K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Fleksjob - Førtidspension > At søge førtidspension

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

At søge førtidspension Gode råd og tips til dem der igang med at søge førtidspension

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 27-06-2014, 01:28   #91
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
t der er forskel på, om han skriver det i en skriftlig erklæring, eller har vejledt, talt med dig om forskelligt.

VH Popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-06-2014, 09:44   #92
havnissen
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 18-06 2011
Alder: 66
Indlæg: 61
Styrke: 13
havnissen er ny på vejen
Tak for svar.
Ja det er selvfølgelig rigtig, jeg har ikke fået rapporten endnu, så venter spændt på hvad han skriver, men det er da pænt af ham at komme med råd.

Spørgsmålet er så om kommune må forlange at jeg taber mig, hvis han nu skriver at en diatist ville være godt for mig til at tabe mig, så overvægtig er jeg nu heller ikke, der røg 15 kg på da jeg stoppede med at ryge og alt medicinen tager jeg også på af.

Der har ikke været nogen der har sagt noget før, har på fornemmelsen at det er deres sidste mulighed for at holde mig i systemet inden de må give mig flex eller pension.
havnissen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-11-2014, 11:18   #93
havnissen
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 18-06 2011
Alder: 66
Indlæg: 61
Styrke: 13
havnissen er ny på vejen
Hej

Nu er mit 1 års ressoure forløb ved at være slut og min sb vil igen have mig for rehabiliterings teamet i denne måned, vi har udfærdiget en ny rehabiliterings plan og hun har anmodet min læge om en læ 265 efter alle foreskrifter så langt så godt.

Igår var jeg så hos min psykiater og spurgte ham om han havde fået en anmodning fra kommunen om en status attest, men det havde han ikke, skal kommunen ikke indhente alle lægepapirer på mig inden mødet, som de også gjorde ved sidste møde, for et år siden.

En anden ting er, kan jeg søge en 17.2 efter reha mødet hvis det ikke går min vej ?
og hvad er konsekvensen ved det.

Jeg håber på pension da jeg ellers vil miste mit TAE hvis jeg bliver tildelt flex har jeg fået at vide af min pension kasse, men kan det være rigtig.
havnissen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-11-2014, 14:02   #94
stampe
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-12 2007
Indlæg: 4.289
Styrke: 21
stampe er rigtig godt på vej
Det er sundhedsfunktion i regionen, der indhenter evt. speciallægeerklæringer til rehabiliteringsteam
En fp efter 17.2 på det foreliggende dokumentationsgrundlag vurderes på grundlag af det materiale, der på ansøgningstidspunktet ligger i sagen. Så umiddelbart fører det dig ikke nærmere en pension.
Pensionskassen har desværre ret.

Sidst redigeret af stampe; 04-11-2014 kl. 14:22.
stampe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-11-2014, 14:12   #95
Akvamarin
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-08 2011
Lokation: København
Indlæg: 2.104
Styrke: 15
Akvamarin er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af havnissen Se meddelelser
Hej

Nu er mit 1 års ressoure forløb ved at være slut og min sb vil igen have mig for rehabiliterings teamet i denne måned, vi har udfærdiget en ny rehabiliterings plan og hun har anmodet min læge om en læ 265 efter alle foreskrifter så langt så godt.

Igår var jeg så hos min psykiater og spurgte ham om han havde fået en anmodning fra kommunen om en status attest, men det havde han ikke, skal kommunen ikke indhente alle lægepapirer på mig inden mødet, som de også gjorde ved sidste møde, for et år siden.

En anden ting er, kan jeg søge en 17.2 efter reha mødet hvis det ikke går min vej ?
og hvad er konsekvensen ved det.

Jeg håber på pension da jeg ellers vil miste mit TAE hvis jeg bliver tildelt flex har jeg fået at vide af min pension kasse, men kan det være rigtig.
Den der læ 265 er din praktiserende læge blevet bedt om at skrive. Ikke din speciallæge.
Akvamarin er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-11-2014, 21:00   #96
havnissen
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 18-06 2011
Alder: 66
Indlæg: 61
Styrke: 13
havnissen er ny på vejen
Tak for jeres svar, selvom jeg ikke rigtig syntes der er noget kød på.

Ja Akvamarin lægen skal lave en læ 265 men speciallægen skal ikke lave nogen status attest, hvad jeg syntes er mærkelig, der må da være et sted hvor det står.
havnissen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-11-2014, 21:33   #97
sortepigen
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 19-02 2014
Lokation: Guldborgsund
Indlæg: 945
Styrke: 11
sortepigen er rigtig godt på vej
inden jeg sendte min ansøgning om pension §17 stk 2 i feb.iår anmodede jeg 3 gange SKRIFTLIGT jobc. om at indhente statusattest fra den smerteklinik hvor jeg var i behandling.

jobc. valgte at indhente denne da jeg havde afl. min pensionsansøgning og de fik deres jurists godkendelse til at lade den indgå i behandlingen af min pensionsansøgn.

så hvis jeg var dig, og du mener at en status vil indeholde vigtige oplysninger i forhold til din behandling, ville jeg skynde mig at anmode jobcentret SKRIFTLIGT om at indhente status fra din behandlende læge, inden du aflevere en pensionsansøgning.

vh sortepigen
sortepigen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-11-2014, 21:49   #98
gisne
Har ikke tid til andet end K10
 
gisnes avatar
 
Tilmeldingsdato: 25-10 2012
Lokation: Horsens Komune
Indlæg: 2.113
Styrke: 15
gisne er ved at flytte ind på K10gisne er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af havnissen Se meddelelser
Tak for jeres svar, selvom jeg ikke rigtig syntes der er noget kød på.

Ja Akvamarin lægen skal lave en læ 265 men speciallægen skal ikke lave nogen status attest, hvad jeg syntes er mærkelig, der må da være et sted hvor det står.
Speciallæges skal ikke lave nogen statusattest fordi loven siger at det alene er den praktiserende læge og klinisk funktion som rehabiliteringsteamet kan benytte

Læs paragraf 1 stk. 3 i bekendtgørelse om kommuner og regioners samarbejde om sundhedsfaglig rådgivning.

Så ønsker de en speciallægeudtalelse skal jobcenteret ifølge loven sende dig til Klinisk Funktion for at få den lavet ikke til din egen speciallæge
__________________
Er på K10 pga fysisk arbejdsskade i ryg/skulder. Indstillet af rehabiliteringsteam til førtidspension uden ressourceforløb. Tilkendt førtidspension med virkning pr. 1. april 2014.
gisne er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-11-2014, 22:51   #99
sortepigen
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 19-02 2014
Lokation: Guldborgsund
Indlæg: 945
Styrke: 11
sortepigen er rigtig godt på vej
ja så er der jo ENDNU et sted hvor min kommune ikke har overholdt loven

vh sortepigen
sortepigen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-12-2014, 12:55   #100
havnissen
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 18-06 2011
Alder: 66
Indlæg: 61
Styrke: 13
havnissen er ny på vejen
Et stort tak til jer alle for jeres hjælp og støtte i min sag, som nu endelig har fået en ende, har idag fået at vide at jeg får pension fra den 1-12.

Igår var jeg til rehabiliterings møde for anden gang, har været på ressourceforløb 1 år, personerne var de samme som sidste gang på nær 1 person, mødet gik rigtig godt selvom jeg var meget nervøs, tonen var rigtig god og der blev grinet og pjattet, overlægen fra regionen indrømmede at hun måske nok var gået lidt overfladisk over mine papirer sidste gang, hvilket jeg syntes var stort af hende at indrømme.

Jeg må sige at jeg har været utrolig heldig med hensyn til min kommunes behandling af mig, især mine 3 dejlige sagsbehandlere som jeg har haft i de 4 år jeg har været forløbet.

Jeg har læst mange indlæg herinde om at kommunerne tager røven på folk og ja det gør de sikkert også i mange sager, men der er altså også solstråle historier og det syntes jeg også skal frem, jeg er dybt taknemmelig for min kommune og de søde folk der arbejder der.

Min sagsbehandler ringede og fortalte at jeg fik pension fra den 1-12 så jeg havde noget at leve for i denne måned, da ressourceydelsen slutter idag, flot gjort syntes jeg.

Nu skal jeg så bare vente 14 dage indtil de har haft møde i pensions nævnet eller hvad det nu hedder, så de kan godkende det, men de siger alle at nævnet altid følger indstillingen, så det håber jeg sandelig at de gør, men ellers siger afdelingslederen og sagsbehandleren det vel ikke.

Endnu engang tak for jeres støtte og gode råd.
havnissen er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Pension eller ikke pension mimmi Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 6 13-02-2007 13:32




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 05:32.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension