der 3 klage instanser: kommunen, beskæftigelses ankenævnet og herefter ankestyrelsen.

Jeg tænkte på om du måske kunne nå at søge førtidspension iht. §17 for derved at få forlænget dine sygedagpenge, kan ikke lige se om de er udløbet ?

Tassi, der er ingen tvivl om at alt dette stresser dig yderligere, så sørg for at få slappet af og hent energi hvor du kan, det skal nok gå. Tænk på at din sagsbehandler ikke kan vurdere din situation hvis ikke hun har dokumentation nok for din helbredsmæssige og arbejdsmæssige afklaring. Hun er nødt til at have kommunens læge konsulent i ryggen, så du må få hende til at sige hvad der skal til for at hun kan søge pension for dig. Samtidig får du talt med din læge om fremgangsmåden for din helbredsmæssige afklaring, men din sagsbehandler bør også vejlede dig for hvad hun behøver til at starte en ftp. sag op.

Kh. EE
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-08-2010, 13:55   #24
curls
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2007
Lokation: Sjælland
Indlæg: 3.397
Styrke: 23
curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10
Tassi, jeg skal nok prøve at lave en udkast til dig.

Kunne godt lige tænke mig at have svar på det her spørgsmål:

1) Blev du partshørt INDEN du fik en skriftlig afgørelse på sygedapengestop?
(det vil sige, at du blev varslet og samtidig har fået nogen papirer fra din sag, som de ville afgøre sagen efter)

2) Hvor længe havde du haft sygedagpengeydelse?

3) Har jobcentret overhovedet begrundet, hvorfor du ikke kan få forlænget sygedagpengene? Hvis ja, hvad beskrev de...?

Håber det er ok, du kan bare svare så godt du kan, kort er helt fint.

Jeg kan lave udkastet senere i aften eller engang imorgen..

Hav en god dag.
curls er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-08-2010, 14:15   #25
Tassi
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 09-08 2010
Indlæg: 1.063
Blog Indlæg: 7
Styrke: 16
Tassi er ved at flytte ind på K10Tassi er ved at flytte ind på K10
Tusind tak for svarene

Sagsbehandlerene fortalte mig mundtligt at sygedagpengene ville stoppe den 31/7, da der ikke var mulighed for forlængelse. Jeg kan ikke huske hvor længe jeg har fået dem, men tror jeg overgik fra revalidering til sygedagpenge for et år siden. Jeg har vidst det sidste halve år at mine sygedagpenge ville stoppe ved denne dato
Jeg er ikke helt sikker på hvad partshøring betyder, eller hvad det er for noget skriftligt. Hun sendte efterfølgende nogle papirer til mig med et overblik over min sag. Men det var meget mangelfuldt, det der stod i dem. Bla nævner hun slet ikke post commotionelt syndrom som årsag. Der står flere steder at jeg er vurderet til fuldt uarbejdsdygtig og i kategori 3 - hvad det så end betyder

Begrundelsen for at jeg ikke kan få sygedagpenge forlænget er at sagen om førtidspension ikke er påbegyndt. Hun viste mig en liste over årsager som kan give forlængelse, og jeg kunne jo kun give hende ret i at jeg ikke passede på nogen af dem. Det frustrerende er jo så bare at vi har forsøgt i månedsvis at få startet sagen, men at der først bliver reageret nu, hvor det er for sent. Hun fortalte at hun havde forelagt sagen for lægen et par dage inden udløb og at han ikke så grund til at starte sagen. Jeg gad dog godt vide, hvilke papirer hun har givet ham.
Det er måske mig, der har været for naiv. jeg har stolet på at de ting jeg har sagt til sagsbehandlerne igennem årene er bleve noteret i sagen, men det er de åbenbart ikke. jeg tror slet ikke min sag e beskrevet tilfredsstillende. I alle fald ikke hvis man skal vurdere ud fra de papirer hun sendte sidst

Kan man begrunde en klage med at de ikke har alle oplysninger? Jeg har opfattet det som at det bare er ærgerligt for mig at de ikke har
__________________
*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ *
Det vigtigste i livet er ikke om vi falder, men at vi rejser os hver gang, vi gør
*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ *

Sidst redigeret af Tassi; 10-08-2010 kl. 14:21.
Tassi er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-08-2010, 16:07   #26
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Tassi, er du stadig i fagforening ? Så vil det være en rigtig god idé at tage fat i dem for at de kan hjælpe dig med at klage over sygedagpenge stoppet.

Det er endvidere vigtigt at §28 er opfyldt fra kommunens side før de kan stoppe sdp. Denne § "glemmer mange kommuner:

§ 28. Før udbetalingen af sygedagpenge kan ophøre på grund af varighedsbegrænsningen, jf. §§ 24 og 27, skal kommunen anvende arbejdsevnemetoden i form af beskrivelse, udvikling og vurdering af en persons arbejdsevne med henblik på at undersøge, om den sygemeldte er berettiget til revalidering, visitation til fleksjob eller førtidspension

Man kan i grunden klage over alt i ens sdp. sag. Det handler blot om at man har udvist vilje til at blive afklaret både helbredsmæssigt såvel som arbejdsmæssigt. For mig lyder det ikke som om du har været ret længe på sdp. Her kan man være op til 3 år eller nogen gange mere. Som sagt har du en fagforening, er det en rigtig god idé at få hjælp fra dem til at lave en klage udfra din sag.

Curls hjælp er helt sikkert også god, hvis det skulle være ;-)
Kh. EE
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-08-2010, 20:57   #27
futtefreja
Ved at flytte ind på K10
 
futtefrejas avatar
 
Tilmeldingsdato: 09-07 2009
Indlæg: 518
Blog Indlæg: 5
Styrke: 15
futtefreja er ny på vejen
Hej Tassi

Velkommen til

Vil sige til dig, gør brug af Curl fremstrækte hånd, du er i gode hænder der

Håber du tager imod hjælpen for din egen skyld.

Mange tanker til dig
futtefreja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-08-2010, 21:19   #28
Tassi
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 09-08 2010
Indlæg: 1.063
Blog Indlæg: 7
Styrke: 16
Tassi er ved at flytte ind på K10Tassi er ved at flytte ind på K10
Jeg har lige brugt lidt tid på at studere de dokumenter K10 har lagt ud, og jeg er rystet
Der er ingen nu ingen tvivl om at jeg har fået en forkert sagsbehandling, og at min sagsbehandler ikke har fulgt paragrafferne. Jeg er simpelthen blevet syltet af, endnu, en sagsbehandler, der åbenbart ikke kender de regler, de selv arbejder under
Jeg meldte mig ud af min A kasse for 2 uger siden, men har lige bedt dem om at trække udmeldingen tilbage, og krydser fingre for at de accepterer det

Jeg er så rystet over at havde jeg ikke fundet dette forum og fået de tilbagemeldinger, jeg har fået, ville jeg aldrig have fundet ud af disse ting

Men for pokker -udover at skulle finde ud af at få overblik over min fp sag, skal jeg nu også til at fortælle en sagsbehandler at hun ikke gør sit arbejde ordentligt

Men jeg tror jeg har regnet den ud - det er en test! Dette er den virkelige arbejdsprøvning. Lykkes det at fange systemet i deres egne fejl, klage over det, få korrekt sagsbehandling mm, vil man få afslag på sin fp med begrundelsen; hvis du har så mange ressourcer til at kæmpe mod systemet, kan du også klare et arbejde....
__________________
*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ *
Det vigtigste i livet er ikke om vi falder, men at vi rejser os hver gang, vi gør
*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ *
Tassi er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-08-2010, 22:16   #29
Lunasdatter
Lever på K10
 
Lunasdatters avatar
 
Tilmeldingsdato: 04-04 2010
Alder: 72
Indlæg: 1.669
Styrke: 16
Lunasdatter er ny på vejen
Tassi... det er ikke din a-kasse der skal hjælpe dig, men derimod din fagforening.. a-kassen er "kun" så du kan få understøttelse ved ledighed..

Citat:
Men jeg tror jeg har regnet den ud - det er en test! Dette er den virkelige arbejdsprøvning. Lykkes det at fange systemet i deres egne fejl, klage over det, få korrekt sagsbehandling mm, vil man få afslag på sin fp med begrundelsen; hvis du har så mange ressourcer til at kæmpe mod systemet, kan du også klare et arbejde....
Nej, jeg tror ikke at der er nogen der tester dig på den måde..
Grib fat i Curl evt pr privat mail.. bare så du lige kan få styr på hvad der skal gøres først...
Og er du stadig i fagforening så grib også fat i dem og få dem på banen...

Kh
Lone

Sidst redigeret af Lunasdatter; 10-08-2010 kl. 22:21.
Lunasdatter er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-08-2010, 22:33   #30
curls
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2007
Lokation: Sjælland
Indlæg: 3.397
Styrke: 23
curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10
Kære Tassi

Har lavet en udkast til dig og har sendt det som privat besked til dig på dit brugernavn. Den blev lidt lang, så valgte at sende det dertil... Så kan du rette den til, som du har lyst til...

God idé det med fagforening, som en af de andre har nævnt...
curls er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Nogle der har sjøgrens syndrom ? mor2 Alt det andet 2 26-08-2013 12:46
sollinger ellison syndrom sushjer 1 Alt det andet 2 07-03-2011 22:22
HMS hybermobil syndrom... Susanne2412 Dit og Dat 1 09-03-2010 09:19
Inpingement Syndrom CasperR23 De Unge 9 28-09-2009 15:40




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 09:35.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension