K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 22-11-2010, 20:45   #1
LotteCdk
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 22-11 2010
Indlæg: 10
Styrke: 14
LotteCdk er ny på vejen
Pyyy ha jeg er på den

Hej...

Jeg er kommet i en frygtelig klemme i min sygemelding....
Jeg er i en situation hvor jeg slet ikke forstår hvad det lige er, der er sket, jeg skal til at anke og klage og ved faktisk ikke helt hvad jeg skal skrive.

Jeg fik en stor cervikal diskusprolaps med nerverods tryk, i december 2008.
Jeg var i fast stilling som sos hjælper på plejehjem.

I processen der løb i 2009,- med den 1. lille kamp med læger og ventetider på div skanninger mv, forsøgte jeg at genoptage mit arbejde hen over forår og sommer, men dette gik ikke.
Jeg blev opsagt fra mit job 31.10.2009.
Jeg blev anbefalet operation, og denne blev skemalagt til 4 dec 2009.
Desværre blev denne aflyst grundet travlhed på afdelingen.
Det var ikke godt for min varighed, men det var ude af mine hænder.

Jeg blev opereret den 29 januar i år, og skulle lige komme til hægterne i løbet af små 3 måneder.
I disse måneder blev jeg visiteret til afklarende forløb, der står i mine papirer, at jeg hører under § 46
og har ret til revalideringsmæssig støtte.
Jeg blev tilkoblet en jobkonsulent andet steds, og skulle kikke uddannelser på pc, hvad jeg ville egne mig til ????.
Jobkonsulenten her fortalte mig også under samtale at en rev. Plan kunne strække sig over 5 år, dette har jeg dog ikke på skrift..

Jeg undersøgte derfor div skoler,- hf fag ??? mm da jeg i min alder har brug for opkvalificering, for at kunne varetage et arbejde der vil være forenlig med mine skånehensyn.
Jobcenterets lægekonsulent har nemlig også konkluderet at tidligere beskæftigelse ikke er forenlig med mit job, og jeg ” måtte” heller ikke videreudd. mig til ass. da det var for snævert med de skånehensyn der er.

Men jeg havde så fået ny sagsbeh. på jobcenter i foråret 2010, han var ikke at træffe når jeg ringede, og blev pludselig syg.
Endnu en sagsbehandler fik jeg, jeg ringede og vi aftalte møde, desværre for mig i dag, blev jeg syg og måtte aflyse. Men vi aftalte ny tid til møde også i maj måned.
Da jeg kom til aftalt tid, var hun ikke tilstede men flexede.... Jeg ringede igen fik ny tid, der blev denne gang ringet telefonisk afbud til mig, at sagsbeh. Var blevet syg !
Fik fat i hende igen og over telefonen forlængede hun min varighed til 30/9.
Jeg ringede gange mange, for at få møde i stand til at klarlægge hvad jeg måtte, om jeg kunne få lidt skoleudd. eller andet i forbindelse med afklaring. til sidst fik jeg at vide, at hun først var at træffe i september.( ingen af disse opkald er noteret i mine journalark, - har jeg fundet frem til efter jeg har fået akt indsigt)

Jeg kontaktede min job konsulent i august, og han fandt en ulønnet praktik plads til mig jeg startede 6 september.

Men så fik jeg ny sagsbehandler igen på jobcenter.
Og så skete der noget, godt nok havde hun ikke tid til møde, men hun skulle have opdateret ressourceprofil mm.

Jeg troede naivt nok, at jeg når jeg ikke mere fik sygedagpenge pr 30 sept. ville jeg komme i anden form for udbetalingskasse.
Jeg har prøvet at deltage aktivt, forsøgt at undersøge hvad jeg kan gøre mm.
Mit mål er at nå frem til ordinært arbejde med selvforsørgelse, jeg har blot brug for lidt hjælp og opkvalificering i en ny bås.
Havde div samtaler med hende tlf.

Jeg ”missede” et møde den 11 oktober, alle breve er sendt pr post, men denne indkaldelse lå i min E boks,- og jeg bruger ikke denne E boks, men den var der,- da jeg har været ansat ved kommunen, og jeg har pligt til at tømme den !!!!

Der var partshøring, jeg kontaktede fagforening og fik sendt den afsted.

Men jeg fik brev med afgørelse om, at jeg ikke kan forlænges, da jeg i sommer var ved læge pga smerter i armen, hun konstaterede en såkaldt tennis albue.
Jeg ved at en del af problemet med den arm, er min nakke hvori jeg er opereret..
Og jeg passede da også min praktik plads.

Der er en status fra min læge om, at det forventes at være et problem af ugers eller få måneders varighed..

Men da jeg er helbredsmæssigt uafklaret, kan revalidering ikke komme på tale lige pludselig.
Denne besked fik jeg den 5 november om eftermiddagen.

Som enlig forsørger, og ejer af et halvt hus og ikke noget udbetalt fra den 30.9 så jeg ikke anden mulighed end at melde mig ledig på fagforening og derved også raskmeldt – men det er jeg jo bare ikke.

Min sagsbehandler mener så også, at jeg har min 20 år gamle kontoruddannelse ???

Jeg vil anke så langt jeg kan, og klage over sagsbehandling, der har ikke været nogen rådgivning overhovedet. Er der gode råd til hvad jeg kan gøre ?

Jeg føler mig faktisk temmelig dum lige nu...

Rigtig god aften til alle.
LotteCdk er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-11-2010, 00:43   #2
Huldra
Har ikke tid til andet end K10
 
Huldras avatar
 
Tilmeldingsdato: 05-03 2008
Alder: 58
Indlæg: 2.134
Blog Indlæg: 17
Styrke: 19
Huldra er ny på vejen
ER den der skade sket i arbejdstiden? hvis ja, er den så anmeldt som arbejdsskade?

Ellers har jeg ikke nogen gode svar til dig, men hæng på så skal de nok komme..
Huldra er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-11-2010, 01:21   #3
LotteCdk
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 22-11 2010
Indlæg: 10
Styrke: 14
LotteCdk er ny på vejen
Nej det er ikke en arbejdsskade.

Pludselig en søndag gjorde det bare rigtig ondt i min arm mm.- og det blev blot værre og værre.

Men muligt at det er opstået som arbejdsbetinget "skade" da jeg har arbejdet som hjælper i 12 år - at jeg har fået lidt slid skalder.
LotteCdk er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-11-2010, 02:10   #4
Huldra
Har ikke tid til andet end K10
 
Huldras avatar
 
Tilmeldingsdato: 05-03 2008
Alder: 58
Indlæg: 2.134
Blog Indlæg: 17
Styrke: 19
Huldra er ny på vejen
i så fald vil jeg anbefale dig at læse på www.ask.dk om erhvervsbetinget skader.. evt tage en snak med din evt. fagforening..

er lidt kort for hovedet nu, burde jo ligge i min seng og sove.. men skal lige indhente et par dages fravær herinde..hæhæ.. er jo så nysgerrig at alt skal med.. næsten.. hihi..
Huldra er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-11-2010, 07:26   #5
Peppe
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 12-06 2010
Lokation: Skive
Indlæg: 332
Styrke: 14
Peppe er ny på vejen
Huha sikke en redelighed!

Citat:
Som enlig forsørger, og ejer af et halvt hus og ikke noget udbetalt fra den 30.9 så jeg ikke anden mulighed end at melde mig ledig på fagforening og derved også raskmeldt – men det er jeg jo bare ikke.
Den med du ejer et halvt hus forstår jeg ikke? Og nej du kan ikke raskmelde dig, da du reelt ikke er til rådighed for arbejdsmarkedet.

Mit bedste bud er kontanthjælp lige pt.

Citat:
For at have ret til kontanthjælp skal dine forhold have ændret sig, så du ikke længere kan forsørge dig selv eller din familie.

Ændringen kan være:

* Arbejdsløshed
* Sygdom

* Barsel
* Separation
* Skilsmisse

Du skal have opholdt dig i Danmark, Grønland eller Færøerne i syv år inden for de seneste otte år.

Du kan tidligst få udbetalt kontanthjælp en måned efter den første henvendelse til kommunen. Eventuel engangshjælp ydes først fra ansøgningstidspunktet.

Hjælpen skal dække udgifter til bolig, alle faste udgifter, tøj og kost m.v. Størrelsen afhænger af din alder og eventuelle forsørgelsespligt.
Det med du ejer et ½ hus ved jeg ikke om der får betydning.

Citat:
Du kan ikke få kontanthjælp eller starthjælp, hvis du eller din ægtefælle har formue. Kommunen ser dog bort fra beløb på op til 10.000 kr. per person.

Formue er for eksempel penge og værdier, som let kan omsættes til penge. Også biler og sommerhuse anses som formue.
Hvis du kan få kontanthjælp skal du være opmærksom på følgende.

Citat:
Over 25 år

* Udeboende - 9.857 kr. (2010)
* Med forsørgelsespligt - 13.096 kr. (2010)
Og lige til sidst kan din fagforening slet ikke hjælpe i alt det her rod?

Peppe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-11-2010, 08:29   #6
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Hej Lotte,

Som du har erfaret er sygedagpenge en kortvarig ydelse, dog med mulighed for forlængelse efter varigheds begrænsningen iht. §27 og jeg vil mene at det er denne du skal køre på således at du kommer tilbage på sdp. og undgår kontanthjælp.

Jeg ved ikke om du allerede har klaget til kommunen over sygedagpenge stop og hvad din fagforening har skrevet i din partshøring for stop af samme, men jeg syntes at du skal arbejde på at få dine sygedagpenge genoptaget og forlænget i hht. §27 stk. 1, 2 eller 4:

Citat:

§ 27. Kommunen træffer afgørelse om at forlænge sygedagpengeperioden for personer, der er omfattet af varighedsbegrænsningen i § 24, når

1) det på det foreliggende grundlag anses for overvejende sandsynligt, at der kan iværksættes en revalidering, herunder virksomhedspraktik, der kan føre til, at den sygemeldte kan vende tilbage til det ordinære arbejdsmarked,

2) det anses for nødvendigt at gennemføre virksomhedspraktik eller andre afklarende foranstaltninger med henblik på at klarlægge den sygemeldtes arbejdsevne, således at sygedagpengeperioden forlænges i op til 26 uger,

»4) den sygemeldte ikke kan opnå eller fastholde beskæftigelse på normale vilkår og dermed ikke kan vende tilbage til det ordinære arbejdsmarked, men det endnu ikke er endeligt afklaret, om den sygemeldte vil være berettiget til et fleksjob eller til førtidspension, således at sygedagpengeperioden forlænges i op til 26 uger,«
____________________________ ______________

Som du selv skriver har kommunens lægekonsulent skrevet som flg:

Citat:
Oprindeligt indsendt af LotteCdk Se meddelelser
Jobcenterets lægekonsulent har nemlig også konkluderet at tidligere beskæftigelse ikke er forenlig med mit job, og jeg ” måtte” heller ikke videreudd. mig til ass. da det var for snævert med de skånehensyn der er.
Dermed siger han jo klart og tydeligt at du ikke kan raskmeldes, men skal afklares som anført højst sandsynligt iht. stk. 2 eller 4.

Sidst men ikke mindst skal du henholde dig til at kommunen ikke må stoppe dine sygedagpenge før §28 er opfyldt:

Citat:
§ 28. Før udbetalingen af sygedagpenge kan ophøre på grund af varighedsbegrænsningen, jf. §§ 24 og 27, skal kommunen anvende arbejdsevnemetoden i form af beskrivelse, udvikling og vurdering af en persons arbejdsevne med henblik på at undersøge, om den sygemeldte er berettiget til revalidering, visitation til fleksjob eller førtidspension.

Har du fået din ressource profil ? Hvad konkludere denne og hvad siger din fagforening i øvrigt, kan de ikke hjælpe dig med klagen ? Det er så vigtigt at få klaget inden for de frister der er, først til kommunen, dernæst BA og så ankestyrelsen.

Held og lykke.

Mvh. EE
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-11-2010, 08:36   #7
CHL
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 21-07 2009
Indlæg: 59
Styrke: 15
CHL er ny på vejen
Hej.
Måske skulle du gå til læge igen,det kan jo være en arbejdsbetinget sygdom,og så skal lægen anmelde det til arbejdsskadestyrelsen og sørge for at du bliver undersøgt på arbejdsmedecinsk,hvis du får en sag i Ask,kan de ikke tage dine sygedagpenge,hvis du sygemelder dig igen.Har selv problemer med arme og skuldre,og brugte denne fremgangsmåde, er førtidspensionist nu.
Mvh
CHL.
CHL er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-11-2010, 09:39   #8
Bang
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 16-09 2010
Lokation: Struer
Alder: 54
Indlæg: 67
Blog Indlæg: 1
Styrke: 14
Bang er ny på vejen
har du din fagforening til at hjælpe dig?,
Uanset om du har vil jeg klart anbefale at få hjælp af en privat socialrådgiver. Det har jeg
Bang er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-11-2010, 14:57   #9
LotteCdk
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 22-11 2010
Indlæg: 10
Styrke: 14
LotteCdk er ny på vejen
Ups ny bruger jeg har ikke helt styr på det oprettede det samme 2 gange

Sidst redigeret af LotteCdk; 23-11-2010 kl. 15:07. Årsag: Ups :-) ny bruger har ikke helt styr på det. sendte 2 gange
LotteCdk er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-11-2010, 15:04   #10
LotteCdk
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 22-11 2010
Indlæg: 10
Styrke: 14
LotteCdk er ny på vejen
Hej tak for svar...

Jeg skriver igen iaften, jeg skal lige kikke papirer igen for at svare hvad og hvordan det lige står det hele.
Jeg er pt omgivet af problemer alle steder fra sådan er det jo engang i mellem i livet,- og har svært ved helt at overskue det hele,- men jeg har undersøgt muligheder for kontanthjælp, reelt er jeg enlig forsørger, men har pt halvdel af 2 huse af personlige grunde.

Jeg er forlænget nogle gange, jeg skal lige have styr på hvilke der er brugt.

Hvordan skriver man en anke,- jeg er igang med den,- regner egentlig med afslag, men så kommer den jo videre og højere op og skal læses af andre ikke .
En ting er sikkert jobcenter og kommune har ikke dokumenteret korrekt, så jeg vil selv få fat i status fra fys mm
Kan/skal jeg endnu engang beskrive mit forløb også sygedomsmæssigt, elller skal der blot stå at jeg er utilfreds med bla det, at de mener jeg er helbredsmæssigt uafklaret pga min arm, osv og derfor ikke kan få hjælp videre ????

God snevejrs dag til alle
LotteCdk er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 03:46.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension