K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Alt det andet > Dit og Dat

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Dit og Dat Her kan du skrive det du bare gerne vil ud med dog ikke politiske emner.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 26-12-2009, 18:56   #1
Trold
Banned
 
Tilmeldingsdato: 12-03 2007
Lokation: Ringsted
Indlæg: 1.564
Blog Indlæg: 2
Styrke: 0
Trold er ny på vejen
Hvad laver du? ;)

Inspireret af en anden tråd fik jeg den tanke, at lave en tråd om hvad vi får tiden til at gå med når vi, af en eller anden grund, ikke er på arbejdsmarkedet, til inspiration for andre.

Mine rygsmerter er jo skyld i at der ikke er lige så meget "krudt" at gøre med som der var engang, men jeg har altid lavet forskellige former for håndarbejde.

Jeg har altid været meget glad for at sy på maskine, det er dér jeg "tømmer hovedet", og især de seneste år er jeg kommet rigtig igang med at strikke.
På nettet er der flere håndarbejdsforums hvor man bl.a. kan hente inspiration.

I år er jeg begyndt at gå til gymnastik i varmtvandsbassin i håb om at det har en gavnlig indvirkning på ryggen.

Jeg mailer med et par mennesker som jeg er kommet i kontakt med via internettet, den ene har jeg mødt nogle gange.

Og så går jeg nogle lange ture med vovsen.

Hvad laver i ?
Trold er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-12-2009, 19:22   #2
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Hej Trold,

Det var da en god idé. Det er nok godt at have nogle andre aspekter ind over, fx. har man børn, der skal passes, er man "sat" eller knokler man stadig med kommunen. !!

For mit ved kommende, er der det at mine børn på hhv. 11 og 13 år bor hos deres far, så det "fysiske" arbejde har jeg ikke hvad det angår. Jeg er ansøgende omkring en ftp. og da det er udelukkende psykiske årsager, så tapper det mange kræfter fra mig, tror jeg. !!

Men til trods herfor så er jeg meget dynamisk og aktiv, jeg løber ture, går til træning, besøger og passer heste med min datter osv. på en nærliggende rideskole. Det handler meget om at jeg lære hvad jeg kan og ikke kan, for overskrider jeg mine grænser, kommer jeg så absolut til at bøde herfor.

God jul.

Kh. EE
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-12-2009, 21:34   #3
Smidt
Klart Afhængig af K10
 
Smidts avatar
 
Tilmeldingsdato: 09-05 2009
Lokation: København
Alder: 61
Indlæg: 471
Blog Indlæg: 11
Styrke: 15
Smidt er ny på vejen
Thumbs up God ide

Citat:
Oprindeligt indsendt af Trold Se meddelelser
Inspireret af en anden tråd fik jeg den tanke, at lave en tråd om hvad vi får tiden til at gå med når vi, af en eller anden grund, ikke er på arbejdsmarkedet, til inspiration for andre.

Mine rygsmerter er jo skyld i at der ikke er lige så meget "krudt" at gøre med som der var engang, men jeg har altid lavet forskellige former for håndarbejde.

Jeg har altid været meget glad for at sy på maskine, det er dér jeg "tømmer hovedet", og især de seneste år er jeg kommet rigtig igang med at strikke.
På nettet er der flere håndarbejdsforums hvor man bl.a. kan hente inspiration.

I år er jeg begyndt at gå til gymnastik i varmtvandsbassin i håb om at det har en gavnlig indvirkning på ryggen.

Jeg mailer med et par mennesker som jeg er kommet i kontakt med via internettet, den ene har jeg mødt nogle gange.

Og så går jeg nogle lange ture med vovsen.

Hvad laver i ?
Hej Trold

Sikke en god ide du der fik, for ja nogle gange skal det ikke bare handle om sygdom, jeg har jo gået sygemeldt i over et år nu, skal begynde i min første arbejdsprøvning d 7.1.10
men jeg gør det at jeg maler billeder, strikker/filter det er noget af det som jeg afstresser ved, og så er det noget jeg kan lave når jeg har krafterne til det, men jeg har da også fået lavet en hjemmesiden hvor jeg lægger mine ting ind + jeg skriver digte....men jeg vil jo nok ikke have så mange krafter til noget af det nu jeg begynder i arbejdsprøvningen.

__________________
DU SKAL HUSKE AT PASSE PÅ DIG SELV!!

Førtidspension d 01.09.10

http://forsoergelsespligt.skrivunder.dk/
Smidt er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-12-2009, 22:13   #4
Annemette
Hjemmevant på K10
 
Annemettes avatar
 
Tilmeldingsdato: 17-05 2009
Lokation: Vestjylland
Alder: 33
Indlæg: 259
Styrke: 15
Annemette er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Trold Se meddelelser
Inspireret af en anden tråd fik jeg den tanke, at lave en tråd om hvad vi får tiden til at gå med når vi, af en eller anden grund, ikke er på arbejdsmarkedet, til inspiration for andre.

Mine rygsmerter er jo skyld i at der ikke er lige så meget "krudt" at gøre med som der var engang, men jeg har altid lavet forskellige former for håndarbejde.

Jeg har altid været meget glad for at sy på maskine, det er dér jeg "tømmer hovedet", og især de seneste år er jeg kommet rigtig igang med at strikke.
På nettet er der flere håndarbejdsforums hvor man bl.a. kan hente inspiration.

I år er jeg begyndt at gå til gymnastik i varmtvandsbassin i håb om at det har en gavnlig indvirkning på ryggen.

Jeg mailer med et par mennesker som jeg er kommet i kontakt med via internettet, den ene har jeg mødt nogle gange.

Og så går jeg nogle lange ture med vovsen.

Hvad laver i ?

Sikke en god ide du fik der Trold.


Mine stærke rygsmerter gør at jeg jo ikke kan/må særligt meget.

Men jeg har altid været meget kreativ med at lave kort, lave vindusmalling, male lys , male billeder og lave dækkesevietter .
Også bruger jeg meget tid på at læse spændende trykke krimi bøger.
Og selvfølelig bruger jeg meget tid på min dejlig hund Chang som at gå nogle ture , bade og støvsuger ham.
Også bruger jeg også meget tid på at høre musik og på min bærebar computer.
Også fra April til september månedende ligger jeg på camping sammen med mine forældre og min hund, jeg elsker at være på camping og har været campist sinden jeg kun var nogle uger gammel .
Også går min dalig dag med rigtig rigtig utrolig meget hvile ,også kan jeg godt lide at se en god dvd film.

Annemette
__________________
Mvh Annemette ung kronisk syg og blev førtidspensionist pr. 1/4 2012
Annemette er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-12-2009, 22:16   #5
bmdc
Ved at flytte ind på K10
 
Tilmeldingsdato: 18-12 2007
Indlæg: 533
Styrke: 17
bmdc er ny på vejen
Glædelig jul og et godt nytår til alle her på K 10, det gælder også de gæster som kigge med på side linjen.

Jeg bruger min dag på at gå tur med min hund, maler sammen med en veninde 1 gang om ugen, gætter kryds og tværs, for at rense hjernen, prøver at holde hjemmet rent.

Så er der`jo K10, som jeg rigtig godt ka`li`
Der er mange gode råd, som jeg ka`bruge til noget
For dem tar jeg hatten af
jeg håber at jeg selv ka`bli`så god en dag.

bmdc
bmdc er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-12-2009, 22:29   #6
StonesTM
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 16-06 2009
Lokation: Vestsjælland (Ringsted Området)
Alder: 50
Indlæg: 104
Styrke: 15
StonesTM er ny på vejen
vil indrømme at jeg er blevet lidt en huleboer men har også haft med min bolig at gøre, jeg har også rygproblemer, før ryggen stod af dyrkede jeg div. former for kampsport, nu ja, jooo.. computeren... forsøger at male lidt, men føler ikke at jeg har inspiration til det, på det sidste har ryggen drillet mere end normalt, så holder en pause med min daglige træning.

Forsøger at være social, men bliver jeg nok igen når hjemmet er kommet på plads.
StonesTM er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-12-2009, 22:42   #7
buster
Jeg bor her på K10
 
busters avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-01 2008
Lokation: Sorø
Indlæg: 4.447
Blog Indlæg: 18
Styrke: 22
buster er ved at flytte ind på K10buster er ved at flytte ind på K10
Det var da en rigtig go idé du der fik, trold.
Tja, hvad laver jeg/vi egentlig.

Altså må jo tilstå at så længe børnene bor hjemme –og er rimelig meget afhængig af os transportmæssigt, ja, så syns jeg egentlig at dagene nogen gange kan gå hurtigt.

Fra forår og til sen sommer er vi faktisk talt ikke inde for da nyder vi haven i fulde drag. Ikke at vi har den store fysik til de helt store udfoldelser men lidt har også ret og ti hi, en stor del af tiden bliver tilbragt i hængesofaen med fuglenes kvidren som akkompagnement

Efteråret og vinteren går som regel med at planlægge forårets komme og jeg æææælsker havekataloger. Ti hi, selv vores søde hjemmehjælp kommer nogen gange med brochurer om både drivhuse og blomsterkataloger. Tro mig, jeg total væk i drømmeland.

Jeg går også til sang 2 gange om mdn i vores lille lokale beboerforening og det er simpelthen så godt for sjælen at få lov at skråle -for hver fugl synger jo med sit næb.
Om vinteren er der 1 gang om ugen også pensionist gymnastik og jeg deltager så tit min fysik tillader.

Derudover er jeg også aktiv i vores datters kor, henter og bringer, deltager i arrangementer mm.(De har i øvrigt lige udgivet en cd og vi var så heldige at få den i julegave)

Indimellem laver jeg æg eller nytårs knallerter! –eller læser en god bog(når koncentrationen er til det) eller ser en go krimi dvd.

Derudover syns jeg altid der er liv i huset generelt, 2 teenagebørn, 8 katte og 1 hund som også kræver lidt opmærksomhed.

Nå ja, så er der jo også lige k10 som jeg må have min daglige dosis af, jep, man bliver afhængig
__________________
At blive lykkelig består ikke i at eje meget, men at elske meget og håbe



http://www.onlineunderskrift.dk/unde...al-afskaffes./
buster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-12-2009, 23:00   #8
c.l.e.o.
Jeg bor her på K10
 
c.l.e.o.s avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-06 2009
Lokation: Jeg har glemt hvor jeg kommer fra og hvor jeg skal hen :)
Indlæg: 3.317
Styrke: 18
c.l.e.o. er ny på vejen
jeg må indrømme jeg vil også meget mere end jeg kan og har råd til for hoppyer koster jo....Før i tiden strikkede og hæklede jeg en hel del,og syde på maskine ,jeg kan kun side en halv times tid nu så det kun hvis noget skal sys om....Jeg bruger meget tid med mit barnebarn på 6 år vi spilder spild og klippe/klister og maler ,hende har jeg klundset små stole og bord til som vi har malet og dekoret med glans billeder ,vi har også lavet to under skabe om til dukkehus der er gavepapir på væggene med glimmer men den slags tager mange dag og koster så nogle timer på langs,men vi hygger os med det.jeg kan ikk gå så langt så cykler en del ture og forsøger at komme ud hver dag ...ellers går dagen med at ordne hjemmet det tager jo længer og længer tid at få noget færdigt,for kroppen vil ikk alt det jeg vil og slet ikk i mit tempo,så lukker kroppen nærmest ned hvis jeg ikk gire ned....men jeg kan ikk sidde og lave ingen ting så indimellem ser jeg tv,lure på k10 og tager et par vile pauser på langs i løbet af dagen .....

Sidst redigeret af c.l.e.o.; 26-12-2009 kl. 23:06.
c.l.e.o. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-12-2009, 23:51   #9
rosemus
Ved at vænne sig til K10
 
rosemuss avatar
 
Tilmeldingsdato: 02-01 2008
Indlæg: 19
Styrke: 0
rosemus er ny på vejen
God ide med denne tråd. Det er rart at høre lidt om de helt almindelige ting i vores liv.

Jeg har to små børn en på 1 år og en på 5 år. De tager al min tid og energi.
Jeg kan li at læse, især krimier men fortiden kniber det med koncentrationen. så maler jeg hvis ånden er over mig. Jeg har en have som kalder på mig om sommeren, med en masse frugtbuske og jordbær.
Nogle dage laver jeg ikke en pind ud over at passe børnene og så er der de huslige pligter, heldigvis er min mand meget på med de ting.
I perioden op til et møde med kommunen, holder jeg aftaler på et minimum. Her grubler jeg over fremtiden og er ikke til at komme i nærheden af.

God bagjul
rosemus er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-12-2009, 00:27   #10
Trold
Banned
 
Tilmeldingsdato: 12-03 2007
Lokation: Ringsted
Indlæg: 1.564
Blog Indlæg: 2
Styrke: 0
Trold er ny på vejen
Super at i kommer med nogle input, formålet med tråden er jo at andre måske kan finde inspiration til at komme igang med noget som kan give indhold i tilværelsen, hvad enten man er på pension eller er syltet på kontanthjælp.

Men øøh Buster, de æg der du "laver", hvad er det for noget, for jeg går da ikke ud fra at du selv lægger dem.
Trold er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Nå, hvad laver du så? Antoniette Accept fra vores omgivelser 181 24-11-2013 01:34
Hvad laver borgerrådgiver Toxic Alt det andet 2 23-02-2012 23:10
Hvad laver i andre? Klund De Unge 7 25-01-2011 20:57




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 05:21.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension