K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 18-09-2010, 22:02   #1
Baremig
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2010
Indlæg: 3
Styrke: 0
Baremig er ny på vejen
Ny her, håber på hjælp!

Hej Alle. Det ser ud aom om I herinde er MEGET godt inde i tingene, og jeg mangler virkelig nogen der kan hjælpe mig lidt.
Jeg skal gøre det kort.
Jeg har intet arbejde. Belv sygemeldt midt i august 2009, (efter endt barsel) pga bækken smerter efter bækkenløsning. Jeg er uddannet social-og sundhedesassistent. Nu har jeg været igennem 3 kommuner det seneste år, meget tilfældigt, fordi vi har sku flytte efter min mands uddannelse ( altså har ikke flygtet fra kommune til kommune ) I April flyttede vi fra brøndby kommune til Hening kommune, hvor jeg med det samme opsøgte jobcenteret og min nye sagsbehndler (fik dog besked på at gå hjem og vente på brev) da jeg ville ud og afprøves, for at FINDE UD AF HVAD jeg kunne holde til inde for mit fagområde. Først i august mdr bliver jeg sendt i 8 ugers praktik, MED HENBLIK på raskmeldig , finder først, i slutningen af praktikken ud af, at det bare har været en praktik for at AKTIVERE MIG!! DET VAR IKKE DET JEG BAD OM! Så min daværende sagsbehandler havde taget beslutning om at jeg var raskmeldt. Havde heldigvis en god bisidder med til mødet, som bankede i bordet og sagde DET ER HUN BARE IKKE! Jeg fortalte min sagsbehandler undervejs at jeg skulle flytte til d. 1., og lige pludselig blev han til at samarbejde med Han sagde at jeg nok skulle revalideres, fordi jeg der var for lille en procent del af opgaverne i inden for mit område jeg ville kunne varetage. Men at han ville lade den nye kommune tage beslutningen, men han ville lægge op til det. Nu er jeg så kommet til Ringkøbing/SKjern kommune,
som bestemt ikke vil noget som helst med mig Og nu falder jeg nok for varighed pr. 30/9 - 10. Kan de virkelig det?? stil gerne nogel spørgsmål, hvis i mangler noget for a tkunne svare mig
Baremig er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-09-2010, 22:43   #2
Tassi
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 09-08 2010
Indlæg: 1.063
Blog Indlæg: 7
Styrke: 16
Tassi er ved at flytte ind på K10Tassi er ved at flytte ind på K10
Hvad mener du med at de ikke vil noget med dig? Nægter de at hjælpe dig, eller vorn?

(Min sidste sagsbehandler blev overflyttet fra Skjern først på året, til min kommune. Jeg har været alt andet end imponeret over hendes arbejdsindsats. Hun burde faktisk få point for smøl)
__________________
*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ *
Det vigtigste i livet er ikke om vi falder, men at vi rejser os hver gang, vi gør
*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ *
Tassi er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-09-2010, 07:10   #3
Baremig
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2010
Indlæg: 3
Styrke: 0
Baremig er ny på vejen
Ja

hun mener at der er job som assistent at få, som passer til de mange skånehensyn jeg skal have. Det er der måske også men det er SÅ FÅ, og herning kommune mener at de job der er, er så få at det kan de ikke sende mig ud til det, frodi der skal være over en hvis procentdel.. Og den nye sagsbehandler siger bare at det ikke er hendes problem om jeg kan få job eller ej, og det er det jo heller ikke. Men forstår ikke at de kan være SÅ uenige...
Baremig er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-09-2010, 08:20   #4
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Kan du genindtræde på ordinært arbejde?

Har du fået lavet ressourceprofil?

Hvad siger dine læger?

Er du medlem af fagforening?

VH POpiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-09-2010, 09:16   #5
Peppe
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 12-06 2010
Lokation: Skive
Indlæg: 332
Styrke: 14
Peppe er ny på vejen
Hvad siger lægerne?

Er tilstanden stationær eller er der flere behandlingsmuligheder?
Peppe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-09-2010, 09:47   #6
Viper
Afhængigheds tegn af K10
 
Vipers avatar
 
Tilmeldingsdato: 16-09 2008
Lokation: Odsherred
Alder: 62
Indlæg: 319
Blog Indlæg: 5
Styrke: 16
Viper er rigtig godt på vej
Smile Velkommen Baremig

En lille hilsen fra en anden ex-brøndbyer (Gillesager i Brøndbyøster) som, pudsigt nok, netop har afleveret ansøgningsskema til SSA uddannelse.

Et par råd du måske kan bruge.

1. Du skal Kræve om at få lavet en ressourceprofil på din sag. De har pligt til at lave den.

2. Du skal ligeledes kræve agtindsigt i din sag, og meget gerne løbende. Du kan finde et ansøgningsskema hertil under fanen "Nyttige links" i toppen af siden. Dette kan du også rette til så ordet løbende er med.

3. Du skal kræve at få en afklarende arbejdsprøvning, så de (og selvfølgelig også du selv) kan se lige nøjagtigt hvad du kan og ikke kan.

4. Du skal altid aflevere det du skriver mod kvittering i borgerservice eller med hak i feltet "Anmod om kvittering" på en mail, for så kan de aldrig sige at du ikke har gjort eller sagt noget.

5. Sørg altid for at få alt fra kommunen på skrift, uanset hvad, for så kan de ikke stikke af fra deres gerninger.

Det lyder godt nok som om jeg kommanderer med dig, men dette er bare nogle gode råd som du evt. kan følge for at sikre din egen r.. (undskyld mit franske).
En anden god ting at gøre hvis du har mulighed for det er altid at have bisidder med til møderne. Det er en ret du har uanset hvad, og så har du også et vidne.

Håber dette kan hjælpe dig lidt hen af vejen her.

Viper
__________________
Failure Is Not an Option. (Gene Krantz, Mission Control, Apollo 13)

Enhver soldat kan slå ihjel, men kun den sande kriger kæmper for at redde liv. Any Soldier Can kill, but only the true warrior fights to save lives. (russisk ordsprog)

Sidst redigeret af Viper; 19-09-2010 kl. 09:50.
Viper er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-09-2010, 11:46   #7
Baremig
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2010
Indlæg: 3
Styrke: 0
Baremig er ny på vejen
Tak fordi nogen vil tage sig tid og læse min smøre, og svare

Jeg er medlem af en fagforening og en a-kasse.

Nej jeg tror ikke der er lavet ressourceprofil.

Min forige læge tog ikke rigtig stilling til noget.. d. 28. skal jeg til min nye læge og have lavet ENDNU en general heldbreds attest til kommunen :/

Som det ser ud nu, er tilstanden stationær, og jeg ved ikke hvilken behandlinger jeg mere skal prøve.. MEN jeg er nu gravid (6 uge) , da det er mit eneste håb om at det kan blive bedre (altså selvfølgelig mest fordi vi ønsker et barn mere), og det tror jeg på. MEN det kan også gøre det meget værre, det håber jeg ikk!! Så egentlig er tilstanden jo nu i bevægelse, var jeg lige ved at skrive.. Altså nu må der jo ske et eller andet. Jeg har endnu ikke fortalt min nye sagsbehandler dette.

VIPER: Tak for de gode råd. vi boede også på Gillesager - I det HØJE hus!

Sidst redigeret af Baremig; 19-09-2010 kl. 12:48.
Baremig er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-09-2010, 12:12   #8
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Viper Se meddelelser

2. Du skal ligeledes kræve agtindsigt i din sag, og meget gerne løbende. Du kan finde et ansøgningsskema hertil under fanen "Nyttige links" i toppen af siden. Dette kan du også rette til så ordet løbende er med.
Det er mit indtryk, at "løbende aktindsigt" ikke altid (måske kun sjældent) virker, derfor er mit bedste råd, at bede om aktindsigt hver eneste gang der er sket noget nyt, hver gang man har været til møde og hvis f.eks. en udtalelse fra lægekonsulenten lader vente på sig (der er en chance for at den ligger der, men sagsbeh. har glemt at oplyse borgeren).
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Håber på noget hjælp......... Mormor23 Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 14 12-08-2013 16:38
Hjælp håber i K10 kloge hovder kan hjælpe (erhversevnetab) Bobbi Spørgsmål ang fleksjob 9 25-09-2012 07:03
lidt hjælp - håber i vil læse det hele!! :D nolle123 Spørgsmål ang fleksjob 10 26-08-2011 09:37
håber på hjælp ljg Spørgsmål ang fleksjob 7 29-09-2008 19:52




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 11:13.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension